PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Jak se na praktiky Brašnářství Tlustý dívají zakladatelé a designéři malých českých značek?

Raději budu bankrotář, než lhář. Lokální výrobci reagují na kauzu Brašnářství Tlustý, může negativně ovlivnit i jejich fungování?

Tuhle kauzu minulý týden zaznamenal snad úplně každý. Nešťastný marketing Brašnářství Tlustý rezonoval ve všech médiích. Výsledek je jasný, firma ztratila renomé i kredit. Nemůže ale podobné chování negativně v očích zákazníků ovlivnit i jiné české značky?

ADEMI studio

Instagram | Web

Tento týden oznámilo Brašnářství Tlustý, že je blízko krachu, a vyzvalo svoje sledující na Facebooku, ať urychleně nakupují jejich výrobky. Vzápětí se ukázalo, že situace není zdaleka tak vážná a majitel firmy chtěl jen zvýšit zisky během slabších letních měsíců. Po kritice se odvolává na to, že situace je pro malé podnikatele a řemeslníky složitá. Pociťujete také dnes náročnější období? Dovedete si představit, že byste pokles zakázek řešili podobným způsobem?

ADÉLA MITRENGOVÁ, zakladatelka a designérka: Současnou ekonomickou situaci vnímám jako složitou, a to nejen v posledních měsících, ale už několik let. V žádném případě bych však nikdy nezvolila taktiku, kterou použilo Brašnářství Tlustý. Vypuštění nepravdivé informace o stavu firmy považuji za neetické a za zneužití důvěry a dobrosrdečnosti zákazníků. Tento přístup vytváří na lidi, kteří mají k dané značce pozitivní vazbu, zbytečný nátlak a není férový.

ADEMI produkty vznikají lokálně v dílně nedaleko Šumavy ADEMI produkty vznikají lokálně v dílně nedaleko Šumavy
ADEMI produkty vznikají lokálně v dílně nedaleko Šumavy

Brašnářství Tlustý se specializuje na ručně vyráběné kožené výrobky. Jejich cena je relativně vysoká, s pochopitelným argumentem, že jde o lokálně vyráběný produkt, jehož tvůrci jsou férově zaplaceni. Nebojíte se, že po vlně kritiky, která se na majitele snesla, se kauza negativně promítne i do toho, jak veřejnost vnímá malé výrobce, jako jste vy?

ADÉLA: Nemyslím si, že by tato kauza měla výrazně negativní dopad na to, jak veřejnost vnímá malé výrobce, jako jsem já. Věřím, že zákazníci dokážou rozlišit mezi jednotlivými značkami a jejich přístupem k podnikání. Důvěra se buduje dlouhodobě a takovéto excesy mohou ovlivnit vnímání jedné konkrétní značky, nikoliv celého segmentu. Možná dokonce naopak – zákazníci od Brašnářství Tlustý přejdou k jiným značkám, které se chovají transparentně a férově.

Jak byste vy sami popsali svoji aktuální situaci z pohledu byznysu?

ADÉLA: Naše aktuální situace je náročná, a to především kvůli rostoucím nákladům na materiály, energie a nájmy. To nás staví před výzvu, jak udržet ceny dostupné pro naše zákazníky, aniž by utrpěla kvalita našich produktů. Konkurence ze strany fast fashion a velkých on-line obchodů je stále silnější, což vyžaduje, abychom neustále inovovali a zefektivňovali naše procesy. Přesto pevně věřím, že náš osobní přístup, důraz na kvalitu a autenticitu jsou klíčovými prvky, které nám snad pomáhají udržet si přízeň zákazníků. Tímto způsobem se snažíme nejen udržet, ale také růst i v této složité době.

PBG Studio

Instagram | Web

Tento týden oznámilo Brašnářství Tlustý, že je blízko krachu, a vyzvalo svoje sledující na Facebooku, ať urychleně nakupují jejich výrobky. Vzápětí se ukázalo, že situace není zdaleka tak vážná a majitel firmy chtěl jen zvýšit zisky během slabších letních měsíců. Po kritice se odvolává na to, že situace je pro malé podnikatele a řemeslníky složitá. Pociťujete také dnes náročnější období? Dovedete si představit, že byste pokles zakázek řešili podobným způsobem?

