PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Tereza letos vystavovala sérii Počátek i na prestižním veletrhu Salone dle Mobile, pod záštitou značky TON.

Myslím, že volné umění o moc nepřišlo, když jsem se raději věnovala dceři. Tereza Talichová upřímně o tom, jaké je to rozjet značku ve 40 a zda cítí generační propast

Tereza Talichová je neuvěřitelně milá, skromná a talentovaná. Její značka Tititi se zrodila z touhy po svobodě, ale dala si načas. Dnes s ní sbírá zasloužené úspěchy.

Terezo, my jsme se spolu potkaly na Designbloku, kde jsi vystavovala už poněkolikáté. Jaký to pro tebe má ale reálný efekt? Zvyšujete ti to prodeje? Zlepšuje povědomí o značce? Cítíš po skončení větší zájem o svoji práci?

TEREZA: V podstatě na všechny tři otázky mohu odpovědět ano. Designblok zlepšuje prodeje, poznávám nové sběratele a po Designbloku následuje ještě tzv. „postvlna“ zájmu.

Žižkárna se tedy načas spojila se studiem Tititi, které v osobě Terezy Talichové představuje zástupce aktuální autorské tvorby od návrhu po realizaci hraček ve snaze zachránit obor, který na vysoké škole přetrvává pouze jako jeden ze semestrálních úkolů. Žižkárna se tedy načas spojila se studiem Tititi, které v osobě Terezy Talichové představuje zástupce aktuální autorské tvorby od návrhu po realizaci hraček ve snaze zachránit obor, který na vysoké škole přetrvává pouze jako jeden ze semestrálních úkolů.
Žižkárna se tedy načas spojila se studiem Tititi, které v osobě Terezy Talichové představuje zástupce aktuální autorské tvorby od návrhu po realizaci hraček ve snaze zachránit obor, který na vysoké škole přetrvává pouze jako jeden ze semestrálních úkolů.

Mladí designéři občas nevidí přínos v té relativně vysoké investici do prezentace a soustředí se například na svoje sociální sítě... Je pro tebe účast na této přehlídce samozřejmostí? Zvažuješ to, nebo automaticky souhlasíš?

TEREZA: Pokaždé to zvažuji a letos, když přišlo pozvání od Designbloku do Jízdárny Pražského hradu, tak jsem samozřejmě zvažovat okamžitě přestala…:)

Skládačka se snovou tematikou aneb René Magritte Skládačka se snovou tematikou aneb René Magritte
Skládačka se snovou tematikou aneb René Magritte
kládačka René Magritte, 4. ročník, Marie Hunalová

Na zahájení jsem tě potkala s tvou dcerou Julií, kterou jsi měla ještě na vysoké škole. Bylo určitě těžké být matka samoživitelka v tak mladém věku. Co ti pomáhalo situaci zvládnout?

TEREZA: V jednadvaceti letech jsem si vůbec nepřipouštěla, že bych něco nezvládla. Tenkrát jsem si představovala, že to bude všechno lehce zvládnutelné, že prostě jen všechny matky moc přehánějí...

S dcerou máte na první pohled velmi pěkný a blízký vztah. Musela jsi odsouvat kreativní práci, aby ses jí mohla věnovat?

TEREZA: Na začátku skoro vůbec, protože mi pomáhali rodiče. Až teď, ve starším věku, si uvědomuji, že tenkrát bylo soustředění na tvorbu prostě odsunuté něčím daleko důležitějším.

Zleva: Toyen, Skládačka Tarō Okamoto Zleva: Toyen, Skládačka Tarō Okamoto
Zleva: Toyen, Skládačka Tarō Okamoto
Skládačka Tarō Okamoto, 4. ročník, Matty Bottaro Toyen, 4. ročník, Kristýna Šlingrová

Netajíš se tím, že ačkoliv jsi vystudovala UMPRUM, záhy jsi nastoupila do reklamní agentury, abys vás dokázala uživit. Vnímala jsi to někdy jako oběť? Nutnost vzdát se volné tvorby, abys zaopatřila rodinu?

TEREZA: To zní hodně fatálně, myslím, že volné umění o moc nepřišlo, když jsem se raději věnovala dceři a nastoupila jako art director do reklamy.

Cítila jsi někdy kvůli práci v komerčním sektoru odtažitost od svých spolužáků, umělců?

