PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Zakladatelka značky ROOOM Katarína Chlápek

Opustila práci v korporátu, aby začala vyrábět lokální dekorace do bytu. Nejtěžší věc byla najít odvahu a ukázat lidem svou práci, přiznává zakladatelka Rooom

Povlaky na polštáře, závěsy, ale i vonné svíčky. To vše najdete v obchodě Rooom, který založila Katarína Chlápek. Toužila prodávat dekorace do bytu, které budou unikátní. Nadčasové grafické potisky, ale i kvalita zpracování a materiálu dokazují, že se jí to podařilo.

Rooom nabízí udržitelnou alternativu k domácím dekoracím. Jak a kdy vás napadlo, že bude něco takového na trhu potřeba?

KATARÍNA: Vše začalo závěsy. Před třemi čtyřmi lety jsem hledala nějaké závěsy s nápadem, barevné ale moderní, se zajímavým a jednoduchým printem. Nic jsem nenašla, tak jsem si řekla, že je zkusím vyrobit sama. Devět metrů čtverečních látky na jeden pár závěsů mi přišlo tak strašně moc, že jsem si hned řekla, že jestli to mám dělat, tak jedině udržitelně. Pro mně osobně jsou zajímavé a fascinující recyklované látky. Měla jsem pocit, že ani z hlediska designu ani udržitelnosti tady nic takového není a že se jistě najdou lidi, kteří tyto dva zájmy mají.

Rooom, jak říká autorka značky, je láska k domovu, láska k lidem, láska ke každodenním rituálům. Láska lokální, organická a udržitelná Rooom, jak říká autorka značky, je láska k domovu, láska k lidem, láska ke každodenním rituálům. Láska lokální, organická a udržitelná
Rooom, jak říká autorka značky, je láska k domovu, láska k lidem, láska ke každodenním rituálům. Láska lokální, organická a udržitelná

Podobná idea může být skvělá na začátku, ale samotný rozjezd značky bývá složitý a dlouhý... Jaké byly začátky Rooom?

KATARÍNA: Myslím, že na začátku ještě pořád jsem. Pořád hledám své zákazníky a naslouchám jejich preferencím a názorům na různých design marketech, což jsem si nikdy nemyslela, že budu dělat. Právě tento kontakt mám ale nejradši a nejvíc značku posouvá. První kolekce měla hezký ohlas, ale nechci zůstat jen u textilu. Rozjezd ještě nepovažuju za ukončený.

Výběr značky kromě utěrek nabízí už i závěsy či ubrusy s originálním grafickým potiskem Výběr značky kromě utěrek nabízí už i závěsy či ubrusy s originálním grafickým potiskem
Výběr značky kromě utěrek nabízí už i závěsy či ubrusy s originálním grafickým potiskem

Co pro vás bylo nejtěžší?

KATARÍNA: Nejdřív to bylo hledání dodavatelů, za což jsem se často skrývala, protože jsem si nebyla jistá, zda do toho chci vůbec jít. Šikovných a talentovaných lidí je v Čechách tolik, že jsem měla pocit, že pro mě už nebude místo. A druhá nejtěžší věc byla najít odvahu a ukázat lidem svou práci.

Od roku 2023 stojí značka prozatím pouze na Kataríně Od roku 2023 stojí značka prozatím pouze na Kataríně
Od roku 2023 stojí značka prozatím pouze na Kataríně

Vaše kolekce vynikají jednoduchým, přesto efektním stylem. Kdo stojí za návrhem potisků?

KATARÍNA: Kolekce, printy i produktové obaly si navrhuji a kreslím sama. Nápadů mám pořád dost a je to právě to, co mě skutečně baví.

Jaká je vaše původní profese? 

KATARÍNA: Před založením značky jsem pracovala jako visual designer v korporátu. Potřeba změny však nepřišla z vyhoření ani z pocitu, že má práce pomalu zabíjí moji kreativitu (jak začíná mnoho podobných příběhů). S myšlenkou vlastního studia jsem si pohrávala již od studia produktového designu na bakalářském stupni. Na magisterském programu jsem si pak zvolila interiér a design nábytku, čímž jsem chtěla rozvíjet další svou vášeň. Rooom je propojení grafiky, produktu a interiéru a nahlížím na něj přes různé brýle. Škola se mi v mém případě hodila a díky zájmu o design se v oboru orientuji i přes roky na mateřské.

