PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Jak reflektuje majitelka značky Eiri úspěch kolekce, kterou utvářela i AI technologie?

AI ve službách módy. Na počátku jsme byly šokované a užaslé, říká zakladatelka značky Eiri, která experimentuje s umělou inteligencí

Značka Eiri vytváří pomocí generativních programů dívčí a ženské obličeje k nerozeznání od skutečných. Tyto tváře pak tiskne na oblečení, takže působí, jako by vystupovaly z nekonečna virtuálního prostředí. Jsou na místě obavy nebo nadšení?

Vzbuzuje ve vás umělá inteligence obavy, nebo je to pro vás naopak lákavá výzva?

Klára Holanová: Obavami se rozhodně nezabývám, baví mě vše nové a pulzující. Umělou inteligenci vnímám jako prostředek, který mi jednoduchým způsobem může pomoci realizovat myšlenku. Na počátku práce s umělou inteligencí jsme byly šokované a užaslé, to, jak je možné během pár minut vytvořit nové, absolutně realistické tváře, bylo překvapující. Nyní nám AI pomáhá třeba i denně. Všechno vnímám jako vývoj, pokrok a věřím v adaptaci.

Obavy mě netrápí, říká k využití AI zakladatelka Klára Holanová Obavy mě netrápí, říká k využití AI zakladatelka Klára Holanová
Obavy mě netrápí, říká k využití AI zakladatelka Klára Holanová

Zmiňujete, že AI pro vaše potisky vygenerovala i tváře lidí. Nebáli jste se, že se v obličeji někdo pozná?

Klára Holanová: To, že se nám na monitoru objevovaly nové a nové obličeje, bylo absolutně fascinující. Vyberete si barvu pleti, vlasů, etnikum, navolíte věk a vygenerujete tvář, vidíte určitý obraz a dáváte mu jméno podle podobnosti. Tváře jsou velice realistické, ale není v nich zapsán životní příběh nebo záznam emocí. Tváře jsou nereálně reálné, podobně nepodobné. Rozhodně zajímavé byly reakce zákazníků, ti nám podobnosti popisovali více.

Persona byla první kolekce, kde jste využili AI? Hodláte v tom pokračovat?

Klára Holanová: Nemohu to říci stoprocentně, jedno takové téma námi rezonuje již delší dobu, uvidíme, zda si pro realizaci vybereme tuto formu.

Vidíte AI technologie do budoucnosti jako schopného pomocníka? Řetězce jako Zara nebo H&M již využívají umělou inteligenci ke kontrole dodavatelských řetězců, což podle nich podporuje udržitelnost tím, že snižuje nadměrné zásoby a plýtvání. I když je otázkou, zdali se nejedná jen o další marketingový tah.

Klára Holanová: Velké řetězce používají AI k zefektivnění svého fungování přirozeně, jsou nastavené na okamžité zařazování nejnovějších technologii o do svého běžného provozu. Módní průmysl je velké odvětví, dynamické a do svého fungován implementuje změny okamžitě, a to zejména ke zajištění větších profitů a udržení konkurenceschopnosti. Je to přirozený proces. Zefektivnění celého procesu zřejmě povede ke snížení plýtvání ve smyslu efektivnějšího doplňování zboží, ale bohužel také možná ke snížení ceny výrobku a tím zvýšení prodejů, dojde ke snížení pracovních míst atd. Jsou to spojené nádoby.

Základem pro boj s nadvýrobou, negativním dopadem na životní prostředí a dodržováním lidských práv jsou přísně nastavené jednotné regulace v zemích, kde se oblečení vyrábí, převáží nebo likviduje a náš postoj k nakupování. Takže ano, marketingově můžete využít cokoliv, záleží na prezentaci.

Co je reálné a co umělé? Na tyto otázky se snaží odpovědět kolekce Persona Co je reálné a co umělé? Na tyto otázky se snaží odpovědět kolekce Persona
Co je reálné a co umělé? Na tyto otázky se snaží odpovědět kolekce Persona

Některé značky rovněž pracují s AI tak, že se snaží předurčit budoucí trendy. Nevytvářejí nové trendy spíše designéři? Nelze v případě designérů mluvit spíše o tvorbě nadčasových kousků, než trendů jako takových?