TEREZA: To se asi musíš zeptat spíše mých spolužáků. Osobně jsem nikdy nepocítila nějakou odtažitost. Je to také podle mě také tím, že každý se snažil po umprumce uživit, takže z našeho ateliéru dnes snad není nikdo, kdo by se věnoval umění bez vedlejšího zaměstnání.

Tvorba Terezy Talichové není prvotně zamýšlená jako hračka, klidně se jí ale může stát. V sekci kvalitní české hračky v ní totiž od roku 2019 absolutně dominuje. Tvorba Terezy Talichové není prvotně zamýšlená jako hračka, klidně se jí ale může stát. V sekci kvalitní české hračky v ní totiž od roku 2019 absolutně dominuje.
Tvorba Terezy Talichové není prvotně zamýšlená jako hračka, klidně se jí ale může stát. V sekci kvalitní české hračky v ní totiž od roku 2019 absolutně dominuje.

Mezi designem a prací v agentuře jsi balancovala ještě relativně dlouho, je nyní už Tititi tvůj hlavní příjem?

TEREZA: Ano, už asi rok. I když vlastně pozor… přes léto jsem vzala jednu kampaň! Chtěla jsem si koupit úžasné dřevo na Designblok a rozpočet byl napjatý.

Značku jsi založila v relativně starším věku, bylo ti už přes 30 let. Nebála ses, že bude těžké se ve zdejší komunitě prosadit? Působil na tebe svět českého designu uzavřeně nebo přístupně?

TEREZA: Díky za zalichocení, ale bylo mi přes 40 let. A vůbec jsem nepočítala s nějakým prosazením. Měla jsem jasnou představu projektu Tititi a neměla jsem, kde ho představit…Designblok mi přišel jako vhodné místo pro artdesign. Následovalo poznání tzv. designového prostředí nebo spíš spřízněných lidí - a jsem tím ještě stále nadšená.

Hodně lidí mluví o tom, že český design je určitým způsobem elitářský a zprivatizovaný malou skupinou lidí, kteří rozhodují o tom, kdo uspěje. Ty jsi ale s Tititi uspěla hned na začátku. Proč myslíš, že se ti to podařilo? Budovala sis vědomě síť kontaktů a známých, než jsi značku uvedla? 

TEREZA: Myslím, že trochu inklinujeme k hledání konspiračních teorií, nemyslím si, že nás ovládá nějaká skupinka lidí. Můj příklad s Tititi je úplně názorný – na začátku jsem neměla ani instagram Tititi, web nebo FB, to vše vzniklo až posléze.

Nová série figurek Tititi s názvem „Počátek“, kterou Tereza představila v Jízdárně Pražského hradu, čerpá inspiraci z fascinujícího světa fyziky a teorie elementárních částic – základních stavebních bloků všeho, co nás obklopuje. Nová série figurek Tititi s názvem „Počátek“, kterou Tereza představila v Jízdárně Pražského hradu, čerpá inspiraci z fascinujícího světa fyziky a teorie elementárních částic – základních stavebních bloků všeho, co nás obklopuje.
Nová série figurek Tititi s názvem „Počátek“, kterou Tereza představila v Jízdárně Pražského hradu, čerpá inspiraci z fascinujícího světa fyziky a teorie elementárních částic – základních stavebních bloků všeho, co nás obklopuje.

Zaujalo mě, že ses svěřila, že vůbec není samozřejmé, že byste díky úspěchu Tititi mohly třeba pravidelně jezdit k moři. Kolik figurek bys tedy měsíčně musela prodat, abys měla na dovolenou u moře?

TEREZA: Podle toho, kterých figurek. Třeba dnes už by to bylo např. sedm velkých figurek ale na Seychely to ještě není :)

Při rozhovorech, které jsem vedla s řadou designérů, zaznělo, že ačkoliv patří mezi oceňovanou a úspěšnou špičku, pořídit si například vlastní bydlení je pro ně problém. Nežijeme tady trochu v iluzi, že úspěšný designér = bohatý designér?

TEREZA: Nevím jestli na toto dokážu odpovědět. Já nyní považuji za úspěch, že mám jasnou představu, co bych chtěla vytvořit dál, jsem šťastná v ateliéru a považuji to za bohatství. Ale myslím, že tyto nerovnosti, na které se ptáš, ve společnosti byly vždy – ti, kteří posouvají naši kulturu dále a rozvíjejí její potenciál, by měli být určitě lépe hodnoceni, ale nikdy nebyli a nevím, jestli se to zlepší.

