PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Analog Bros - rozhovor

Nastavili jsme si standard, který držíme za všech okolností. Prostě to chce věřit, neuhnout a makat, jsou přesvědčení zakladatelé sítotiskové manufaktury Analog Bros

V Analog Bros vznikají díla Jana Saudka, Marko Čermáka nebo Vladimira 518. Najdete je v pražských Nuslích, kde mají také zahrádku s trpaslíkem a dva psy. Kafe tu udělají každému, kdo má zájem o sítotisk. My jsme si povídali s Jakubem Stýblem, který studio před více než deseti lety založil.

Jakube, studio jste založil s Vladimirem 518 a Michalem Škapou, oba jsou uznávaní umělci. Jak se s nimi spolupracuje? Nevznikají mezi vámi třecí plochy?

JAKUB: My jsme hlavně kamarádi a věděli jsme, kdo s čím do toho jde, takže vše šlo dost hladce a byla to velká zábava. Nikdo to neuměl, učili jsme se to společně. Ale Vladimír ani Michal se už aktivně na chodu dílny nepodílejí a tisky jim realizujeme my. S Vladimírem 518 jsme ale zrovna dotiskli velkoformátové grafiky k jeho výstavě, kterou připravil pro naši galerii Poster 44. Takže jsme vlastně pořád spolu. Současné složení studia tvořím já, Kristina Ambrozová a Šimon Brzobohatý.

Na svých stránkách uvádíte, že posloucháte metal. Nemá s tím Vladimir 518 jako raper problém?

JAKUB: Normální lidi poslouchají metal. Hip hop se poslouchá jenom, když se nemůže poslouchat metal. Ani Vladimir 518 neposlouchá hip hop, ale poslouchá metal.

Výtvarník Štěpán Adámek už s vámi taky nepracuje. Proč? Neposlouchal metal?

JAKUB: Poslouchal, a má na něj velice dobrý vkus. Vlastně ani nevím, proč tehdy odešel. Ale odešel a najednou jsme spolu se Štěpánem začali tisknout nejlepší věci. To se tak prostě stane. Ale všichni jsme pořád Analog bros…

Provoz umělecké tiskárny

Proč jste si založili dílnu zaměřenou jen na umělecký sítotisk? Chtěli jste ho už od počátku dělat jinak?

JAKUB: Prvotním impulzem byly debaty o tisku s Vladimírem 518 a chuť tisknout a pracovat se sítotiskem. Je svobodnější než digitální pigmentový giclée tisk, kterému jsme se v té době už věnovali. Baví nás ta těžkost řemesla, zdlouhavá cesta procesu a nejistota výsledku. Oba jsme také hodně jezdili do Berlína a sledovali místní uměleckou scénu, kde podobné spolky umělců sdružených kolem tiskových dílen vznikaly, produkovaly skvělé věci a dělaly k tomu cool vernisáže. A tak jsme založili Analog bros. Do teď celý náš proces, tiskárny i galerie, z tohoto principu čerpají.

Jak se vám podařilo navázat spolupráci s tolika výraznými umělci zabývajícími se vizuální tvorbou?

JAKUB: Na začátku jsme nikoho nezajímali. Reklama placená a tištěná v tomto specifickém oboru moc nefunguje. Takže jsme prostě tiskli jeden lepší tisk za druhým a čekali, až se o tom začne mluvit. Navíc máme docela hezké studio, děláme skvělé kafe po italsku a neříkáme, že něco nejde - a to se ukázalo jako dobrá cesta.

Tiskárna se nachází v Oldřichově ulici v pražských Nuslích, společně s galerií Poster 44 Tiskárna se nachází v Oldřichově ulici v pražských Nuslích, společně s galerií Poster 44
Tiskárna se nachází v Oldřichově ulici v pražských Nuslích, společně s galerií Poster 44

Jak jste přestáli období covidu a následné krize včetně růstu cen papíru a jiných nákladů?

JAKUB: Za covidu byl o naše služby naštěstí zájem. Lidé měli čas na vlastní tvorbu, chtěli to mít doma hezké a měli peníze. Dalo se to vyřešit na dálku. Následná krize byla o něco horší a její dopady jsou stále značné. Ale jedno anglické přísloví říká, že každý černý mrak má stříbrné obrysy.

Je náročné uživit se uměleckou tiskařinou?

