PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Jak reflektuje majitelka značky Eiri úspěch kolekce, kterou utvářela i AI technologie?

AI ve službách módy. Na počátku jsme byly šokované a užaslé, říká zakladatelka značky Eiri, která experimentuje s umělou inteligencí

Značka Eiri vytváří pomocí generativních programů dívčí a ženské obličeje k nerozeznání od skutečných. Tyto tváře pak tiskne na oblečení, takže působí, jako by vystupovaly z nekonečna virtuálního prostředí. Jsou na místě obavy nebo nadšení?

Vzbuzuje ve vás umělá inteligence obavy, nebo je to pro vás naopak lákavá výzva?

Klára Holanová: Obavami se rozhodně nezabývám, baví mě vše nové a pulzující. Umělou inteligenci vnímám jako prostředek, který mi jednoduchým způsobem může pomoci realizovat myšlenku. Na počátku práce s umělou inteligencí jsme byly šokované a užaslé, to, jak je možné během pár minut vytvořit nové, absolutně realistické tváře, bylo překvapující. Nyní nám AI pomáhá třeba i denně. Všechno vnímám jako vývoj, pokrok a věřím v adaptaci.

Obavy mě netrápí, říká k využití AI zakladatelka Klára Holanová Obavy mě netrápí, říká k využití AI zakladatelka Klára Holanová
Obavy mě netrápí, říká k využití AI zakladatelka Klára Holanová

Zmiňujete, že AI pro vaše potisky vygenerovala i tváře lidí. Nebáli jste se, že se v obličeji někdo pozná?

Klára Holanová: To, že se nám na monitoru objevovaly nové a nové obličeje, bylo absolutně fascinující. Vyberete si barvu pleti, vlasů, etnikum, navolíte věk a vygenerujete tvář, vidíte určitý obraz a dáváte mu jméno podle podobnosti. Tváře jsou velice realistické, ale není v nich zapsán životní příběh nebo záznam emocí. Tváře jsou nereálně reálné, podobně nepodobné. Rozhodně zajímavé byly reakce zákazníků, ti nám podobnosti popisovali více.

Persona byla první kolekce, kde jste využili AI? Hodláte v tom pokračovat?

Klára Holanová: Nemohu to říci stoprocentně, jedno takové téma námi rezonuje již delší dobu, uvidíme, zda si pro realizaci vybereme tuto formu.

Vidíte AI technologie do budoucnosti jako schopného pomocníka? Řetězce jako Zara nebo H&M již využívají umělou inteligenci ke kontrole dodavatelských řetězců, což podle nich podporuje udržitelnost tím, že snižuje nadměrné zásoby a plýtvání. I když je otázkou, zdali se nejedná jen o další marketingový tah.

Klára Holanová: Velké řetězce používají AI k zefektivnění svého fungování přirozeně, jsou nastavené na okamžité zařazování nejnovějších technologii o do svého běžného provozu. Módní průmysl je velké odvětví, dynamické a do svého fungován implementuje změny okamžitě, a to zejména ke zajištění větších profitů a udržení konkurenceschopnosti. Je to přirozený proces. Zefektivnění celého procesu zřejmě povede ke snížení plýtvání ve smyslu efektivnějšího doplňování zboží, ale bohužel také možná ke snížení ceny výrobku a tím zvýšení prodejů, dojde ke snížení pracovních míst atd. Jsou to spojené nádoby.

Základem pro boj s nadvýrobou, negativním dopadem na životní prostředí a dodržováním lidských práv jsou přísně nastavené jednotné regulace v zemích, kde se oblečení vyrábí, převáží nebo likviduje a náš postoj k nakupování. Takže ano, marketingově můžete využít cokoliv, záleží na prezentaci.

Co je reálné a co umělé? Na tyto otázky se snaží odpovědět kolekce Persona Co je reálné a co umělé? Na tyto otázky se snaží odpovědět kolekce Persona
Co je reálné a co umělé? Na tyto otázky se snaží odpovědět kolekce Persona

Některé značky rovněž pracují s AI tak, že se snaží předurčit budoucí trendy. Nevytvářejí nové trendy spíše designéři? Nelze v případě designérů mluvit spíše o tvorbě nadčasových kousků, než trendů jako takových?