ANETA VOJTOVÁ, spoluzakladatelka a polovina designérského dua: Situace pro malé podnikatele složitá určitě je. Dlouhodobě na nás dopadá především zvyšující se administrativní zatěž a s tím spojené finance, které každým rokem rostou. Nedělají se přitom rodíly mezi velkými a malými firmami. Léto pro nás slabším obdobím není, případný pokles prodejů ale řešíme standardně akcemi nebo zvyhodněnými nabídkami pro zákazníky.

„Naše výrobky jsou vyrobeny tak, abyste je mohli používat a milovat po dlouhou dobu. To je naše ideologie a to, o co usilujeme. Každý náš výrobek vzniká v dialogu našeho týmu s důrazem na kvalitu materiálu a detail.“ „Naše výrobky jsou vyrobeny tak, abyste je mohli používat a milovat po dlouhou dobu. To je naše ideologie a to, o co usilujeme. Každý náš výrobek vzniká v dialogu našeho týmu s důrazem na kvalitu materiálu a detail.“
„Naše výrobky jsou vyrobeny tak, abyste je mohli používat a milovat po dlouhou dobu. To je naše ideologie a to, o co usilujeme. Každý náš výrobek vzniká v dialogu našeho týmu s důrazem na kvalitu materiálu a detail.“

Brašnářství Tlustý se specializuje na ručně vyráběné kožené výrobky. Jejich cena je relativně vysoká, s pochopitelným argumentem, že jde o lokálně vyráběný produkt, jehož tvůrci jsou férově zaplaceni. Nebojíte se, že po vlně kritiky, která se na majitele snesla, se kauza negativně promítne i do toho, jak veřejnost vnímá malé výrobce, jako jste vy?

ANETA: Může být problém, že se často nedělají rozdíly mezi malými lokálními značkami, které svoji práci dělají poctivě a kvalitně (řemeslo, ale i design) a opravdu lokálně. Rozdíl mezi výrobky je enormní a srovnávání některých značek je nesmyslné. Malý neznamená vždy kvalitní a většinou to uvidíte právě na ceně. Za nás tady chybí především edukace v tomto směru.

Značka PBG pracuje s látkami a kůží z Itálie a Španělska Značka PBG pracuje s látkami a kůží z Itálie a Španělska
Značka PBG pracuje s látkami a kůží z Itálie a Španělska

Jak byste vy sami popsali svoji aktuální situaci z pohledu byznysu?

ANETA: Naše značka je naštěstí každým rokem na vzestupu, vyžaduje to ale velké úsilí, neustálou aktivitu (akce, novinky, nová prodejní místa, vývoj e-shopu atd.), značka nikdy nesmí ustrnout. To nás samozřejmě baví, obrovskou zátěží je pro nás administrativa, která se každým rokem ze strany státu zvyšuje.

PLAYBAG

Instagram | Web

Tento týden oznámilo Brašnářství Tlustý, že je blízko krachu, a vyzvalo svoje sledující na Facebooku, ať urychleně nakupují jejich výrobky. Vzápětí se ukázalo, že situace není zdaleka tak vážná a majitel firmy chtěl jen zvýšit zisky během slabších letních měsíců. Po kritice se odvolává na to, že situace je pro malé podnikatele a řemeslníky složitá. Pociťujete také dnes náročnější období? Dovedete si představit, že byste pokles zakázek řešili podobným způsobem?

ALEŠ LOCH, zakladatel a šéfdesignér: Je pravda, že situace je pro řemeslníky složitá, ale jaký byznys to nemá složité? Nikoho to neopravňuje lhát svým zákazníkům. Jde o to, být rychlý, umět reagovat a adaptovat se. V Playbagu rosteme v B2C meziročně průměrně o 92 %, takže meziroční poklesy nemáme. Zároveň doplním, že i my jsme v Playbagu zažili těžké období, ale raději budu bankrotář, který bojoval se ctí do posledního dechu, než lhář.

Brašnářství Tlustý se specializuje na ručně vyráběné kožené výrobky. Jejich cena je relativně vysoká, s pochopitelným argumentem, že jde o lokálně vyráběný produkt, jehož tvůrci jsou férově zaplaceni. Nebojíte se, že po vlně kritiky, která se na majitele snesla, se kauza negativně promítne i do toho, jak veřejnost vnímá malé výrobce, jako jste vy?

