PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Podoba pavilonu na vizualizaci a po jeho výstavbě

Příležitost zviditelnit Českou republiku nebyla dostatečně využita. Jak vidí čeští podnikatelé a kurátoři naši prezentaci na světové výstavě Expo v Ósace?

Média jsou plná oslavných článků o naší expozici v japonské Ósace v rámci světové výstavy Expo 2025. Je ale podobný koncept, ekonomická náročnost projektu a efekt pro české firmy vůbec smysluplný?

Vizualizace vítězného návrhu pavilonu působí vzdušně. Skleněné panely připomínají spíše závoj Vizualizace vítězného návrhu pavilonu působí vzdušně. Skleněné panely připomínají spíše závoj
Vizualizace vítězného návrhu pavilonu působí vzdušně. Skleněné panely připomínají spíše závoj

David Karásek, kreativní ředitel mmcité studio 

Věříte, že přehlídky typu Expo mají v dnešní době stále svoje opodstatnění? Případně proč nemají?

DAVID: Expo vnímáme jako platformu pro globální výměnu inovací, ale také jako příležitost pro šíření kultury dané země a posílení mezinárodní spolupráce. Proto si myslíme, že má smysl výstavu organizovat. Otázkou zůstává, kdo dnes Expo navštěvuje. Jsou to odborníci? Ti mají své specializované výstavy a veletrhy (a víme, že alespoň v naší branži se mnoho, i dříve významných, výstav potýká s existenčními potížemi). Jsou to turisté? Vygenerují však tito lidé ten kýžený byznys?

David Karásek se zamýšlí nad tím, kdo je dnešní návštěvníkem EXPO David Karásek se zamýšlí nad tím, kdo je dnešní návštěvníkem EXPO
David Karásek se zamýšlí nad tím, kdo je dnešní návštěvníkem EXPO

Sledujete aktuální ročník? Myslíte, že volba vystavujicích byla správná a vhodná pro prezentaci ČR?

DAVID: Každý rok Česko zastupuje řada významných společností, jako například letos klíčová firma A2 Timber, Agrop Nova, Preciosa, Jan Černý s kolekcí oblečení či umělecký soubor Cirk La Putyka a mnoho dalších. A to jsou bezpochyby kvalitní značky, které mají světu co nabídnout.

Ekonomická náročnost je enormní. Pavilon stál bezmála 300 milionů korun. Řada českých výrobců, např. sklářů, přitom balancuje na hraně přežití. Jsou to podle vás dobře investované peníze?

DAVID: Závisí to na velikosti investice. Předpokládá se, že Expo automaticky generuje byznys pro zúčastněné značky. Myslím si ale, že to záleží na odvětví a na tom, jak dokáže daná značka výstavu využít ve své vlastní komunikaci a propagaci. Ze své vlastní zkušenosti vím, že Expo, alespoň v naší branži, není samospásné. Jde však také o prestiž být součástí Českého pavilonu.

Kolekce Jana Černého pro EXPO v Ósace je paralelou mezi naší a japonskou kulturou Kolekce Jana Černého pro EXPO v Ósace je paralelou mezi naší a japonskou kulturou
Kolekce Jana Černého pro EXPO v Ósace je paralelou mezi naší a japonskou kulturou
Foto: Kuba Zeman

Účastnil byste se projektu, pokud by vás organizátoři oslovili?

DAVID: Na výstavu do Ósaky jsme nebyli oficiálně osloveni. Případnou nabídku bychom však určitě zvážili.

Koncept vyzdvihuje českou sklářskou práci. Inspiruje se nedokončeným triptychem secesního umělce Alfonse Muchy Tři věky – Věk lásky, Věk rozumu a Věk moudrosti Koncept vyzdvihuje českou sklářskou práci. Inspiruje se nedokončeným triptychem secesního umělce Alfonse Muchy Tři věky – Věk lásky, Věk rozumu a Věk moudrosti
Koncept vyzdvihuje českou sklářskou práci. Inspiruje se nedokončeným triptychem secesního umělce Alfonse Muchy Tři věky – Věk lásky, Věk rozumu a Věk moudrosti

Navštívil jste v minulosti Expo? Chystáte se letos?

