PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Ondřej Kábele představí během festivalu Czech Design Week zcela něco mimo svou dosavadní tvorbu

Sklo dokáže být nekompromisní a občas mě potrestá, říká Ondřej Kábele, mladý vizonář, který propojuje sklo, světlo a zvuk v netušené výsledky

„Nerad si dělám striktní plány,“ vysvětluje během rozhovoru Ondřej Kábele. Otevírá mu Cena Stanislava Libenského nové příležitosti? A kdo ho inspiruje na poli umění, ale i hudby?

NESKUTEČNO

Co pro vás v životě představuje "Neskutečno"? Kde všude jste se s ním od roku 2023, kdy jste s eponymní instalací vyhrál cenu Stanislava Libenského setkal?

ONDŘEJ: První, na co si vzpomenu ve spojení s prožitkem neskutečna, je instalace Jiřího Příhody za doprovodu generativní hudby od Briana Ena. Navštěvoval jsem ji opakovaně, ale nejvíce ve mně přetrvala návštěva, kdy jsem v samotné instalaci strávil celou noc kdesi na pomezí bdění a spánku a ztratil pojetí o čase i místě. Podobné momenty někdy přicházejí i při běžných činnostech věci kolem sebe najednou vnímám z jiného úhlu, intenzivněji a hlouběji. Přesně popsat, co se v těch chvílích odehrává, není v mých silách a právě v tom možná spočívá samotná pointa.

Hra se světlem a sklem bývá jistou konstantou Ondřejovi práce Hra se světlem a sklem bývá jistou konstantou Ondřejovi práce
Hra se světlem a sklem bývá jistou konstantou Ondřejovi práce
Foto: Radek Votoček

Tento výraz může mít pozitivní i negativní konotace, co u vás vítězí?

ONDŘEJ: Pojem Neskutečno pro mě úzce souvisí s fenomenologií, která ovlivňuje moji tvorbu. Nedá se říct, že by u mě převažovala pozitivní nebo negativní rovina. Právě naopak, fascinuje mě ta neurčitost a balancování mezi oběma extrémy. Vnímání skutečnosti je navíc velmi individuální: něco, co se mně může jevit jako uklidňující, může v jiném člověku vyvolat spíše neklid či napětí. A právě s touto proměnlivostí vnímání rád pracuji i ve svých projektech.

Audiovizuální dílo "Neskutečno", se kterým jste zvítězil, se inspirovalo i zážitky s elektronickou hudbou. Posloucháte ji stále?

ONDŘEJ: Elektronická hudba je široká kategorie, ale ano, většinou stále dominuje v mém repertoáru. V poslední době konkrétně tíhnu k ambientní nebo experimentální elektronice. Provází mě už od dětství, kdy jsem na ní z velké části vyrůstal. Interpreti jako Underworld, Massive Attack nebo Future Sound of London jsou pro mě dodnes stálicí, ke které se rád vracím.

Ondřej se po absolvování Střední uměleckoprůmyslové školy v Praze rozhodl studovat sklo a šperk v Liberci Ondřej se po absolvování Střední uměleckoprůmyslové školy v Praze rozhodl studovat sklo a šperk v Liberci
Ondřej se po absolvování Střední uměleckoprůmyslové školy v Praze rozhodl studovat sklo a šperk v Liberci
Foto: Ondřej Kábele

Inspirovala vás tato hudba i k tvorbě jiného díla nebo šperku?

ONDŘEJ: Hudba je podle mě inspirací pro většinu výtvarníků někdy vědomě, jindy spíš podprahově. Konkrétně „Neskutečno“ ale vzniklo celé z mého hudebního prožitku: od tvarosloví přes využití specifických optických vlastností skla až po kombinaci s neonovými trubicemi. V poslední době pro mě navíc hudba přestává být jen inspirací. Začínám si tvořit vlastní hudební podkres jako součást instalací. Nemám hudební vzdělání, ale baví mě experimentovat s modulárními syntezátory a vytvářet generativní nahrávky.

Ušlechtilost materiálu

V Liberci studujete v ateliéru skla a šperku, na jiných univerzitách jsou tyto dvě entity oddělené. Jaké myslíte, že to má výhody - propojit sklo a šperk?

