PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Rozhovor Jennifer Koudelková

Z dětského domova ke studiu skla. Mladá studentka Jennifer Koudelková boří předsudky a dokazuje, že i složitý osud lze překonat

Mladá studentka designu Jennifer Koudelková strávila část dětství v dětském domově. Nyní se rozhodla o své zkušenosti promluvit. Založila také sbírku na další rozvoj své kariéry. Co ji k tomu vedlo? A jak těžké je opustit předsudky a vytrvat ve své vysněné cestě?

PODPORA UMĚLECKÉ DRÁHY POMOCÍ CROWDFUNDINGU?

Jennifer, vy jste se rozhodla uspořádat na Doniu sbírku, která by vám pokryla náklady na studium, práci a výstavy typu Designblok. Podobné platformy často slouží trochu jiným účelům. Proč jste se pro to rozhodla?

JENNIFER: V crowdfundingu vidím příležitost pro získání finanční podpory i pro šíření povědomí o vlastní tvorbě. Donio je skvělá platforma, otevřená autorským projektům. Lidé tu hledají autenticitu a silné příběhy. Pro mě to byl velmi lidský moment – otevřela jsem se a sdílela věci, které běžně neříkám ani svým blízkým. Výsledkem byla vlna podpory, která mě dojala.

Zvažovala jste tuto možnost dlouho? Odrazoval vás někdo?

JENNIFER: O Doniu mi řekli známí, kteří sbírku úspěšně realizovali a díky nimž jsem sebrala odvahu. Největší překážkou jsem si byla já sama. Hlavně můj strach říct nahlas věci, které si jinak nechávám pro sebe. Nakonec to bylo jedno z mých nejlepších rozhodnutí. Můj příběh do té doby neznali spolužáci ani pedagogové. Jsem spíš introvert, i kvůli problematickému dětství se otevírám dost pomalu. Vedoucí ateliéru Marcel Mochal a jeho asistent Stanislav Holý mě podporují, i když je sem tam trochu vyvedu z míry svými šílenými nápady. Občas si nepřipouštím, že něco nejde. Mají se mnou trpělivost, a za to jsem jim vděčná.

Ručně broušené skleničky ze starých lahví, sloužící aktuálně jako odměna za podporu v rámci Donio kampaně Ručně broušené skleničky ze starých lahví, sloužící aktuálně jako odměna za podporu v rámci Donio kampaně
Ručně broušené skleničky ze starých lahví, sloužící aktuálně jako odměna za podporu v rámci Donio kampaně

Jste studentkou ateliéru skla na UJEP v Ústí nad Labem, znamená to, že byste bez podobné podpory měla i problémy školu dokončit?

JENNIFER: UJEP nabízí skvělou podporu – individuální přístup i příležitosti účastnit se prestižních výstav jako jsou Czech Design Week a Designblok. Rozhodnutí založit sbírku a oslovit tak širší veřejnost vycházelo z touhy vytvořit vlastní prostor – nejen pro tvorbu, ale i pro osobní růst. Se sbírkou přišlo i množství nabídek ke spolupráci a překvapila mě pozvánka od Czech Design Weeku k účasti na letošním ročníku. 

Setkala jste se i s negativní reakcí? Například, proč třeba při škole víc nepracujete, abyste si přehlídku typu Designblok mohla dovolit? Na instagramu máte fotografie ze spolupráce s modelingovou agenturou, něco podobného by náklady nepokrylo?

JENNIFER: Občas se objeví komentáře typu „běž do práce“ nebo „když na to nemáš, tak nestuduj“. Když lidem vysvětlím, že brigáda mi pokryje základní živobytí, ale neumožní realizovat větší projekty, většinou pochopí a třeba i podpoří. Kromě brigád se příležitostně věnuji i modelingu, který je převážně zaměřený na zahraniční trh. Mojí prioritou ale je rozvíjet vlastní autorskou tvorbu, proto na catwalk už moc času nezbývá.

Studium ve sklářském ateliéru na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem Studium ve sklářském ateliéru na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Studium ve sklářském ateliéru na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem

SLOŽITÉ ZAČÁTKY

Netajíte se tím, ostatně je to i součástí vašeho příběhu na Doniu, že jste vyrůstala v dětském domově... Můžete trochu přiblížit vaše dětství? Jak jste se v domově ocitla?