DAVID: Součástí pavilonu Expo jsme byli v roce 2015. Hlavním dodavatelem stavby byla společnost KOMA Modular a na rozlehlé terase protkané uměleckými díly a vodní plochou byla umístěna naše lehátka Rivage. Letos se jako návštěvníci účastnit nebudeme.

Petr Novosad, majitel Sklárna Harrachov 

Věříte, že přehlídky typu Expo mají v dnešní době stále svoje opodstatnění? Případně proč nemají?

PETR: Ano, věřím. Dokonce bych řekl, že tyto výstavy mají dnes ještě daleko větší význam, než měly například před dvaceti nebo třiceti lety. Je to dáno především tím, že prakticky všichni návštěvníci těchto výstav zaznamenávají svojí návštěvu na mobilní telefony a tyto svoje zážitky předávají (někdy i v reálném čase) skrze sociální sítě dalšímu, násobně většímu počtu virtuálních návštěvníků. Někde jsem slyšel, že cílem pořadatelů je dosáhnout návštěvnosti 30 milionů osob. Jsem si jistý, že tito návštěvníci roznesou zprávy z výstavy prakticky po celém světě a jejich videím, fotkám a zprávám neunikne nikdo, kdo nějakým způsobem sleduje on-line média nebo je aktivní na sociálních sítích. 

Petr Novosad si myslí, že měli dostat rovnocennou příležitost k prezentaci všechny kraje republiky. V případě zájmu si musel každý kraj svou účast uhradit Petr Novosad si myslí, že měli dostat rovnocennou příležitost k prezentaci všechny kraje republiky. V případě zájmu si musel každý kraj svou účast uhradit
Petr Novosad si myslí, že měli dostat rovnocennou příležitost k prezentaci všechny kraje republiky. V případě zájmu si musel každý kraj svou účast uhradit
Na fotografii Petr Novosad se svým otcem Františkem Novosadem.

Sledujete aktuální ročník? Myslíte, že volba vystavujicích byla správná a vhodná pro prezentaci ČR?

PETR: Ano, sleduji. Bohužel, jsem přesvědčený o tom, že příležitost zviditelnit Českou republiku nebyla/nebude dostatečně využita. Velice mě mrzí, že v rámci národní prezentace nedostanou příležitost všechny kraje. Mám za to, že každý z našich 13 krajů + Praha měl dostat zdarma prostor, aby ukázal, co je u nich nejlepší a nejzajímavější. Bohužel, metodika byla nastavena tak, že účast krajů na výstavě EXPO nebyla automatická a bylo tedy na každém z krajů, aby se rozhodl, zda si účast na této světové výstavě zaplatí či nikoliv. Cena této účasti byla bohužel pro valnou většinu krajů příliš vysoká, navíc termín rozhodnutí o účasti kolidoval s termínem krajských voleb. 

Japonské EXPO svými sklenice zásobovala sklárna Novosad & syn. Odesláno jich bylo patnáct set Japonské EXPO svými sklenice zásobovala sklárna Novosad & syn. Odesláno jich bylo patnáct set
Japonské EXPO svými sklenice zásobovala sklárna Novosad & syn. Odesláno jich bylo patnáct set

Ekonomická náročnost je enormní. Pavilon stál bezmála 300 milionů korun. Řada českých výrobců, např. sklářů, přitom balancuje na hraně přežití. Jsou to podle vás dobře investované peníze?

PETR: Ano, jsem přesvědčený o tom, že pokud bude potenciál českého pavilonu náležitě využitý, pak má tato investice rozhodně význam. Z mého pohledu jsou jednotlivé národní prezentace jakýmisi pozvánkami k návštěvě jednotlivých zemí především z pohledu turistického, ale i businessového. Naše země je jistě již dnes hojně navštěvována zahraničními turisty. Bohužel, tito návštěvníci v drtivé většině navštíví převážně pouze Prahu, v lepším případě ještě například Karlštejn, Kutnou Horu nebo Hlubokou. Ostatní regiony jsou bohužel neprávem přehlíženy. Účast na této globální události nám dává příležitost zaujmout návštěvníky z celého světa a předvést jim to nejlepší, co můžeme nabídnout. Pevně doufám, že se nám to podaří a přitáhneme k nám pozornost celé planety.

