PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Zakladatelka značky ROOOM Katarína Chlápek

Opustila práci v korporátu, aby začala vyrábět lokální dekorace do bytu. Nejtěžší věc byla najít odvahu a ukázat lidem svou práci, přiznává zakladatelka Rooom

Povlaky na polštáře, závěsy, ale i vonné svíčky. To vše najdete v obchodě Rooom, který založila Katarína Chlápek. Toužila prodávat dekorace do bytu, které budou unikátní. Nadčasové grafické potisky, ale i kvalita zpracování a materiálu dokazují, že se jí to podařilo.

Rooom nabízí udržitelnou alternativu k domácím dekoracím. Jak a kdy vás napadlo, že bude něco takového na trhu potřeba?

KATARÍNA: Vše začalo závěsy. Před třemi čtyřmi lety jsem hledala nějaké závěsy s nápadem, barevné ale moderní, se zajímavým a jednoduchým printem. Nic jsem nenašla, tak jsem si řekla, že je zkusím vyrobit sama. Devět metrů čtverečních látky na jeden pár závěsů mi přišlo tak strašně moc, že jsem si hned řekla, že jestli to mám dělat, tak jedině udržitelně. Pro mně osobně jsou zajímavé a fascinující recyklované látky. Měla jsem pocit, že ani z hlediska designu ani udržitelnosti tady nic takového není a že se jistě najdou lidi, kteří tyto dva zájmy mají.

Rooom, jak říká autorka značky, je láska k domovu, láska k lidem, láska ke každodenním rituálům. Láska lokální, organická a udržitelná Rooom, jak říká autorka značky, je láska k domovu, láska k lidem, láska ke každodenním rituálům. Láska lokální, organická a udržitelná
Rooom, jak říká autorka značky, je láska k domovu, láska k lidem, láska ke každodenním rituálům. Láska lokální, organická a udržitelná

Podobná idea může být skvělá na začátku, ale samotný rozjezd značky bývá složitý a dlouhý... Jaké byly začátky Rooom?

KATARÍNA: Myslím, že na začátku ještě pořád jsem. Pořád hledám své zákazníky a naslouchám jejich preferencím a názorům na různých design marketech, což jsem si nikdy nemyslela, že budu dělat. Právě tento kontakt mám ale nejradši a nejvíc značku posouvá. První kolekce měla hezký ohlas, ale nechci zůstat jen u textilu. Rozjezd ještě nepovažuju za ukončený.

Výběr značky kromě utěrek nabízí už i závěsy či ubrusy s originálním grafickým potiskem Výběr značky kromě utěrek nabízí už i závěsy či ubrusy s originálním grafickým potiskem
Výběr značky kromě utěrek nabízí už i závěsy či ubrusy s originálním grafickým potiskem

Co pro vás bylo nejtěžší?

KATARÍNA: Nejdřív to bylo hledání dodavatelů, za což jsem se často skrývala, protože jsem si nebyla jistá, zda do toho chci vůbec jít. Šikovných a talentovaných lidí je v Čechách tolik, že jsem měla pocit, že pro mě už nebude místo. A druhá nejtěžší věc byla najít odvahu a ukázat lidem svou práci.

Od roku 2023 stojí značka prozatím pouze na Kataríně Od roku 2023 stojí značka prozatím pouze na Kataríně
Od roku 2023 stojí značka prozatím pouze na Kataríně

Vaše kolekce vynikají jednoduchým, přesto efektním stylem. Kdo stojí za návrhem potisků?

KATARÍNA: Kolekce, printy i produktové obaly si navrhuji a kreslím sama. Nápadů mám pořád dost a je to právě to, co mě skutečně baví.

Jaká je vaše původní profese? 

KATARÍNA: Před založením značky jsem pracovala jako visual designer v korporátu. Potřeba změny však nepřišla z vyhoření ani z pocitu, že má práce pomalu zabíjí moji kreativitu (jak začíná mnoho podobných příběhů). S myšlenkou vlastního studia jsem si pohrávala již od studia produktového designu na bakalářském stupni. Na magisterském programu jsem si pak zvolila interiér a design nábytku, čímž jsem chtěla rozvíjet další svou vášeň. Rooom je propojení grafiky, produktu a interiéru a nahlížím na něj přes různé brýle. Škola se mi v mém případě hodila a díky zájmu o design se v oboru orientuji i přes roky na mateřské.