Klára Holanová: Trendy určuje mnoho faktorů, jde o esenci doby. Vliv mají výrazní designéři, mediálně známé osobnosti, herci zpěváci, influenceři, kulturní nebo sportovní události, nové technologie, měnící se klima, udržitelnost, ekonomická situace a jiné. Designéři pak vše analyzují, navnímají a navrhnou oblečení, které rezonuje s danou situací, bud s ní souzní nebo jdou proti proudu, to záleží na stretegii značky, pro kterou oblečení tvoří.

Dovedu si představit, že AI toto může nahradit, sesbírat data a dle zadání přijít s řešením. AI Vám již nyní může definovat pojem trend, ale i pojem nadčasový kousek. Zkoušely jsme se na chatu GPT ptát na různá témata týkající se navrhování a musím říci, že výsledky jsou dost relevantní.

Designer tvoří vždy pro svou komunitu zákazníků, my se pohybujeme v menší komunitě, vytváříme autentické oblečení, pro menší klientelu nemusíme se řídit trendy. Je pro nás důležitá určitá svoboda, experiment a kontinuálnost.

Jak vznikla vaše kolekce Persona?

Klára Holanová: Persona jako osoba má v analytické psychologii Carla Gustava Junga význam kolektivního nevědomí. Naše myšlenka Persony vznikla během turbulentního období celosvětového lockdownu. Většina komunikačních kanálů se přesunula do on-line prostředí, a tak jsme poznali i manipulativní svět falešných identit. Mnohdy nevíte, zda mluvíte s konkrétním člověkem nebo fake profilem. Hranice mezi tím, co je reálné a co umělé, bývá velmi křehká i kvůli tomu, že řada lidí své fotky a sociální profil vylepšuje. Je to zajímavé, trochu děsivé, ale i inspirující. V našem studiu Eiri jsme začali využívat programy umělé inteligence, které umějí generovat texty, lidské tváře i imaginativní světy. Pomocí těchto programů jsme vytvořili realistické tváře žen a dívek, které jsme přenesli na oblečení. Jde o zrcadlení světa iluzí, v němž žijeme, jen o něm díky umělé inteligenci teď víc mluvíme.

Kolekce značky Eiri s vygenerovanými dívčími a ženskými obličeji. Kolekce značky Eiri s vygenerovanými dívčími a ženskými obličeji.
Kolekce značky Eiri s vygenerovanými dívčími a ženskými obličeji.
Potisk tvoří dívčí a ženské obličeje generované pomocí programů a jsou k nerozeznání od skutečných.

Kolekce vznikla v roce 2021, jak hodnotíte s odstupem času její úspěšnost vůči stálým kolekcím?

Klára Holanová: Kolekce Persona je vizuálně silná, výrazná, kontroverzní, je to záznam doby. “Šaty s hlavami” byly překvapivě dost oblíbené, měli jsme skvělé ohlasy. Často se mě někdo ptá, zda budeme kolekci došívat. Personu hodnotím jako spokojenost.

Kolekce Persona s tváří dívek vygenerovaných pomocí AI technologie Kolekce Persona s tváří dívek vygenerovaných pomocí AI technologie
Kolekce Persona s tváří dívek vygenerovaných pomocí AI technologie

O EIRI

Značka funguje už více než deset let. Založila jste ji v roce 2013. Máte pocit, že se za tu dobu český módní průmysl proměnil?

Klára Holanová: Český módní průmysl nijak zvlášť nesleduji, vlastně si říkám, zda tu nějaký je. Mohu ale říci, že máme v Čechách mnoho zajímavých menších značek a talentovaných designérů, potkávám mnoho otevřených a dobře naladěných zákazníků.

Jste spolu s dalšími návrháři v kontaktu? Diskutujete o stavu oboru? Co by vám osobně nejvíc pomohlo, aby se vám dařilo ještě lépe?

Klára Holanová: Když se potká designér s designérem, tak určitě konzultujeme své zkušenosti, předáváme si informace. S mnoha návrháři se přátelím. A jestli se ptáte konkrétně, tak designérovi nejvíce pomůže dobrý marketing. A na tom teď i my kontinuálně pracujeme.

Jaká byla vaše cesta k práci návrhářky?

