PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Tereza letos vystavovala sérii Počátek i na prestižním veletrhu Salone dle Mobile, pod záštitou značky TON.

Myslím, že volné umění o moc nepřišlo, když jsem se raději věnovala dceři. Tereza Talichová upřímně o tom, jaké je to rozjet značku ve 40 a zda cítí generační propast

Tereza Talichová je neuvěřitelně milá, skromná a talentovaná. Její značka Tititi se zrodila z touhy po svobodě, ale dala si načas. Dnes s ní sbírá zasloužené úspěchy.

Terezo, my jsme se spolu potkaly na Designbloku, kde jsi vystavovala už poněkolikáté. Jaký to pro tebe má ale reálný efekt? Zvyšujete ti to prodeje? Zlepšuje povědomí o značce? Cítíš po skončení větší zájem o svoji práci?

TEREZA: V podstatě na všechny tři otázky mohu odpovědět ano. Designblok zlepšuje prodeje, poznávám nové sběratele a po Designbloku následuje ještě tzv. „postvlna“ zájmu.

Žižkárna se tedy načas spojila se studiem Tititi, které v osobě Terezy Talichové představuje zástupce aktuální autorské tvorby od návrhu po realizaci hraček ve snaze zachránit obor, který na vysoké škole přetrvává pouze jako jeden ze semestrálních úkolů. Žižkárna se tedy načas spojila se studiem Tititi, které v osobě Terezy Talichové představuje zástupce aktuální autorské tvorby od návrhu po realizaci hraček ve snaze zachránit obor, který na vysoké škole přetrvává pouze jako jeden ze semestrálních úkolů.
Žižkárna se tedy načas spojila se studiem Tititi, které v osobě Terezy Talichové představuje zástupce aktuální autorské tvorby od návrhu po realizaci hraček ve snaze zachránit obor, který na vysoké škole přetrvává pouze jako jeden ze semestrálních úkolů.

Mladí designéři občas nevidí přínos v té relativně vysoké investici do prezentace a soustředí se například na svoje sociální sítě... Je pro tebe účast na této přehlídce samozřejmostí? Zvažuješ to, nebo automaticky souhlasíš?

TEREZA: Pokaždé to zvažuji a letos, když přišlo pozvání od Designbloku do Jízdárny Pražského hradu, tak jsem samozřejmě zvažovat okamžitě přestala…:)

Skládačka se snovou tematikou aneb René Magritte Skládačka se snovou tematikou aneb René Magritte
Skládačka se snovou tematikou aneb René Magritte
kládačka René Magritte, 4. ročník, Marie Hunalová

Na zahájení jsem tě potkala s tvou dcerou Julií, kterou jsi měla ještě na vysoké škole. Bylo určitě těžké být matka samoživitelka v tak mladém věku. Co ti pomáhalo situaci zvládnout?

TEREZA: V jednadvaceti letech jsem si vůbec nepřipouštěla, že bych něco nezvládla. Tenkrát jsem si představovala, že to bude všechno lehce zvládnutelné, že prostě jen všechny matky moc přehánějí...

S dcerou máte na první pohled velmi pěkný a blízký vztah. Musela jsi odsouvat kreativní práci, aby ses jí mohla věnovat?

TEREZA: Na začátku skoro vůbec, protože mi pomáhali rodiče. Až teď, ve starším věku, si uvědomuji, že tenkrát bylo soustředění na tvorbu prostě odsunuté něčím daleko důležitějším.

Zleva: Toyen, Skládačka Tarō Okamoto Zleva: Toyen, Skládačka Tarō Okamoto
Zleva: Toyen, Skládačka Tarō Okamoto
Skládačka Tarō Okamoto, 4. ročník, Matty Bottaro Toyen, 4. ročník, Kristýna Šlingrová

Netajíš se tím, že ačkoliv jsi vystudovala UMPRUM, záhy jsi nastoupila do reklamní agentury, abys vás dokázala uživit. Vnímala jsi to někdy jako oběť? Nutnost vzdát se volné tvorby, abys zaopatřila rodinu?

TEREZA: To zní hodně fatálně, myslím, že volné umění o moc nepřišlo, když jsem se raději věnovala dceři a nastoupila jako art director do reklamy.

Cítila jsi někdy kvůli práci v komerčním sektoru odtažitost od svých spolužáků, umělců?

