PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Jiří Jiroutek získal významnou cenu CGD, Foto: Dita Havránková

Jeho nábytek milují všechny generace. Jiří Jiroutek se stal ikonou už za svého života, ptáme se proč?

Obývací pokoje v Československu měly dlouhou dobu jedno společné: kus nábytku, který vymyslel Jiří Jiroutek. Talentovaný designér, který před rokem zemřel, dokázal ve svých návrzích geniálně skloubit praktičnost s výrazným estetickým stylem.

Uměleckořemeslná výroba 50. let musí reagovat na požadavky kladené na moderní životní styl. Objevují se nové materiály, technologie i způsoby tvarování. V nábytkářské tvorbě tak můžeme pozorovat syntézu meziválečné domácí produkce s výsledky účasti Československa na světové výstavě EXPO 58 v Bruselu. Poválečná etapa obnovy se vyznačuje i poptávkou po velkosériové výrobě sektorového nábytku, který se u spotřebitelů těšil veliké oblibě. Tato doba dala vzniknout ikoně českého nábytku, Jiřímu Jiroutkovi, od jehož smrti uplynul téměř rok.

Jiri Jiroutek získal významnou cenu CGD, Foto: Dita Havránková Jiri Jiroutek získal významnou cenu CGD, Foto: Dita Havránková
Jiri Jiroutek získal významnou cenu CGD, Foto: Dita Havránková

Jiří Jiroutek se narodil v roce 1928 v Pardubicích. Během druhé světové války byl totálně nasazen v chemické továrně v obci Semtín. V roce 1945 nastoupil do truhlářské dílny svého strýce, kde se mu dostalo pevných základů práce se dřevem. Následovalo studium střední školy, kde si Jiroutek ověřil, že to, co je dané na papíře, nemusí být tak snadno proveditelné v praxi. „V Chrudimi jsme dopoledne kreslili a odpoledne byly dílny, kde jsme vyráběli to, co jsme ráno vymysleli. Strašně mi to pomohlo, poněvadž jsem si uvědomoval, jak je některé detaily obtížné aplikovat v designu.“ 


Jiří Jiroutek, Interiér Praha - kuchyň s dvěma dřezy Jiří Jiroutek, Interiér Praha - kuchyň s dvěma dřezy
Jiří Jiroutek, Interiér Praha - kuchyň s dvěma dřezy

V roce 1947 nastoupil do firmy Michalík, zabývající se výrobou luxusního nábytku na zakázku. Během Jiroutkova pobytu na vojně byla tato soukromá živnost komunisty znárodněna a včleněna do podniku Interiér Praha – národního podniku, který se zabýval výrobou sektorového nábytku domácností a kanceláří. Jiří zde nastoupil na pozici designéra. Během práce absolvoval obor bytové tvorby na Uměleckoprůmyslové škole v Praze a v letech 1958–1968 byl vedoucím skupiny tvarového vývoje. Jiroutek stál i u zrodu jedné z prvních sektorových kuchyní u nás KU-550. Kuchyň se skládala z několika typů horních a dolních skříněk a z montážní stěny. U tohoto typu kuchyně nebyl zabudovaný dřez s baterií přímo v pracovní desce, jak je dnes běžné: „V třiapadesátém jsem jako první navrhl sektorovou kuchyň, která měla dva škopky. Každý ji chtěl mít doma a lidi ji kupovali ve velkém. V jednom škopku se nádobí mylo, do druhého se odkládalo, aby z něj okapala voda.“


Jiří Jiroutek, Interiér Praha, sada U-450 Jiří Jiroutek, Interiér Praha, sada U-450
Jiří Jiroutek, Interiér Praha, sada U-450

Na počátku 60. let Jiroutek nakreslil ikonickou komodu U-453 ze sektorové řady U-450, která se záhy stala velmi oblíbenou. Inspirací mu byly letáky ze zmiňované bruselské výstavy – horizontální dýhované plochy s dřevěným ohraničením v kombinaci s typicky bruselskou barevností šedé a růžové. „Měl jsem v Interiéru Praha dost slušné postavení, ale nebyl jsem ve straně. A tak do Bruselu na světovou výstavu jel v roce 1958 můj kolega. Přivezl spoustu materiálů a katalogů, v nichž bylo hodně inspirace. A já z nějakého vzdoru a vzteku nakreslil barevnou komodu na šikmých nožkách. Měla šuplíky v barvě černé, šedé a růžové. Tehdy se vůbec pracovalo s barvami, lidé si třeba nechali natřít jednu stěnu modrou a druhou červenou. Prostě se respektovala agresivita barev, takže jsem začal navrhovat barevný nábytek.“ 


Jiří Jiroutek, ikonická komoda U-453 Jiří Jiroutek, ikonická komoda U-453
Jiří Jiroutek, ikonická komoda U-453

Netradiční bylo i použití dřevěné podélné úchytky namísto kovové. Celá řada, která se skládala z dvaceti samostatných prvků, byla představena v katalogu z roku 1962. Jednotlivé prvky bylo možné kombinovat do vertikálních nebo horizontálních sestav. U sestavy U-450 byly k dokončení poprvé využity polyesterové laky. Charakteristickým motivem tohoto nábytku bylo užití pastelových barev na posuvných dvířkách, které kontrastovaly s přírodní dýhou dubovou. Jiroutkova sektorová řada tak velmi dobře uspokojila dobové bruselské naladění. Sektorová řada U-450 záhy zahájila velkosériovou produkci v podniku Interiér Praha a společně nábytkem U-100, jehož autorem byl Jindřich Halabala a který vyráběly UP závody Rousínov, patřila k nejoblíbenějším na československém trhu.