JENNIFER: Nešlo o klasické dlouhodobé umístění – do dětských domovů jsem se dostávala přechodně, hlavně kvůli tomu, že moje mamka byla přetížená a nezvládala některé situace. Vždy ale bojovala o to, abych se k ní mohla vrátit. To prostředí mě naučilo cílevědomosti a možná i určité tvrdohlavosti – jít si za tím, co chci, a nepolevit.

Po soudu o výživné jsem se odstěhovala k babičce, dodělala maturitu a připravila se na vysokou školu. S babičkou mám krásný vztah – často ji navštěvuji a trávíme spolu svátky. Ale zbytek rodiny jsem neviděla tři roky a otce z Ghany jsem nikdy nepoznala.

Dostat se na výběrovou školu typu UJEP není vůbec samozřejmé a děti z dětských domovů si často nesou ze své minulosti řadu stigmat a musí překonat hodně překážek, ať už společenských nebo i osobních. Pamatujete si, kdy poprvé jste se rozhodla zkusit přijímací zkoušky?

JENNIFER: Poprvé jsem se se sklem setkala na Akademii ve Světlé nad Sázavou. Díky učiteli Vlastimilu Šenkýři jsem si uvědomila, že materiál může být způsobem, jak vyjádřit sebe sama. Když jsem pak objevila ateliér skla na UJEP, připadal mi jako stvořený pro mě – měl rodinnou atmosféru a dost prostoru pro individuální tempo. Během přijímaček jsem cítila otevřenost, pochopení – i když jsem byla hodně nervózní, věděla jsem, že tohle je místo, kam patřím.

Měla jste pak pocit zadostiučinění, satisfakci, že právě vy jste to dokázala? Věřila jste si, že to dáte?

JENNIFER: Cítila jsem, že je to moje cesta nebo její součást. Ale satisfakce? S tím pořád bojuju. Nedokážu stát na místě a musím jít pořád dál, překonávat se. V životě i ve skle.

Cítila jste ve svém okolí podporu nebo bylo naopak běžné podceňování a nedůvěra?

JENNIFER: Na střední škole i teď na vysoké mě podporují především vedoucí, kteří mi občas věří víc, než já sama sobě. Podporuje mě i babička, kamarádi a tým z Kolektiv Ateliers, s nímž jsem realizovala projekt Unconscious Reflections.

Povedlo se ještě někomu z dětí, které s vámi byly v dětském domově, dostat se na vysokou školu? Není problém v tom, že je společnost často stigmatizuje a samy mají např. problém se sebevědomím a zkoušky ani nezkusí?

JENNIFER: Myslím si, že děti z domovů nejsou definované jen tím, čím si prošly. Často jsou to velmi silné osobnosti a pro mnohé z nich je vysoká škola naprosto dosažitelný cíl. Ne všichni se sice rozhodnou pro studium, ale ti, kteří ano, bývají často velmi ambiciózní a odhodlaní. Moje blízká kamarádka, která vyrůstala v dětském domově, dnes úspěšně studuje už druhou vysokou školu.

SKLO JAKO NÁSTROJ SEBEVYJÁDŘENÍ

Proč vás lákalo právě sklo? Vzpomínáte, kdy vás to poprvé napadlo?

JENNIFER: Znovu musím zmínit pana Šenkýře – během jednoho pololetí mě zasvětil do světa skla, a já díky tomu objevila obrovskou vášeň. Můj první projekt – Icecream váza – byl moment, kdy jsem věděla, že tohle je směr, kterým se chci ubírat. Ten materiál je naprosto úžasný. Průhledný, pevný a přitom křehký. Mohu se v něm skvěle realizovat a tvarovat do něj i své příběhy. Střípek po střípku. A české sklo je pojem, jemuž naši designéři dávají lesk do celého světa.

Měli jste možnost i v dětském domě rozvíjet podobné zájmy? Existuje například možnost, že byste vaším příběhem motivovala ostatní děti v dětských domovech, aby se také vydaly za svým snem?