TEREZA: To se asi musíš zeptat spíše mých spolužáků. Osobně jsem nikdy nepocítila nějakou odtažitost. Je to také podle mě také tím, že každý se snažil po umprumce uživit, takže z našeho ateliéru dnes snad není nikdo, kdo by se věnoval umění bez vedlejšího zaměstnání.

Tvorba Terezy Talichové není prvotně zamýšlená jako hračka, klidně se jí ale může stát. V sekci kvalitní české hračky v ní totiž od roku 2019 absolutně dominuje. Tvorba Terezy Talichové není prvotně zamýšlená jako hračka, klidně se jí ale může stát. V sekci kvalitní české hračky v ní totiž od roku 2019 absolutně dominuje.
Tvorba Terezy Talichové není prvotně zamýšlená jako hračka, klidně se jí ale může stát. V sekci kvalitní české hračky v ní totiž od roku 2019 absolutně dominuje.

Mezi designem a prací v agentuře jsi balancovala ještě relativně dlouho, je nyní už Tititi tvůj hlavní příjem?

TEREZA: Ano, už asi rok. I když vlastně pozor… přes léto jsem vzala jednu kampaň! Chtěla jsem si koupit úžasné dřevo na Designblok a rozpočet byl napjatý.

Značku jsi založila v relativně starším věku, bylo ti už přes 30 let. Nebála ses, že bude těžké se ve zdejší komunitě prosadit? Působil na tebe svět českého designu uzavřeně nebo přístupně?

TEREZA: Díky za zalichocení, ale bylo mi přes 40 let. A vůbec jsem nepočítala s nějakým prosazením. Měla jsem jasnou představu projektu Tititi a neměla jsem, kde ho představit…Designblok mi přišel jako vhodné místo pro artdesign. Následovalo poznání tzv. designového prostředí nebo spíš spřízněných lidí - a jsem tím ještě stále nadšená.

Hodně lidí mluví o tom, že český design je určitým způsobem elitářský a zprivatizovaný malou skupinou lidí, kteří rozhodují o tom, kdo uspěje. Ty jsi ale s Tititi uspěla hned na začátku. Proč myslíš, že se ti to podařilo? Budovala sis vědomě síť kontaktů a známých, než jsi značku uvedla? 

TEREZA: Myslím, že trochu inklinujeme k hledání konspiračních teorií, nemyslím si, že nás ovládá nějaká skupinka lidí. Můj příklad s Tititi je úplně názorný – na začátku jsem neměla ani instagram Tititi, web nebo FB, to vše vzniklo až posléze.

Nová série figurek Tititi s názvem „Počátek“, kterou Tereza představila v Jízdárně Pražského hradu, čerpá inspiraci z fascinujícího světa fyziky a teorie elementárních částic – základních stavebních bloků všeho, co nás obklopuje. Nová série figurek Tititi s názvem „Počátek“, kterou Tereza představila v Jízdárně Pražského hradu, čerpá inspiraci z fascinujícího světa fyziky a teorie elementárních částic – základních stavebních bloků všeho, co nás obklopuje.
Nová série figurek Tititi s názvem „Počátek“, kterou Tereza představila v Jízdárně Pražského hradu, čerpá inspiraci z fascinujícího světa fyziky a teorie elementárních částic – základních stavebních bloků všeho, co nás obklopuje.

Zaujalo mě, že ses svěřila, že vůbec není samozřejmé, že byste díky úspěchu Tititi mohly třeba pravidelně jezdit k moři. Kolik figurek bys tedy měsíčně musela prodat, abys měla na dovolenou u moře?

TEREZA: Podle toho, kterých figurek. Třeba dnes už by to bylo např. sedm velkých figurek ale na Seychely to ještě není :)

Při rozhovorech, které jsem vedla s řadou designérů, zaznělo, že ačkoliv patří mezi oceňovanou a úspěšnou špičku, pořídit si například vlastní bydlení je pro ně problém. Nežijeme tady trochu v iluzi, že úspěšný designér = bohatý designér?

TEREZA: Nevím jestli na toto dokážu odpovědět. Já nyní považuji za úspěch, že mám jasnou představu, co bych chtěla vytvořit dál, jsem šťastná v ateliéru a považuji to za bohatství. Ale myslím, že tyto nerovnosti, na které se ptáš, ve společnosti byly vždy – ti, kteří posouvají naši kulturu dále a rozvíjejí její potenciál, by měli být určitě lépe hodnoceni, ale nikdy nebyli a nevím, jestli se to zlepší.