ALEŠ: Původně jsem se k této kauze nechtěl vyjadřovat, ale právě z důvodu, že těmito praktikami je špiněna poctivá práce českých řemeslníků, být ticho nemůžu. Pokud by se totiž k těmto praktikám uchýlilo více subjektů, nadobro ztratí české řemeslo důvěru českého zákazníka a můžeme všichni zavřít krám. Pro nás i další řemeslníky to může představovat větší náklady na získání důvěry nových zákazníků, což neprospívá vůbec nikomu. Zároveň je pravdou, že udržet si českou výrobu je dražší, a tedy těžší, než ji přenechat čínským nebo polským partnerům. Proto mi záleží na tom, aby zákazníci nebyli zneužíváni a bylo o ně pečováno, jak jen to jde. Čekat na zakoupený produkt dva až tři měsíce a přitom se ohánět Baťovými hesly a jeho odkazem mi přijde směšné.

Od tašek, přes batohy až k pouzdrům pro důležité drobnosti Od tašek, přes batohy až k pouzdrům pro důležité drobnosti
Od tašek, přes batohy až k pouzdrům pro důležité drobnosti

Jak byste vy sami popsali svoji aktuální situaci z pohledu byznysu?

ALEŠ: Jak jsem zmínil, i Playbag zažil minulý rok po patnácti letech tíživější situaci. Uvědomil jsem si ale, že potřebuji partnera, který rozumí číslům a který mi pomůže nastartovat růst, abych se mohl zaměřit více na to, co umím nejlépe, a to je produkt a jeho vývoj. Spojil jsem se proto s investiční skupinou Leverage a již po dvou měsících spolupráce se nám podařilo společně otočit trend meziročních propadů a už deset měsíců po sobě v B2C meziročně rosteme. Příští rok také plánujeme expanzi do zahraničí. Tím chci říci, že to jde i jinak.

VENA VALNOHA

Instagram | Web

Tento týden oznámilo Brašnářství Tlustý, že je blízko krachu, a vyzvalo svoje sledující na Facebooku, ať urychleně nakupují jejich výrobky. Vzápětí se ukázalo, že situace není zdaleka tak vážná a majitel firmy chtěl jen zvýšit zisky během slabších letních měsíců. Po kritice se odvolává na to, že situace je pro malé podnikatele a řemeslníky složitá. Pociťujete také dnes náročnější období? Dovedete si představit, že byste pokles zakázek řešila podobným způsobem?

VENDULA, zakladatelka a designérka: Musím říct, že zneužít takto vážné situace a používat slova jako krach a insolvence ke zvýšení prodejů je nehorázné. Mrzí mě, že pan Petrův zneužil solidárnosti svých zákazníků, a ztratil tak roky budovanou důvěru ve značku. Já sama nepociťuji úbytek práce, ale jsem malý podnikatel, který neživí zaměstnance, takže pokud mě zasáhne slabší měsíc, rozhodně se ze situace nehroutím. Navíc léto je nejvyšší čas chystat zásoby na vánoční sezonu, takže práce je momentálně opravdu dost. Rozhodně si nedovedu představit řešení poklesu objednávek tímto způsobem a věřím, že existuje lepší způsob, jak své zákazníky přimět k nákupu.

Brašnářství Tlustý se specializuje na ručně vyráběné kožené výrobky. Jejich cena je relativně vysoká, s pochopitelným argumentem, že jde o lokálně vyráběný produkt, jehož tvůrci jsou férově zaplaceni. Nebojíte se, že po vlně kritiky, která se na majitele snesla, se kauza negativně promítne i do toho, jak veřejnost vnímá malé výrobce, jako jste vy?

VENDULA: Brašnářství Tlustý není malá firma ani výrobce, je to velká a zavedená firma. Nebojím se, že by tato situace nějak negativně ovlivnila moji práci, naopak se spousta šikovných řemeslníků může dostat do většího povědomí. Což už se děje například na síti X, kde si lidé předávají tipy na schopné brašnáře, a tak jsem po kauze zaznamenala vysoký nárůst na e-shopu.

Minimalistické a variabilní ztvárnění kabelky Minimalistické a variabilní ztvárnění kabelky
Minimalistické a variabilní ztvárnění kabelky

Jak byste vy sama popsala svoji aktuální situaci z pohledu byznysu?