Sklářská firma LASVIT vystavila Herbarium. Květiny zalité ve skle na počest tvorby Stanislava Libenského a sochařky Jaroslavy Brychtové Sklářská firma LASVIT vystavila Herbarium. Květiny zalité ve skle na počest tvorby Stanislava Libenského a sochařky Jaroslavy Brychtové
Sklářská firma LASVIT vystavila Herbarium. Květiny zalité ve skle na počest tvorby Stanislava Libenského a sochařky Jaroslavy Brychtové

Účastnil byste se projektu, pokud by vás organizátoři oslovili?

PETR: Ano, naše společnost je partnerem českého pavilónu na EXPO 2025. Sklenice z naší sklárny budou návštěvníkům českého pavilonu sloužit po celou dobu výstavy v prostorách střešního baru. Pro potřeby střešního baru a nápojů zde podávaných, jsme zvolili jeden z našich nejoblíbenějších nápojových souborů, soubor s názvem Visual. Tento nápojový soubor je na první pohled charakteristický svým vertikálním žebrováním a také nadčasovými tvary svých kalichů. V průběhu výstavy dále představíme úplně novou kolekci koktejlových sklenic, které vznikly exkluzivně pro potřeby výstavy Expo 2025 a koktejlů, které připravil světově uznávaný barman Erik Lorincz. Jsem si jist, že o těchto sklenicích a koktejlech ještě v průběhu výstavy uslyšíte. :-)

Kolekce Visual Kolekce Visual
Kolekce Visual

Blanka Čermáková, ředitelka galerie Trafo Gallery

Věříte, že přehlídky typu Expo mají v dnešní době stále svoje opodstatnění? Případně proč nemají?

BLANKA: Z pohledu vystavení českého umění zahraničním očím rozhodně ano. Je stále tak málo příležitostí, jak prezentovat skvělou práci našich architektů, výtvarných umělců, designérů, hudebníků, divadelníků, že každá může vést k další navázané spolupráci, upozornění na naše specifika a důvod zavítat i do Čech.

Blanka Čermáková věří, že do českého pavilonu je třeba investovat. Návratnost financí je ale běh na dlouhou trať Blanka Čermáková věří, že do českého pavilonu je třeba investovat. Návratnost financí je ale běh na dlouhou trať
Blanka Čermáková věří, že do českého pavilonu je třeba investovat. Návratnost financí je ale běh na dlouhou trať

Sledujete aktuální ročník? Myslíte, že volba vystavujicích byla správná a vhodná pro prezentaci ČR?

BLANKA: Sleduji to bohužel na dálku, tak nemohu soudit výsledek, ani výběrových proces. Registruji letos účast Jakuba Matušky a Ronyho Plesla, z mé osobní zkušenosti z EXPO v Shanghai v roce 2010 jsem si z ostatních pavilonů odnesla zážitek jen v případě silného jednotného sdělení a monumentálních instalací než z příliš rozdrobených forem prezentace.

Ekonomická náročnost je enormní. Pavilon stál bezmála 300 milionů korun. Řada českých výrobců, např. sklářů, přitom balancuje na hraně přežití. Jsou to podle vás dobře investované peníze?

BLANKA: Věřím, že ano, u výstav tohoto typu, stejně jako u uměleckých veletrhů, je návratnost běh na dlouhou trať a záleží na šikovnosti každého, jak svou přítomnost na místě daná reprezentace využije.

Mezi umělce a designéry vystavující na EXPO 2025 se zařadil Rony Plesl, Masker, nebo Jan Černý Mezi umělce a designéry vystavující na EXPO 2025 se zařadil Rony Plesl, Masker, nebo Jan Černý
Mezi umělce a designéry vystavující na EXPO 2025 se zařadil Rony Plesl, Masker, nebo Jan Černý
Na fotografii dílo Trees Grow from the Sky

Účastnila byste se projektu, pokud by vás organizátoři oslovili?

BLANKA: Už jsme tu příležitost jako galerie měli a umožnilo nám to před lety vytvořit ojedinělé umělecké instalace jak výše zmíněného Jakuba Matušky, Jana Kalába, Michala Škapy, Jana Zajíčka nebo Pasty Onera a Epose 257. V případě některých umělců, jako je např. Jakub Nepraš, to otevřelo dveře do mnoha galerií i sbírek. EXPO je vzhledem ke své obvyklé velké návštěvnosti jedna velká reklamní kampaň.

Navštívila jste v minulosti Expo? Chystáte se letos?

