PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Analog Bros - rozhovor

Nastavili jsme si standard, který držíme za všech okolností. Prostě to chce věřit, neuhnout a makat, jsou přesvědčení zakladatelé sítotiskové manufaktury Analog Bros

V Analog Bros vznikají díla Jana Saudka, Marko Čermáka nebo Vladimira 518. Najdete je v pražských Nuslích, kde mají také zahrádku s trpaslíkem a dva psy. Kafe tu udělají každému, kdo má zájem o sítotisk. My jsme si povídali s Jakubem Stýblem, který studio před více než deseti lety založil.

Jakube, studio jste založil s Vladimirem 518 a Michalem Škapou, oba jsou uznávaní umělci. Jak se s nimi spolupracuje? Nevznikají mezi vámi třecí plochy?

JAKUB: My jsme hlavně kamarádi a věděli jsme, kdo s čím do toho jde, takže vše šlo dost hladce a byla to velká zábava. Nikdo to neuměl, učili jsme se to společně. Ale Vladimír ani Michal se už aktivně na chodu dílny nepodílejí a tisky jim realizujeme my. S Vladimírem 518 jsme ale zrovna dotiskli velkoformátové grafiky k jeho výstavě, kterou připravil pro naši galerii Poster 44. Takže jsme vlastně pořád spolu. Současné složení studia tvořím já, Kristina Ambrozová a Šimon Brzobohatý.

Na svých stránkách uvádíte, že posloucháte metal. Nemá s tím Vladimir 518 jako raper problém?

JAKUB: Normální lidi poslouchají metal. Hip hop se poslouchá jenom, když se nemůže poslouchat metal. Ani Vladimir 518 neposlouchá hip hop, ale poslouchá metal.

Výtvarník Štěpán Adámek už s vámi taky nepracuje. Proč? Neposlouchal metal?

JAKUB: Poslouchal, a má na něj velice dobrý vkus. Vlastně ani nevím, proč tehdy odešel. Ale odešel a najednou jsme spolu se Štěpánem začali tisknout nejlepší věci. To se tak prostě stane. Ale všichni jsme pořád Analog bros…

Provoz umělecké tiskárny

Proč jste si založili dílnu zaměřenou jen na umělecký sítotisk? Chtěli jste ho už od počátku dělat jinak?

JAKUB: Prvotním impulzem byly debaty o tisku s Vladimírem 518 a chuť tisknout a pracovat se sítotiskem. Je svobodnější než digitální pigmentový giclée tisk, kterému jsme se v té době už věnovali. Baví nás ta těžkost řemesla, zdlouhavá cesta procesu a nejistota výsledku. Oba jsme také hodně jezdili do Berlína a sledovali místní uměleckou scénu, kde podobné spolky umělců sdružených kolem tiskových dílen vznikaly, produkovaly skvělé věci a dělaly k tomu cool vernisáže. A tak jsme založili Analog bros. Do teď celý náš proces, tiskárny i galerie, z tohoto principu čerpají.

Jak se vám podařilo navázat spolupráci s tolika výraznými umělci zabývajícími se vizuální tvorbou?

JAKUB: Na začátku jsme nikoho nezajímali. Reklama placená a tištěná v tomto specifickém oboru moc nefunguje. Takže jsme prostě tiskli jeden lepší tisk za druhým a čekali, až se o tom začne mluvit. Navíc máme docela hezké studio, děláme skvělé kafe po italsku a neříkáme, že něco nejde - a to se ukázalo jako dobrá cesta.

Tiskárna se nachází v Oldřichově ulici v pražských Nuslích, společně s galerií Poster 44 Tiskárna se nachází v Oldřichově ulici v pražských Nuslích, společně s galerií Poster 44
Tiskárna se nachází v Oldřichově ulici v pražských Nuslích, společně s galerií Poster 44

Jak jste přestáli období covidu a následné krize včetně růstu cen papíru a jiných nákladů?

JAKUB: Za covidu byl o naše služby naštěstí zájem. Lidé měli čas na vlastní tvorbu, chtěli to mít doma hezké a měli peníze. Dalo se to vyřešit na dálku. Následná krize byla o něco horší a její dopady jsou stále značné. Ale jedno anglické přísloví říká, že každý černý mrak má stříbrné obrysy.