JENNIFER: Bylo to specifické prostředí. Když chtěl člověk něco mít, musel si to prostě vybojovat. Já vždy sáhla po pastelkách a papíru, to byl můj bezpečný prostor. Když mě něco trápí, utíkám k umění i teď. Pracovníci se i přes omezené možnosti snažili vyjít dětem vstříc a poskytnout jim podmínky pro seberozvoj a jejich záliby. Věřím, že moje sbírka může inspirovat i děti z domovů. Jejich sny jsou stejně dosažitelné jako jakékoliv jiné a často jim stačí jen kousek důvěry a prostor, kde mohou růst.

Máte už jasnou představu, co byste ráda právě na Designbloku představila?

JENNIFER: Tématem letošního Designbloku je odvaha, pro mě osobní téma. Projekt Unconscious Reflections, do kterého jsem dala kus sebe, nakonec zůstal v šuplíku, a to v pořádně velkém. Světelná instalace s odrazy a freudovským snovým podtextem nakonec právě kvůli velkým rozměrům na výstavu nešla. Cítila jsem frustraci a trochu zklamání, ale zároveň jsem si kladla otázku: „Co se děje s autorským dílem, které nikdo neuvidí?”. Nový projekt se proto zabývá nevyužitými autorskými díly, pocity tvůrce a jeho motivací tvořit dál i přes pocit odmítnutí.

Vizuálně vychází z konceptu odpadkového koše, symbolicky tak upozorňuje na přehlíženou krásu v každodennosti. Je v tom ironie, nadsázka, ale i psychologická rovina, která je pro mě typická. Chci, aby se návštěvník stal součástí díla a mohl se v něm najít. Ano, v odpadkovém koši! Víc zatím neprozradím. Projekt odkazuje i na sbírku, která je mým největším gestem odvahy. Každé dílo má emoční přesah, projekt pro Czech Design Week a Designblok nebude výjimkou. Hledám cesty, jak se s publikem opravdu propojit.

Trofeje vyráběné technikou foukání sklářským kolíkem

Sklo je pro mě jako led, říká Yulin Huang, která navrhla trofej pro české olympioniky

Čeští olympionici, kteří v Paříži získají letos medaili, si odvezou domů ještě jedno ocenění. Skleněnou trofej, kterou navrhla designérka Yulin Huang z novoborského Lasvitu. Zeptali jsme se ji nejen na proces navrhování, ale i na to, jak výslednou podobu ovlivnil její původ.

Co je pro vás osobně splněním profesního snu?

JENNIFER: Prostor tvořit, rozvíjet se a jednou mít vlastní malý ateliér. Baví mě náročné projekty, i stres spojený s realizací má své kouzlo. Skrze svá díla se otevírám světu a vyjadřuji to, co slovy nedokážu. Umění je můj vlastní jazyk a možnost, jak se otevřít beze slov. Chci dál hledat vlastní cestu, objevovat nové formy, zkoušet neprobádané přístupy a zároveň se učit, jak své nápady nejen realizovat, ale i posouvat směrem, který bude mít smysl pro mě i pro ostatní. Komunikovat a propojovat se s lidmi. Věřím, že dobrý design nevzniká jen ze snahy být vidět, ale z opravdové potřeby něco sdělit. Chtěla bych toho ještě tolik říci.


JENNIFER KOUDELKOVÁ

Jennifer Koudelková je mladá sklářská designérka studující v ateliéru skla na Fakultě umění a designu na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Jejím nejnovějším projektem je světelná instalace Unconscious Reflections ve spolupráci s Kolektiv Ateliers. V roce 2022 získala za svou vázu Ice cream druhé místo ve studentské soutěži Design Award, která spadá pod prestižní ceny Czech Design Award. Jennifer můžete sledovat na jejím instagramovém profilu.

Rubriky:
Štítky:

Další z rubriky

Vzdušná učící věž pro děti, foto: Utukutu
Číst článek
13. 11. 2025
Propagace značky
Doba čtení 2 min

Kde se design potkává s pohybem a dětskou fantazií

Utukutu je značka, která vznikla před jedenácti lety z touhy propojit pohyb, hru a estetiku v každodenním životě dětí. V truhlářské dílně v České republice vznikají v týmu kolem Gábiny Hrdiny hravé a promyšlené produkty, které dětem umožňují růst, objevovat svět a posilovat tělo i sebevědomí.