VENDULA: Léto se může zdát být okurkovou sezonou, ale není tomu tak. Práce a objednávek z e-shopu mám dost, za což jsem neskutečně vděčná, a děkuju svým zákazníkům za to, že u mě nakupují. Naopak září očekávám vlažnější, protože lidé začnou po prázdninách více šetřit na Vánoce.

Rubriky:

Další z rubriky

Jakub Pollág, Kateřina Reich a David Čáp se rozhovořili pro Designnews na téma design & finance
Číst článek
12. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Specifikum našeho regionu? Získat co nejvíc, za co nejmíň. Zjišťujeme, jak opravdu fungují finanční odměny pro české designéry

Získat co nejvíc za co nejmíň? Povedlo se konečně prolomit tabu o příjmech mezi designéry? Ptáme se českých designérů a kreativců, jak nastavují cenu svému produktu.

Názory & polemika
ROZHODLY SE SKLOUBIT STUDIUM A MATEŘSTVÍ. JAK SE ŽIJE MATKÁM, STUDUJÍCÍM NA UMĚLECKÝCH ŠKOLÁCH?
Číst článek
08. 08. 2025
Tereza Tomášová
Doba čtení 3 min

Rozhodly se skloubit studium a mateřství. Jak se žije matkám, které studují na českých uměleckých školách?

Jsou mladé, talentované, ambiciózní. Studují designové obory na uměleckých vysokých školách a v záplavě novinových titulků hlásajících nejnižší porodnost od vzniku Československa se jim, zdá se, podařilo obdivuhodné – přivést na svět dítě.

Názory & polemika Rozhovory
Logo Varšavy studia Podpunkt - Magdalena Dobruk
Číst článek
23. 07. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 2 min

Výběr nové vizuální identity města je velice citlivou záležitostí. Designéři i města se ocitají pod drobnohledem veřejnosti

Města se musí rozhodnout, jak s výzvou rebrandingu nejlépe naložit, aby vyhověla co nejvíce stranám. Jak se výběrová řízení řeší u našich sousedů? Magdalena Dobruk, členka studia Podpunkt, stojícího mimo jiné za úspěšným rebrandingem města Varšava analyzuje situaci v Polsku.

Design & umění Názory & polemika
Diplomanti napříč obory a univerzitami se nám svěřili, jak vidí svojí budoucnost coby designeři
Číst článek
07. 07. 2025
Jana Brandtlová Veronika Pařízková
Doba čtení 9 min

Obav mám celou řadu, přesto zůstávám ambiciózní. Čerství diplomanti se svěřují, co pro ně na začátku kariéry představuje největší stres

Obhájili diplomové práce a už tvrdě pracují na své kariéře. Jak vidí svou profesní budoucnost diplomanti, které formovalo odlišné univerzitní prostředí? Jsou dostatečně připraveni na střet s realitou? Co je nejvíc trápí? Ptáme se nejmladší generace designérů a architektů na jejich obavy.

Design & umění Názory & polemika
Hodnocení vizuálních identit českých měst - Magdalena Dobruk
Číst článek
25. 06. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 3 min

Obstojí nová loga českých měst ve srovnání se světem? Polské studio Podpunkt nezávisle a kriticky hodnotí, jak se povedla přeměna Prahy 10 nebo Trutnova

Správy měst si v posledních letech stále více uvědomují důležitost kvalitní vizuální komunikace. Brandingem lokalit se zabývá mnoho designérských studií, byť jde o nesnadný úkol. Obstály by nové vizuální identity českých měst ve světě? Pro nestranné zhodnocení jsme oslovili polské studio Podpunkt.

Design & umění Názory & polemika Rozhovory
Stavba domu je náročnou záležitostí
Číst článek
05. 05. 2025
Doba čtení 5 min

Frustrace jménem novostavba. Proč je v Česku tak složité postavit si i malou chatu? 3 příběhy lidí, kteří si prošli nadšením i pády

Není žádnou novinkou, že postavit dům, obzvláště pak u nás v Česku, není jednoduché. Není také výjimkou, že většina lidí na tuto situaci reaguje s lapidárním povzdechem: No jo, tak to holt je.

Interiér & architektura Názory & polemika
Podoba pavilonu na vizualizaci a po jeho výstavbě
Číst článek
02. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Příležitost zviditelnit Českou republiku nebyla dostatečně využita. Jak vidí čeští podnikatelé a kurátoři naši prezentaci na světové výstavě Expo v Ósace?