JAKUB: Snadné to není, obzvlášť když se úzce profilujete. Ale je to hezké, a kdo nebojuje, nejí. Celý náš bussiness ale stojí na pěti nohách. Kromě sítotisku máme studio giclée tisku, kde i rámujeme. Kristina je výborná grafická designérka a Šimon má skvěle nakročeno do typografického světa. A dohromady spolu ještě provozujeme galerii Poster 44, kde prodáváme tisky a umění současných umělců, kteří s námi tisknou. Všechno to spolu hezky souvisí.

S kým se vám pracuje nejlíp?

JAKUB: Nejlíp se mi pracuje s Kristinou a Šimonem, jsme tým. Každý jsme úplně jiný, to je super. Ostatně s Kristinou žiju a tak s ní pracuju pořád a u toho se bavíme o práci a o jídle. No a z klientů, tak tam je to podobná idyla, máme štěstí na lidi, kteří k nám chodí, takže se těšíme na všechny. Mnozí z nich jsou naši kamarádi a známí. V posledních dnech u nás byl Jaromír 99, David Böhm s Jirkou Frantou, Vladimir 518, Antonín Kratochvíl, Krištof Kintera nebo Jaroslav Pecka.

Od undergroundu po velké instituce

Mohou za vámi do studia přijít lidé z ulice s nápadem na tisk, který by chtěli zrealizovat?

JAKUB: Jasně. Třeba Matyáš Chochola si přišel půjčit prodlužovačku a pak jsme spolu vytiskli, tiskově nejkomplikovanější a zároveň nejšílenější edici sítotisků. Ani jeden nebyl stejný.

Jak probíhá váš pracovní den ve studiu?

JAKUB: Začínáme fantastickou snídaní co Kristina připraví a pokračujeme podle plánů v diářích. Na maily odpovídám většinou jen v pondělí, pak už je jen čtu… lidi si rádi píšou a to zdržuje. Někdy nám dny úplně nestačí a tak pracujeme společně, o sobotách i nedělích. A jindy jsou dny kdy se prakticky nevidíme.

Obecně to u nás vypadá takto. Já tisknu, jednám za studio a galerii, Kristina dělá grafický design a jedná za galerii, do toho tiskne, oba někdy rámujeme, rámuje i Šimon, ale hlavně taky tiskne a když jsme mimo, tak jedná za studio i galerii. Jsme tým.

Spolupracujete s klienty od etablovaných umělců, jako je Jan Saudek, až po velké instituce typu Galerie Rudolfinum. Jak se takové spolupráce liší – ať už generačně, nebo v přístupu k práci? Liší se například komunikace, zadání, očekávání?

JAKUB: Ke každému máme individuální přístup, s institucemi jednáme formálněji a trvá to déle, protože tam má stále někdo dovolenou. S umělci pak podle potřeby a situace, ti ale většinou odpovídají hned i z dovolené. S každým je to ale jiné, každý vidí barvu jinak a každý má k tomu jiný přístup a různé očekávání. Někdo je nadšený z celého procesu a chce do něj zasahovat a někdo si jen počká na výsledek. Nebo už sítotisk znají, využívají ho stále a někdo ho použije jen jako jednu vrstvu svých děl. No a třeba pan Saudek, ten předtím sítotiskem netiskl, takže jsme se museli zaměřit na jeho představy.

Zakázka pro Galerii Rudolfinum Zakázka pro Galerii Rudolfinum
Zakázka pro Galerii Rudolfinum

Jaká spolupráce pro vás byla v poslední době nejzajímavější – a čím konkrétně vás obohatila?

JAKUB: Poslední byla výstava Vladimíra 518 – Paradise Lost, kterou připravil pro naši galerii Poster 44. Šlo o 10 velkoformátových sítotiskových grafik, které ještě následně rozkreslil tuší. Projekt, který se plánoval rok, jsme spolu za 10 dnů vytiskli, zarámovali a vystavili. Vše probíhalo neuvěřitelně hladce. Na památku jsme si všichni nechali ten název vytetovat. Stejně nezmizí vzpomínka na projekt s fotografem Janem Saudkem – The story of my life, na kterém jsme dělali poslední dva roky. Byl to nejdelší a největší projekt, který s ohledem na autorův věk musel počítat se všemi možnými variantami vývoje a přizpůsobovat se jim. Takže to bylo napínavé do posledního dne. Přes 7000 grafik. Dost jsme kvůli tomu museli omezit ostatní produkci. Ale stálo to za to.