Klára Holanová: Sebevyjádření skrze oblečení mě zajímalo od dětství, oblékala jsem se nekonvenčně, jinak než většina ostatních, a pozorovala reakce okolí. Měla jsem ráda extrémy a bavilo mě měnit styl klidně čtyřikrát za rok, tiše provokovat.


Který je váš bestseller oděv?

Klára Holanová: Právě nyní jsou oblíbené kalhoty. Máme několik zajímavých tvarů, naším benefitem je, že oblečení vyrábíme v malých sériích a střih můžeme mírně uzpůsobit konkrétní postavě. Jsem pak spokojená já i zákaznice.

Pod značkou PBG tvoří dvojice Aneta Vojtová a Tereza Mayer. Nad kreativním procesem se s Klárou Holanovou potkaly již potřetí. Pod značkou PBG tvoří dvojice Aneta Vojtová a Tereza Mayer. Nad kreativním procesem se s Klárou Holanovou potkaly již potřetí.
Pod značkou PBG tvoří dvojice Aneta Vojtová a Tereza Mayer. Nad kreativním procesem se s Klárou Holanovou potkaly již potřetí.
Fotografie je majetkem PBG studia

Přiblížíte nám proces vaší tvorby?

Klára Holanová: Jsme malý tým, kde se všichni podílejí skoro na všem. Nemáme rok striktně rozdělený na období navrhování či vzorování, náš proces je více intuitivní. Zkoušíme, upravujeme. Někdy navrhujeme v počítači v 3D simulacích, ale nejčastěji myšlenku dotváříme přímo na těle. Našimi zákaznicemi jsou zpravidla ženy, které zajímá příběh. Chtějí nosit oblečení, za nímž je vidět duše a má svou individuální osobitost. V určitém bodě proces zastavíme a nafotíme. V další sezoně často pokračujeme v tématu dál.

Jak vybíráte materiál?

Klára Holanová: Poslední rok dovážíme materiály z Japonska, z různých manufaktur. Spolupracujeme s agenturou, která sdružuje menší japonské výrobce, často s velice dlouhou tradicí. Používáme například tkaniny, které jsou po nabarvení sušené na slunci a jejich finální vzhled jim dodává to, jak při dosychání vlají ve větru. Pracujeme také třeba s tkaninami nazývanými typewriter, což je japonské tradičně hustě tkané bavlněné plátno, které je na omak šustivé a působí téměř jako papír. Hustota látky pak vytváří až nepromokavý efekt. Z české produkce používáme třeba bavlněné úplety nebo zde potiskujeme látky.

Na co se v Eiri můžeme těšit?

Klára Holanová: Stále vymýšlíme a tvoříme, v poslední době se naše pozornost stále stáčí ke kalhotám jako ke kusu oblečení, který všichni nosíme skoro denně. Těšíme se, že kolekci kalhot z japonského denimu, tzv. oděv D O L E v dámské i pánské variantě, představíme na Designbloku 2024.

Současně také pracujeme na rebrandingu E I R I s Matějem Činčerou, ladíme a výsledky postupně začínáme používat.

CO JE TO EIRI 

„Japonské slovo eiri znamená ostrý, křišťálový a navždy, což přesně vystihuje podstatu naší značky. Z japonské estetiky a tradičních i moderních postupů vycházím i při své práci. Ráda pracuji s různými strukturami a černou barvou pro její poetičnost, tajemství a napětí. Inspirací je pro mě aktuální okamžik, neustálé dění a nové výzvy.“

TVÁŘÍ EIRI JE KLÁRA HOLANOVÁ

„Na módě a oblékání mě nejvíce oslovuje interakce mezi oblečením a jeho nositelem. Vytvoříte kus, který je odrazem času a okolností, a čekáte, až si ho někdo oblékne a je mu v něm dobře. Někdy to s okolím rezonuje hlasitě a někdy úplně tiše.“

KONTAKT, KTERÝ BY SE VÁM MOHL HODIT

Za autorskou oděvní značkou EIRI stojí návrhářka Klára Holanová. Mimo práci na kolekci pro Eiri se její tým už druhou sezonu podílí na modelech pro značku PBG, které vytvářejí a šijí. eiri.cz, pbgstudio.com

Obdobné články najdete také v tištěném měsíčníku Nové proměny bydlení v rubrice Řemeslo.