ONDŘEJ: Toto spojení vychází z historie Jablonce nad Nisou, kde ateliér sídlí. V bakalářském programu jsou sklo a šperk provázané, v magisterském si už každý vybírá specializaci. Často si lidé pod tím představí skleněné šperky a bižuterii, ale to by byl asi největší omyl. Obvykle u nás vznikají dva oddělené projekty – jeden pro šperk, druhý pro sklo – a skutečné propojování obou médií je spíše výjimečné. Myslím si ale, že je skvělé vyzkoušet si během studia různé disciplíny a hledat vlastní přístup. Navíc máme u našich vedoucích velkou tvůrčí svobodu, a tak u nás vznikají i díla, která přesahují obě média.

Na poli českého designu a umění Ondřeje nejvíce inspiruje Jiří Příhoda Na poli českého designu a umění Ondřeje nejvíce inspiruje Jiří Příhoda
Na poli českého designu a umění Ondřeje nejvíce inspiruje Jiří Příhoda
Foto: Ondřej Kábele

Máte pro jeden z nich větší slabost?

ONDŘEJ: Šperk pro mě byl cennou zkušeností, naučil jsem se pracovat s různými materiály a lépe chápat vztah uměleckého díla k lidskému tělu. Přesto mě ale víc přitahuje sklo. Fascinuje mě svou ušlechtilostí i náročností na zpracování. Občas dokáže být nekompromisní a „potrestá“ mě. Ale právě to hledání cest, jak dosáhnout své vize, mě nejvíc baví. Ve své tvorbě rád vycházím z řemeslného základu, který propojuji s konceptuálním přesahem.

SPRÁVNÁ CESTA

Měl jste po zisku ceny nějaká očekávání? Jsou to už dva roky, naplnila se?

ONDŘEJ: Lidé se mě na to ptají poměrně často. Ze začátku jsem na to neuměl moc reagovat, ale s odstupem času vidím, že mi cena přinesla příležitosti, které bych jinak nejspíš nezískal. Nejsem ale zastáncem očekávání ani představy, že by mi měla zásadně „změnit život“. Největší přínos pro mě bylo uvědomění, že směr, kterým jdu, je správný. A hlavně mě to nakoplo k tomu, abych nepolevoval a dál intenzivně pracoval. Důležité je pro mě i to, že si lidé kolem všímají, že stále aktivně tvořím a prezentuji svoji práci. Právě to mi pak otevírá další možnosti.

Ozvěny z pobytu v Japonsku Ondřej letos představí na Czech Design Weeku Ozvěny z pobytu v Japonsku Ondřej letos představí na Czech Design Weeku
Ozvěny z pobytu v Japonsku Ondřej letos představí na Czech Design Weeku
Foto: Ondřej Kábele

Letos se budete se svou prací účastnit Czech Design Weeku, co jste si pro přehlídku připravil? A kde ji najdeme?

ONDŘEJ: Jsem rád, že mám možnost prezentovat svoji tvorbu zase v jiném formátu. Připravil jsem něco trochu odlišného, než je u mě obvyklé. S prvními pokusy jsem začal už během stáže v Japonsku, ale dál jsem se k tomu dostal až ve volném čase. Ukážu první kus tavené plastiky z plánované série inspirované broušeným sklem. Pracuji tam s deformací pravidelného rastru. K tomu přibude i prototyp sklenice, pro kterou jsem si vyrobil vlastní kovovou formu, a i tam si hraji s optickou deformací povrchu.

Instalace propojující sklo a světlo mají často velkou výhodu, protože umí rychle zasáhnout emoce diváků. Řešíte ale i dilema, aby výsledek nebyl prvoplánový? Aby cenou za "wow efekt" nebyla banalita?

ONDŘEJ: Moje práce se světlem začala u neonových trubic, které mě fascinovaly svou živelností a tím, že dodávaly objektům vlastní atmosféru. Získal jsem tím větší kontrolu nad prezentací. Osvětlení, které by galerie stejně musela řešit, jsem vytvořil přímo na míru objektu. U závěrečné práce pro festival Crystal Valley Week, která vznikla jako site-specific instalace v protiatomovém krytu, jsem použil světlo a tmu jako hlavní motivy. Světlo procházející mlhou skrze netypicky broušené čočky vytváří dojem, že prostor dýchá spolu s návštěvníkem. Instalace prostor redefinuje, divák se v ní ztrácí a neví, co ho čeká na dalším kroku. 