Klára Holanová: Trendy určuje mnoho faktorů, jde o esenci doby. Vliv mají výrazní designéři, mediálně známé osobnosti, herci zpěváci, influenceři, kulturní nebo sportovní události, nové technologie, měnící se klima, udržitelnost, ekonomická situace a jiné. Designéři pak vše analyzují, navnímají a navrhnou oblečení, které rezonuje s danou situací, bud s ní souzní nebo jdou proti proudu, to záleží na stretegii značky, pro kterou oblečení tvoří.

Dovedu si představit, že AI toto může nahradit, sesbírat data a dle zadání přijít s řešením. AI Vám již nyní může definovat pojem trend, ale i pojem nadčasový kousek. Zkoušely jsme se na chatu GPT ptát na různá témata týkající se navrhování a musím říci, že výsledky jsou dost relevantní.

Designer tvoří vždy pro svou komunitu zákazníků, my se pohybujeme v menší komunitě, vytváříme autentické oblečení, pro menší klientelu nemusíme se řídit trendy. Je pro nás důležitá určitá svoboda, experiment a kontinuálnost.

Jak vznikla vaše kolekce Persona?

Klára Holanová: Persona jako osoba má v analytické psychologii Carla Gustava Junga význam kolektivního nevědomí. Naše myšlenka Persony vznikla během turbulentního období celosvětového lockdownu. Většina komunikačních kanálů se přesunula do on-line prostředí, a tak jsme poznali i manipulativní svět falešných identit. Mnohdy nevíte, zda mluvíte s konkrétním člověkem nebo fake profilem. Hranice mezi tím, co je reálné a co umělé, bývá velmi křehká i kvůli tomu, že řada lidí své fotky a sociální profil vylepšuje. Je to zajímavé, trochu děsivé, ale i inspirující. V našem studiu Eiri jsme začali využívat programy umělé inteligence, které umějí generovat texty, lidské tváře i imaginativní světy. Pomocí těchto programů jsme vytvořili realistické tváře žen a dívek, které jsme přenesli na oblečení. Jde o zrcadlení světa iluzí, v němž žijeme, jen o něm díky umělé inteligenci teď víc mluvíme.

Kolekce značky Eiri s vygenerovanými dívčími a ženskými obličeji. Kolekce značky Eiri s vygenerovanými dívčími a ženskými obličeji.
Kolekce značky Eiri s vygenerovanými dívčími a ženskými obličeji.
Potisk tvoří dívčí a ženské obličeje generované pomocí programů a jsou k nerozeznání od skutečných.

Kolekce vznikla v roce 2021, jak hodnotíte s odstupem času její úspěšnost vůči stálým kolekcím?

Klára Holanová: Kolekce Persona je vizuálně silná, výrazná, kontroverzní, je to záznam doby. “Šaty s hlavami” byly překvapivě dost oblíbené, měli jsme skvělé ohlasy. Často se mě někdo ptá, zda budeme kolekci došívat. Personu hodnotím jako spokojenost.

Kolekce Persona s tváří dívek vygenerovaných pomocí AI technologie Kolekce Persona s tváří dívek vygenerovaných pomocí AI technologie
Kolekce Persona s tváří dívek vygenerovaných pomocí AI technologie

O EIRI

Značka funguje už více než deset let. Založila jste ji v roce 2013. Máte pocit, že se za tu dobu český módní průmysl proměnil?

Klára Holanová: Český módní průmysl nijak zvlášť nesleduji, vlastně si říkám, zda tu nějaký je. Mohu ale říci, že máme v Čechách mnoho zajímavých menších značek a talentovaných designérů, potkávám mnoho otevřených a dobře naladěných zákazníků.

Jste spolu s dalšími návrháři v kontaktu? Diskutujete o stavu oboru? Co by vám osobně nejvíc pomohlo, aby se vám dařilo ještě lépe?

Klára Holanová: Když se potká designér s designérem, tak určitě konzultujeme své zkušenosti, předáváme si informace. S mnoha návrháři se přátelím. A jestli se ptáte konkrétně, tak designérovi nejvíce pomůže dobrý marketing. A na tom teď i my kontinuálně pracujeme.

Jaká byla vaše cesta k práci návrhářky?