Závěs Una byl vytvořený především za cílem povznést častokrát opomíjenou textilii na úroveň dekorativního předmětu Závěs Una byl vytvořený především za cílem povznést častokrát opomíjenou textilii na úroveň dekorativního předmětu
Závěs Una byl vytvořený především za cílem povznést častokrát opomíjenou textilii na úroveň dekorativního předmětu

Vaše vize je udržitelnost a lokálnost. Dvě slova, bez nichž se už dnes žádný trendy produkt neobejde. Jak reálně máte podchycené, že nejde o prázdný marketing, ale reálnou odpovědnost?

KATARÍNA: Moje odpovědnost pramení z uvědomělosti a z přesvědčení, že každý výrobce by se měl ohlížet po udržitelných materiálech a procesech výroby. V mých možnostech bylo vybrat evropské dodavatele, kteří mi neposílají materiál letecky. Mohla jsem se rozhodnout, jestli třeba poštovní krabice budou z recyklovaného kartonu. Taky jsem chtěla co nejvíc podpořit lokální ekonomiku a hledat suroviny i pracovní sílu tady. Někteří evropští výrobci tkají své látky právě v Čechách. Moje značka pevně stojí na udržitelnosti a promítá se to do všech částí, od výrobního procesu až po rozbalení produktu zákazníkem. Vše co šlo, od nálepky až po zipy. Občas díky tomu narazím na problém, jako že nálepky na recyklovaném kartonu prostě nelepí.

Mezi oblíbené stálice patří voňavé sójové svíčky a aroma bloky. Milovníci kořeněného nápoje Chai latte by měli zbystřit Mezi oblíbené stálice patří voňavé sójové svíčky a aroma bloky. Milovníci kořeněného nápoje Chai latte by měli zbystřit
Mezi oblíbené stálice patří voňavé sójové svíčky a aroma bloky. Milovníci kořeněného nápoje Chai latte by měli zbystřit

Pro evropský textilní trh je už léta problém přímá asijská konkurence. Jak a kde jste našla spolehlivé dodavatele látek?

KATARÍNA: Hledání bylo opravdu zdlouhavé a zpočátku jen na internetu. Pak jsem pochopila, že maily a volání mě nikam nedostanou a musela jsem oběhnout pár evropských veletrhů zaměřených právě na látky, interiér a udržitelnost. Až tam jsem navázala kontakty, které využívám doteď.

Na svém Instagramu tvrdíte, že se soustředíte na recyklované látky, ale dodáváte, že jimi trh není přesycený... Proč myslíte, že recyklované látky nejsou víc v oblibě?

KATARÍNA: To je dobrá otázka. Těch důvodů může být samozřejmě víc, od pochybnosti o kvalitě, neznalosti pojmů až po vyšší cenu. Náklady na výrobu jsou vyšší, než v případě výroby z primárních surovin, což samozřejmě zvedá cenu finálního produktu. Nabídku zvyšuje poptávka a řekněme si upřímně: není příznivá doba a cena není rozhodující jen pro desetiny procenta populace. Taky jak jste zmiňovala, označení recyklované a lokální jsou sice trendy, ale spíše vnímám, že jsou negativně profláklé velkými značkami. U těch jde o prázdná slova mířící na svědomí zákazníka a ten už pak neví čemu věřit, co je recyklované, recyklovatelné, udržitelné, pravdivé. Taková masáž je obrovská a pak malé poctivé značky padají do stejné nedůvěry - a přitom ty mají reálnou kontrolu nad surovinami a dodavateli.

Při výrobě podnosu Blue Chip Tray bylo použito březové dřevo z lesa s certifikátem FSC. To znamená, že les je pravidelně kontrolován, zda je správně obhospodařován a vyhovuje nastaveným zásadám Při výrobě podnosu Blue Chip Tray bylo použito březové dřevo z lesa s certifikátem FSC. To znamená, že les je pravidelně kontrolován, zda je správně obhospodařován a vyhovuje nastaveným zásadám
Při výrobě podnosu Blue Chip Tray bylo použito březové dřevo z lesa s certifikátem FSC. To znamená, že les je pravidelně kontrolován, zda je správně obhospodařován a vyhovuje nastaveným zásadám

Přijde mi sympatické, že dokážete stále držet cenovou politiku tak, aby byly výrobky dostupné, ačkoliv náklady budou jistě vysoké... Vyžaduje to konkrétní oběti? Nebojíte se, jak to může být dlouhodobě udržitelné?