BLANKA: Letos se do Japonska bohužel nechystám, v budoucnu Expo nevylučuji, lze tam načerpat spoustu inspirace jak po stránce architektonické či výstavní, nebo objevovat nové vědecké trendy.

Rubriky:
Štítky:

Další z rubriky

Jakub Pollág, Kateřina Reich a David Čáp se rozhovořili pro Designnews na téma design & finance
Číst článek
12. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Specifikum našeho regionu? Získat co nejvíc, za co nejmíň. Zjišťujeme, jak opravdu fungují finanční odměny pro české designéry

Získat co nejvíc za co nejmíň? Povedlo se konečně prolomit tabu o příjmech mezi designéry? Ptáme se českých designérů a kreativců, jak nastavují cenu svému produktu.

Názory & polemika
ROZHODLY SE SKLOUBIT STUDIUM A MATEŘSTVÍ. JAK SE ŽIJE MATKÁM, STUDUJÍCÍM NA UMĚLECKÝCH ŠKOLÁCH?
Číst článek
08. 08. 2025
Tereza Tomášová
Doba čtení 3 min

Rozhodly se skloubit studium a mateřství. Jak se žije matkám, které studují na českých uměleckých školách?

Jsou mladé, talentované, ambiciózní. Studují designové obory na uměleckých vysokých školách a v záplavě novinových titulků hlásajících nejnižší porodnost od vzniku Československa se jim, zdá se, podařilo obdivuhodné – přivést na svět dítě.

Názory & polemika Rozhovory
Logo Varšavy studia Podpunkt - Magdalena Dobruk
Číst článek
23. 07. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 2 min

Výběr nové vizuální identity města je velice citlivou záležitostí. Designéři i města se ocitají pod drobnohledem veřejnosti

Města se musí rozhodnout, jak s výzvou rebrandingu nejlépe naložit, aby vyhověla co nejvíce stranám. Jak se výběrová řízení řeší u našich sousedů? Magdalena Dobruk, členka studia Podpunkt, stojícího mimo jiné za úspěšným rebrandingem města Varšava analyzuje situaci v Polsku.

Design & umění Názory & polemika
Diplomanti napříč obory a univerzitami se nám svěřili, jak vidí svojí budoucnost coby designeři
Číst článek
07. 07. 2025
Jana Brandtlová Veronika Pařízková
Doba čtení 9 min

Obav mám celou řadu, přesto zůstávám ambiciózní. Čerství diplomanti se svěřují, co pro ně na začátku kariéry představuje největší stres

Obhájili diplomové práce a už tvrdě pracují na své kariéře. Jak vidí svou profesní budoucnost diplomanti, které formovalo odlišné univerzitní prostředí? Jsou dostatečně připraveni na střet s realitou? Co je nejvíc trápí? Ptáme se nejmladší generace designérů a architektů na jejich obavy.

Design & umění Názory & polemika
Hodnocení vizuálních identit českých měst - Magdalena Dobruk
Číst článek
25. 06. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 3 min

Obstojí nová loga českých měst ve srovnání se světem? Polské studio Podpunkt nezávisle a kriticky hodnotí, jak se povedla přeměna Prahy 10 nebo Trutnova

Správy měst si v posledních letech stále více uvědomují důležitost kvalitní vizuální komunikace. Brandingem lokalit se zabývá mnoho designérských studií, byť jde o nesnadný úkol. Obstály by nové vizuální identity českých měst ve světě? Pro nestranné zhodnocení jsme oslovili polské studio Podpunkt.

Design & umění Názory & polemika Rozhovory
Stavba domu je náročnou záležitostí
Číst článek
05. 05. 2025
Doba čtení 5 min

Frustrace jménem novostavba. Proč je v Česku tak složité postavit si i malou chatu? 3 příběhy lidí, kteří si prošli nadšením i pády

Není žádnou novinkou, že postavit dům, obzvláště pak u nás v Česku, není jednoduché. Není také výjimkou, že většina lidí na tuto situaci reaguje s lapidárním povzdechem: No jo, tak to holt je.