Je náročné uživit se uměleckou tiskařinou?

JAKUB: Snadné to není, obzvlášť když se úzce profilujete. Ale je to hezké, a kdo nebojuje, nejí. Celý náš bussiness ale stojí na pěti nohách. Kromě sítotisku máme studio giclée tisku, kde i rámujeme. Kristina je výborná grafická designérka a Šimon má skvěle nakročeno do typografického světa. A dohromady spolu ještě provozujeme galerii Poster 44, kde prodáváme tisky a umění současných umělců, kteří s námi tisknou. Všechno to spolu hezky souvisí.

S kým se vám pracuje nejlíp?

JAKUB: Nejlíp se mi pracuje s Kristinou a Šimonem, jsme tým. Každý jsme úplně jiný, to je super. Ostatně s Kristinou žiju a tak s ní pracuju pořád a u toho se bavíme o práci a o jídle. No a z klientů, tak tam je to podobná idyla, máme štěstí na lidi, kteří k nám chodí, takže se těšíme na všechny. Mnozí z nich jsou naši kamarádi a známí. V posledních dnech u nás byl Jaromír 99, David Böhm s Jirkou Frantou, Vladimir 518, Antonín Kratochvíl, Krištof Kintera nebo Jaroslav Pecka.

Od undergroundu po velké instituce

Mohou za vámi do studia přijít lidé z ulice s nápadem na tisk, který by chtěli zrealizovat?

JAKUB: Jasně. Třeba Matyáš Chochola si přišel půjčit prodlužovačku a pak jsme spolu vytiskli, tiskově nejkomplikovanější a zároveň nejšílenější edici sítotisků. Ani jeden nebyl stejný.

Jak probíhá váš pracovní den ve studiu?

JAKUB: Začínáme fantastickou snídaní co Kristina připraví a pokračujeme podle plánů v diářích. Na maily odpovídám většinou jen v pondělí, pak už je jen čtu… lidi si rádi píšou a to zdržuje. Někdy nám dny úplně nestačí a tak pracujeme společně, o sobotách i nedělích. A jindy jsou dny kdy se prakticky nevidíme.

Obecně to u nás vypadá takto. Já tisknu, jednám za studio a galerii, Kristina dělá grafický design a jedná za galerii, do toho tiskne, oba někdy rámujeme, rámuje i Šimon, ale hlavně taky tiskne a když jsme mimo, tak jedná za studio i galerii. Jsme tým.

Spolupracujete s klienty od etablovaných umělců, jako je Jan Saudek, až po velké instituce typu Galerie Rudolfinum. Jak se takové spolupráce liší – ať už generačně, nebo v přístupu k práci? Liší se například komunikace, zadání, očekávání?

JAKUB: Ke každému máme individuální přístup, s institucemi jednáme formálněji a trvá to déle, protože tam má stále někdo dovolenou. S umělci pak podle potřeby a situace, ti ale většinou odpovídají hned i z dovolené. S každým je to ale jiné, každý vidí barvu jinak a každý má k tomu jiný přístup a různé očekávání. Někdo je nadšený z celého procesu a chce do něj zasahovat a někdo si jen počká na výsledek. Nebo už sítotisk znají, využívají ho stále a někdo ho použije jen jako jednu vrstvu svých děl. No a třeba pan Saudek, ten předtím sítotiskem netiskl, takže jsme se museli zaměřit na jeho představy.

Zakázka pro Galerii Rudolfinum Zakázka pro Galerii Rudolfinum
Zakázka pro Galerii Rudolfinum

Jaká spolupráce pro vás byla v poslední době nejzajímavější – a čím konkrétně vás obohatila?

JAKUB: Poslední byla výstava Vladimíra 518 – Paradise Lost, kterou připravil pro naši galerii Poster 44. Šlo o 10 velkoformátových sítotiskových grafik, které ještě následně rozkreslil tuší. Projekt, který se plánoval rok, jsme spolu za 10 dnů vytiskli, zarámovali a vystavili. Vše probíhalo neuvěřitelně hladce. Na památku jsme si všichni nechali ten název vytetovat. Stejně nezmizí vzpomínka na projekt s fotografem Janem Saudkem – The story of my life, na kterém jsme dělali poslední dva roky. Byl to nejdelší a největší projekt, který s ohledem na autorův věk musel počítat se všemi možnými variantami vývoje a přizpůsobovat se jim. Takže to bylo napínavé do posledního dne. Přes 7000 grafik. Dost jsme kvůli tomu museli omezit ostatní produkci. Ale stálo to za to.