Podobně jako Tereza se sami studenti nechali inspirovat idoly z uměleckého prostředí, filmu či divadla. Podobně jako Tereza se sami studenti nechali inspirovat idoly z uměleckého prostředí, filmu či divadla.
Podobně jako Tereza se sami studenti nechali inspirovat idoly z uměleckého prostředí, filmu či divadla.

Ty máš ale za sebou i řadu úspěšných spoluprací, třeba pro Google nebo Česká centra. Pomáhají ti podobné aktivity přežít?

TEREZA: Ano, Google mi dal úžasnou nabídku, která se tzv. neodmítá a také jsem si chtěla zkusit, jestli zvládnu přes 400 figurek, maličkých Pimprlat. Ten počet byl výzva. Česká centra byla pro mě prestižní událostí a pracovala jsem pro ně s radostí, takže tam jsem finance částečně oželela.

Kde je pak ta stopka? Svítí ti někdy červená kontrolka "tohle nebrat“?

TEREZA: Vím, že jsme se o tom už bavily při našem setkání. Přemýšlela jsem, jestli jsem obdržela nevhodnou nabídku, ale zatím jsem tu asi krátce, než aby přišly nějaké poptávky, které by byly „sporné“.

Nová série figurek Tititi s názvem „Počátek“ čerpá inspiraci z fascinujícího světa fyziky a teorie elementárních částic. Nová série figurek Tititi s názvem „Počátek“ čerpá inspiraci z fascinujícího světa fyziky a teorie elementárních částic.
Nová série figurek Tititi s názvem „Počátek“ čerpá inspiraci z fascinujícího světa fyziky a teorie elementárních částic.
Vpravo: Neutralina & Chargina, výška 41 cm a 31 cm, soustružené bukové dřevo, malované. Vlevo: Kvark Up & Kvark Down, výška 41 cm a 15 cm, soustružené bukové dřevo, malované.

Ze škol každý rok vychází řada absolventů designérských oborů, průmysl v tomto směru ale jejich potenciál stále nevyužívá dostatečně. Má v Česku vůbec profese designéra perspektivu?

TEREZA: Jsem přesvědčená, že profese designéra má určitě větší perspektivu než např. absolvent z volné katedry. Ale rozhodně máš pravdu, že návaznost a propojenost by měla být větší. Nejen z vysokých škol, ale i třeba už ze středních.

Máš čerstvou zkušenost z práce s mladými studenty SŠ, výsledek byl k vidění právě na Designbloku. Jaký jsi z mladé generace designérů měla pocit? Co tě opravdu zaujalo?

TEREZA: Talent. Připomnělo mi to Hollarku, jak v podstatě ještě nemáš naučené postupy a výtvarný styl, takže to jediné, co je pak opravdu vidět, je tvůj talent.

Jean Dubuffet, Franz Marc, nebo Vincent Vega— Možná jste také potkali svůj idol v instalaci Tititi x Žižkárna Jean Dubuffet, Franz Marc, nebo Vincent Vega— Možná jste také potkali svůj idol v instalaci Tititi x Žižkárna
Jean Dubuffet, Franz Marc, nebo Vincent Vega— Možná jste také potkali svůj idol v instalaci Tititi x Žižkárna

Máš dospělou dceru, ale živíš se designem hraček, působíš na mě vždy velmi mladistvě. Cítíš ty sama nějakou generační propast, nejen mezi tebou a dcerou? Ale i mezi o generaci mladšími designéry, které potkáváš na přehlídkách?

TEREZA: Ty mě mučíš otázkami, na které nedokážu odpovědět :). Osobně propast žádnou necítím ale samozřejmě nevidím do ostatních kolem mne.

Co tě na tvé práci pořád nejvíc baví?

TEREZA: Svoboda. Vážím si jí čím dál víc, protože v korporátu ji nemáte, musíte tvořit podle daných pravidel. Ale jakmile tvoříte svou osobní představu, pravidla určujete vy.