Interiér & architektura Názory & polemika
Klára Daniová se ponořila do sociologie a jako výstup vytvořila knihu (ale i online stránku) podpořenou kvalitním zpracováním
Číst článek
23. 04. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Spíše panuje skepse, než víra v lepší zítřky. Grafická designérka Klára Daniová stvořila knihu, která zkoumá fenomén spolubydlení z různých stran

Bydlení je téma, které hýbe celou společností. Absolventka Ateliéru grafický design a nová média Klára Daniová se rozhodla zpracovat fenomén spolubydlení a v eponymní knize ukazuje jeho světlé i stinné stránky.

Názory & polemika Rozhovory
Jana Zielinski a přebal knihy Křehká krása designu
Číst článek
09. 04. 2025
Doba čtení 2 min

Absence kritického pohledu, přesto vizuálně zajímavá a inspirativní. Jaká je kniha, která vypráví příběh Jany Zielinski?

Kniha Křehká krása designu je rozhovorem o designu, ale také osobním příběhem Jany Zielinski. Co vše stojí za úspěchem Designbloku a jaká je jeho skutečná cena? Jak vypadá cesta ženy, která zasvětila svůj profesní život tvorbě, organizaci a podpoře designu u nás i v zahraničí?

Design & umění Názory & polemika
Karolína Kučerová s moderátorkou Veronikou Pařízkovou
Číst článek
31. 03. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 2 min

Vždy jsem byla trochu šprt, neřeším stejné věci jako spolužáci, vysvětluje Karolína Kučerová, která začala studovat design až ve 26 letech. Co musela obětovat? A cítí tlak, jak tvořit?

„Nemyslím, že dnes člověk prorazí jen díky instagramu. Najdete tam řadu lidí, co mají sledující, ale chybí jim talent “ hodnotí vliv sociálních sítí Karolína Kučerová, která navrhuje sklo i keramiku. Chce ho někdy smazat? Prodává se lépe sklo nebo keramika? A proč roste obliba hrníčků bez oušek?

Design & umění Názory & polemika Rozhovory Podcast
Jakub Berdych Karpelis
Číst článek
28. 03. 2025
Doba čtení 3 min

Schopnost myslet netradičně a ironie s humorem. Analyzujeme, proč je Jakub Berdych Karpelis zásadní osobností zdejší scény

Na pomezí designu a umění, vždy ale s humorem se pohybuje sochař a designér Jakub Berdych Karpelis. Nebojí se experimentovat s materiály a postupy jejich zpracování. Nebrání se ani nadsázce, ironii, netradičním tématům a kombinacím. Snad díky tomu se dnes řadí mezi české designérské hvězdy.

Design & umění Názory & polemika
Táborská setkání
Czech design week

AKCE A UDÁLOSTI

Materials&Design NOW. KUMST Brno představí jednodenní konferenci o materiálech, designu a budoucnosti, kde odpad není konec — ale začátek!

18. října 2025
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

Zámek Bechyně - HUMANITY - Lidskost v umění

Nejnovější články

Helena Dařbujánová byla hostem podcastu DESIGNNEWS
Číst článek
12. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Měla by se změnit kultura politiky, lidé by se neměli přetlačovat ale spolupracovat říká Helena Dařbujánová. Proč se v Hradci Králové nedaří designu ? A jak to chce změnit?

Designu v Hradci se moc nedaří, myslí si Helena Dařbujánová. Právě proto se jej snaží neúnavně a s nadšením představovat místním. Letos během Oslav 800 let města Hradce Králové představí krále a královny českého designu. Proč a jak bude probíhat 24 hodinová vernisáž?Je stále město Salónem republiky?

Podcast
Jakub Pollág, Kateřina Reich a David Čáp se rozhovořili pro Designnews na téma design & finance
Číst článek
12. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Specifikum našeho regionu? Získat co nejvíc, za co nejmíň. Zjišťujeme, jak opravdu fungují finanční odměny pro české designéry

Získat co nejvíc za co nejmíň? Povedlo se konečně prolomit tabu o příjmech mezi designéry? Ptáme se českých designérů a kreativců, jak nastavují cenu svému produktu.

Názory & polemika
Na Allegro si každý vybere ten svůj nositelný kousek umění
Číst článek
11. 08. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Jak došlo k propojení umění se světem tenisek?

Tenisky už dávno nejsou jen sportovní obuví. V posledních desetiletích se staly symbolem kultury, identity i sebevyjádření. Jak ale došlo k tomu, že se z praktické obuvi stal předmět sběratelského zájmu a umělecký objekt? Podívejme se na cestu, kterou tenisky urazily.