V mých pracích hraje světlo ústřední roli a často se stává, že sklo je „pouhým“ nositelem světla – materiálem, který mu dává konkrétní tvar, charakter a dynamiku. Vzniká tím dialog, v němž jedno bez druhého nemůže fungovat. Přijde mi přirozené, že všechno na světě nakonec potřebuje světlo, a já se ho jen snažím začlenit do své tvorby tak, aby celek fungoval v té nejzákladnější podobě.

Jak vypadá zhmotněný poslech elektronické hudby? Jak vypadá zhmotněný poslech elektronické hudby?
Jak vypadá zhmotněný poslech elektronické hudby?
Foto: Ondřej Kábele

VIZE DO BUDOUCNA

Máte v kontextu své tvorby vzor, který dokáže tuto disciplínu zvládat sofistikovaně a s přesahem?

ONDŘEJ: Velký vliv na mě mělo kalifornské hnutí Light and Space. Fascinuje mě jeho jednoduchost, schopnost dematerializace a zároveň intenzivní zážitek. Z umělců bych jmenoval Jamese Turrella nebo Douga Wheelera. Z českých už zmíněný Jiří Příhoda a jeho nedávná instalace s Brianem Enem v Rudolfinu, to patří k mým nejsilnějším zážitkům poslední doby. Z historických zdrojů pro mě byla zásadní inspirací malba v duchu tenebrismu. A dlouhodobě mě zajímá i divadelní scénografie či choreografie – třeba tvorba belgicko-francouzského choreografa Damiena Jaleta, který dokáže lidské tělo formovat do neuvěřitelných poloh. 

Kde se vidíte za deset let? Věříte, že má tento přístup budoucnost?

ONDŘEJ: Nerad si dělám striktní plány, jakou cestou se musím, či měl bych se vydat. Sklo je pro mě zatím relativně nové médium, je nesmírně fascinující a baví mě ho zkoumat. Každé nové dílo je pro mě motor, ponořím se do tématu a potřebuji ho dokončit, často i jako formu terapie. Proto bych nerad předjímal, kde budu za deset let. Nějaké vize samozřejmě mám, ale nechci se svazovat jedním médiem nebo směrem, nejdůležitější je pro mě samotná svoboda tvorby. 

K instalaci byl vytvořený zvukový doprovod na modulárním syntezátoru. V Ondřejových prací se často stává, že sklo je pouhým nositelem světla K instalaci byl vytvořený zvukový doprovod na modulárním syntezátoru. V Ondřejových prací se často stává, že sklo je pouhým nositelem světla
K instalaci byl vytvořený zvukový doprovod na modulárním syntezátoru. V Ondřejových prací se často stává, že sklo je pouhým nositelem světla
Foto: Ondřej Kábele

Ondřej Kábele

Instagram

talentovaný student oboru návrhářství skla a šperku na Fakultě textilní Technické univerzity v Liberci, vyniká díky originálnímu propojení vizuálního a zvukového vjemu. Jeho audiovizuální instalace nazvaná Neskutečno sklo, neon a modulární syntezátor jako médium k vytvoření proměnlivého prostoru, který diváka „vtáhne do jeho perspektivy vnímání světa při poslechu elektronické hudby“. Práce vznikla během výkoného studijního pobytu na prestižním Toyama Institute of Glass Art (TIGA) v Japonsku. Jeho inovativní dílo mu vyneslo ocenění v soutěži Cena Stanislava Libenského – tzv. „Oskar pro mladé skláře“ – a otevřelo mu dveře i na prestižní sklářskou letní školu Pilchuck ve Spojených státech. Dědictví této tvorby se projevilo i ve veřejných prostorách – například ve své instalaci Neprostor v krytu civilní obrany v Liberci, kde světlo a zvuk tvoří proměnlivý prostor v hranici mezi bezpečím a nejistotou.