Nejnovějším členem studia je Šimon Brzobohatý, student typografie na UMPRUM. Dáváte často prostor mladým lidem? A jak přistupujete k předávání svého know-how dál?

JAKUB: Dáváme, ale mají problém obstát, není to pro každého, musí to fakt chtít dělat. Šimon je u nás 8 let a obstál! Mohl si vybrat, co bude dělat, a vybral si sítotisk. Má už na starosti velkou část tiskové produkce. Obrovským dílem se podílel i na projektu s Janem Saudkem. Stále se ale učíme i od sebe a know how si tak navzájem předáváme.

Sítotisk v digitální době

Uměleckému sítotisku se dnes věnuje jen málo pražských studií – kromě vás například fatcat press. Jak vnímáte budoucnost této techniky? Myslíte, že si právě díky své syrovosti udrží místo vedle precizního digitálního tisku?

JAKUB: Je to stejné jako třeba vydávat kazety. Je to náročné, zdlouhavé a ocení to jen pár lidí. Ale jsou lidé, co stále sbírají kazety, a stejně tak jsou lidé, co chtějí ruční sítotisk. Pro jistotu děláme i precizní digitální tisk a máme galerii. Takže my mu místo budeme dál držet.

Jaká je finanční stránka sítotisku? Předpokládám, že se musíte vypořádat nejen s náklady na materiál, ale i s chybovostí, která k ručnímu procesu patří.

JAKUB: Sítotisk stojí na podstatě levné kopie. Čím víc se vytiskne, tím levnější to je. Proto se vyplatí tímto druhem tisku tisknout série a chyba se nedá odhalit dřív než se stane, takže přesně tak… Chybovost a naše ruční práce k tomu patří. My se navíc orientujeme především na umělecké tisky a pro každý projekt vybíráme konkrétní papíry, mícháme přesné odstíny barev a v limitovaných edicích se z toho tak stává unikátnější věc, která má svou cenu. Zároveň se ale snažíme být velice přístupní i studentům například, nebo různým dobrým projektům.

Reflektujete při své práci také ekologický aspekt sítotisku? Dá se tato technika provozovat udržitelněji?

JAKUB: Tak reflektovali jsme ho už od začátku, když jsme se rozhodli pro vodou ředitelný sítotisk místo tehdy běžné acetonové varianty. Používáme také materiály od firem, které se chovají fér k přírodě a lidem. I za vyšší cenu. Nejde nám o to být levný, ale musí to dávat smysl. No a taky třeba recyklujeme všechny plastové kelímky od jogurtů a nápojů naší spotřeby a nosíme je do dílny na míchání barev. I málo je hodně.

Stává se vám, že kvůli rozdílným hodnotám nebo příliš vyhraněnému zadání zakázku odmítnete? Přeci jen, grafika i ilustrace mohou být často silně názorové či politicky zabarvené.

JAKUB: My nejsme moc vidět, o nás se spíš povídá a to vyfiltruje mnoho, takže máme štěstí, že děláme jen hezké věci. Ale klidně řeknu, že něco nebudu dělat. Odmítl jsem zakázku pro jednu kožešinovou značku, protože jsem vegetarián. Ale jinak jsme dost názorově otevřeni, takže se to skoro neděje, samozřejmě pro nácky a komunisty netiskneme!

Jaké další kroky se studiem plánujete? Je ještě něco, čeho byste chtěli s Analog Bros dosáhnout?

JAKUB: Zrekonstruovat ho… a taky chci, aby u nás tiskli všichni umělci nebo umělkyně, kteří nás baví.


ANALOG BROS

Analog Bros je tiskové a grafické studio sídlící v pražských Nuslích. Od roku 2012, kdy bylo založeno třemi přáteli Jakubem Stýblem, Vladimirem 518 a Michalem Škapou se věnuje giclée tisku a sítotisku. Dnes studio z původní trojice provozuje už jen Jakub, společně s Kristinou Ambrozovou a Šimonem Brzobohatým. Kromě ateliéru spadá má Analog Bros také svou vlastní prodejní galerii Poster 44, kde najdete díla současných umělců spolupracujících se studiem. Studio i galerii můžete sledovat na instagramových profilech @analogbros a @poster44.cz.