FOTO: BARBORA HOSTAŠOVÁ, MICHAL UREŠ, NICOLE KUDELKOVÁ, PETR DOKOUPIL, PETRA JANSOVÁ

Rubriky:

Další z rubriky

V Ateliéru B114 na pražském Žižkově vzniká většina Heleniných projektů.
Číst článek
11. 09. 2025
Lenka Kašparová Anna Grabherr
Doba čtení 4 min

Nevytváří klony ale osobité originály. Helena Patelisová ve své práci propojuje keramické řemeslo, užité umění a slow design

Často jsme tak zahlcení snahou o vlastní dokonalost a plněním všech úkolů, že pod jejich tíhou ztrácíme sami sebe. Jak přežít v dnešním světě, a přitom být originální a neřídit se diktátem mainstreamu? Jde to vůbec?

Design & umění Rozhovory
Fanny Leyten, manažerka návrhu interiérů a maloobchodního designu pro domácí vybavení IKEA
Číst článek
10. 09. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 5 min

Trend menšího bydlení roste i z touhy žít jednodušeji, s větší svobodou, říká v rozhovoru manažerka IKEA Fanny Leyten

IKEA se na poli nábytkového designu stala naprostou ikonou. Jaké trendy budou vládnout následující rok? A jsou dnes kuchyně více než místo pro vaření? Na otázky odpovídala Fanny Leyten, manažerka návrhu interiérů a maloobchodního designu pro domácí vybavení IKEA.

Interiér & architektura Design & umění Rozhovory Obsah časopisu NPB Interiéry
IMG 4594
Číst článek
03. 09. 2025
Kateřina Hubertová
Doba čtení 4 min

Status umělce žádný příjem nepřináší, otevírá ale nové možnosti. Jak funguje a pro koho je určena tolik diskutovaná novinka?

Po dlouhé diskuzi v kulturní obci byl na jaře schválen zákon definující status umělce. Jde o člověka, který vykonává tvůrčí práci v kulturní oblasti, spadá sem tedy většina designérských profesí a výtvarné tvorby, včetně umělecké fotografie, ilustrace, architektury či uměleckých řemesel.

Design & umění Názory & polemika
Marek Kounovský a jeho kolekce Cannolli
Číst článek
27. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 6 min

Keramika v architektuře je stále zanedbané téma, přitom v minulosti toto spojení bylo běžné, říká Marek Kounovský, který osciluje mezi projektováním, designem i graffiti

Mladí umělci dnes často přechází mezi materiály, technikami, ateliéry i školami. Obory se stávají fluidnějšími a studenti se musí učit flexibilitě. Jaký je rozdíl mezi studiem architektury a designu a co tkví za přípravou na přehlídku Czech Design Week? O tom všem mluví designer Marek Kounovský.

Design & umění Rozhovory
Zkušenost zahraničních studentů na UMPRUM
Číst článek
25. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 9 min

Životní styl na UMPRUM pro mě byl zpočátku šokující. Jaké pocity zažívají zahraniční studenti z Japonska a Taiwanu během svého pobytu v Praze?

Na pražskou UMPRUM v posledním semestru přijelo 35 zahraničních stážistů. Škola zároveň přijímá zhruba 15 studentů ročně na anglicky vyučované magisterské obory. Jak vnímají studium na prestižní české škole a s jakými rozdíly se setkali?

Design & umění Názory & polemika Rozhovory
Img ashx
Číst článek
22. 08. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Prostor pro ty, kdo nehledají tvar, ale řešení. Industriální výstava Žně designu má ambici vrátit na stůl téma průmyslového designu

Maximální funkčnost, vyrobitelnost. Integrace nových funkcí. Přiměřená estetika. Na těchto základech stojí průmyslový design zaměřený na konkurenceschopné produkty. Tvar samotný je pak nadstavbou, která vše ostatní zastřešuje.

Design & umění
Natalis Repkovská a šaty inspirované energií města, exkluzivně pro DESIGNLOVE
Číst článek
20. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Skvělá příležitost ukázat český design i mimo hlavní město. Přední designéři míří do Hradce Králové oslavit 800 let města, které proslavil Gočár i Kotěra

Do Hradce Králové se sjedou přední čeští designéři i nové hvězdy scény, aby skrze výstavu DESIGNLOVE oslavili osmisté narozeniny města. Co přiveze Tereza Talichová nebo František Jungvirt? Koho město zásadně ovlivnilo? A prozradí nám, kdo je král a královna českého designu?