Rubriky:
Štítky:

Další z rubriky

Markéta Špundová
Číst článek
08. 09. 2025
Anna Novák
Doba čtení 4 min

Vyhořela a svoji zkušenost promítla do tvorby. Lidi, kteří moji práci hodnotí, často nevědí, o čem mluví, říká Markéta Špundová

Krajina, kterou prošel požár. Ohořelý domeček pokrytý květinami. Markéta Špundová ve své diplomové práci Ležet se bude až v hrobě zpracovává vlastní zkušenost s vyhořením. V rozhovoru mluví i tom, proč bychom si měli dovolit chybovat nebo jak se do její tvorby promítá feminismus a zájem o středověk.

Rozhovory
Výstava vychází ze známe knihy Město pro každého
Číst článek
05. 09. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Je pro nás důležité návštěvníky probouzet. Muzeum Roztoky přeneslo úspěšnou knihu " Město pro každého? " do formátu výstavy plné podnětů

Vyprázdní se obsah knihy, pokud se z ní stane výstava? S muzejní edukátorkou Terezou Šimkovou se bavíme o tom, co je problémem dnešních měst a zdali je opravdu Město pro každého? Udělejte si s námi výlet do Roztok u Prahy.

Rozhovory
Marek Kounovský a jeho kolekce Cannolli
Číst článek
27. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 6 min

Keramika v architektuře je stále zanedbané téma, přitom v minulosti toto spojení bylo běžné, říká Marek Kounovský, který osciluje mezi projektováním, designem i graffiti

Mladí umělci dnes často přechází mezi materiály, technikami, ateliéry i školami. Obory se stávají fluidnějšími a studenti se musí učit flexibilitě. Jaký je rozdíl mezi studiem architektury a designu a co tkví za přípravou na přehlídku Czech Design Week? O tom všem mluví designer Marek Kounovský.

Design & umění Rozhovory
Zkušenost zahraničních studentů na UMPRUM
Číst článek
25. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 9 min

Životní styl na UMPRUM pro mě byl zpočátku šokující. Jaké pocity zažívají zahraniční studenti z Japonska a Taiwanu během svého pobytu v Praze?

Na pražskou UMPRUM v posledním semestru přijelo 35 zahraničních stážistů. Škola zároveň přijímá zhruba 15 studentů ročně na anglicky vyučované magisterské obory. Jak vnímají studium na prestižní české škole a s jakými rozdíly se setkali?

Design & umění Názory & polemika Rozhovory
ROZHODLY SE SKLOUBIT STUDIUM A MATEŘSTVÍ. JAK SE ŽIJE MATKÁM, STUDUJÍCÍM NA UMĚLECKÝCH ŠKOLÁCH?
Číst článek
08. 08. 2025
Tereza Tomášová
Doba čtení 3 min

Rozhodly se skloubit studium a mateřství. Jak se žije matkám, které studují na českých uměleckých školách?

Jsou mladé, talentované, ambiciózní. Studují designové obory na uměleckých vysokých školách a v záplavě novinových titulků hlásajících nejnižší porodnost od vzniku Československa se jim, zdá se, podařilo obdivuhodné – přivést na svět dítě.

Názory & polemika Rozhovory
Kateřina Šťastná - rozhovor
Číst článek
06. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 4 min

Mám ráda vůni po svařování i korálky, co se lesknou jako perleť. Sochařka Kateřina Šťastná překračuje hranice sochařské praxe i lidského těla

Kdo v posledních letech navštívil klauzury na AVU, má bílé abstraktní sochy postav neodmyslitelně spjaté s Kateřinou Šťastnou. Právě diplomovaná umělkyně ve své práci pracuje s dechem, mateřstvím, cementem i šifonem. Jakou roli v její umělecké praxi hraje meditace a co jí přineslo studium v Itálii?

Design & umění Rozhovory
I s Bárou můžete v KUMSTu konzultovat!
Číst článek
30. 07. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 6 min

Od začátku existence jsme pomohli už stovkám firem a designérů. Brněnský KUMST představuje unikátní instituci, která začínajícím značkám pomáhá růst

Existuje zaručený recept jak nakopnout své podnikaní? Brněnský design a byznys inkubátor KUMST pomáhá firmám, jednotlivcům, ale i studentům zorientovat se v byznys stránce designu. Daří se vysokým školám studenty na podnikání připravit? Za KUMST odpovídala Barbora Netopilová.