Interiér & architektura Design & umění
25 11 7 8 Variety Richard Loskot GHMP Libor Galia 14
Číst článek
12. 11. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Nové umělecké dílo ve veřejném prostoru kombinuje umění, historické i současné technologie a umělou inteligenci. Jejím tvůrcem je český výtvarník Richard Loskot

Na Hlavním nádraží vzniklo interaktivní dílo Richarda Loskota (Variace / Variety, 2025). Díky listování jednotlivých písmen se na Pragotronu vždy na okamžik objeví text, který následně zmizí. Místo cílových stanic a čísel vlaků jde o věty líčící obrazy a mikropříběhy z prostředí hlavního nádraží.

Akce a události Design & umění
Při vzniku skleníku byl kladen důraz i na udržitelnost a estetickou kvalitu aby stavba co nejméně zatěžovala životní prostředí a zároveň byla vizuálně přitažlivá
Číst článek
08. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Návštěvníci Designbloku uvidí na střeše Superstudia v Křižíkových pavilonech skleník z lahví od okurek. Jak se z nápadu, kterému kdysi propadli zahrádkáři a kutilové, může stát cool téma pro komunitní zahrady?

Instalace Experimentální skleník bude na Designbloku umístěna na terase pavilonu E, v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha po celou dobu konání festivalu, od 8. do 12. října 2025. Součástí expozice bude také videoinstalace dokumentující vznik projektu i jeho základní filozofii.

Akce a události Design & umění
Designblok2025 Cirque Menu Rooftop by Cirque Menu foto Dita Havránková 2
Číst článek
07. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Startuje 27. ročník festivalu DESIGNBLOK. Od 8. do 12. října v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha, v Královském letohrádku Pražského hradu, Uměleckoprůmyslovém museu v Praze a Galerii Rudolfinum. Jaký bude?

Do festivalu se již tradičně zapojí také na čtyři desítky galerií, showroomů, prodejen designu a dalších míst po celé Praze. Výstavy v Uměleckoprůmyslovém museu a Galerii Rudolfinum bude možné zhlédnout až do 2. listopadu 2025 s platným festivalovým pasem.

Akce a události Interiér & architektura Design & umění Design guide
Leona Krlínová při práci na diplomovém projektu
Číst článek
01. 10. 2025
Tereza Urban
Doba čtení 4 min

Mapuje citlivé téma sesterství. Leona Krlínová ve své monumentální diplomové práci otevírá intimní témata, díky technice kolektivního plstění

„Sourozenecké vztahy jsou někdy emocionální horskou dráhou,“ říká Leona Krlínová, která se rozhodla své zkušenosti i příběhy dalších žen přetavit do diplomové práce o sesterství. Z osobních prožitků, večerů pletení a desítek rozhovorů vytvořila dílo, jež spojuje intimní téma sesterství.

Design & umění
Rozhovor Šimon Roubal
Číst článek
26. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 7 min

Občas musím třeba vylézt na strom nebo postavit stan ze sametu. Fotograf Šimon Roubal o experimentu jako způsobu tvorby

Šimon Roubal začal u fotografie, jeho tvorba se však postupně vyvinula v intermediální projekty. Letos nastupuje na AVU a ve své práci spojuje řemeslný přístup, digitální nástroje i participaci. Jak vyfotit nevyfotitelné a proč je důležitější proces než výsledné dílo?

Design & umění Rozhovory
Autorství a etika ve výstavní praxi - Alterace; Vzhůru!
Číst článek
24. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 6 min

Když dva dělají totéž. Autorství a etika ve výstavní praxi je citlivé téma, které nemá jasné řešení, co na konkrétní příklad výstavy říkají odborníci?

Výstavní architektura je nenápadná činnost na pozadí výstavní praxe. To, jak na nás výstava zapůsobí, je však právě její zásluha. Je instalační řešení děl samo autorským dílem? A co dělat, když se sobě dvě výstavy příliš podobají? S pomocí odborníků rozebíráme nedávný příklad takové situace.

Design & umění Názory & polemika
Analog Bros - rozhovor
Číst článek
22. 09. 2025
Lenka Kašparová Anna Grabherr
Doba čtení 5 min

Nastavili jsme si standard, který držíme za všech okolností. Prostě to chce věřit, neuhnout a makat, jsou přesvědčení zakladatelé sítotiskové manufaktury Analog Bros

V Analog Bros vznikají díla Jana Saudka, Marko Čermáka nebo Vladimira 518. Najdete je v pražských Nuslích, kde mají také zahrádku s trpaslíkem a dva psy. Kafe tu udělají každému, kdo má zájem o sítotisk. My jsme si povídali s Jakubem Stýblem, který studio před více než deseti lety založil.