Klára Holanová: Sebevyjádření skrze oblečení mě zajímalo od dětství, oblékala jsem se nekonvenčně, jinak než většina ostatních, a pozorovala reakce okolí. Měla jsem ráda extrémy a bavilo mě měnit styl klidně čtyřikrát za rok, tiše provokovat.


Který je váš bestseller oděv?

Klára Holanová: Právě nyní jsou oblíbené kalhoty. Máme několik zajímavých tvarů, naším benefitem je, že oblečení vyrábíme v malých sériích a střih můžeme mírně uzpůsobit konkrétní postavě. Jsem pak spokojená já i zákaznice.

Pod značkou PBG tvoří dvojice Aneta Vojtová a Tereza Mayer. Nad kreativním procesem se s Klárou Holanovou potkaly již potřetí. Pod značkou PBG tvoří dvojice Aneta Vojtová a Tereza Mayer. Nad kreativním procesem se s Klárou Holanovou potkaly již potřetí.
Pod značkou PBG tvoří dvojice Aneta Vojtová a Tereza Mayer. Nad kreativním procesem se s Klárou Holanovou potkaly již potřetí.
Fotografie je majetkem PBG studia

Přiblížíte nám proces vaší tvorby?

Klára Holanová: Jsme malý tým, kde se všichni podílejí skoro na všem. Nemáme rok striktně rozdělený na období navrhování či vzorování, náš proces je více intuitivní. Zkoušíme, upravujeme. Někdy navrhujeme v počítači v 3D simulacích, ale nejčastěji myšlenku dotváříme přímo na těle. Našimi zákaznicemi jsou zpravidla ženy, které zajímá příběh. Chtějí nosit oblečení, za nímž je vidět duše a má svou individuální osobitost. V určitém bodě proces zastavíme a nafotíme. V další sezoně často pokračujeme v tématu dál.

Jak vybíráte materiál?

Klára Holanová: Poslední rok dovážíme materiály z Japonska, z různých manufaktur. Spolupracujeme s agenturou, která sdružuje menší japonské výrobce, často s velice dlouhou tradicí. Používáme například tkaniny, které jsou po nabarvení sušené na slunci a jejich finální vzhled jim dodává to, jak při dosychání vlají ve větru. Pracujeme také třeba s tkaninami nazývanými typewriter, což je japonské tradičně hustě tkané bavlněné plátno, které je na omak šustivé a působí téměř jako papír. Hustota látky pak vytváří až nepromokavý efekt. Z české produkce používáme třeba bavlněné úplety nebo zde potiskujeme látky.

Na co se v Eiri můžeme těšit?

Klára Holanová: Stále vymýšlíme a tvoříme, v poslední době se naše pozornost stále stáčí ke kalhotám jako ke kusu oblečení, který všichni nosíme skoro denně. Těšíme se, že kolekci kalhot z japonského denimu, tzv. oděv D O L E v dámské i pánské variantě, představíme na Designbloku 2024.

Současně také pracujeme na rebrandingu E I R I s Matějem Činčerou, ladíme a výsledky postupně začínáme používat.

CO JE TO EIRI 

„Japonské slovo eiri znamená ostrý, křišťálový a navždy, což přesně vystihuje podstatu naší značky. Z japonské estetiky a tradičních i moderních postupů vycházím i při své práci. Ráda pracuji s různými strukturami a černou barvou pro její poetičnost, tajemství a napětí. Inspirací je pro mě aktuální okamžik, neustálé dění a nové výzvy.“

TVÁŘÍ EIRI JE KLÁRA HOLANOVÁ

„Na módě a oblékání mě nejvíce oslovuje interakce mezi oblečením a jeho nositelem. Vytvoříte kus, který je odrazem času a okolností, a čekáte, až si ho někdo oblékne a je mu v něm dobře. Někdy to s okolím rezonuje hlasitě a někdy úplně tiše.“

KONTAKT, KTERÝ BY SE VÁM MOHL HODIT

Za autorskou oděvní značkou EIRI stojí návrhářka Klára Holanová. Mimo práci na kolekci pro Eiri se její tým už druhou sezonu podílí na modelech pro značku PBG, které vytvářejí a šijí. eiri.cz, pbgstudio.com

Obdobné články najdete také v tištěném měsíčníku Nové proměny bydlení v rubrice Řemeslo.