Rozhovory
Studio 3
Číst článek
11. 07. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Návrhář jako tvůrce večerních šatů, který jen chodí na večírky? Realita je úplně jinde, přiznává kreativní dvojice ze Studia 3, která ztratila iluze. Přesto je móda stále naplňuje

Jaké jsou pády a sny začínající mladých designérů? Proč se vyplatí investovat do lokálních značek? A jsou influenceři v prvních řadách přehlídek problém? Otevřený rozhovor nejen o tvorbě jsme vedli s kreativním duem Studia 3 Janem Syrovátkou a Václavem Černým.

Rozhovory
Alžběta P. Brůhová
Číst článek
09. 07. 2025
Michaela Irová
Doba čtení 3 min

Necítila jsem, že bychom v oboru táhli za jeden provaz. Alžběta P. Brůhová otevřeně o limitech architektury a potřebě bavit se i o tématech, která nejsou každému příjemná

S architektkou Alžbětou P. Brůhovou jsme se sešly v prostoru Atlas ve Veletržním paláci Národní galerie Praha. Bavily jsme se jak může být architektura feministická, o schizmatu architektury a stavebního inženýrství, ale i o důležitosti větší citlivosti k méně viditelným zásahům.

Interiér & architektura Rozhovory
Hodnocení vizuálních identit českých měst - Magdalena Dobruk
Číst článek
25. 06. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 3 min

Obstojí nová loga českých měst ve srovnání se světem? Polské studio Podpunkt nezávisle a kriticky hodnotí, jak se povedla přeměna Prahy 10 nebo Trutnova

Správy měst si v posledních letech stále více uvědomují důležitost kvalitní vizuální komunikace. Brandingem lokalit se zabývá mnoho designérských studií, byť jde o nesnadný úkol. Obstály by nové vizuální identity českých měst ve světě? Pro nestranné zhodnocení jsme oslovili polské studio Podpunkt.

Design & umění Názory & polemika Rozhovory
Táborská setkání
Plastic_Guys - Off Space - Designblock
Hradec Designlove
Kumst Brno - Design Byznys Days
Krásný rok

AKCE A UDÁLOSTI

Léto na Kampě ještě nekončí! Nenechte si ujít divadelní inscenaci MARTA o životě Marty Kubišové, ikony, zpěvačky a disidentky. V hlavní roli se představí Hana Holišová

26. srpna - 9. září
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

Czech design week

Nejnovější články

Markéta Špundová
Číst článek
08. 09. 2025
Anna Novák
Doba čtení 4 min

Vyhořela a svoji zkušenost promítla do tvorby. Lidi, kteří moji práci hodnotí, často nevědí, o čem mluví, říká Markéta Špundová

Krajina, kterou prošel požár. Ohořelý domeček pokrytý květinami. Markéta Špundová ve své diplomové práci Ležet se bude až v hrobě zpracovává vlastní zkušenost s vyhořením. V rozhovoru mluví i tom, proč bychom si měli dovolit chybovat nebo jak se do její tvorby promítá feminismus a zájem o středověk.

Rozhovory
Výstava vychází ze známe knihy Město pro každého
Číst článek
05. 09. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Je pro nás důležité návštěvníky probouzet. Muzeum Roztoky přeneslo úspěšnou knihu " Město pro každého? " do formátu výstavy plné podnětů

Vyprázdní se obsah knihy, pokud se z ní stane výstava? S muzejní edukátorkou Terezou Šimkovou se bavíme o tom, co je problémem dnešních měst a zdali je opravdu Město pro každého? Udělejte si s námi výlet do Roztok u Prahy.

Rozhovory
IMG 4594
Číst článek
03. 09. 2025
Kateřina Hubertová
Doba čtení 4 min

Status umělce žádný příjem nepřináší, otevírá ale nové možnosti. Jak funguje a pro koho je určena tolik diskutovaná novinka?

Po dlouhé diskuzi v kulturní obci byl na jaře schválen zákon definující status umělce. Jde o člověka, který vykonává tvůrčí práci v kulturní oblasti, spadá sem tedy většina designérských profesí a výtvarné tvorby, včetně umělecké fotografie, ilustrace, architektury či uměleckých řemesel.