Nejnovějším členem studia je Šimon Brzobohatý, student typografie na UMPRUM. Dáváte často prostor mladým lidem? A jak přistupujete k předávání svého know-how dál?

JAKUB: Dáváme, ale mají problém obstát, není to pro každého, musí to fakt chtít dělat. Šimon je u nás 8 let a obstál! Mohl si vybrat, co bude dělat, a vybral si sítotisk. Má už na starosti velkou část tiskové produkce. Obrovským dílem se podílel i na projektu s Janem Saudkem. Stále se ale učíme i od sebe a know how si tak navzájem předáváme.

Sítotisk v digitální době

Uměleckému sítotisku se dnes věnuje jen málo pražských studií – kromě vás například fatcat press. Jak vnímáte budoucnost této techniky? Myslíte, že si právě díky své syrovosti udrží místo vedle precizního digitálního tisku?

JAKUB: Je to stejné jako třeba vydávat kazety. Je to náročné, zdlouhavé a ocení to jen pár lidí. Ale jsou lidé, co stále sbírají kazety, a stejně tak jsou lidé, co chtějí ruční sítotisk. Pro jistotu děláme i precizní digitální tisk a máme galerii. Takže my mu místo budeme dál držet.

Jaká je finanční stránka sítotisku? Předpokládám, že se musíte vypořádat nejen s náklady na materiál, ale i s chybovostí, která k ručnímu procesu patří.

JAKUB: Sítotisk stojí na podstatě levné kopie. Čím víc se vytiskne, tím levnější to je. Proto se vyplatí tímto druhem tisku tisknout série a chyba se nedá odhalit dřív než se stane, takže přesně tak… Chybovost a naše ruční práce k tomu patří. My se navíc orientujeme především na umělecké tisky a pro každý projekt vybíráme konkrétní papíry, mícháme přesné odstíny barev a v limitovaných edicích se z toho tak stává unikátnější věc, která má svou cenu. Zároveň se ale snažíme být velice přístupní i studentům například, nebo různým dobrým projektům.

Reflektujete při své práci také ekologický aspekt sítotisku? Dá se tato technika provozovat udržitelněji?

JAKUB: Tak reflektovali jsme ho už od začátku, když jsme se rozhodli pro vodou ředitelný sítotisk místo tehdy běžné acetonové varianty. Používáme také materiály od firem, které se chovají fér k přírodě a lidem. I za vyšší cenu. Nejde nám o to být levný, ale musí to dávat smysl. No a taky třeba recyklujeme všechny plastové kelímky od jogurtů a nápojů naší spotřeby a nosíme je do dílny na míchání barev. I málo je hodně.

Stává se vám, že kvůli rozdílným hodnotám nebo příliš vyhraněnému zadání zakázku odmítnete? Přeci jen, grafika i ilustrace mohou být často silně názorové či politicky zabarvené.

JAKUB: My nejsme moc vidět, o nás se spíš povídá a to vyfiltruje mnoho, takže máme štěstí, že děláme jen hezké věci. Ale klidně řeknu, že něco nebudu dělat. Odmítl jsem zakázku pro jednu kožešinovou značku, protože jsem vegetarián. Ale jinak jsme dost názorově otevřeni, takže se to skoro neděje, samozřejmě pro nácky a komunisty netiskneme!

Jaké další kroky se studiem plánujete? Je ještě něco, čeho byste chtěli s Analog Bros dosáhnout?

JAKUB: Zrekonstruovat ho… a taky chci, aby u nás tiskli všichni umělci nebo umělkyně, kteří nás baví.


ANALOG BROS

Analog Bros je tiskové a grafické studio sídlící v pražských Nuslích. Od roku 2012, kdy bylo založeno třemi přáteli Jakubem Stýblem, Vladimirem 518 a Michalem Škapou se věnuje giclée tisku a sítotisku. Dnes studio z původní trojice provozuje už jen Jakub, společně s Kristinou Ambrozovou a Šimonem Brzobohatým. Kromě ateliéru spadá má Analog Bros také svou vlastní prodejní galerii Poster 44, kde najdete díla současných umělců spolupracujících se studiem. Studio i galerii můžete sledovat na instagramových profilech @analogbros a @poster44.cz.