FOTO: BARBORA HOSTAŠOVÁ, MICHAL UREŠ, NICOLE KUDELKOVÁ, PETR DOKOUPIL, PETRA JANSOVÁ

Rubriky:

Další z rubriky

Mobiliář s přidanou hodnotou
Číst článek
13. 06. 2025
Redakce
Doba čtení 4 min

Nekonečno možností pro pobyt venku. Značka Egoé kultivuje veřejný prostor multifunkčními prvky, které simulují školní učebny i místa na piknik

Firma Egoé od roku 2006 kultivuje veřejný prostor. Nyní se rozhodla jeho potenciál rozšířit na maximum. Jak si pobyt venku užít, zastavit se a rozjímat, aniž bychom ho chápali jako pouhý spojovník mezi dvěma místy?

Design & umění
Ložnice v Bytě sběratele
Číst článek
11. 06. 2025
Kateřina Hubertová
Doba čtení 4 min

Jiná cesta k umění. Humpolecká galerie 8smička vystavuje obrazy v koupelně i dětském pokoji, jak Byt sběratele funguje?

Jako na návštěvě u známého, který se pustil do sbírání uměleckých děl, se budete cítit v humpolecké galerii 8smička. Již pátým rokem mohou každý pátek skupinky zájemců navštívit spolu s kurátorkou Anežkou Chalupovou stálou sbírkovou expozici 7+1: Byt sběratele.

Design & umění
Agnieszka zvítězila v soutěži Best in Design hned ve třech kategoriích
Číst článek
09. 06. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 5 min

Poporodní deprese je pouze malý střípek v moři problémů. Polská designérka upozorňuje na opomíjené téma a hledá konkrétní řešení, jak ulevit porodním asistentkám

Agnieszka Bujas zvítězila v soutěži Best in Design hned ve třech kategoriích. Reagovala na polskou situaci porodních asistentek a vyvinula produkt, který by mohl změnit situaci a ulehčit práci. Lze ho zafinancovat, aby mohl do seriové výroby a jak velký výzkum mu předcházel?

Design & umění Rozhovory
Dílo Tomáše Perglera
Číst článek
05. 06. 2025
Redakce
Doba čtení 4 min

Díla, která provokují, ale zároveň nutí k zamyšlení. Tomáš Pergler čerpá z art brut i dadaismu, nyní vystavuje svoje díla v Galerii U Radnice v Táboře

Tomáš Pergler, vystudovaný teoretik umění, je vedoucím odborným knihovníkem na pražské Akademii výtvarného umění a více než 20 let vystavuje svou vlastní uměleckou tvorbu. Inspiraci čerpá z dadaismu, art brut a přírodních materiálů. Jeho nová výstava s názvem Kolúmbo II je nyní k vidění v Táboře.

Akce a události Design & umění
Tkalcovna Kubák
Číst článek
04. 06. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Zachraňuje mizející řemeslo. Filip Kubák je už pátou generací tkalců, nyní ale rodinná firma Tkalcovna Kubák bojuje o přežití

Kdysi prosperující textilní průmysl se dnes potýká s existenčními problémy. Podniky bojují s levným zahraničním dovozem i novými obchodními návyky. Filip Kubák je majitelem tkalcovny, která funguje už od roku 1870. Přežije i do dalšího století?

Design & umění Rozhovory
Designérka Yara Abu Aataya je dalším hostem v našem podcastu
Číst článek
30. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Ticho ze strany designérů je ohlušující, design podle nich není politický. To mě naprosto zaráží, říká palestinská designérka Yara Abu Aataya

„Poslední rok se můj aktivismus s tvorbou přirozeně prolíná. Po vystoupení na Designbloku na podzim 2023 jsem ale svoji tvorbu omezila. Měla jsem výčitky,“ vysvětluje Yara Abu Aataya, umělkyně a designérka původem z Gazy. Romantizujeme si arabský svět? Chybí Čechům empatie?

Design & umění Podcast
Konceptuální umělkyně Kerry Collinson
Číst článek
28. 05. 2025
Doba čtení 5 min

Britka, která boří konvence. Sklářka Kerry Collison se věnuje tradiční technice vitráže, nebojí se ale kontroverzních témat jako queer nebo sex

Kerry Collison je britská sklářka, která v mnoha ohledech boří konvence. Věnuje se klasické technice vitráže, ale cíleně do ní pašuje nadsázku a vtip. Její přístup provokuje, ale zároveň dokazuje, že nový pohled unese každá klasika.