Rubriky:

Další z rubriky

Dům umění v Ostravě 2025 foto Magdalena Stankova WEB
Číst článek
21. 12. 2025
Doba čtení 2 min

Rekonstrukce interiéru vrací Domu umění v Ostravě noblesu 20. let minulého století

Po půlroční rekonstrukci se Dům umění, provozovaný Galerií výtvarného umění v Ostravě (GVUO), v lednu znovu otevře veřejnosti.

Akce a události Interiér & architektura Design & umění Design guide
Sv Lucie GHMP Slavik
Číst článek
12. 12. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

V Trojském zámku můžete prožít svátek sv. Lucie uprostřed baroka - ale obklopeni světelnými instalacemi vytvořenými pomocí nejnovějších technologií.

Galerie hlavního města Prahy ve spolupráci se Signal Festivalem zve dnes a v sobotu na festival Sv. Lucie - předvánoční setkání věnované světlu, současnému umění a jedinečné atmosféře Zámku Troja. V pátek 12. prosince a v sobotu 13. prosince vždy od 17.00 do 23.00 hodin. Vstup je zdarma.

Akce a události Design & umění
Vzdušná učící věž pro děti, foto: Utukutu
Číst článek
13. 11. 2025
Propagace značky
Doba čtení 2 min

Kde se design potkává s pohybem a dětskou fantazií

Utukutu je značka, která vznikla před jedenácti lety z touhy propojit pohyb, hru a estetiku v každodenním životě dětí. V truhlářské dílně v České republice vznikají v týmu kolem Gábiny Hrdiny hravé a promyšlené produkty, které dětem umožňují růst, objevovat svět a posilovat tělo i sebevědomí.

Interiér & architektura Design & umění
25 11 7 8 Variety Richard Loskot GHMP Libor Galia 14
Číst článek
12. 11. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Nové umělecké dílo ve veřejném prostoru kombinuje umění, historické i současné technologie a umělou inteligenci. Jejím tvůrcem je český výtvarník Richard Loskot

Na Hlavním nádraží vzniklo interaktivní dílo Richarda Loskota (Variace / Variety, 2025). Díky listování jednotlivých písmen se na Pragotronu vždy na okamžik objeví text, který následně zmizí. Místo cílových stanic a čísel vlaků jde o věty líčící obrazy a mikropříběhy z prostředí hlavního nádraží.

Akce a události Design & umění
Při vzniku skleníku byl kladen důraz i na udržitelnost a estetickou kvalitu aby stavba co nejméně zatěžovala životní prostředí a zároveň byla vizuálně přitažlivá
Číst článek
08. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Návštěvníci Designbloku uvidí na střeše Superstudia v Křižíkových pavilonech skleník z lahví od okurek. Jak se z nápadu, kterému kdysi propadli zahrádkáři a kutilové, může stát cool téma pro komunitní zahrady?

Instalace Experimentální skleník bude na Designbloku umístěna na terase pavilonu E, v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha po celou dobu konání festivalu, od 8. do 12. října 2025. Součástí expozice bude také videoinstalace dokumentující vznik projektu i jeho základní filozofii.

Akce a události Design & umění
Designblok2025 Cirque Menu Rooftop by Cirque Menu foto Dita Havránková 2
Číst článek
07. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Startuje 27. ročník festivalu DESIGNBLOK. Od 8. do 12. října v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha, v Královském letohrádku Pražského hradu, Uměleckoprůmyslovém museu v Praze a Galerii Rudolfinum. Jaký bude?

Do festivalu se již tradičně zapojí také na čtyři desítky galerií, showroomů, prodejen designu a dalších míst po celé Praze. Výstavy v Uměleckoprůmyslovém museu a Galerii Rudolfinum bude možné zhlédnout až do 2. listopadu 2025 s platným festivalovým pasem.