KATARÍNA: Jedním z mých hlavních cílů bylo příznivé nacenění produktů, aby to nebyla alternativa jen pro zmiňované desetiny procenta populace, ale i pro širší veřejnost, kterou téma životního prostředí zajímá a která si ráda domů pořídí kvalitní, skutečně udržitelný výrobek. Kdyby to ve výsledku vycházelo jinak, a musela bych někde ubrat na kvalitě materiálu/ tisku/ práce, nepouštěla bych se do toho. Ceny jsou nastaveny férově. Ale třeba u potištěných závěsů to bylo na hraně. Výrobní cena byla díky množství materiálu a tisku hodně vysoká a odrazilo se to i ve výsledné ceně produktu.

Vyšité maličkosti dodávají každému produktu jedinečný vzhled Vyšité maličkosti dodávají každému produktu jedinečný vzhled
Vyšité maličkosti dodávají každému produktu jedinečný vzhled

V nabídce máte zatím povlaky, utěrky nebo svíčky. Plánujete sortiment rozšiřovat? A jakým směrem?

KATARÍNA: Z textilních doplňků mám aktuálně i větší formáty, jako závěsy, záclony a ubrusy. Do budoucna mě zajímá keramika, které se sice věnuji, ale na větší výrobu prozatím nemám prostor ani čas. Zajímá mě i sklo, nebo aktuálně řeším možnosti 3D tisku. Z mého pohledu jsou různé menší doplňky, jako mísy a vázy, cenově dostupné a dá se jimi efektně pozvednout nebo změnit rytmus interiéru.

Jak dlouho trvá, než se od prvního nápadu na polštář s potiskem dostane produkt až na váš e-shop?

KATARÍNA: Uvedení první kolekce bylo delší, protože obnášelo hledání dodavatelů a tvoření nějaké funkční sítě. Teď je to závislé na plánování a volné kapacitě dodavatelů a pokud jde vše jak má, tak je to otázka 3-4 měsíců. Ovšem člověk se na zpracování svých idejí do kolekcí může klidně zaseknout i na rok.

Rooom je pro jeho zakladatelku perfektní spojení grafického a interiérového designu, který ji na scéně chyběl Rooom je pro jeho zakladatelku perfektní spojení grafického a interiérového designu, který ji na scéně chyběl
Rooom je pro jeho zakladatelku perfektní spojení grafického a interiérového designu, který ji na scéně chyběl

Co je aktuálně váš bestseller?

KATARÍNA: Přes Vánoce se nejvíc prodávaly Gift boxy s voskovými Aroma blocks a lněnými tištěnými utěrkami. Tyto dva produkty se rychle dostaly na horní příčky prodeje. Lidem se líbí nápad s voňavým voskem ve tvaru čokolády a kupují si ho naráz ve větším množství, takže ho nemám nikdy dost. Len je pro většinu známý a funkční materiál a print se hodí k vůni čokolád.

Co je vaším hnacím motorem, důvodem, proč Rooom chcete rozvíjet a budovat stále dál?

KATARÍNA: Zpětná vazba lidí, vracející se zákazníci. To je můj hnací motor. Chtěla bych ukázat, že se to dá dělat i udržitelně, i přes mnohá omezení. To, že design musí reagovat na nadprodukci a konzum, je známo, ale reagovat musí i lidé svým výběrem. Nechci tady načínat debatu o životním prostředí a o tom, v jakém bodě se planeta dle odborníků nachází. Je mi jasné, že jeden malý Rooom s tím nic moc neudělá, ale jak říkám, poptávka zvyšuje nabídku a jestli bude poptávka opravdu velká, může přijít změna také u jiných značek. Musí to ale říct lidé.