Podobně jako Tereza se sami studenti nechali inspirovat idoly z uměleckého prostředí, filmu či divadla. Podobně jako Tereza se sami studenti nechali inspirovat idoly z uměleckého prostředí, filmu či divadla.
Podobně jako Tereza se sami studenti nechali inspirovat idoly z uměleckého prostředí, filmu či divadla.

Ty máš ale za sebou i řadu úspěšných spoluprací, třeba pro Google nebo Česká centra. Pomáhají ti podobné aktivity přežít?

TEREZA: Ano, Google mi dal úžasnou nabídku, která se tzv. neodmítá a také jsem si chtěla zkusit, jestli zvládnu přes 400 figurek, maličkých Pimprlat. Ten počet byl výzva. Česká centra byla pro mě prestižní událostí a pracovala jsem pro ně s radostí, takže tam jsem finance částečně oželela.

Kde je pak ta stopka? Svítí ti někdy červená kontrolka "tohle nebrat“?

TEREZA: Vím, že jsme se o tom už bavily při našem setkání. Přemýšlela jsem, jestli jsem obdržela nevhodnou nabídku, ale zatím jsem tu asi krátce, než aby přišly nějaké poptávky, které by byly „sporné“.

Nová série figurek Tititi s názvem „Počátek“ čerpá inspiraci z fascinujícího světa fyziky a teorie elementárních částic. Nová série figurek Tititi s názvem „Počátek“ čerpá inspiraci z fascinujícího světa fyziky a teorie elementárních částic.
Nová série figurek Tititi s názvem „Počátek“ čerpá inspiraci z fascinujícího světa fyziky a teorie elementárních částic.
Vpravo: Neutralina & Chargina, výška 41 cm a 31 cm, soustružené bukové dřevo, malované. Vlevo: Kvark Up & Kvark Down, výška 41 cm a 15 cm, soustružené bukové dřevo, malované.

Ze škol každý rok vychází řada absolventů designérských oborů, průmysl v tomto směru ale jejich potenciál stále nevyužívá dostatečně. Má v Česku vůbec profese designéra perspektivu?

TEREZA: Jsem přesvědčená, že profese designéra má určitě větší perspektivu než např. absolvent z volné katedry. Ale rozhodně máš pravdu, že návaznost a propojenost by měla být větší. Nejen z vysokých škol, ale i třeba už ze středních.

Máš čerstvou zkušenost z práce s mladými studenty SŠ, výsledek byl k vidění právě na Designbloku. Jaký jsi z mladé generace designérů měla pocit? Co tě opravdu zaujalo?

TEREZA: Talent. Připomnělo mi to Hollarku, jak v podstatě ještě nemáš naučené postupy a výtvarný styl, takže to jediné, co je pak opravdu vidět, je tvůj talent.

Jean Dubuffet, Franz Marc, nebo Vincent Vega— Možná jste také potkali svůj idol v instalaci Tititi x Žižkárna Jean Dubuffet, Franz Marc, nebo Vincent Vega— Možná jste také potkali svůj idol v instalaci Tititi x Žižkárna
Jean Dubuffet, Franz Marc, nebo Vincent Vega— Možná jste také potkali svůj idol v instalaci Tititi x Žižkárna

Máš dospělou dceru, ale živíš se designem hraček, působíš na mě vždy velmi mladistvě. Cítíš ty sama nějakou generační propast, nejen mezi tebou a dcerou? Ale i mezi o generaci mladšími designéry, které potkáváš na přehlídkách?

TEREZA: Ty mě mučíš otázkami, na které nedokážu odpovědět :). Osobně propast žádnou necítím ale samozřejmě nevidím do ostatních kolem mne.

Co tě na tvé práci pořád nejvíc baví?

TEREZA: Svoboda. Vážím si jí čím dál víc, protože v korporátu ji nemáte, musíte tvořit podle daných pravidel. Ale jakmile tvoříte svou osobní představu, pravidla určujete vy.