Rubriky:
Štítky:

Další z rubriky

Při vzniku skleníku byl kladen důraz i na udržitelnost a estetickou kvalitu aby stavba co nejméně zatěžovala životní prostředí a zároveň byla vizuálně přitažlivá
Číst článek
08. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Návštěvníci Designbloku uvidí na střeše Superstudia v Křižíkových pavilonech skleník z lahví od okurek. Jak se z nápadu, kterému kdysi propadli zahrádkáři a kutilové, může stát cool téma pro komunitní zahrady?

Instalace Experimentální skleník bude na Designbloku umístěna na terase pavilonu E, v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha po celou dobu konání festivalu, od 8. do 12. října 2025. Součástí expozice bude také videoinstalace dokumentující vznik projektu i jeho základní filozofii.

Akce a události Design & umění
Designblok2025 Cirque Menu Rooftop by Cirque Menu foto Dita Havránková 2
Číst článek
07. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Startuje 27. ročník festivalu DESIGNBLOK. Od 8. do 12. října v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha, v Královském letohrádku Pražského hradu, Uměleckoprůmyslovém museu v Praze a Galerii Rudolfinum. Jaký bude?

Do festivalu se již tradičně zapojí také na čtyři desítky galerií, showroomů, prodejen designu a dalších míst po celé Praze. Výstavy v Uměleckoprůmyslovém museu a Galerii Rudolfinum bude možné zhlédnout až do 2. listopadu 2025 s platným festivalovým pasem.

Akce a události Interiér & architektura Design & umění Design guide
Leona Krlínová při práci na diplomovém projektu
Číst článek
01. 10. 2025
Tereza Urban
Doba čtení 4 min

Mapuje citlivé téma sesterství. Leona Krlínová ve své monumentální diplomové práci otevírá intimní témata, díky technice kolektivního plstění

„Sourozenecké vztahy jsou někdy emocionální horskou dráhou,“ říká Leona Krlínová, která se rozhodla své zkušenosti i příběhy dalších žen přetavit do diplomové práce o sesterství. Z osobních prožitků, večerů pletení a desítek rozhovorů vytvořila dílo, jež spojuje intimní téma sesterství.

Design & umění
Rozhovor Šimon Roubal
Číst článek
26. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 7 min

Občas musím třeba vylézt na strom nebo postavit stan ze sametu. Fotograf Šimon Roubal o experimentu jako způsobu tvorby

Šimon Roubal začal u fotografie, jeho tvorba se však postupně vyvinula v intermediální projekty. Letos nastupuje na AVU a ve své práci spojuje řemeslný přístup, digitální nástroje i participaci. Jak vyfotit nevyfotitelné a proč je důležitější proces než výsledné dílo?

Design & umění Rozhovory
Autorství a etika ve výstavní praxi - Alterace; Vzhůru!
Číst článek
24. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 6 min

Když dva dělají totéž. Autorství a etika ve výstavní praxi je citlivé téma, které nemá jasné řešení, co na konkrétní příklad výstavy říkají odborníci?

Výstavní architektura je nenápadná činnost na pozadí výstavní praxe. To, jak na nás výstava zapůsobí, je však právě její zásluha. Je instalační řešení děl samo autorským dílem? A co dělat, když se sobě dvě výstavy příliš podobají? S pomocí odborníků rozebíráme nedávný příklad takové situace.

Design & umění Názory & polemika
Analog Bros - rozhovor
Číst článek
22. 09. 2025
Lenka Kašparová Anna Grabherr
Doba čtení 5 min

Nastavili jsme si standard, který držíme za všech okolností. Prostě to chce věřit, neuhnout a makat, jsou přesvědčení zakladatelé sítotiskové manufaktury Analog Bros

V Analog Bros vznikají díla Jana Saudka, Marko Čermáka nebo Vladimira 518. Najdete je v pražských Nuslích, kde mají také zahrádku s trpaslíkem a dva psy. Kafe tu udělají každému, kdo má zájem o sítotisk. My jsme si povídali s Jakubem Stýblem, který studio před více než deseti lety založil.

Design & umění Rozhovory
V Ateliéru B114 na pražském Žižkově vzniká většina Heleniných projektů.
Číst článek
11. 09. 2025
Lenka Kašparová Anna Grabherr
Doba čtení 4 min

Nevytváří klony ale osobité originály. Helena Patelisová ve své práci propojuje keramické řemeslo, užité umění a slow design

Často jsme tak zahlcení snahou o vlastní dokonalost a plněním všech úkolů, že pod jejich tíhou ztrácíme sami sebe. Jak přežít v dnešním světě, a přitom být originální a neřídit se diktátem mainstreamu? Jde to vůbec?