Rubriky:

Další z rubriky

Při vzniku skleníku byl kladen důraz i na udržitelnost a estetickou kvalitu aby stavba co nejméně zatěžovala životní prostředí a zároveň byla vizuálně přitažlivá
Číst článek
08. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Návštěvníci Designbloku uvidí na střeše Superstudia v Křižíkových pavilonech skleník z lahví od okurek. Jak se z nápadu, kterému kdysi propadli zahrádkáři a kutilové, může stát cool téma pro komunitní zahrady?

Instalace Experimentální skleník bude na Designbloku umístěna na terase pavilonu E, v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha po celou dobu konání festivalu, od 8. do 12. října 2025. Součástí expozice bude také videoinstalace dokumentující vznik projektu i jeho základní filozofii.

Akce a události Design & umění
Designblok2025 Cirque Menu Rooftop by Cirque Menu foto Dita Havránková 2
Číst článek
07. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Startuje 27. ročník festivalu DESIGNBLOK. Od 8. do 12. října v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha, v Královském letohrádku Pražského hradu, Uměleckoprůmyslovém museu v Praze a Galerii Rudolfinum. Jaký bude?

Do festivalu se již tradičně zapojí také na čtyři desítky galerií, showroomů, prodejen designu a dalších míst po celé Praze. Výstavy v Uměleckoprůmyslovém museu a Galerii Rudolfinum bude možné zhlédnout až do 2. listopadu 2025 s platným festivalovým pasem.

Akce a události Interiér & architektura Design & umění Design guide
Leona Krlínová při práci na diplomovém projektu
Číst článek
01. 10. 2025
Tereza Urban
Doba čtení 4 min

Mapuje citlivé téma sesterství. Leona Krlínová ve své monumentální diplomové práci otevírá intimní témata, díky technice kolektivního plstění

„Sourozenecké vztahy jsou někdy emocionální horskou dráhou,“ říká Leona Krlínová, která se rozhodla své zkušenosti i příběhy dalších žen přetavit do diplomové práce o sesterství. Z osobních prožitků, večerů pletení a desítek rozhovorů vytvořila dílo, jež spojuje intimní téma sesterství.

Design & umění
Rozhovor Šimon Roubal
Číst článek
26. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 7 min

Občas musím třeba vylézt na strom nebo postavit stan ze sametu. Fotograf Šimon Roubal o experimentu jako způsobu tvorby

Šimon Roubal začal u fotografie, jeho tvorba se však postupně vyvinula v intermediální projekty. Letos nastupuje na AVU a ve své práci spojuje řemeslný přístup, digitální nástroje i participaci. Jak vyfotit nevyfotitelné a proč je důležitější proces než výsledné dílo?

Design & umění Rozhovory
Autorství a etika ve výstavní praxi - Alterace; Vzhůru!
Číst článek
24. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 6 min

Když dva dělají totéž. Autorství a etika ve výstavní praxi je citlivé téma, které nemá jasné řešení, co na konkrétní příklad výstavy říkají odborníci?

Výstavní architektura je nenápadná činnost na pozadí výstavní praxe. To, jak na nás výstava zapůsobí, je však právě její zásluha. Je instalační řešení děl samo autorským dílem? A co dělat, když se sobě dvě výstavy příliš podobají? S pomocí odborníků rozebíráme nedávný příklad takové situace.

Design & umění Názory & polemika
V Ateliéru B114 na pražském Žižkově vzniká většina Heleniných projektů.
Číst článek
11. 09. 2025
Lenka Kašparová Anna Grabherr
Doba čtení 4 min

Nevytváří klony ale osobité originály. Helena Patelisová ve své práci propojuje keramické řemeslo, užité umění a slow design

Často jsme tak zahlcení snahou o vlastní dokonalost a plněním všech úkolů, že pod jejich tíhou ztrácíme sami sebe. Jak přežít v dnešním světě, a přitom být originální a neřídit se diktátem mainstreamu? Jde to vůbec?

Design & umění Rozhovory
Fanny Leyten, manažerka návrhu interiérů a maloobchodního designu pro domácí vybavení IKEA
Číst článek
10. 09. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 5 min

Trend menšího bydlení roste i z touhy žít jednodušeji, s větší svobodou, říká v rozhovoru manažerka IKEA Fanny Leyten

IKEA se na poli nábytkového designu stala naprostou ikonou. Jaké trendy budou vládnout následující rok? A jsou dnes kuchyně více než místo pro vaření? Na otázky odpovídala Fanny Leyten, manažerka návrhu interiérů a maloobchodního designu pro domácí vybavení IKEA.