Design & umění
Pokud prošvihnete 24 hodinovou vernisáž, na krále a královny českého designu můžete dorazit do Hradce do 30. září
Číst článek
18. 08. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Ikonický nonstop v Hradci Králové bude hostit design. Výstava Hradec Designlove ukáže, jak dvanáct designérů vnímá „Salon republiky“

Dvanáct králů a královen českého designu představí svou tvorbu v Gočárově Hradci Králové. Helena Dařbujánová oživuje lokální scénu a otevírá otázku využitelnosti místního prodejního prostoru.

Akce a události Design & umění
Helena Dařbujánová byla hostem podcastu DESIGNNEWS
Číst článek
12. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Měla by se změnit kultura politiky – lidé by se neměli přetlačovat, ale spolupracovat, říká Helena Dařbujánová. Proč se v Hradci Králové nedaří designu? A jak to chce změnit?

Designu v Hradci se moc nedaří, myslí si Helena Dařbujánová. Právě proto se jej snaží neúnavně a s nadšením představovat místním. Letos během Oslav 800 let města Hradce Králové představí krále a královny českého designu. Proč a jak bude probíhat 24 hodinová vernisáž?Je stále město Salónem republiky?

Interiér & architektura Design & umění Podcast
Kateřina Šťastná - rozhovor
Číst článek
06. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 4 min

Mám ráda vůni po svařování i korálky, co se lesknou jako perleť. Sochařka Kateřina Šťastná překračuje hranice sochařské praxe i lidského těla

Kdo v posledních letech navštívil klauzury na AVU, má bílé abstraktní sochy postav neodmyslitelně spjaté s Kateřinou Šťastnou. Právě diplomovaná umělkyně ve své práci pracuje s dechem, mateřstvím, cementem i šifonem. Jakou roli v její umělecké praxi hraje meditace a co jí přineslo studium v Itálii?

Design & umění Rozhovory
Plastic_Guys - Off Space - Designblock
Krásný rok

AKCE A UDÁLOSTI

Dle Rafanů mají všichni nárok na všechno! Zdali je tomu opravdu tak, se budete moci přesvědčit v galerii 8mička

14. června – 19. října 2025, vernisáž: 13. června od 17:00
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

Nejnovější články

Nový projekt
Číst článek
15. 09. 2025
Sabina Ježková
Doba čtení 4 min

Příklad Máje ukazuje, jak slabé povědomí o architektuře a urbanismu je i mezi těmi, kdo o věcech rozhodují, říká kurátorka Helena Huber-Doudová

Helena Huber-Doudová, kurátorka sbírky architektury v Národní galerii a spoluautorka knihy Ženy v architektuře, se věnuje české architektuře po roce 1945 a jejímu veřejnému prezentování. V rozhovoru mluví o poválečných stavbách, výstavních výzvách i zmíněné publikaci.

Interiér & architektura Rozhovory
Klára Valušková
Číst článek
12. 09. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 5 min

Mám ráda přesnost, vyvážené proporce a čisté tvary. Klára Valušková je novou nadějí českého šperku, fascinuje ji světlo a přísnost

„Volné umění mě velmi baví, ale otázkou je, zda se jím dokážu i uživit,“ přemítá nový talent českého šperku Klára Valušková. Své objekty a šperky představí exkluzivně na Czech Design Weeku v Galerii Mánes. Je třeba si vybírat mezi uměním a šperkem? A jakou hodnotu mají pro ni ocenění?

Rozhovory
V Ateliéru B114 na pražském Žižkově vzniká většina Heleniných projektů.
Číst článek
11. 09. 2025
Lenka Kašparová Anna Grabherr
Doba čtení 4 min

Nevytváří klony ale osobité originály. Helena Patelisová ve své práci propojuje keramické řemeslo, užité umění a slow design

Často jsme tak zahlcení snahou o vlastní dokonalost a plněním všech úkolů, že pod jejich tíhou ztrácíme sami sebe. Jak přežít v dnešním světě, a přitom být originální a neřídit se diktátem mainstreamu? Jde to vůbec?