Design & umění Rozhovory
Fanny Leyten, manažerka návrhu interiérů a maloobchodního designu pro domácí vybavení IKEA
Číst článek
10. 09. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 5 min

Trend menšího bydlení roste i z touhy žít jednodušeji, s větší svobodou, říká v rozhovoru manažerka IKEA Fanny Leyten

IKEA se na poli nábytkového designu stala naprostou ikonou. Jaké trendy budou vládnout následující rok? A jsou dnes kuchyně více než místo pro vaření? Na otázky odpovídala Fanny Leyten, manažerka návrhu interiérů a maloobchodního designu pro domácí vybavení IKEA.

Interiér & architektura Design & umění Rozhovory Obsah časopisu NPB Interiéry
IMG 4594
Číst článek
03. 09. 2025
Kateřina Hubertová
Doba čtení 4 min

Status umělce žádný příjem nepřináší, otevírá ale nové možnosti. Jak funguje a pro koho je určena tolik diskutovaná novinka?

Po dlouhé diskuzi v kulturní obci byl na jaře schválen zákon definující status umělce. Jde o člověka, který vykonává tvůrčí práci v kulturní oblasti, spadá sem tedy většina designérských profesí a výtvarné tvorby, včetně umělecké fotografie, ilustrace, architektury či uměleckých řemesel.

Design & umění Názory & polemika
Marek Kounovský a jeho kolekce Cannolli
Číst článek
27. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 6 min

Keramika v architektuře je stále zanedbané téma, přitom v minulosti toto spojení bylo běžné, říká Marek Kounovský, který osciluje mezi projektováním, designem i graffiti

Mladí umělci dnes často přechází mezi materiály, technikami, ateliéry i školami. Obory se stávají fluidnějšími a studenti se musí učit flexibilitě. Jaký je rozdíl mezi studiem architektury a designu a co tkví za přípravou na přehlídku Czech Design Week? O tom všem mluví designer Marek Kounovský.

Design & umění Rozhovory
JN interiér
Ikea
Krásný rok

AKCE A UDÁLOSTI

Moravské galerii se podařilo získat jedinečný soubor původního nábytku z Poldihausu! Nábytek z Domu hostí Poldiny hutě na Kladně podle návrhů Josefa Hoffmanna bude představen v nálezovém stavu a poukáže na Hoffmanna jako nadaného designéra.

15. června – 26. dubna 2026
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

JN Interiér

Nejnovější články

Kaskády Barrandov nabízejí nové bydlení v bezprostřední blízkosti přírody
Číst článek
24. 10. 2025
Propagace značky
Doba čtení 2 min

Nové bydlení v Praze - čtyři projekty, které mění podobu města

Praha je město v pohybu. Roste, proměňuje se a hledá nové způsoby, jak nabídnout svým obyvatelům moderní a dostupné bydlení. Vysoké ceny nemovitostí i nájmů už dávno nejsou jen tématem pro realitní odborníky – dotýkají se každého, kdo se snaží najít byt v metropoli.

Interiér & architektura
IMG 5581 1
Číst článek
17. 10. 2025
Pavlína Blahotová
Doba čtení 4 min

"Detaily odpovídající životnímu stylu obyvatel bytu se dají průběžně měnit. Pokud má ale dům nadčasový styl, má smysl ho aspoň připomenout."

Byt v pražském činžáku měl zachované prvky z konce 30. let 20. století. "Bohužel lité teraco na podlahách bylo silně poškozené, ale stalo se inspirací pro výběr nové krytiny i pro styl kuchyně, která měla navázat na prvorepublikovou eleganci," komentuje proměnu interiérový designér Petr Šlejmar.

Obsah časopisu NPB Interiéry Bydlení Proměny
Při vzniku skleníku byl kladen důraz i na udržitelnost a estetickou kvalitu aby stavba co nejméně zatěžovala životní prostředí a zároveň byla vizuálně přitažlivá
Číst článek
08. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Návštěvníci Designbloku uvidí na střeše Superstudia v Křižíkových pavilonech skleník z lahví od okurek. Jak se z nápadu, kterému kdysi propadli zahrádkáři a kutilové, může stát cool téma pro komunitní zahrady?