Média jsou plná oslavných článků o naší expozici v japonské Ósace v rámci světové výstavy Expo 2025. Je ale podobný koncept, ekonomická náročnost projektu a efekt pro české firmy vůbec smysluplný?

Názory & polemika
Klára Daniová se ponořila do sociologie a jako výstup vytvořila knihu (ale i online stránku) podpořenou kvalitním zpracováním
Číst článek
23. 04. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Spíše panuje skepse, než víra v lepší zítřky. Grafická designérka Klára Daniová stvořila knihu, která zkoumá fenomén spolubydlení z různých stran

Bydlení je téma, které hýbe celou společností. Absolventka Ateliéru grafický design a nová média Klára Daniová se rozhodla zpracovat fenomén spolubydlení a v eponymní knize ukazuje jeho světlé i stinné stránky.

Názory & polemika Rozhovory
Jana Zielinski a přebal knihy Křehká krása designu
Číst článek
09. 04. 2025
Doba čtení 2 min

Absence kritického pohledu, přesto vizuálně zajímavá a inspirativní. Jaká je kniha, která vypráví příběh Jany Zielinski?

Kniha Křehká krása designu je rozhovorem o designu, ale také osobním příběhem Jany Zielinski. Co vše stojí za úspěchem Designbloku a jaká je jeho skutečná cena? Jak vypadá cesta ženy, která zasvětila svůj profesní život tvorbě, organizaci a podpoře designu u nás i v zahraničí?

Design & umění Názory & polemika
Karolína Kučerová s moderátorkou Veronikou Pařízkovou
Číst článek
31. 03. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 2 min

Vždy jsem byla trochu šprt, neřeším stejné věci jako spolužáci, vysvětluje Karolína Kučerová, která začala studovat design až ve 26 letech. Co musela obětovat? A cítí tlak, jak tvořit?

„Nemyslím, že dnes člověk prorazí jen díky instagramu. Najdete tam řadu lidí, co mají sledující, ale chybí jim talent “ hodnotí vliv sociálních sítí Karolína Kučerová, která navrhuje sklo i keramiku. Chce ho někdy smazat? Prodává se lépe sklo nebo keramika? A proč roste obliba hrníčků bez oušek?

Design & umění Názory & polemika Rozhovory Podcast
Táborská setkání
Czech design week

AKCE A UDÁLOSTI

Materials&Design NOW. KUMST Brno představí jednodenní konferenci o materiálech, designu a budoucnosti, kde odpad není konec — ale začátek!

18. října 2025
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

Zámek Bechyně - HUMANITY - Lidskost v umění

Nejnovější články

Helena Dařbujánová byla hostem podcastu DESIGNNEWS
Číst článek
12. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Měla by se změnit kultura politiky, lidé by se neměli přetlačovat ale spolupracovat říká Helena Dařbujánová. Proč se v Hradci Králové nedaří designu ? A jak to chce změnit?

Designu v Hradci se moc nedaří, myslí si Helena Dařbujánová. Právě proto se jej snaží neúnavně a s nadšením představovat místním. Letos během Oslav 800 let města Hradce Králové představí krále a královny českého designu. Proč a jak bude probíhat 24 hodinová vernisáž?Je stále město Salónem republiky?

Podcast
Jakub Pollág, Kateřina Reich a David Čáp se rozhovořili pro Designnews na téma design & finance
Číst článek
12. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Specifikum našeho regionu? Získat co nejvíc, za co nejmíň. Zjišťujeme, jak opravdu fungují finanční odměny pro české designéry

Získat co nejvíc za co nejmíň? Povedlo se konečně prolomit tabu o příjmech mezi designéry? Ptáme se českých designérů a kreativců, jak nastavují cenu svému produktu.

Názory & polemika
Na Allegro si každý vybere ten svůj nositelný kousek umění
Číst článek
11. 08. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Jak došlo k propojení umění se světem tenisek?

Tenisky už dávno nejsou jen sportovní obuví. V posledních desetiletích se staly symbolem kultury, identity i sebevyjádření. Jak ale došlo k tomu, že se z praktické obuvi stal předmět sběratelského zájmu a umělecký objekt? Podívejme se na cestu, kterou tenisky urazily.