Do budoucna by Katarína k textilním produktům chtěla přidat například i 3D tištěné doplňky Do budoucna by Katarína k textilním produktům chtěla přidat například i 3D tištěné doplňky
Do budoucna by Katarína k textilním produktům chtěla přidat například i 3D tištěné doplňky
Rubriky:

Další z rubriky

Mobiliář s přidanou hodnotou
Číst článek
13. 06. 2025
Redakce
Doba čtení 4 min

Nekonečno možností pro pobyt venku. Značka Egoé kultivuje veřejný prostor multifunkčními prvky, které simulují školní učebny i místa na piknik

Firma Egoé od roku 2006 kultivuje veřejný prostor. Nyní se rozhodla jeho potenciál rozšířit na maximum. Jak si pobyt venku užít, zastavit se a rozjímat, aniž bychom ho chápali jako pouhý spojovník mezi dvěma místy?

Design & umění
Ložnice v Bytě sběratele
Číst článek
11. 06. 2025
Kateřina Hubertová
Doba čtení 4 min

Jiná cesta k umění. Humpolecká galerie 8smička vystavuje obrazy v koupelně i dětském pokoji, jak Byt sběratele funguje?

Jako na návštěvě u známého, který se pustil do sbírání uměleckých děl, se budete cítit v humpolecké galerii 8smička. Již pátým rokem mohou každý pátek skupinky zájemců navštívit spolu s kurátorkou Anežkou Chalupovou stálou sbírkovou expozici 7+1: Byt sběratele.

Design & umění
Agnieszka zvítězila v soutěži Best in Design hned ve třech kategoriích
Číst článek
09. 06. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 5 min

Poporodní deprese je pouze malý střípek v moři problémů. Polská designérka upozorňuje na opomíjené téma a hledá konkrétní řešení, jak ulevit porodním asistentkám

Agnieszka Bujas zvítězila v soutěži Best in Design hned ve třech kategoriích. Reagovala na polskou situaci porodních asistentek a vyvinula produkt, který by mohl změnit situaci a ulehčit práci. Lze ho zafinancovat, aby mohl do seriové výroby a jak velký výzkum mu předcházel?

Design & umění Rozhovory
Dílo Tomáše Perglera
Číst článek
05. 06. 2025
Redakce
Doba čtení 4 min

Díla, která provokují, ale zároveň nutí k zamyšlení. Tomáš Pergler čerpá z art brut i dadaismu, nyní vystavuje svoje díla v Galerii U Radnice v Táboře

Tomáš Pergler, vystudovaný teoretik umění, je vedoucím odborným knihovníkem na pražské Akademii výtvarného umění a více než 20 let vystavuje svou vlastní uměleckou tvorbu. Inspiraci čerpá z dadaismu, art brut a přírodních materiálů. Jeho nová výstava s názvem Kolúmbo II je nyní k vidění v Táboře.

Akce a události Design & umění
Tkalcovna Kubák
Číst článek
04. 06. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Zachraňuje mizející řemeslo. Filip Kubák je už pátou generací tkalců, nyní ale rodinná firma Tkalcovna Kubák bojuje o přežití

Kdysi prosperující textilní průmysl se dnes potýká s existenčními problémy. Podniky bojují s levným zahraničním dovozem i novými obchodními návyky. Filip Kubák je majitelem tkalcovny, která funguje už od roku 1870. Přežije i do dalšího století?

Design & umění Rozhovory
Designérka Yara Abu Aataya je dalším hostem v našem podcastu
Číst článek
30. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Ticho ze strany designérů je ohlušující, design podle nich není politický. To mě naprosto zaráží, říká palestinská designérka Yara Abu Aataya

„Poslední rok se můj aktivismus s tvorbou přirozeně prolíná. Po vystoupení na Designbloku na podzim 2023 jsem ale svoji tvorbu omezila. Měla jsem výčitky,“ vysvětluje Yara Abu Aataya, umělkyně a designérka původem z Gazy. Romantizujeme si arabský svět? Chybí Čechům empatie?

Design & umění Podcast
Konceptuální umělkyně Kerry Collinson
Číst článek
28. 05. 2025
Doba čtení 5 min

Britka, která boří konvence. Sklářka Kerry Collison se věnuje tradiční technice vitráže, nebojí se ale kontroverzních témat jako queer nebo sex

Kerry Collison je britská sklářka, která v mnoha ohledech boří konvence. Věnuje se klasické technice vitráže, ale cíleně do ní pašuje nadsázku a vtip. Její přístup provokuje, ale zároveň dokazuje, že nový pohled unese každá klasika.