Design & umění Rozhovory
Zaznam mizeni
Číst článek
26. 05. 2025
Doba čtení 3 min

Složité cesty mě baví víc než ty jednoduché. Výstavy designu jsou vždy dobrodružství, říká Michaela Kádnerová, kurátorka výstavy Záznam mizení v Jurkovičově vile

Objekty z výstavy Vesna 2.0 v prostoru Jurkovičovy vily v Brně vystřídalo sklo. Výstavou Záznam mizení designérka Kateřina Handlová dokumentuje vlastní cestu k vnitřnímu míru a ke svobodě. S kurátorkou Michaelou Kádnerovou jsme si povídaly o výzvách, které vystavování skla a designu obecně přináší.

Design & umění Rozhovory
Aneta Honzová & Natálie Costantino v rolích kreativních ředitelek Lejaan
Číst článek
21. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

I užitkové textilie mohou být nositelem kultury. Dvojice Honzová & Costantino navrhly pro Lejaan autorské plédy, které navazují na českou modernistickou tradici

Nové kreativní ředitelky Aneta Honzová a Natálie Costantino značce Lejaan zapůjčují nádech mladosti a odvahy. Jaký příběh se skrývá za jejich prvním počinem na nové pozici?

Design & umění Rozhovory
Textilní umělec Adam Pisca
Číst článek
16. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Určitá rivalita tu existuje, netýká se ale začínajících designérů, říká Adam Pisca, inspirativní textilní výtvarník, který nevidí věci černobíle

Textilní tvorba bývá často spojována s ženami designérkami. Adam Pisca tak svou citlivou tvorbou tapisérií boří mýty. Opravdu se textilní tvorba vrací do popředí? Co za tím stojí a jak se obor textilu proměňuje?

Design & umění Rozhovory
Peřeje

AKCE A UDÁLOSTI

Nestihli jste vyjet na Moravu ku příležitosti festivalu sběratelského designu? První ozvěna festivalu KŘEHKÝ bude k nahlédnutí ve Velké galerii v Portheimce. Výběr děl doplní retrospektiva fotografa Salima Issy

12. června - 27. července 2025
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

Nejnovější články

Mobiliář s přidanou hodnotou
Číst článek
13. 06. 2025
Redakce
Doba čtení 4 min

Nekonečno možností pro pobyt venku. Značka Egoé kultivuje veřejný prostor multifunkčními prvky, které simulují školní učebny i místa na piknik

Firma Egoé od roku 2006 kultivuje veřejný prostor. Nyní se rozhodla jeho potenciál rozšířit na maximum. Jak si pobyt venku užít, zastavit se a rozjímat, aniž bychom ho chápali jako pouhý spojovník mezi dvěma místy?

Design & umění
Ložnice v Bytě sběratele
Číst článek
11. 06. 2025
Kateřina Hubertová
Doba čtení 4 min

Jiná cesta k umění. Humpolecká galerie 8smička vystavuje obrazy v koupelně i dětském pokoji, jak Byt sběratele funguje?

Jako na návštěvě u známého, který se pustil do sbírání uměleckých děl, se budete cítit v humpolecké galerii 8smička. Již pátým rokem mohou každý pátek skupinky zájemců navštívit spolu s kurátorkou Anežkou Chalupovou stálou sbírkovou expozici 7+1: Byt sběratele.

Design & umění
Agnieszka zvítězila v soutěži Best in Design hned ve třech kategoriích
Číst článek
09. 06. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 5 min

Poporodní deprese je pouze malý střípek v moři problémů. Polská designérka upozorňuje na opomíjené téma a hledá konkrétní řešení, jak ulevit porodním asistentkám

Agnieszka Bujas zvítězila v soutěži Best in Design hned ve třech kategoriích. Reagovala na polskou situaci porodních asistentek a vyvinula produkt, který by mohl změnit situaci a ulehčit práci. Lze ho zafinancovat, aby mohl do seriové výroby a jak velký výzkum mu předcházel?