Závěs Una byl vytvořený především za cílem povznést častokrát opomíjenou textilii na úroveň dekorativního předmětu Závěs Una byl vytvořený především za cílem povznést častokrát opomíjenou textilii na úroveň dekorativního předmětu
Závěs Una byl vytvořený především za cílem povznést častokrát opomíjenou textilii na úroveň dekorativního předmětu

Vaše vize je udržitelnost a lokálnost. Dvě slova, bez nichž se už dnes žádný trendy produkt neobejde. Jak reálně máte podchycené, že nejde o prázdný marketing, ale reálnou odpovědnost?

KATARÍNA: Moje odpovědnost pramení z uvědomělosti a z přesvědčení, že každý výrobce by se měl ohlížet po udržitelných materiálech a procesech výroby. V mých možnostech bylo vybrat evropské dodavatele, kteří mi neposílají materiál letecky. Mohla jsem se rozhodnout, jestli třeba poštovní krabice budou z recyklovaného kartonu. Taky jsem chtěla co nejvíc podpořit lokální ekonomiku a hledat suroviny i pracovní sílu tady. Někteří evropští výrobci tkají své látky právě v Čechách. Moje značka pevně stojí na udržitelnosti a promítá se to do všech částí, od výrobního procesu až po rozbalení produktu zákazníkem. Vše co šlo, od nálepky až po zipy. Občas díky tomu narazím na problém, jako že nálepky na recyklovaném kartonu prostě nelepí.

Mezi oblíbené stálice patří voňavé sójové svíčky a aroma bloky. Milovníci kořeněného nápoje Chai latte by měli zbystřit Mezi oblíbené stálice patří voňavé sójové svíčky a aroma bloky. Milovníci kořeněného nápoje Chai latte by měli zbystřit
Mezi oblíbené stálice patří voňavé sójové svíčky a aroma bloky. Milovníci kořeněného nápoje Chai latte by měli zbystřit

Pro evropský textilní trh je už léta problém přímá asijská konkurence. Jak a kde jste našla spolehlivé dodavatele látek?

KATARÍNA: Hledání bylo opravdu zdlouhavé a zpočátku jen na internetu. Pak jsem pochopila, že maily a volání mě nikam nedostanou a musela jsem oběhnout pár evropských veletrhů zaměřených právě na látky, interiér a udržitelnost. Až tam jsem navázala kontakty, které využívám doteď.

Na svém Instagramu tvrdíte, že se soustředíte na recyklované látky, ale dodáváte, že jimi trh není přesycený... Proč myslíte, že recyklované látky nejsou víc v oblibě?

KATARÍNA: To je dobrá otázka. Těch důvodů může být samozřejmě víc, od pochybnosti o kvalitě, neznalosti pojmů až po vyšší cenu. Náklady na výrobu jsou vyšší, než v případě výroby z primárních surovin, což samozřejmě zvedá cenu finálního produktu. Nabídku zvyšuje poptávka a řekněme si upřímně: není příznivá doba a cena není rozhodující jen pro desetiny procenta populace. Taky jak jste zmiňovala, označení recyklované a lokální jsou sice trendy, ale spíše vnímám, že jsou negativně profláklé velkými značkami. U těch jde o prázdná slova mířící na svědomí zákazníka a ten už pak neví čemu věřit, co je recyklované, recyklovatelné, udržitelné, pravdivé. Taková masáž je obrovská a pak malé poctivé značky padají do stejné nedůvěry - a přitom ty mají reálnou kontrolu nad surovinami a dodavateli.

Při výrobě podnosu Blue Chip Tray bylo použito březové dřevo z lesa s certifikátem FSC. To znamená, že les je pravidelně kontrolován, zda je správně obhospodařován a vyhovuje nastaveným zásadám Při výrobě podnosu Blue Chip Tray bylo použito březové dřevo z lesa s certifikátem FSC. To znamená, že les je pravidelně kontrolován, zda je správně obhospodařován a vyhovuje nastaveným zásadám
Při výrobě podnosu Blue Chip Tray bylo použito březové dřevo z lesa s certifikátem FSC. To znamená, že les je pravidelně kontrolován, zda je správně obhospodařován a vyhovuje nastaveným zásadám

Přijde mi sympatické, že dokážete stále držet cenovou politiku tak, aby byly výrobky dostupné, ačkoliv náklady budou jistě vysoké... Vyžaduje to konkrétní oběti? Nebojíte se, jak to může být dlouhodobě udržitelné?

