František Jungvirt
Je pro vaši práci v dnešní době zásadní prezentace na Instagramu a Facebooku? Obešel byste se případně bez svého účtu?
FRANTIŠEK: Určitě ano. Kvalitní prezentaci na sítích považuji v dnešní době za klíčovou. Facebook vnímám spíše jako komunikační kanál a Instagram jako imageový. Sdílení dokončeného projektu na Instagramu je důležité proto, aby jej lidé blíže zaznamenali. Bez profesního profilu na Instagramu bych v dnešní době jako umělec, co potřebuje dostat produkt blíže k lidem, fungovat nemohl.


Spravujete si sítě sám, nebo to pro vás dělá někdo jiný?
FRANTIŠEK: Z větší části sám. O některé úkony se stará má PR manažerka.
Sledujete, které příspěvky byly nejúspěšnější? Dá se obecně shrnout, které to bývají?
FRANTIŠEK: Částečně ano, ale sám vidím, že dosah nelze úplně dopředu odhadnout. Nejúspěšnější bývají příspěvky, kde se objevuji fyzicky já, nebo ty, které otevírají nějaké širší téma či otázky (design medaile či podobného předmětu, design pro velkou značku apod.)
Koho ze svých kolegů z Česka i zahraničí na Instagramu rád sledujete?
FRANTIŠEK: Rád sleduji designové dění v Česku i zahraničí prostřednictvím různých účtů – galerie, design shopy, design eventy, design magazíny, fashion, interiéroví designéři, architekti apod.


Dokázal byste shrnout, které tři výhody a které tři nevýhody pro vás jako designéra sociální sítě mají?
FRANTIŠEK: Mezi výhody bych zařadil: rychlejší způsob prezentace a komunikace, ukázky tvorby celosvětově, rychlý přístup k informacím, tvorba vlastní image značky a sebe. Nevýhody: prodej se přesunul do on-linu, a ztrácí se tak částečně kontakt zákazníka s designérem/umělcem a i s věcí, kterou si kupuje, celkové zrychlení světa a požadavků na výrobce, částečně i hodnocení úrovně designu a umění, lidí podle počtu sledujících a srdíček u fotky.
Anna Jožová
Je pro vaši práci v dnešní době zásadní prezentace na Instagramu a Facebooku? Obešla byste se případně bez svého účtu?
ANNA: Věřím, ze Facebook už není to, co býval, ale bez „Instáče” bych se jen tak neobešla. Nejenom že mi na něj píše většina kupců, ale zároveň má velikánský dosah i pro navazování nových spoluprací.


Spravujete si sítě sama, nebo to pro vás dělá někdo jiný?
ANNA: Zatím sama, ale v dohledné době budu hledat někoho, kdo by se této milé povinnosti chopil. Přece jen je zde třeba nějaká pravidelnost a na to jsem kapánek chaotická.
Sledujete, které příspěvky byly nejúspěšnější? Dá se obecně shrnout, které to bývají?
ANNA: Ano, většinou se jedná o humorně laděné příspěvky a také „pousty” s mojí osobou. Někdy je mrzuté, když projekt připravujete téměř celý rok a v likes ho hravě předčí portrét Semira Gerchana z Kobry 11.


Koho ze svých kolegů z Česka i zahraničí na Instagramu ráda sledujete?
ANNA: Mezi mé oblíbence patří český „baller” Tadeáš Podracký, nizozemská královna Audrey Large, Zsófia Keresztes, ale i např. Klára Hosnedlová.
Dokázala byste shrnout, které tři výhody a které tři nevýhody pro vás jako designérku sociální sítě mají?
ANNA:
+ navazování nových spoluprací, prodeje, mediální dosah
– tloustnutí za obrazovkou, nepsaná povinnost odepisovaní na zprávy, podvědomé srovnávání se s ostatními
Jan Plecháč
Je pro vaši práci v dnešní době zásadní prezentace na Instagramu a Facebooku? Obešel byste se případně bez svého účtu?
JAN: Prezentaci na sociálních sítí nevnímám jako zásadní, bez svého účtu bych se dokázal obejít.


Spravujete si sítě sám, nebo to pro vás dělá někdo jiný?
JAN: Své sítě si spravuji sám.
Sledujete, které příspěvky byly nejúspěšnější? Dá se obecně shrnout, které to bývají?
JAN: Dřív jsem to dělával, nyní to už nedělám, nemám na to čas. Obecně se dá ale shrnout, že když se v příspěvku objeví i obličej, má to větší efekt, než když je tam samotný produkt.
Koho ze svých kolegů z Česka i zahraničí na Instagramu rád sledujete?
JAN: Své kolegy sleduji jen velmi zřídka. Na Instagramu sleduji hlavně účty krásných aut a architektury.


Dokázal byste shrnout které tři výhody a které tři nevýhody pro vás jako designéra sociální sítě mají?
JAN: Výhodou je určitě self-promo. Můžu díky nim částečně ovlivnit i šíření své prezentace, to vnímám jako největší výhodu. Vidím, co se děje všude kolem v reálném čase, to je určitě také plus. Zároveň to ale považuji i za nevýhodu. Někdy je to až frustrující, kolik se toho v reálném čase děje. Celý svět je na jedné síti, a tak to někdy může vypadat, že se jeden autor inspiroval od druhého, i když to tak vůbec být nemusí. Za největší nevýhodu ale určitě považuji algoritmus. Na sociálních sítích se k nám dostávají stále podobná témata. Žijeme pak v určité bublině a nedostávají se k nám jiné věci, které by nás mohly posunout, inspirovat.