Design & umění Rozhovory
Dílo Tomáše Perglera
Číst článek
05. 06. 2025
Redakce
Doba čtení 4 min

Díla, která provokují, ale zároveň nutí k zamyšlení. Tomáš Pergler čerpá z art brut i dadaismu, nyní vystavuje svoje díla v Galerii U Radnice v Táboře

Tomáš Pergler, vystudovaný teoretik umění, je vedoucím odborným knihovníkem na pražské Akademii výtvarného umění a více než 20 let vystavuje svou vlastní uměleckou tvorbu. Inspiraci čerpá z dadaismu, art brut a přírodních materiálů. Jeho nová výstava s názvem Kolúmbo II je nyní k vidění v Táboře.

Akce a události Design & umění
Tkalcovna Kubák
Číst článek
04. 06. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Zachraňuje mizející řemeslo. Filip Kubák je už pátou generací tkalců, nyní ale rodinná firma Tkalcovna Kubák bojuje o přežití

Kdysi prosperující textilní průmysl se dnes potýká s existenčními problémy. Podniky bojují s levným zahraničním dovozem i novými obchodními návyky. Filip Kubák je majitelem tkalcovny, která funguje už od roku 1870. Přežije i do dalšího století?

Design & umění Rozhovory
Designérka Yara Abu Aataya je dalším hostem v našem podcastu
Číst článek
30. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Ticho ze strany designérů je ohlušující, design podle nich není politický. To mě naprosto zaráží, říká palestinská designérka Yara Abu Aataya

„Poslední rok se můj aktivismus s tvorbou přirozeně prolíná. Po vystoupení na Designbloku na podzim 2023 jsem ale svoji tvorbu omezila. Měla jsem výčitky,“ vysvětluje Yara Abu Aataya, umělkyně a designérka původem z Gazy. Romantizujeme si arabský svět? Chybí Čechům empatie?

Design & umění Podcast
Konceptuální umělkyně Kerry Collinson
Číst článek
28. 05. 2025
Doba čtení 5 min

Britka, která boří konvence. Sklářka Kerry Collison se věnuje tradiční technice vitráže, nebojí se ale kontroverzních témat jako queer nebo sex

Kerry Collison je britská sklářka, která v mnoha ohledech boří konvence. Věnuje se klasické technice vitráže, ale cíleně do ní pašuje nadsázku a vtip. Její přístup provokuje, ale zároveň dokazuje, že nový pohled unese každá klasika.

Design & umění Rozhovory
Zaznam mizeni
Číst článek
26. 05. 2025
Doba čtení 3 min

Složité cesty mě baví víc než ty jednoduché. Výstavy designu jsou vždy dobrodružství, říká Michaela Kádnerová, kurátorka výstavy Záznam mizení v Jurkovičově vile

Objekty z výstavy Vesna 2.0 v prostoru Jurkovičovy vily v Brně vystřídalo sklo. Výstavou Záznam mizení designérka Kateřina Handlová dokumentuje vlastní cestu k vnitřnímu míru a ke svobodě. S kurátorkou Michaelou Kádnerovou jsme si povídaly o výzvách, které vystavování skla a designu obecně přináší.

Design & umění Rozhovory
PhDr. Lenka Žižková (2019)
Číst článek
23. 05. 2025
Pavlína Blahotová
Doba čtení 9 min

Určité kulturní vzorce přebít nelze, jsou v nás jako v kozách. Lenka Žižková, zásadní osobnost české designérské scény, formuje obor už téměř 50 let

Popularita, rozmanitost i mezinárodní respekt současného českého designu se nerozvinuly samy od sebe – stojí za nimi nejen dlouhodobá práce designérů, pedagogů, manažerů i výrobců, ale také marketingu a mediální podpory. Jméno Lenky Žižkové se nedalo v prostředí designu přehlédnout už v 70. letech.

Interiér & architektura Rozhovory
Aneta Honzová & Natálie Costantino v rolích kreativních ředitelek Lejaan
Číst článek
21. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

I užitkové textilie mohou být nositelem kultury. Dvojice Honzová & Costantino navrhly pro Lejaan autorské plédy, které navazují na českou modernistickou tradici

Nové kreativní ředitelky Aneta Honzová a Natálie Costantino značce Lejaan zapůjčují nádech mladosti a odvahy. Jaký příběh se skrývá za jejich prvním počinem na nové pozici?

Design & umění Rozhovory