KATARÍNA: Jedním z mých hlavních cílů bylo příznivé nacenění produktů, aby to nebyla alternativa jen pro zmiňované desetiny procenta populace, ale i pro širší veřejnost, kterou téma životního prostředí zajímá a která si ráda domů pořídí kvalitní, skutečně udržitelný výrobek. Kdyby to ve výsledku vycházelo jinak, a musela bych někde ubrat na kvalitě materiálu/ tisku/ práce, nepouštěla bych se do toho. Ceny jsou nastaveny férově. Ale třeba u potištěných závěsů to bylo na hraně. Výrobní cena byla díky množství materiálu a tisku hodně vysoká a odrazilo se to i ve výsledné ceně produktu.

Vyšité maličkosti dodávají každému produktu jedinečný vzhled Vyšité maličkosti dodávají každému produktu jedinečný vzhled
Vyšité maličkosti dodávají každému produktu jedinečný vzhled

V nabídce máte zatím povlaky, utěrky nebo svíčky. Plánujete sortiment rozšiřovat? A jakým směrem?

KATARÍNA: Z textilních doplňků mám aktuálně i větší formáty, jako závěsy, záclony a ubrusy. Do budoucna mě zajímá keramika, které se sice věnuji, ale na větší výrobu prozatím nemám prostor ani čas. Zajímá mě i sklo, nebo aktuálně řeším možnosti 3D tisku. Z mého pohledu jsou různé menší doplňky, jako mísy a vázy, cenově dostupné a dá se jimi efektně pozvednout nebo změnit rytmus interiéru.

Jak dlouho trvá, než se od prvního nápadu na polštář s potiskem dostane produkt až na váš e-shop?

KATARÍNA: Uvedení první kolekce bylo delší, protože obnášelo hledání dodavatelů a tvoření nějaké funkční sítě. Teď je to závislé na plánování a volné kapacitě dodavatelů a pokud jde vše jak má, tak je to otázka 3-4 měsíců. Ovšem člověk se na zpracování svých idejí do kolekcí může klidně zaseknout i na rok.

Rooom je pro jeho zakladatelku perfektní spojení grafického a interiérového designu, který ji na scéně chyběl Rooom je pro jeho zakladatelku perfektní spojení grafického a interiérového designu, který ji na scéně chyběl
Rooom je pro jeho zakladatelku perfektní spojení grafického a interiérového designu, který ji na scéně chyběl

Co je aktuálně váš bestseller?

KATARÍNA: Přes Vánoce se nejvíc prodávaly Gift boxy s voskovými Aroma blocks a lněnými tištěnými utěrkami. Tyto dva produkty se rychle dostaly na horní příčky prodeje. Lidem se líbí nápad s voňavým voskem ve tvaru čokolády a kupují si ho naráz ve větším množství, takže ho nemám nikdy dost. Len je pro většinu známý a funkční materiál a print se hodí k vůni čokolád.

Co je vaším hnacím motorem, důvodem, proč Rooom chcete rozvíjet a budovat stále dál?

KATARÍNA: Zpětná vazba lidí, vracející se zákazníci. To je můj hnací motor. Chtěla bych ukázat, že se to dá dělat i udržitelně, i přes mnohá omezení. To, že design musí reagovat na nadprodukci a konzum, je známo, ale reagovat musí i lidé svým výběrem. Nechci tady načínat debatu o životním prostředí a o tom, v jakém bodě se planeta dle odborníků nachází. Je mi jasné, že jeden malý Rooom s tím nic moc neudělá, ale jak říkám, poptávka zvyšuje nabídku a jestli bude poptávka opravdu velká, může přijít změna také u jiných značek. Musí to ale říct lidé.