Interiér & architektura Design & umění Rozhovory Obsah časopisu NPB Interiéry
IMG 4594
Číst článek
03. 09. 2025
Kateřina Hubertová
Doba čtení 4 min

Status umělce žádný příjem nepřináší, otevírá ale nové možnosti. Jak funguje a pro koho je určena tolik diskutovaná novinka?

Po dlouhé diskuzi v kulturní obci byl na jaře schválen zákon definující status umělce. Jde o člověka, který vykonává tvůrčí práci v kulturní oblasti, spadá sem tedy většina designérských profesí a výtvarné tvorby, včetně umělecké fotografie, ilustrace, architektury či uměleckých řemesel.

Design & umění Názory & polemika
Marek Kounovský a jeho kolekce Cannolli
Číst článek
27. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 6 min

Keramika v architektuře je stále zanedbané téma, přitom v minulosti toto spojení bylo běžné, říká Marek Kounovský, který osciluje mezi projektováním, designem i graffiti

Mladí umělci dnes často přechází mezi materiály, technikami, ateliéry i školami. Obory se stávají fluidnějšími a studenti se musí učit flexibilitě. Jaký je rozdíl mezi studiem architektury a designu a co tkví za přípravou na přehlídku Czech Design Week? O tom všem mluví designer Marek Kounovský.

Design & umění Rozhovory
Zkušenost zahraničních studentů na UMPRUM
Číst článek
25. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 9 min

Životní styl na UMPRUM pro mě byl zpočátku šokující. Jaké pocity zažívají zahraniční studenti z Japonska a Taiwanu během svého pobytu v Praze?

Na pražskou UMPRUM v posledním semestru přijelo 35 zahraničních stážistů. Škola zároveň přijímá zhruba 15 studentů ročně na anglicky vyučované magisterské obory. Jak vnímají studium na prestižní české škole a s jakými rozdíly se setkali?

Design & umění Názory & polemika Rozhovory
GVUO
Ikea

AKCE A UDÁLOSTI

Moravské galerii se podařilo získat jedinečný soubor původního nábytku z Poldihausu! Nábytek z Domu hostí Poldiny hutě na Kladně podle návrhů Josefa Hoffmanna bude představen v nálezovém stavu a poukáže na Hoffmanna jako nadaného designéra.

15. června – 26. dubna 2026
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

JN Interiér

Nejnovější články

Architektura hotelu citlivě spojuje moderní design s horským prostředím. Jednoduché linie a dřevěné obložení fasády přirozeně splývají s krajinou zasněžených Alp
Číst článek
06. 11. 2025
Petr Šlejmar
Doba čtení 3 min

Kam se vydat za sněhem, abyste lyžování mohli spojit i s dalšími zážitky - od architektury přes design po dokonalé menu a relax v kultivovaném prostředí?

Zasněte se a představte si ráno, kdy se rozhlédnete z okna, pod vámi se třpytí sníh a nad vámi se rozprostírá panorama hor, lanovky se právě rozjíždějí a vy víte, že vás čeká den plný radostí.

Interiér & architektura Design guide
Kaskády Barrandov nabízejí nové bydlení v bezprostřední blízkosti přírody
Číst článek
24. 10. 2025
Propagace značky
Doba čtení 2 min

Nové bydlení v Praze - čtyři projekty, které mění podobu města

Praha je město v pohybu. Roste, proměňuje se a hledá nové způsoby, jak nabídnout svým obyvatelům moderní a dostupné bydlení. Vysoké ceny nemovitostí i nájmů už dávno nejsou jen tématem pro realitní odborníky – dotýkají se každého, kdo se snaží najít byt v metropoli.

Interiér & architektura
IMG 5581 1
Číst článek
17. 10. 2025
Pavlína Blahotová
Doba čtení 4 min

"Detaily odpovídající životnímu stylu obyvatel bytu se dají průběžně měnit. Pokud má ale dům nadčasový styl, má smysl ho aspoň připomenout."

Byt v pražském činžáku měl zachované prvky z konce 30. let 20. století. "Bohužel lité teraco na podlahách bylo silně poškozené, ale stalo se inspirací pro výběr nové krytiny i pro styl kuchyně, která měla navázat na prvorepublikovou eleganci," komentuje proměnu interiérový designér Petr Šlejmar.