Nezařazené
ROZHODLY SE SKLOUBIT STUDIUM A MATEŘSTVÍ. JAK SE ŽIJE MATKÁM, STUDUJÍCÍM NA UMĚLECKÝCH ŠKOLÁCH?
Číst článek
08. 08. 2025
Tereza Tomášová
Doba čtení 3 min

Rozhodly se skloubit studium a mateřství. Jak se žije matkám, které studují na českých uměleckých školách?

Jsou mladé, talentované, ambiciózní. Studují designové obory na uměleckých vysokých školách a v záplavě novinových titulků hlásajících nejnižší porodnost od vzniku Československa se jim, zdá se, podařilo obdivuhodné – přivést na svět dítě.

Názory & polemika Rozhovory
Kateřina Šťastná - rozhovor
Číst článek
06. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 4 min

Mám ráda vůni po svařování i korálky, co se lesknou jako perleť. Sochařka Kateřina Šťastná překračuje hranice sochařské praxe i lidského těla

Kdo v posledních letech navštívil klauzury na AVU, má bílé abstraktní sochy postav neodmyslitelně spjaté s Kateřinou Šťastnou. Právě diplomovaná umělkyně ve své práci pracuje s dechem, mateřstvím, cementem i šifonem. Jakou roli v její umělecké praxi hraje meditace a co jí přineslo studium v Itálii?

Design & umění Rozhovory
PIG, instalace od Jana Kadlece
Číst článek
04. 08. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 4 min

Sestry zpřístupnily rodinnou sbírku v zámku ze 16.století. Panství Bechyně je povinnou zastávkou pro všechny milovníky umění

Panství Bechyně už dávno není synonymem pouze pro zámek. V parku spatříte v unikátním kontextu díla Michalenagela Pistoletta nebo Kryštofa Kintery, v sýpce naopak přehled poválečného umění v Evropě ze soukromých sbírek. Čím letos tato kulturní destinace překvapí?

Design guide
Hosty nového dílu podcastu byli zakladatelé firmy Mangoshake Filip Gladiš a Jakub Klimeš
Číst článek
01. 08. 2025
Jana Brandtlová Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Kreativita je pro nás zásadní! Studio Mangoshake umí povýšit lokální design na světovou úroveň díky precizním vizualizacím a motion designu

„Můžeme pomoct světu dokázat, jak dobrý design u nás vzniká. A občas díky nám ani klient nepozná, kde produkt vznikl,“ vysvětluje přidanou hodnotu své práce dvojice Filip Gladiš a Jakub Klimeš ze studia Mangoshake, které se věnuje audiovizuální tvorbě v rozsahu a kvalitě, jaká u nás nemá konkurenci

Design & umění Podcast
I s Bárou můžete v KUMSTu konzultovat!
Číst článek
30. 07. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 6 min

Od začátku existence jsme pomohli už stovkám firem a designérů. Brněnský KUMST představuje unikátní instituci, která začínajícím značkám pomáhá růst

Existuje zaručený recept jak nakopnout své podnikaní? Brněnský design a byznys inkubátor KUMST pomáhá firmám, jednotlivcům, ale i studentům zorientovat se v byznys stránce designu. Daří se vysokým školám studenty na podnikání připravit? Za KUMST odpovídala Barbora Netopilová.

Rozhovory
Sensu Cafe 03
Číst článek
28. 07. 2025
Doba čtení 7 min

Lokální zázraky. Které nově otevřené kavárny lákají na dokonalý interiér od českých architektů?

Lahodná káva, řemeslné pečivo a prostory s příběhem. Dalších šest nových míst na pražské gastronomické scéně ukazuje, jak důležitá je symbióza chuti, estetiky a atmosféry. Vstoupit dovnitř znamená ochutnat a zažít.

Interiér & architektura Design guide
Unikátní houpací kůň z dílny LD Seating
Číst článek
25. 07. 2025
Nikol Galé
Doba čtení 4 min

Ten nápad jsme si hned zamilovali. Seabrook Studio a Filip Krampla vymysleli unikátního houpacího koně z komponentů židlí značky LD Seating

Pro někoho by se podobný nápad zdál banalitou, která zaujme pouze děti, opak je ovšem pravdou. Jak se zrodil kůň ze židlí?

Design & umění