Design & umění Rozhovory
Zaznam mizeni
Číst článek
26. 05. 2025
Doba čtení 3 min

Složité cesty mě baví víc než ty jednoduché. Výstavy designu jsou vždy dobrodružství, říká Michaela Kádnerová, kurátorka výstavy Záznam mizení v Jurkovičově vile

Objekty z výstavy Vesna 2.0 v prostoru Jurkovičovy vily v Brně vystřídalo sklo. Výstavou Záznam mizení designérka Kateřina Handlová dokumentuje vlastní cestu k vnitřnímu míru a ke svobodě. S kurátorkou Michaelou Kádnerovou jsme si povídaly o výzvách, které vystavování skla a designu obecně přináší.

Design & umění Rozhovory
Aneta Honzová & Natálie Costantino v rolích kreativních ředitelek Lejaan
Číst článek
21. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

I užitkové textilie mohou být nositelem kultury. Dvojice Honzová & Costantino navrhly pro Lejaan autorské plédy, které navazují na českou modernistickou tradici

Nové kreativní ředitelky Aneta Honzová a Natálie Costantino značce Lejaan zapůjčují nádech mladosti a odvahy. Jaký příběh se skrývá za jejich prvním počinem na nové pozici?

Design & umění Rozhovory
Textilní umělec Adam Pisca
Číst článek
16. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Určitá rivalita tu existuje, netýká se ale začínajících designérů, říká Adam Pisca, inspirativní textilní výtvarník, který nevidí věci černobíle

Textilní tvorba bývá často spojována s ženami designérkami. Adam Pisca tak svou citlivou tvorbou tapisérií boří mýty. Opravdu se textilní tvorba vrací do popředí? Co za tím stojí a jak se obor textilu proměňuje?

Design & umění Rozhovory
Peřeje

AKCE A UDÁLOSTI

Nestihli jste vyjet na Moravu ku příležitosti festivalu sběratelského designu? První ozvěna festivalu KŘEHKÝ bude k nahlédnutí ve Velké galerii v Portheimce. Výběr děl doplní retrospektiva fotografa Salima Issy

12. června - 27. července 2025
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

Nejnovější články

Mobiliář s přidanou hodnotou
Číst článek
13. 06. 2025
Redakce
Doba čtení 4 min

Nekonečno možností pro pobyt venku. Značka Egoé kultivuje veřejný prostor multifunkčními prvky, které simulují školní učebny i místa na piknik

Firma Egoé od roku 2006 kultivuje veřejný prostor. Nyní se rozhodla jeho potenciál rozšířit na maximum. Jak si pobyt venku užít, zastavit se a rozjímat, aniž bychom ho chápali jako pouhý spojovník mezi dvěma místy?

Design & umění
Ložnice v Bytě sběratele
Číst článek
11. 06. 2025
Kateřina Hubertová
Doba čtení 4 min

Jiná cesta k umění. Humpolecká galerie 8smička vystavuje obrazy v koupelně i dětském pokoji, jak Byt sběratele funguje?

Jako na návštěvě u známého, který se pustil do sbírání uměleckých děl, se budete cítit v humpolecké galerii 8smička. Již pátým rokem mohou každý pátek skupinky zájemců navštívit spolu s kurátorkou Anežkou Chalupovou stálou sbírkovou expozici 7+1: Byt sběratele.

Design & umění
Agnieszka zvítězila v soutěži Best in Design hned ve třech kategoriích
Číst článek
09. 06. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 5 min

Poporodní deprese je pouze malý střípek v moři problémů. Polská designérka upozorňuje na opomíjené téma a hledá konkrétní řešení, jak ulevit porodním asistentkám

Agnieszka Bujas zvítězila v soutěži Best in Design hned ve třech kategoriích. Reagovala na polskou situaci porodních asistentek a vyvinula produkt, který by mohl změnit situaci a ulehčit práci. Lze ho zafinancovat, aby mohl do seriové výroby a jak velký výzkum mu předcházel?