Do budoucna by Katarína k textilním produktům chtěla přidat například i 3D tištěné doplňky Do budoucna by Katarína k textilním produktům chtěla přidat například i 3D tištěné doplňky
Do budoucna by Katarína k textilním produktům chtěla přidat například i 3D tištěné doplňky
Rubriky:

Další z rubriky

Img ashx
Číst článek
22. 08. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Prostor pro ty, kdo nehledají tvar, ale řešení. Industriální výstava Žně designu má ambici vrátit na stůl téma průmyslového designu

Maximální funkčnost, vyrobitelnost. Integrace nových funkcí. Přiměřená estetika. Na těchto základech stojí průmyslový design zaměřený na konkurenceschopné produkty. Tvar samotný je pak nadstavbou, která vše ostatní zastřešuje.

Design & umění
Natalis Repkovská a šaty inspirované energií města, exkluzivně pro DESIGNLOVE
Číst článek
20. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Skvělá příležitost ukázat český design i mimo hlavní město. Přední designéři míří do Hradce Králové oslavit 800 let města, které proslavil Gočár i Kotěra

Do Hradce Králové se sjedou přední čeští designéři i nové hvězdy scény, aby skrze výstavu DESIGNLOVE oslavili osmisté narozeniny města. Co přiveze Tereza Talichová nebo František Jungvirt? Koho město zásadně ovlivnilo? A prozradí nám, kdo je král a královna českého designu?

Design & umění
Pokud prošvihnete 24 hodinovou vernisáž, na krále a královny českého designu můžete dorazit do Hradce do 30. září
Číst článek
18. 08. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Ikonický nonstop v Hradci Králové bude hostit design. Výstava Hradec Designlove ukáže, jak dvanáct designérů vnímá „Salon republiky“

Dvanáct králů a královen českého designu představí svou tvorbu v Gočárově Hradci Králové. Helena Dařbujánová oživuje lokální scénu a otevírá otázku využitelnosti místního prodejního prostoru.

Akce a události Design & umění
Helena Dařbujánová byla hostem podcastu DESIGNNEWS
Číst článek
12. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Měla by se změnit kultura politiky – lidé by se neměli přetlačovat, ale spolupracovat, říká Helena Dařbujánová. Proč se v Hradci Králové nedaří designu? A jak to chce změnit?

Designu v Hradci se moc nedaří, myslí si Helena Dařbujánová. Právě proto se jej snaží neúnavně a s nadšením představovat místním. Letos během Oslav 800 let města Hradce Králové představí krále a královny českého designu. Proč a jak bude probíhat 24 hodinová vernisáž?Je stále město Salónem republiky?

Interiér & architektura Design & umění Podcast
Kateřina Šťastná - rozhovor
Číst článek
06. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 4 min

Mám ráda vůni po svařování i korálky, co se lesknou jako perleť. Sochařka Kateřina Šťastná překračuje hranice sochařské praxe i lidského těla

Kdo v posledních letech navštívil klauzury na AVU, má bílé abstraktní sochy postav neodmyslitelně spjaté s Kateřinou Šťastnou. Právě diplomovaná umělkyně ve své práci pracuje s dechem, mateřstvím, cementem i šifonem. Jakou roli v její umělecké praxi hraje meditace a co jí přineslo studium v Itálii?

Design & umění Rozhovory
Hosty nového dílu podcastu byli zakladatelé firmy Mangoshake Filip Gladiš a Jakub Klimeš
Číst článek
01. 08. 2025
Jana Brandtlová Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Kreativita je pro nás zásadní! Studio Mangoshake umí povýšit lokální design na světovou úroveň díky precizním vizualizacím a motion designu

„Můžeme pomoct světu dokázat, jak dobrý design u nás vzniká. A občas díky nám ani klient nepozná, kde produkt vznikl,“ vysvětluje přidanou hodnotu své práce dvojice Filip Gladiš a Jakub Klimeš ze studia Mangoshake, které se věnuje audiovizuální tvorbě v rozsahu a kvalitě, jaká u nás nemá konkurenci

Design & umění Podcast
Unikátní houpací kůň z dílny LD Seating
Číst článek
25. 07. 2025
Nikol Galé
Doba čtení 4 min

Ten nápad jsme si hned zamilovali. Seabrook Studio a Filip Krampla vymysleli unikátního houpacího koně z komponentů židlí značky LD Seating

Pro někoho by se podobný nápad zdál banalitou, která zaujme pouze děti, opak je ovšem pravdou. Jak se zrodil kůň ze židlí?