Nezařazené
ROZHODLY SE SKLOUBIT STUDIUM A MATEŘSTVÍ. JAK SE ŽIJE MATKÁM, STUDUJÍCÍM NA UMĚLECKÝCH ŠKOLÁCH?
Číst článek
08. 08. 2025
Tereza Tomášová
Doba čtení 3 min

Rozhodly se skloubit studium a mateřství. Jak se žije matkám, které studují na českých uměleckých školách?

Jsou mladé, talentované, ambiciózní. Studují designové obory na uměleckých vysokých školách a v záplavě novinových titulků hlásajících nejnižší porodnost od vzniku Československa se jim, zdá se, podařilo obdivuhodné – přivést na svět dítě.

Názory & polemika Rozhovory
Kateřina Šťastná - rozhovor
Číst článek
06. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 4 min

Mám ráda vůni po svařování i korálky, co se lesknou jako perleť. Sochařka Kateřina Šťastná překračuje hranice sochařské praxe i lidského těla

Kdo v posledních letech navštívil klauzury na AVU, má bílé abstraktní sochy postav neodmyslitelně spjaté s Kateřinou Šťastnou. Právě diplomovaná umělkyně ve své práci pracuje s dechem, mateřstvím, cementem i šifonem. Jakou roli v její umělecké praxi hraje meditace a co jí přineslo studium v Itálii?

Design & umění Rozhovory
PIG, instalace od Jana Kadlece
Číst článek
04. 08. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 4 min

Sestry zpřístupnily rodinnou sbírku v zámku ze 16.století. Panství Bechyně je povinnou zastávkou pro všechny milovníky umění

Panství Bechyně už dávno není synonymem pouze pro zámek. V parku spatříte v unikátním kontextu díla Michalenagela Pistoletta nebo Kryštofa Kintery, v sýpce naopak přehled poválečného umění v Evropě ze soukromých sbírek. Čím letos tato kulturní destinace překvapí?

Design guide
Hosty nového dílu podcastu byli zakladatelé firmy Mangoshake Filip Gladiš a Jakub Klimeš
Číst článek
01. 08. 2025
Jana Brandtlová Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Kreativita je pro nás zásadní! Studio Mangoshake umí povýšit lokální design na světovou úroveň díky precizním vizualizacím a motion designu

„Můžeme pomoct světu dokázat, jak dobrý design u nás vzniká. A občas díky nám ani klient nepozná, kde produkt vznikl,“ vysvětluje přidanou hodnotu své práce dvojice Filip Gladiš a Jakub Klimeš ze studia Mangoshake, které se věnuje audiovizuální tvorbě v rozsahu a kvalitě, jaká u nás nemá konkurenci

Design & umění Podcast
I s Bárou můžete v KUMSTu konzultovat!
Číst článek
30. 07. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 6 min

Od začátku existence jsme pomohli už stovkám firem a designérů. Brněnský KUMST představuje unikátní instituci, která začínajícím značkám pomáhá růst

Existuje zaručený recept jak nakopnout své podnikaní? Brněnský design a byznys inkubátor KUMST pomáhá firmám, jednotlivcům, ale i studentům zorientovat se v byznys stránce designu. Daří se vysokým školám studenty na podnikání připravit? Za KUMST odpovídala Barbora Netopilová.

Rozhovory
Sensu Cafe 03
Číst článek
28. 07. 2025
Doba čtení 7 min

Lokální zázraky. Které nově otevřené kavárny lákají na dokonalý interiér od českých architektů?

Lahodná káva, řemeslné pečivo a prostory s příběhem. Dalších šest nových míst na pražské gastronomické scéně ukazuje, jak důležitá je symbióza chuti, estetiky a atmosféry. Vstoupit dovnitř znamená ochutnat a zažít.

Interiér & architektura Design guide
Unikátní houpací kůň z dílny LD Seating
Číst článek
25. 07. 2025
Nikol Galé
Doba čtení 4 min

Ten nápad jsme si hned zamilovali. Seabrook Studio a Filip Krampla vymysleli unikátního houpacího koně z komponentů židlí značky LD Seating

Pro někoho by se podobný nápad zdál banalitou, která zaujme pouze děti, opak je ovšem pravdou. Jak se zrodil kůň ze židlí?

Design & umění