Instalace Experimentální skleník bude na Designbloku umístěna na terase pavilonu E, v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha po celou dobu konání festivalu, od 8. do 12. října 2025. Součástí expozice bude také videoinstalace dokumentující vznik projektu i jeho základní filozofii.

Akce a události Design & umění
Designblok2025 Cirque Menu Rooftop by Cirque Menu foto Dita Havránková 2
Číst článek
07. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Startuje 27. ročník festivalu DESIGNBLOK. Od 8. do 12. října v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha, v Královském letohrádku Pražského hradu, Uměleckoprůmyslovém museu v Praze a Galerii Rudolfinum. Jaký bude?

Do festivalu se již tradičně zapojí také na čtyři desítky galerií, showroomů, prodejen designu a dalších míst po celé Praze. Výstavy v Uměleckoprůmyslovém museu a Galerii Rudolfinum bude možné zhlédnout až do 2. listopadu 2025 s platným festivalovým pasem.

Akce a události Interiér & architektura Design & umění Design guide
Leona Krlínová při práci na diplomovém projektu
Číst článek
01. 10. 2025
Tereza Urban
Doba čtení 4 min

Mapuje citlivé téma sesterství. Leona Krlínová ve své monumentální diplomové práci otevírá intimní témata, díky technice kolektivního plstění

„Sourozenecké vztahy jsou někdy emocionální horskou dráhou,“ říká Leona Krlínová, která se rozhodla své zkušenosti i příběhy dalších žen přetavit do diplomové práce o sesterství. Z osobních prožitků, večerů pletení a desítek rozhovorů vytvořila dílo, jež spojuje intimní téma sesterství.

Design & umění
Villa Fitz v Rokycanech
Číst článek
30. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Historie, která se otevřela současnosti. Villa Fitz v Rokycanech sbírá ceny za empatické propojení dvou světů. Proč stojí za návštěvu?

Na náměstí v Rokycanech stojí dům, který dlouho působil spíš unaveně než vznešeně. Novorenesanční vila z konce 19. století se během desetiletí změnila v kancelářskou budovu, která nenaznačovala, že kdysi bývala symbolem prosperity a elegance.

Interiér & architektura
Rozhovor Šimon Roubal
Číst článek
26. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 7 min

Občas musím třeba vylézt na strom nebo postavit stan ze sametu. Fotograf Šimon Roubal o experimentu jako způsobu tvorby

Šimon Roubal začal u fotografie, jeho tvorba se však postupně vyvinula v intermediální projekty. Letos nastupuje na AVU a ve své práci spojuje řemeslný přístup, digitální nástroje i participaci. Jak vyfotit nevyfotitelné a proč je důležitější proces než výsledné dílo?

Design & umění Rozhovory
Nový Showroom LD Seating otevřený v Londýně!
Číst článek
24. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Mezinárodní expanze. LD Seating otevírá showroom v londýnské čtvrti Clerkenwell

Společnost LD Seating oficiálně otevřela svůj showroom v Londýně – v nově vzniklém prostoru Atelier Bohemia na adrese 3 Clerkenwell Road, přímo v srdci jedné z nejvýznamnějších světových designérských čtvrtí. Co vás uvnitř čeká?

Interiér & architektura
Autorství a etika ve výstavní praxi - Alterace; Vzhůru!
Číst článek
24. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 6 min

Když dva dělají totéž. Autorství a etika ve výstavní praxi je citlivé téma, které nemá jasné řešení, co na konkrétní příklad výstavy říkají odborníci?

Výstavní architektura je nenápadná činnost na pozadí výstavní praxe. To, jak na nás výstava zapůsobí, je však právě její zásluha. Je instalační řešení děl samo autorským dílem? A co dělat, když se sobě dvě výstavy příliš podobají? S pomocí odborníků rozebíráme nedávný příklad takové situace.

Design & umění Názory & polemika
Mlýn Hrušky je jedinečné místo, kde se pojí historie s moderní dobou
Číst článek
23. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 5 min

Jak z ruin vznikla vila, která spojuje český design, architekturu a rodinný odkaz. Villa Hrušky je lokální zázrak, který nesmíte minout

Moderní názor na folklórní Moravu. Jak se podařila rekonstrukce vily z první poloviny dvacátého století? Na jedničku!

Design guide