Akce a události Interiér & architektura Design & umění Design guide
Leona Krlínová při práci na diplomovém projektu
Číst článek
01. 10. 2025
Tereza Urban
Doba čtení 4 min

Mapuje citlivé téma sesterství. Leona Krlínová ve své monumentální diplomové práci otevírá intimní témata, díky technice kolektivního plstění

„Sourozenecké vztahy jsou někdy emocionální horskou dráhou,“ říká Leona Krlínová, která se rozhodla své zkušenosti i příběhy dalších žen přetavit do diplomové práce o sesterství. Z osobních prožitků, večerů pletení a desítek rozhovorů vytvořila dílo, jež spojuje intimní téma sesterství.

Design & umění
Rozhovor Šimon Roubal
Číst článek
26. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 7 min

Občas musím třeba vylézt na strom nebo postavit stan ze sametu. Fotograf Šimon Roubal o experimentu jako způsobu tvorby

Šimon Roubal začal u fotografie, jeho tvorba se však postupně vyvinula v intermediální projekty. Letos nastupuje na AVU a ve své práci spojuje řemeslný přístup, digitální nástroje i participaci. Jak vyfotit nevyfotitelné a proč je důležitější proces než výsledné dílo?

Design & umění Rozhovory
Autorství a etika ve výstavní praxi - Alterace; Vzhůru!
Číst článek
24. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 6 min

Když dva dělají totéž. Autorství a etika ve výstavní praxi je citlivé téma, které nemá jasné řešení, co na konkrétní příklad výstavy říkají odborníci?

Výstavní architektura je nenápadná činnost na pozadí výstavní praxe. To, jak na nás výstava zapůsobí, je však právě její zásluha. Je instalační řešení děl samo autorským dílem? A co dělat, když se sobě dvě výstavy příliš podobají? S pomocí odborníků rozebíráme nedávný příklad takové situace.

Design & umění Názory & polemika
V Ateliéru B114 na pražském Žižkově vzniká většina Heleniných projektů.
Číst článek
11. 09. 2025
Lenka Kašparová Anna Grabherr
Doba čtení 4 min

Nevytváří klony ale osobité originály. Helena Patelisová ve své práci propojuje keramické řemeslo, užité umění a slow design

Často jsme tak zahlcení snahou o vlastní dokonalost a plněním všech úkolů, že pod jejich tíhou ztrácíme sami sebe. Jak přežít v dnešním světě, a přitom být originální a neřídit se diktátem mainstreamu? Jde to vůbec?

Design & umění Rozhovory
8smicka
GVUO
JN Interiér

AKCE A UDÁLOSTI

Moravské galerii se podařilo získat jedinečný soubor původního nábytku z Poldihausu! Nábytek z Domu hostí Poldiny hutě na Kladně podle návrhů Josefa Hoffmanna bude představen v nálezovém stavu a poukáže na Hoffmanna jako nadaného designéra.

15. června – 26. dubna 2026
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

JN interiér

Nejnovější články

Dům umění v Ostravě 2025 foto Magdalena Stankova WEB
Číst článek
21. 12. 2025
Doba čtení 2 min

Rekonstrukce interiéru vrací Domu umění v Ostravě noblesu 20. let minulého století

Po půlroční rekonstrukci se Dům umění, provozovaný Galerií výtvarného umění v Ostravě (GVUO), v lednu znovu otevře veřejnosti.

Akce a události Interiér & architektura Design & umění Design guide
Premium Alpin Spa auf 1117m Hotel Höflehner
Číst článek
20. 12. 2025
Propagace značky
Doba čtení 3 min

Hotel Höflehner: Prémiová zimní dovolená jen 212 km od českých hranic

Zima v Alpách nabízí nesmírně mnoho podob, ale jen málokde ji lze prožít tak intenzivně a stylově jako ve štýrském Natur- & Wellnesshotel Höflehner ****S.

Interiér & architektura
Pexels photo 4581816
Číst článek
20. 12. 2025
Propagace značky
Doba čtení 1 min

Proč jsou grafické karty důležité pro tvůrčí profese a jak mohou usnadnit a zrychlit procesy?

Návrháři interiérů, produktoví designéři i tvůrci vizualizací dnes často sedí u běžného stolního počítače, ale ve chvíli kdy pustí rendery nebo komplikovanou QZ animaci, rozhoduje se v jeho útrobách.