Design & umění
Logo Varšavy studia Podpunkt - Magdalena Dobruk
Číst článek
23. 07. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 2 min

Výběr nové vizuální identity města je velice citlivou záležitostí. Designéři i města se ocitají pod drobnohledem veřejnosti

Města se musí rozhodnout, jak s výzvou rebrandingu nejlépe naložit, aby vyhověla co nejvíce stranám. Jak se výběrová řízení řeší u našich sousedů? Magdalena Dobruk, členka studia Podpunkt, stojícího mimo jiné za úspěšným rebrandingem města Varšava analyzuje situaci v Polsku.

Design & umění Názory & polemika
Diplomanti napříč obory a univerzitami se nám svěřili, jak vidí svojí budoucnost coby designeři
Číst článek
07. 07. 2025
Jana Brandtlová Veronika Pařízková
Doba čtení 9 min

Obav mám celou řadu, přesto zůstávám ambiciózní. Čerství diplomanti se svěřují, co pro ně na začátku kariéry představuje největší stres

Obhájili diplomové práce a už tvrdě pracují na své kariéře. Jak vidí svou profesní budoucnost diplomanti, které formovalo odlišné univerzitní prostředí? Jsou dostatečně připraveni na střet s realitou? Co je nejvíc trápí? Ptáme se nejmladší generace designérů a architektů na jejich obavy.

Design & umění Názory & polemika
Light Works nová kolekce
Číst článek
04. 07. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Kvalitní řešení osvětlení má sílu proměnit naše vnímání prostoru. Light Works se starají o to, aby české projekty měly přístup k tomu nejlepšímu ze světa

Firma Light Works ve svém pražském showroomu nabízí svým klientům exkluzivní servis při výběru svítidel pro soukromé i komerční projekty. Mezi jejich nejexponovanější realizace patří rekonstrukce osvětlení Katedrála sv. Víta. Nyní rozšiřuje svůj sortiment o tři kolekce značky 10 Heures 10.

Design & umění
Táborská setkání
Czech design week
Hradec Designlove

AKCE A UDÁLOSTI

Dle Rafanů mají všichni nárok na všechno! Zdali je tomu opravdu tak, se budete moci přesvědčit v galerii 8mička

14. června – 19. října 2025, vernisáž: 13. června od 17:00
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

Zámek Bechyně - HUMANITY - Lidskost v umění

Nejnovější články

Img ashx
Číst článek
22. 08. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Prostor pro ty, kdo nehledají tvar, ale řešení. Industriální výstava Žně designu má ambici vrátit na stůl téma průmyslového designu

Maximální funkčnost, vyrobitelnost. Integrace nových funkcí. Přiměřená estetika. Na těchto základech stojí průmyslový design zaměřený na konkurenceschopné produkty. Tvar samotný je pak nadstavbou, která vše ostatní zastřešuje.

Design & umění
Natalis Repkovská a šaty inspirované energií města, exkluzivně pro DESIGNLOVE
Číst článek
20. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Skvělá příležitost ukázat český design i mimo hlavní město. Přední designéři míří do Hradce Králové oslavit 800 let města, které proslavil Gočár i Kotěra

Do Hradce Králové se sjedou přední čeští designéři i nové hvězdy scény, aby skrze výstavu DESIGNLOVE oslavili osmisté narozeniny města. Co přiveze Tereza Talichová nebo František Jungvirt? Koho město zásadně ovlivnilo? A prozradí nám, kdo je král a královna českého designu?

Design & umění
Pokud prošvihnete 24 hodinovou vernisáž, na krále a královny českého designu můžete dorazit do Hradce do 30. září
Číst článek
18. 08. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Ikonický nonstop v Hradci Králové bude hostit design. Výstava Hradec Designlove ukáže, jak dvanáct designérů vnímá „Salon republiky“

Dvanáct králů a královen českého designu představí svou tvorbu v Gočárově Hradci Králové. Helena Dařbujánová oživuje lokální scénu a otevírá otázku využitelnosti místního prodejního prostoru.