Design & umění Názory & polemika
Resort Slunce
Číst článek
01. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Tradice stará 150 let. Z hostince v Podještědí se stal resort Slunce, který spojuje tradici s komfortem inspirativním způsobem

Jizerské hory patří odjakživa mezi oblíbené výletní cíle mnoha Čechů. V malebné obci Osečná nedaleko Liberce se však nyní můžete ubytovat stranou hlavního turistického ruchu. Sto padesát let starý hostinec a krásný nedaleký statek se přeměnily v moderní rodinný resort s prvotřídní kuchyní a saunou.

Interiér & architektura
Značka Plastic Guys byla představena v novém díle podcastu
Číst článek
29. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Greenwashing nás štve! Se zakladatelem značky Plastic Guys o limitech a výzvách výroby plastových desek z recyklovaného odpadu

„Nebojíme se konkurence, pojďme zpracovávat plastový odpad všichni!“ navádí k recyklaci Ondřej Venclík, zakladatel firmy Plastic Guys, která se věnuje výrobě plastových desek z odpadu. „O plast v Česku není nouze, jedna brněnská firma vyrábí tolik plastu, kolik my zpracujeme za celý měsíc.“

Podcast
Marek Kounovský a jeho kolekce Cannolli
Číst článek
27. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 6 min

Keramika v architektuře je stále zanedbané téma, přitom v minulosti toto spojení bylo běžné, říká Marek Kounovský, který osciluje mezi projektováním, designem i graffiti

Mladí umělci dnes často přechází mezi materiály, technikami, ateliéry i školami. Obory se stávají fluidnějšími a studenti se musí učit flexibilitě. Jaký je rozdíl mezi studiem architektury a designu a co tkví za přípravou na přehlídku Czech Design Week? O tom všem mluví designer Marek Kounovský.

Design & umění Rozhovory
Zkušenost zahraničních studentů na UMPRUM
Číst článek
25. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 9 min

Životní styl na UMPRUM pro mě byl zpočátku šokující. Jaké pocity zažívají zahraniční studenti z Japonska a Taiwanu během svého pobytu v Praze?

Na pražskou UMPRUM v posledním semestru přijelo 35 zahraničních stážistů. Škola zároveň přijímá zhruba 15 studentů ročně na anglicky vyučované magisterské obory. Jak vnímají studium na prestižní české škole a s jakými rozdíly se setkali?

Design & umění Názory & polemika Rozhovory
Img ashx
Číst článek
22. 08. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Prostor pro ty, kdo nehledají tvar, ale řešení. Industriální výstava Žně designu má ambici vrátit na stůl téma průmyslového designu

Maximální funkčnost, vyrobitelnost. Integrace nových funkcí. Přiměřená estetika. Na těchto základech stojí průmyslový design zaměřený na konkurenceschopné produkty. Tvar samotný je pak nadstavbou, která vše ostatní zastřešuje.

Design & umění
Natalis Repkovská a šaty inspirované energií města, exkluzivně pro DESIGNLOVE
Číst článek
20. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Skvělá příležitost ukázat český design i mimo hlavní město. Přední designéři míří do Hradce Králové oslavit 800 let města, které proslavil Gočár i Kotěra

Do Hradce Králové se sjedou přední čeští designéři i nové hvězdy scény, aby skrze výstavu DESIGNLOVE oslavili osmisté narozeniny města. Co přiveze Tereza Talichová nebo František Jungvirt? Koho město zásadně ovlivnilo? A prozradí nám, kdo je král a královna českého designu?

Design & umění
Pokud prošvihnete 24 hodinovou vernisáž, na krále a královny českého designu můžete dorazit do Hradce do 30. září
Číst článek
18. 08. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Ikonický nonstop v Hradci Králové bude hostit design. Výstava Hradec Designlove ukáže, jak dvanáct designérů vnímá „Salon republiky“

Dvanáct králů a královen českého designu představí svou tvorbu v Gočárově Hradci Králové. Helena Dařbujánová oživuje lokální scénu a otevírá otázku využitelnosti místního prodejního prostoru.

Akce a události Design & umění