Obsah časopisu NPB Interiéry Bydlení Proměny
Při vzniku skleníku byl kladen důraz i na udržitelnost a estetickou kvalitu aby stavba co nejméně zatěžovala životní prostředí a zároveň byla vizuálně přitažlivá
Číst článek
08. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Návštěvníci Designbloku uvidí na střeše Superstudia v Křižíkových pavilonech skleník z lahví od okurek. Jak se z nápadu, kterému kdysi propadli zahrádkáři a kutilové, může stát cool téma pro komunitní zahrady?

Instalace Experimentální skleník bude na Designbloku umístěna na terase pavilonu E, v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha po celou dobu konání festivalu, od 8. do 12. října 2025. Součástí expozice bude také videoinstalace dokumentující vznik projektu i jeho základní filozofii.

Akce a události Design & umění
Designblok2025 Cirque Menu Rooftop by Cirque Menu foto Dita Havránková 2
Číst článek
07. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Startuje 27. ročník festivalu DESIGNBLOK. Od 8. do 12. října v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha, v Královském letohrádku Pražského hradu, Uměleckoprůmyslovém museu v Praze a Galerii Rudolfinum. Jaký bude?

Do festivalu se již tradičně zapojí také na čtyři desítky galerií, showroomů, prodejen designu a dalších míst po celé Praze. Výstavy v Uměleckoprůmyslovém museu a Galerii Rudolfinum bude možné zhlédnout až do 2. listopadu 2025 s platným festivalovým pasem.

Akce a události Interiér & architektura Design & umění Design guide
Leona Krlínová při práci na diplomovém projektu
Číst článek
01. 10. 2025
Tereza Urban
Doba čtení 4 min

Mapuje citlivé téma sesterství. Leona Krlínová ve své monumentální diplomové práci otevírá intimní témata, díky technice kolektivního plstění

„Sourozenecké vztahy jsou někdy emocionální horskou dráhou,“ říká Leona Krlínová, která se rozhodla své zkušenosti i příběhy dalších žen přetavit do diplomové práce o sesterství. Z osobních prožitků, večerů pletení a desítek rozhovorů vytvořila dílo, jež spojuje intimní téma sesterství.

Design & umění
Villa Fitz v Rokycanech
Číst článek
30. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Historie, která se otevřela současnosti. Villa Fitz v Rokycanech sbírá ceny za empatické propojení dvou světů. Proč stojí za návštěvu?

Na náměstí v Rokycanech stojí dům, který dlouho působil spíš unaveně než vznešeně. Novorenesanční vila z konce 19. století se během desetiletí změnila v kancelářskou budovu, která nenaznačovala, že kdysi bývala symbolem prosperity a elegance.

Interiér & architektura
Rozhovor Šimon Roubal
Číst článek
26. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 7 min

Občas musím třeba vylézt na strom nebo postavit stan ze sametu. Fotograf Šimon Roubal o experimentu jako způsobu tvorby

Šimon Roubal začal u fotografie, jeho tvorba se však postupně vyvinula v intermediální projekty. Letos nastupuje na AVU a ve své práci spojuje řemeslný přístup, digitální nástroje i participaci. Jak vyfotit nevyfotitelné a proč je důležitější proces než výsledné dílo?

Design & umění Rozhovory
Nový Showroom LD Seating otevřený v Londýně!
Číst článek
24. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Mezinárodní expanze. LD Seating otevírá showroom v londýnské čtvrti Clerkenwell

Společnost LD Seating oficiálně otevřela svůj showroom v Londýně – v nově vzniklém prostoru Atelier Bohemia na adrese 3 Clerkenwell Road, přímo v srdci jedné z nejvýznamnějších světových designérských čtvrtí. Co vás uvnitř čeká?

Interiér & architektura
Autorství a etika ve výstavní praxi - Alterace; Vzhůru!
Číst článek
24. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 6 min

Když dva dělají totéž. Autorství a etika ve výstavní praxi je citlivé téma, které nemá jasné řešení, co na konkrétní příklad výstavy říkají odborníci?

Výstavní architektura je nenápadná činnost na pozadí výstavní praxe. To, jak na nás výstava zapůsobí, je však právě její zásluha. Je instalační řešení děl samo autorským dílem? A co dělat, když se sobě dvě výstavy příliš podobají? S pomocí odborníků rozebíráme nedávný příklad takové situace.

Design & umění Názory & polemika