Akce a události Design & umění
Helena Dařbujánová byla hostem podcastu DESIGNNEWS
Číst článek
12. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Měla by se změnit kultura politiky – lidé by se neměli přetlačovat, ale spolupracovat, říká Helena Dařbujánová. Proč se v Hradci Králové nedaří designu? A jak to chce změnit?

Designu v Hradci se moc nedaří, myslí si Helena Dařbujánová. Právě proto se jej snaží neúnavně a s nadšením představovat místním. Letos během Oslav 800 let města Hradce Králové představí krále a královny českého designu. Proč a jak bude probíhat 24 hodinová vernisáž?Je stále město Salónem republiky?

Interiér & architektura Design & umění Podcast
Jakub Pollág, Kateřina Reich a David Čáp se rozhovořili pro Designnews na téma design & finance
Číst článek
12. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Specifikum našeho regionu? Získat co nejvíc, za co nejmíň. Zjišťujeme, jak opravdu fungují finanční odměny pro české designéry

Získat co nejvíc za co nejmíň? Povedlo se konečně prolomit tabu o příjmech mezi designéry? Ptáme se českých designérů a kreativců, jak nastavují cenu svému produktu.

Názory & polemika
Na Allegro si každý vybere ten svůj nositelný kousek umění
Číst článek
11. 08. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Jak došlo k propojení umění se světem tenisek?

Tenisky už dávno nejsou jen sportovní obuví. V posledních desetiletích se staly symbolem kultury, identity i sebevyjádření. Jak ale došlo k tomu, že se z praktické obuvi stal předmět sběratelského zájmu a umělecký objekt? Podívejme se na cestu, kterou tenisky urazily.

Nezařazené
ROZHODLY SE SKLOUBIT STUDIUM A MATEŘSTVÍ. JAK SE ŽIJE MATKÁM, STUDUJÍCÍM NA UMĚLECKÝCH ŠKOLÁCH?
Číst článek
08. 08. 2025
Tereza Tomášová
Doba čtení 3 min

Rozhodly se skloubit studium a mateřství. Jak se žije matkám, které studují na českých uměleckých školách?

Jsou mladé, talentované, ambiciózní. Studují designové obory na uměleckých vysokých školách a v záplavě novinových titulků hlásajících nejnižší porodnost od vzniku Československa se jim, zdá se, podařilo obdivuhodné – přivést na svět dítě.

Názory & polemika Rozhovory
Kateřina Šťastná - rozhovor
Číst článek
06. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 4 min

Mám ráda vůni po svařování i korálky, co se lesknou jako perleť. Sochařka Kateřina Šťastná překračuje hranice sochařské praxe i lidského těla

Kdo v posledních letech navštívil klauzury na AVU, má bílé abstraktní sochy postav neodmyslitelně spjaté s Kateřinou Šťastnou. Právě diplomovaná umělkyně ve své práci pracuje s dechem, mateřstvím, cementem i šifonem. Jakou roli v její umělecké praxi hraje meditace a co jí přineslo studium v Itálii?

Design & umění Rozhovory
PIG, instalace od Jana Kadlece
Číst článek
04. 08. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 4 min

Sestry zpřístupnily rodinnou sbírku v zámku ze 16.století. Panství Bechyně je povinnou zastávkou pro všechny milovníky umění

Panství Bechyně už dávno není synonymem pouze pro zámek. V parku spatříte v unikátním kontextu díla Michalenagela Pistoletta nebo Kryštofa Kintery, v sýpce naopak přehled poválečného umění v Evropě ze soukromých sbírek. Čím letos tato kulturní destinace překvapí?

Design guide
Hosty nového dílu podcastu byli zakladatelé firmy Mangoshake Filip Gladiš a Jakub Klimeš
Číst článek
01. 08. 2025
Jana Brandtlová Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Kreativita je pro nás zásadní! Studio Mangoshake umí povýšit lokální design na světovou úroveň díky precizním vizualizacím a motion designu

„Můžeme pomoct světu dokázat, jak dobrý design u nás vzniká. A občas díky nám ani klient nepozná, kde produkt vznikl,“ vysvětluje přidanou hodnotu své práce dvojice Filip Gladiš a Jakub Klimeš ze studia Mangoshake, které se věnuje audiovizuální tvorbě v rozsahu a kvalitě, jaká u nás nemá konkurenci

Design & umění Podcast