Design & umění Rozhovory
V Ateliéru B114 na pražském Žižkově vzniká většina Heleniných projektů.
Číst článek
11. 09. 2025
Lenka Kašparová Anna Grabherr
Doba čtení 4 min

Nevytváří klony ale osobité originály. Helena Patelisová ve své práci propojuje keramické řemeslo, užité umění a slow design

Často jsme tak zahlcení snahou o vlastní dokonalost a plněním všech úkolů, že pod jejich tíhou ztrácíme sami sebe. Jak přežít v dnešním světě, a přitom být originální a neřídit se diktátem mainstreamu? Jde to vůbec?

Design & umění Rozhovory
Fanny Leyten, manažerka návrhu interiérů a maloobchodního designu pro domácí vybavení IKEA
Číst článek
10. 09. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 5 min

Trend menšího bydlení roste i z touhy žít jednodušeji, s větší svobodou, říká v rozhovoru manažerka IKEA Fanny Leyten

IKEA se na poli nábytkového designu stala naprostou ikonou. Jaké trendy budou vládnout následující rok? A jsou dnes kuchyně více než místo pro vaření? Na otázky odpovídala Fanny Leyten, manažerka návrhu interiérů a maloobchodního designu pro domácí vybavení IKEA.

Interiér & architektura Design & umění Rozhovory Obsah časopisu NPB Interiéry
Ikea Christmas
GVUO

AKCE A UDÁLOSTI

Moravské galerii se podařilo získat jedinečný soubor původního nábytku z Poldihausu! Nábytek z Domu hostí Poldiny hutě na Kladně podle návrhů Josefa Hoffmanna bude představen v nálezovém stavu a poukáže na Hoffmanna jako nadaného designéra.

15. června – 26. dubna 2026
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

JN Interiér

Nejnovější články

Foto: Moravská galerie, Apolena Typltova
Číst článek
25. 11. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Jaký význam má dotek v tvorbě přední české návrhářky Liběny Rochové?

Moravská galerie v Brně zahajuje mimořádnou retrospektivní výstavu přední české návrhářky Liběny Rochové. Projekt s názvem Liběna Rochová: Doteky potrvá od 21. listopadu 2025 do 29. srpna 2027.

Akce a události
Hotel Falkensteiner Kronplatz je usazený na úpatí hor
Číst článek
23. 11. 2025
Pavlína Blahotová
Doba čtení 3 min

Radost z lyžování znásobte potěšením z designu a skvělých interiérových nápadů a korunujte lahodným menu. I v údolí se můžete cítit jako v nebi.

Při výběru horské dovolené letos sáhněte po Dolomitech a neuděláte chybu. V malebné jihotyrolské vesničce Reischach se můžete ubytovat v unikátní budově pětihvězdičkového Falkensteiner hotelu Kronplatz navržené proslulým designérem Matteo Thunem.

Interiér & architektura Design guide
Statek Salajna je 250 let stará zemědělská usedlost, kulturní památka, kterou tvoří tři budovy.
Číst článek
20. 11. 2025
Klára Rokosová
Doba čtení 5 min

Venkovský klid a útulný komfort. Statek Salajna z 19. století láká k návštěvě, při které zažijete atmosféru starého venkova a pohodlí současnosti.

Statek Salajna je 250 let stará zemědělská usedlost, kterou tvoří tři budovy a zahrada s romantickým rybníkem. Noví majitelé si vytkli náročný úkol - kulturní památku zrekonstruovat a změnit ji v útulný prostor pro ubytování a relaxaci. Až sem zavítáte, tohle místo vás okouzlí.

Interiér & architektura Obsah časopisu NPB Interiéry Bydlení
Vzdušná učící věž pro děti, foto: Utukutu
Číst článek
13. 11. 2025
Propagace značky
Doba čtení 2 min

Kde se design potkává s pohybem a dětskou fantazií

Utukutu je značka, která vznikla před jedenácti lety z touhy propojit pohyb, hru a estetiku v každodenním životě dětí. V truhlářské dílně v České republice vznikají v týmu kolem Gábiny Hrdiny hravé a promyšlené produkty, které dětem umožňují růst, objevovat svět a posilovat tělo i sebevědomí.