Rubriky:
Štítky:

Další z rubriky

Natálie Navrátilová a šéfredaktorka Designnews Veronika Pařízková
Číst článek
30. 04. 2025
Redakce Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Že ženy dělají jemnější design je klišé. Na produktu nepoznáte, jestli ho dělal muž či žena, je přesvědčená Natalie Navrátilová, která navrhuje příbory i pravítka

„Drobné nástroje potřebují strašně času. Diplomové prototypy nebyly vůbec dokonalé. Musela jsem se několikrát připomenout. Spíš než o odvaze byla tato spolupráce o vytrvalosti,“ prozrazuje Natalie Navrátilová detaily vzniku kolekce pro Mikov, která ji vynesla cenu Objev roku na Czech Grand Design.

Design & umění Podcast
Fotograf Filip Švácha a designérka a umělkyně Pavlína Šváchová se synem Vendelínem; foto: Agnes Čechová; Pavlína se v tvorbě věnuje také šálkovým objektům; foto: Filip Švácha.
Číst článek
21. 04. 2025
Eliška Vrbová
Doba čtení 2 min

S dítětem jsme přestali prokrastinovat a naše práce je soustředěnější. V Ústí je rodinná atmosféra, UMPRUM by na nás byla moc ambiciózní, říkají Pavlína a Filip Šváchovi

Ona se věnuje designu skla a volnému umění, on nejen její objekty fotografuje. Pavlínu a Filipa Šváchovi spojilo studium v Ústí nad Labem a dnes sdílí kromě společné domácnosti i kreativní vize v projektech toho druhého. Jaké je soužití dvou designérů a umělců a jak jim život proměnilo rodičovství?

Design & umění Rozhovory
Nová židle Flexi Lounge
Číst článek
18. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Židle, co sbírá ceny. Boskovická firma LD Seating slaví mezinárodní úspěch s křeslem Flexi Lounge, čím je výjimečné?

Od uvedení první židle Flexi Light v roce 2014 až po kompletní rodinu sezení. LD Seating představuje nejnovější přírůstek do série Flexi Lounge – nový typ křesla navrženého pro maximální pohodlí.

Design & umění
Eliška Gogolová & Ateliér Kompost
Číst článek
16. 04. 2025
Tereza Tomášová
Doba čtení 3 min

Mám pocit, že v našem malém rybníčku bychom se měli povzbuzovat, říká textilní výtvarnice Eliška Gogolová, která vrací slávu prošívaným vestičkám našich babiček

Tvoří originální prošívané vesty, vyrábí úrodné vlněné sochy a chystá se na vlastní autorské látky. Co Eliška Gogolová oceňuje na olympijské kolekci? Jak o sobě může dát začínající textilní designér vědět a proč by uvítala raději cenu spojenou s finanční odměnou než kousek křišťálového dortu?

Design & umění Rozhovory
Cílem Nebezboží je ukázat, že víra v Boha není záležitostí minulosti
Číst článek
14. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

I věřící si zaslouží vkusný produkt. Klára Frídlová oslovila mladé designéry, aby vymysleli, jak modernizovat tradiční křesťanské atributy

Kolekce křesťanských produktů se současnou estetikou nyní nabízí online obchod Nebezboží, jehož zakladatelka Klára Frídlová oslovila mladé autory a výtvarníky, aby vytvořili tradiční předměty snoubící v sobě katolickou tradici i současný design.

Design & umění
Upcyklace je ve světě rozšířeným pojmem
Číst článek
11. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Co, jak a proč vůbec dále vytvářet? Studenti z plzeňské Sutnarky hledají řešení pro nadprodukci v recyklaci a minimalizaci odpadu

Jak prodloužit životnost oděvů, kožených doplňků a obuvi v době vizuální inflace a nadprodukce? Studující ateliéru Fashion design Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni (FDU ZČU) hledali odpověď skrze kvalitní materiály, chytré střihy a upcycling.

Design & umění
Jana Zielinski a přebal knihy Křehká krása designu
Číst článek
09. 04. 2025
Jana Mattas Horáčková
Doba čtení 2 min

Absence kritického pohledu, přesto vizuálně zajímavá a inspirativní. Jaká je kniha, která vypráví příběh Jany Zielinski?

Kniha Křehká krása designu je rozhovorem o designu, ale také osobním příběhem Jany Zielinski. Co vše stojí za úspěchem Designbloku a jaká je jeho skutečná cena? Jak vypadá cesta ženy, která zasvětila svůj profesní život tvorbě, organizaci a podpoře designu u nás i v zahraničí?