Design & umění Rozhovory
Fanny Leyten, manažerka návrhu interiérů a maloobchodního designu pro domácí vybavení IKEA
Číst článek
10. 09. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 5 min

Trend menšího bydlení roste i z touhy žít jednodušeji, s větší svobodou, říká v rozhovoru manažerka IKEA Fanny Leyten

IKEA se na poli nábytkového designu stala naprostou ikonou. Jaké trendy budou vládnout následující rok? A jsou dnes kuchyně více než místo pro vaření? Na otázky odpovídala Fanny Leyten, manažerka návrhu interiérů a maloobchodního designu pro domácí vybavení IKEA.

Interiér & architektura Design & umění Rozhovory Obsah časopisu NPB Interiéry
Ondřej Kábele představí během festivalu Czech Design Week zcela něco mimo svou dosavadní tvorbu
Číst článek
09. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 4 min

Sklo dokáže být nekompromisní a občas mě potrestá, říká Ondřej Kábele, mladý vizonář, který propojuje sklo, světlo a zvuk v netušené výsledky

„Nerad si dělám striktní plány,“ vysvětluje během rozhovoru Ondřej Kábele. Otevírá mu Cena Stanislava Libenského nové příležitosti? A kdo ho inspiruje na poli umění, ale i hudby? Svou tvorbu zcela poprvé představí během festivalu Czech Design Week, který otevře několik unikátních lokací v Praze

Rozhovory
Markéta Špundová
Číst článek
08. 09. 2025
Anna Novák
Doba čtení 4 min

Vyhořela a svoji zkušenost promítla do tvorby. Když člověk respektuje svoje tělo, je to ta nejlepší věc, kterou pro sebe může udělat, říká Markéta Špundová

Krajina, kterou prošel požár. Ohořelý domeček pokrytý květinami. Markéta Špundová ve své diplomové práci Ležet se bude až v hrobě zpracovává vlastní zkušenost s vyhořením. V rozhovoru mluví i tom, proč bychom si měli dovolit chybovat nebo jak se do její tvorby promítá feminismus a zájem o středověk.

Rozhovory
Výstava vychází ze známe knihy Město pro každého
Číst článek
05. 09. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Je pro nás důležité návštěvníky probouzet. Muzeum Roztoky přeneslo úspěšnou knihu " Město pro každého? " do formátu výstavy plné podnětů

Vyprázdní se obsah knihy, pokud se z ní stane výstava? S muzejní edukátorkou Terezou Šimkovou se bavíme o tom, co je problémem dnešních měst a zdali je opravdu Město pro každého? Udělejte si s námi výlet do Roztok u Prahy.

Rozhovory
IMG 4594
Číst článek
03. 09. 2025
Kateřina Hubertová
Doba čtení 4 min

Status umělce žádný příjem nepřináší, otevírá ale nové možnosti. Jak funguje a pro koho je určena tolik diskutovaná novinka?

Po dlouhé diskuzi v kulturní obci byl na jaře schválen zákon definující status umělce. Jde o člověka, který vykonává tvůrčí práci v kulturní oblasti, spadá sem tedy většina designérských profesí a výtvarné tvorby, včetně umělecké fotografie, ilustrace, architektury či uměleckých řemesel.

Design & umění Názory & polemika
Resort Slunce
Číst článek
01. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Tradice stará 150 let. Z hostince v Podještědí se stal resort Slunce, který spojuje tradici s komfortem inspirativním způsobem

Jizerské hory patří odjakživa mezi oblíbené výletní cíle mnoha Čechů. V malebné obci Osečná nedaleko Liberce se však nyní můžete ubytovat stranou hlavního turistického ruchu. Sto padesát let starý hostinec a krásný nedaleký statek se přeměnily v moderní rodinný resort s prvotřídní kuchyní a saunou.

Interiér & architektura
Značka Plastic Guys byla představena v novém díle podcastu
Číst článek
29. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Greenwashing nás štve! Se zakladatelem značky Plastic Guys o limitech a výzvách výroby plastových desek z recyklovaného odpadu

„Nebojíme se konkurence, pojďme zpracovávat plastový odpad všichni!“ navádí k recyklaci Ondřej Venclík, zakladatel firmy Plastic Guys, která se věnuje výrobě plastových desek z odpadu. „O plast v Česku není nouze, jedna brněnská firma vyrábí tolik plastu, kolik my zpracujeme za celý měsíc.“

Podcast