Interiér & architektura Design & umění
25 11 7 8 Variety Richard Loskot GHMP Libor Galia 14
Číst článek
12. 11. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Nové umělecké dílo ve veřejném prostoru kombinuje umění, historické i současné technologie a umělou inteligenci. Jejím tvůrcem je český výtvarník Richard Loskot

Na Hlavním nádraží vzniklo interaktivní dílo Richarda Loskota (Variace / Variety, 2025). Díky listování jednotlivých písmen se na Pragotronu vždy na okamžik objeví text, který následně zmizí. Místo cílových stanic a čísel vlaků jde o věty líčící obrazy a mikropříběhy z prostředí hlavního nádraží.

Akce a události Design & umění
Architektura hotelu citlivě spojuje moderní design s horským prostředím. Jednoduché linie a dřevěné obložení fasády přirozeně splývají s krajinou zasněžených Alp
Číst článek
06. 11. 2025
Petr Šlejmar
Doba čtení 3 min

Kam se vydat za sněhem, abyste lyžování mohli spojit i s dalšími zážitky - od architektury přes design po dokonalé menu a relax v kultivovaném prostředí?

Zasněte se a představte si ráno, kdy se rozhlédnete z okna, pod vámi se třpytí sníh a nad vámi se rozprostírá panorama hor, lanovky se právě rozjíždějí a vy víte, že vás čeká den plný radostí.

Interiér & architektura Design guide
Kaskády Barrandov nabízejí nové bydlení v bezprostřední blízkosti přírody
Číst článek
24. 10. 2025
Propagace značky
Doba čtení 2 min

Nové bydlení v Praze - čtyři projekty, které mění podobu města

Praha je město v pohybu. Roste, proměňuje se a hledá nové způsoby, jak nabídnout svým obyvatelům moderní a dostupné bydlení. Vysoké ceny nemovitostí i nájmů už dávno nejsou jen tématem pro realitní odborníky – dotýkají se každého, kdo se snaží najít byt v metropoli.

Interiér & architektura
IMG 5581 1
Číst článek
17. 10. 2025
Pavlína Blahotová
Doba čtení 4 min

"Detaily odpovídající životnímu stylu obyvatel bytu se dají průběžně měnit. Pokud má ale dům nadčasový styl, má smysl ho aspoň připomenout."

Byt v pražském činžáku měl zachované prvky z konce 30. let 20. století. "Bohužel lité teraco na podlahách bylo silně poškozené, ale stalo se inspirací pro výběr nové krytiny i pro styl kuchyně, která měla navázat na prvorepublikovou eleganci," komentuje proměnu interiérový designér Petr Šlejmar.

Obsah časopisu NPB Interiéry Bydlení Proměny
Při vzniku skleníku byl kladen důraz i na udržitelnost a estetickou kvalitu aby stavba co nejméně zatěžovala životní prostředí a zároveň byla vizuálně přitažlivá
Číst článek
08. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Návštěvníci Designbloku uvidí na střeše Superstudia v Křižíkových pavilonech skleník z lahví od okurek. Jak se z nápadu, kterému kdysi propadli zahrádkáři a kutilové, může stát cool téma pro komunitní zahrady?

Instalace Experimentální skleník bude na Designbloku umístěna na terase pavilonu E, v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha po celou dobu konání festivalu, od 8. do 12. října 2025. Součástí expozice bude také videoinstalace dokumentující vznik projektu i jeho základní filozofii.

Akce a události Design & umění
Designblok2025 Cirque Menu Rooftop by Cirque Menu foto Dita Havránková 2
Číst článek
07. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Startuje 27. ročník festivalu DESIGNBLOK. Od 8. do 12. října v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha, v Královském letohrádku Pražského hradu, Uměleckoprůmyslovém museu v Praze a Galerii Rudolfinum. Jaký bude?

Do festivalu se již tradičně zapojí také na čtyři desítky galerií, showroomů, prodejen designu a dalších míst po celé Praze. Výstavy v Uměleckoprůmyslovém museu a Galerii Rudolfinum bude možné zhlédnout až do 2. listopadu 2025 s platným festivalovým pasem.

Akce a události Interiér & architektura Design & umění Design guide