Design & umění Názory & polemika
Terezie Foldynová a Tereza Samková
Číst článek
02. 04. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Malovat obrazy "aby se líbily" bych nezvládla. Dvě autorky spjaté s Ostravou definují, co je inspiruje a čím je tamní scéna specifická

Dvě odlišné autorky, dva jiné přístupy. Přesto Terezii Foldynovou a Terezu Samkovou mnohé spojuje. Především místo původu a působení - Ostrava. Jak se do jejich tvorby promítá?

Design & umění Rozhovory
Karolína Kučerová s moderátorkou Veronikou Pařízkovou
Číst článek
31. 03. 2025
Veronika Pařízková Redakce
Doba čtení 2 min

Vždy jsem byla trochu šprt, neřeším stejné věci jako spolužáci, vysvětluje Karolína Kučerová, která začala studovat design až ve 26 letech. Co musela obětovat? A cítí tlak, jak tvořit?

„Nemyslím, že dnes člověk prorazí jen díky instagramu. Najdete tam řadu lidí, co mají sledující, ale chybí jim talent “ hodnotí vliv sociálních sítí Karolína Kučerová, která navrhuje sklo i keramiku. Chce ho někdy smazat? Prodává se lépe sklo nebo keramika? A proč roste obliba hrníčků bez oušek?

Design & umění Názory & polemika Rozhovory Podcast
Jakub Berdych Karpelis
Číst článek
28. 03. 2025
Kateřina Hubertová
Doba čtení 3 min

Schopnost myslet netradičně a ironie s humorem. Analyzujeme, proč je Jakub Berdych Karpelis zásadní osobností zdejší scény

Na pomezí designu a umění, vždy ale s humorem se pohybuje sochař a designér Jakub Berdych Karpelis. Nebojí se experimentovat s materiály a postupy jejich zpracování. Nebrání se ani nadsázce, ironii, netradičním tématům a kombinacím. Snad díky tomu se dnes řadí mezi české designérské hvězdy.

Design & umění Názory & polemika
JN interiér

AKCE A UDÁLOSTI

Moravská galerie prezentuje tvorbu letošní výherkyně oceněné designérky roku Czech Grand Design Kateřiny Handlové. Nenechte si ujít výstavu sklářských prací Záznam mizení, pohybující se na hranici designu a citlivého náhledu do zkušenosti autorky.

25. dubna 2025 – 29. března 2026
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

JN interiér

Nejnovější články

Natálie Navrátilová a šéfredaktorka Designnews Veronika Pařízková
Číst článek
30. 04. 2025
Redakce Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Že ženy dělají jemnější design je klišé. Na produktu nepoznáte, jestli ho dělal muž či žena, je přesvědčená Natalie Navrátilová, která navrhuje příbory i pravítka

„Drobné nástroje potřebují strašně času. Diplomové prototypy nebyly vůbec dokonalé. Musela jsem se několikrát připomenout. Spíš než o odvaze byla tato spolupráce o vytrvalosti,“ prozrazuje Natalie Navrátilová detaily vzniku kolekce pro Mikov, která ji vynesla cenu Objev roku na Czech Grand Design.

Design & umění Podcast
CASAROSA by Denisa Strmisková
Číst článek
28. 04. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Esence jednoduchosti. V Českém Krumlově vznikla CASAROSA, malebný apartmánový dům se sofistikovanými interiéry

Mysleli jste si, že Český Krumlov je už plný možností stylového ubytování? Omyl. Jeho potenciál zjevně není stále vytěžený. Důkazem je malebná rekonstrukce domu v části Plešivec, který nese název CASAROSA.

Interiér & architektura Design guide
Klára Daniová se ponořila do sociologie a jako výstup vytvořila knihu (ale i online stránku) podpořenou kvalitním zpracováním
Číst článek
23. 04. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Spíše panuje skepse, než víra v lepší zítřky. Grafická designérka Klára Daniová stvořila knihu, která zkoumá fenomén spolubydlení z různých stran

Bydlení je téma, které hýbe celou společností. Absolventka Ateliéru grafický design a nová média Klára Daniová se rozhodla zpracovat fenomén spolubydlení a v eponymní knize ukazuje jeho světlé i stinné stránky.