Interiér & architektura
Sv Lucie GHMP Slavik
Číst článek
12. 12. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

V Trojském zámku můžete prožít svátek sv. Lucie uprostřed baroka - ale obklopeni světelnými instalacemi vytvořenými pomocí nejnovějších technologií.

Galerie hlavního města Prahy ve spolupráci se Signal Festivalem zve dnes a v sobotu na festival Sv. Lucie - předvánoční setkání věnované světlu, současnému umění a jedinečné atmosféře Zámku Troja. V pátek 12. prosince a v sobotu 13. prosince vždy od 17.00 do 23.00 hodin. Vstup je zdarma.

Akce a události Design & umění
IG 1080x1350 UA6
Číst článek
01. 12. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Galerie hlavního města Prahy uvádí výstavu Umění aktivismu, první rozsáhlou přehlídku aktivistického a angažovaného umění v českém prostředí.

Umění aktivismu představuje české i zahraniční autorky a autory, kteří reagují na témata formující společenskou debatu posledních dekád. Uvidíte široké spektrum forem od dokumentárních fotografií a videoartu přes filmové záznamy performancí až po instalace a projekty přímo ve veřejném prostoru.

Akce a události
Foto: Moravská galerie, Apolena Typltova
Číst článek
25. 11. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Jaký význam má dotek v tvorbě přední české návrhářky Liběny Rochové?

Moravská galerie v Brně zahajuje mimořádnou retrospektivní výstavu přední české návrhářky Liběny Rochové. Projekt s názvem Liběna Rochová: Doteky potrvá od 21. listopadu 2025 do 29. srpna 2027.

Akce a události
Hotel Falkensteiner Kronplatz je usazený na úpatí hor
Číst článek
23. 11. 2025
Pavlína Blahotová
Doba čtení 3 min

Radost z lyžování znásobte potěšením z designu a skvělých interiérových nápadů a korunujte lahodným menu. I v údolí se můžete cítit jako v nebi.

Při výběru horské dovolené letos sáhněte po Dolomitech a neuděláte chybu. V malebné jihotyrolské vesničce Reischach se můžete ubytovat v unikátní budově pětihvězdičkového Falkensteiner hotelu Kronplatz navržené proslulým designérem Matteo Thunem.

Interiér & architektura Design guide
Statek Salajna je 250 let stará zemědělská usedlost, kulturní památka, kterou tvoří tři budovy.
Číst článek
20. 11. 2025
Klára Rokosová
Doba čtení 5 min

Venkovský klid a útulný komfort. Statek Salajna z 19. století láká k návštěvě, při které zažijete atmosféru starého venkova a pohodlí současnosti.

Statek Salajna je 250 let stará zemědělská usedlost, kterou tvoří tři budovy a zahrada s romantickým rybníkem. Noví majitelé si vytkli náročný úkol - kulturní památku zrekonstruovat a změnit ji v útulný prostor pro ubytování a relaxaci. Až sem zavítáte, tohle místo vás okouzlí.

Interiér & architektura Obsah časopisu NPB Interiéry Bydlení
Vzdušná učící věž pro děti, foto: Utukutu
Číst článek
13. 11. 2025
Propagace značky
Doba čtení 2 min

Kde se design potkává s pohybem a dětskou fantazií

Utukutu je značka, která vznikla před jedenácti lety z touhy propojit pohyb, hru a estetiku v každodenním životě dětí. V truhlářské dílně v České republice vznikají v týmu kolem Gábiny Hrdiny hravé a promyšlené produkty, které dětem umožňují růst, objevovat svět a posilovat tělo i sebevědomí.

Interiér & architektura Design & umění
25 11 7 8 Variety Richard Loskot GHMP Libor Galia 14
Číst článek
12. 11. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Nové umělecké dílo ve veřejném prostoru kombinuje umění, historické i současné technologie a umělou inteligenci. Jejím tvůrcem je český výtvarník Richard Loskot

Na Hlavním nádraží vzniklo interaktivní dílo Richarda Loskota (Variace / Variety, 2025). Díky listování jednotlivých písmen se na Pragotronu vždy na okamžik objeví text, který následně zmizí. Místo cílových stanic a čísel vlaků jde o věty líčící obrazy a mikropříběhy z prostředí hlavního nádraží.

Akce a události Design & umění