Design & umění Rozhovory
Dílo Tomáše Perglera
Číst článek
05. 06. 2025
Redakce
Doba čtení 4 min

Díla, která provokují, ale zároveň nutí k zamyšlení. Tomáš Pergler čerpá z art brut i dadaismu, nyní vystavuje svoje díla v Galerii U Radnice v Táboře

Tomáš Pergler, vystudovaný teoretik umění, je vedoucím odborným knihovníkem na pražské Akademii výtvarného umění a více než 20 let vystavuje svou vlastní uměleckou tvorbu. Inspiraci čerpá z dadaismu, art brut a přírodních materiálů. Jeho nová výstava s názvem Kolúmbo II je nyní k vidění v Táboře.

Akce a události Design & umění
Tkalcovna Kubák
Číst článek
04. 06. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Zachraňuje mizející řemeslo. Filip Kubák je už pátou generací tkalců, nyní ale rodinná firma Tkalcovna Kubák bojuje o přežití

Kdysi prosperující textilní průmysl se dnes potýká s existenčními problémy. Podniky bojují s levným zahraničním dovozem i novými obchodními návyky. Filip Kubák je majitelem tkalcovny, která funguje už od roku 1870. Přežije i do dalšího století?

Design & umění Rozhovory
Designérka Yara Abu Aataya je dalším hostem v našem podcastu
Číst článek
30. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Ticho ze strany designérů je ohlušující, design podle nich není politický. To mě naprosto zaráží, říká palestinská designérka Yara Abu Aataya

„Poslední rok se můj aktivismus s tvorbou přirozeně prolíná. Po vystoupení na Designbloku na podzim 2023 jsem ale svoji tvorbu omezila. Měla jsem výčitky,“ vysvětluje Yara Abu Aataya, umělkyně a designérka původem z Gazy. Romantizujeme si arabský svět? Chybí Čechům empatie?

Design & umění Podcast
Konceptuální umělkyně Kerry Collinson
Číst článek
28. 05. 2025
Doba čtení 5 min

Britka, která boří konvence. Sklářka Kerry Collison se věnuje tradiční technice vitráže, nebojí se ale kontroverzních témat jako queer nebo sex

Kerry Collison je britská sklářka, která v mnoha ohledech boří konvence. Věnuje se klasické technice vitráže, ale cíleně do ní pašuje nadsázku a vtip. Její přístup provokuje, ale zároveň dokazuje, že nový pohled unese každá klasika.

Design & umění Rozhovory
Zaznam mizeni
Číst článek
26. 05. 2025
Doba čtení 3 min

Složité cesty mě baví víc než ty jednoduché. Výstavy designu jsou vždy dobrodružství, říká Michaela Kádnerová, kurátorka výstavy Záznam mizení v Jurkovičově vile

Objekty z výstavy Vesna 2.0 v prostoru Jurkovičovy vily v Brně vystřídalo sklo. Výstavou Záznam mizení designérka Kateřina Handlová dokumentuje vlastní cestu k vnitřnímu míru a ke svobodě. S kurátorkou Michaelou Kádnerovou jsme si povídaly o výzvách, které vystavování skla a designu obecně přináší.

Design & umění Rozhovory
PhDr. Lenka Žižková (2019)
Číst článek
23. 05. 2025
Pavlína Blahotová
Doba čtení 9 min

Určité kulturní vzorce přebít nelze, jsou v nás jako v kozách. Lenka Žižková, zásadní osobnost české designérské scény, formuje obor už téměř 50 let

Popularita, rozmanitost i mezinárodní respekt současného českého designu se nerozvinuly samy od sebe – stojí za nimi nejen dlouhodobá práce designérů, pedagogů, manažerů i výrobců, ale také marketingu a mediální podpory. Jméno Lenky Žižkové se nedalo v prostředí designu přehlédnout už v 70. letech.

Interiér & architektura Rozhovory
Aneta Honzová & Natálie Costantino v rolích kreativních ředitelek Lejaan
Číst článek
21. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

I užitkové textilie mohou být nositelem kultury. Dvojice Honzová & Costantino navrhly pro Lejaan autorské plédy, které navazují na českou modernistickou tradici

Nové kreativní ředitelky Aneta Honzová a Natálie Costantino značce Lejaan zapůjčují nádech mladosti a odvahy. Jaký příběh se skrývá za jejich prvním počinem na nové pozici?

Design & umění Rozhovory