Názory & polemika Rozhovory
Fotograf Filip Švácha a designérka a umělkyně Pavlína Šváchová se synem Vendelínem; foto: Agnes Čechová; Pavlína se v tvorbě věnuje také šálkovým objektům; foto: Filip Švácha.
Číst článek
21. 04. 2025
Eliška Vrbová
Doba čtení 2 min

S dítětem jsme přestali prokrastinovat a naše práce je soustředěnější. V Ústí je rodinná atmosféra, UMPRUM by na nás byla moc ambiciózní, říkají Pavlína a Filip Šváchovi

Ona se věnuje designu skla a volnému umění, on nejen její objekty fotografuje. Pavlínu a Filipa Šváchovi spojilo studium v Ústí nad Labem a dnes sdílí kromě společné domácnosti i kreativní vize v projektech toho druhého. Jaké je soužití dvou designérů a umělců a jak jim život proměnilo rodičovství?

Design & umění Rozhovory
Nová židle Flexi Lounge
Číst článek
18. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Židle, co sbírá ceny. Boskovická firma LD Seating slaví mezinárodní úspěch s křeslem Flexi Lounge, čím je výjimečné?

Od uvedení první židle Flexi Light v roce 2014 až po kompletní rodinu sezení. LD Seating představuje nejnovější přírůstek do série Flexi Lounge – nový typ křesla navrženého pro maximální pohodlí.

Design & umění
Speciální pozornost věnujte jídelnímu prostoru. Ten musí být natolik příjemný, aby se s jídlem neutíkalo k nejbližší možné obrazovce
Číst článek
17. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Vybavení domácnosti: Co zohlednit a na čem ušetřit?

Mít kousek prostoru, kterému můžete říkat domov, je výhra. I díky tomu, že si ho můžete uzpůsobit úplně podle sebe. Pokud vybavujete svůj první byt, anebo třeba jen pokoj, máme pro vás pár praktických tipů, od čeho se odpíchnout a co vám pomůže docílit přesně takové harmonie, jakou potřebujete.

Nezařazené
Eliška Gogolová & Ateliér Kompost
Číst článek
16. 04. 2025
Tereza Tomášová
Doba čtení 3 min

Mám pocit, že v našem malém rybníčku bychom se měli povzbuzovat, říká textilní výtvarnice Eliška Gogolová, která vrací slávu prošívaným vestičkám našich babiček

Tvoří originální prošívané vesty, vyrábí úrodné vlněné sochy a chystá se na vlastní autorské látky. Co Eliška Gogolová oceňuje na olympijské kolekci? Jak o sobě může dát začínající textilní designér vědět a proč by uvítala raději cenu spojenou s finanční odměnou než kousek křišťálového dortu?

Design & umění Rozhovory
Cílem Nebezboží je ukázat, že víra v Boha není záležitostí minulosti
Číst článek
14. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

I věřící si zaslouží vkusný produkt. Klára Frídlová oslovila mladé designéry, aby vymysleli, jak modernizovat tradiční křesťanské atributy

Kolekce křesťanských produktů se současnou estetikou nyní nabízí online obchod Nebezboží, jehož zakladatelka Klára Frídlová oslovila mladé autory a výtvarníky, aby vytvořili tradiční předměty snoubící v sobě katolickou tradici i současný design.

Design & umění
Upcyklace je ve světě rozšířeným pojmem
Číst článek
11. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Co, jak a proč vůbec dále vytvářet? Studenti z plzeňské Sutnarky hledají řešení pro nadprodukci v recyklaci a minimalizaci odpadu

Jak prodloužit životnost oděvů, kožených doplňků a obuvi v době vizuální inflace a nadprodukce? Studující ateliéru Fashion design Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni (FDU ZČU) hledali odpověď skrze kvalitní materiály, chytré střihy a upcycling.

Design & umění
Jana Zielinski a přebal knihy Křehká krása designu
Číst článek
09. 04. 2025
Jana Mattas Horáčková
Doba čtení 2 min

Absence kritického pohledu, přesto vizuálně zajímavá a inspirativní. Jaká je kniha, která vypráví příběh Jany Zielinski?

Kniha Křehká krása designu je rozhovorem o designu, ale také osobním příběhem Jany Zielinski. Co vše stojí za úspěchem Designbloku a jaká je jeho skutečná cena? Jak vypadá cesta ženy, která zasvětila svůj profesní život tvorbě, organizaci a podpoře designu u nás i v zahraničí?

Design & umění Názory & polemika