Jiří Jiroutek, U-460 Jiří Jiroutek, U-460
Jiří Jiroutek, U-460

V roce 1958 došlo k otevření prvního obchodního domu Ikea ve švédském Älmhultu a krátce nato přijeli zástupci firmy s úmyslem rozšířit export na zahraniční trhy a hledali vhodné výrobce. Jiroutek byl velmi kritický k jejich prezentované výkresové dokumentaci a vyslal jasné gesto k přepracování: „Chtěli rozšiřovat výrobu a hledali u nás možnost spolupráce. Když jsem viděl technickou dokumentaci, kterou si přivezli, řekl jsem, že není dokonalá a že to přepracuji. On sebral papíry ze stolu a rozčileně odešel. Ráno mi šéf řekl, že jsem firmě zkazil výtečný obchod a že půjdu zpět do výroby. Asi po dvou měsících pan Kamprad zavolal a vyžádal si mě do Švédska. Dlouho jsem přemýšlel o tom, proč si mě vybral. Došel jsem k názoru, že ze mě cítil dřevo a truhlařinu a to, že jsem vždycky ctil řemeslo.“ A právě tento přístup zřejmě vedl zakladatele firmy Ikea k tomu, že si Jiroutka vyžádal přímo do Švédska. Po pětiměsíčním schvalovacím procesu Jiroutek nastoupil do výrobního závodu jako konstruktér a specialista na demontáž, aby tak uspokojil požadavek Ikey, která v té době již nabízela svůj sortiment v plochých krabicích, což bylo ekonomické i ekologické zároveň. Je pozoruhodné, že Jiroutek se první měsíc dorozumíval s ředitelem Ikey německy, ten mu však jasně řekl, že se za několik měsíců musí naučit švédsky, jinak ve firmě pracovat nemůže. Jiroutek si tedy najal soukromého učitele a od roku 1967 působil ve švédském Älmhultu. Když mě Kamprad v dubnu přijímal, řekl mi, že se mám za měsíc přijít ukázat. Tak jsem za ním po měsíci přišel, a když jsme se bavili, řekl mi: ,Od prvního ledna švédsky, nebo pojedeš domů.´ Tak jsem si najal učitele a nakonec jsem se švédsky domluvil, i když to stálo hodně úsilí. Po dvou letech, kdy navštívil rodinu v domovině, byl tvrdě konfrontován s místní závistí, neb mimo jiné přijel vlastním autem, a po třech letech strávených ve Švédsku byl odvolán zpět do Československa.

Nanovo, komoda U-453 Jiřího Jiroutka Nanovo, komoda U-453 Jiřího Jiroutka
Nanovo, komoda U-453 Jiřího Jiroutka

Po návratu mu bylo znemožněno vykonávat pozici návrháře nábytku, nesměl tedy k milovanému rýsovacímu prknu, ale byl „degradován“ na prodavače nábytku. O této skutečnosti se při návštěvě Prahy dozvěděl i Kamprad a zřejmě po jeho přímluvě mohl být Jiroutek přijat do podniku zahraničního obchodu Ligna, kde působil až do roku 1979. Zde zúročil kromě technických dovedností i praxi z Ikey, neboť zde vytvářel technické výkresy a výrobu prototypů posílaných zahraničním klientům ke schválení. Dále organizoval mezinárodní veletrhy a výstavy nábytku od Casablanky přes Vídeň, Paříž až po Londýn. V sedmdesátých letech také působil jako jeden ze sedmi členů výtvarné rady pro schvalování návrhů všech nábytkových podniků v Československu. Pro nás je již těžko pochopitelné, že jakákoliv inovace v národních podnicích podléhala schválení výtvarné rady, která všechny návrhy hodnotila nejen po designové, ale i funkční stránce. „S nadsázkou by se dalo říct, že jsme lidem diktovali, v čem budou bydlet. Některé návrhy, co se nám dostávaly na stůl, byly nevyhovující. Občas se stalo i to, že už něco podobného na trhu bylo. A to všechno jsme museli korigovat.“ Po roce 1989 Jiroutek spolupracoval s fabrikou, která realizovala jeho vlastní zakázky, jednalo se především o návrhy nábytku pro kanceláře – osm let např. vybavoval kanceláře pojišťovně Kooperativa. Tyto aktivity vedly k založení vlastního Ateliéru Jiroutek, specializujícího se na interiéry bank. V roce 2004 Jiroutek živnost ukončil, ale rýsovací prkno neopustil. Když jej v roce 2018, šedesát let od prvního návrhu, kontaktovali mladí designéři z firmy NANOVO s nápadem obnovy výroby ikonických skříněk, souhlasil. Již několik let má firma výhradní právo vyrábět novou verzi řady U-450. Navíc se studio zabývá i renovací Jiroutkova nábytku, který se i dnes těší velké oblibě u nás a v zahraniční.

Jiroutkův design v moderním interiéru v Berouně. Foto: Dita Havránková pro Nanovo Jiroutkův design v moderním interiéru v Berouně. Foto: Dita Havránková pro Nanovo
Jiroutkův design v moderním interiéru v Berouně. Foto: Dita Havránková pro Nanovo

V řadě domácností tyto výrobky stále nalézáme, a jsou tedy součástí naší bytové kultury. Vzhledem ke svému jednoduchému tvarosloví s důrazem na vzhled materiálu a jemné barvy si zachovávají jistou nadčasovost. V těchto návrzích se totiž projektuje osobnost samotného pana Jiroutka – kombinace úcty k řemeslu, materiálu i člověku jako takovému.

Jiroutkův design v moderním interiéru v Praze. Foto: Dita Havránková pro Nanovo Jiroutkův design v moderním interiéru v Praze. Foto: Dita Havránková pro Nanovo
Jiroutkův design v moderním interiéru v Praze. Foto: Dita Havránková pro Nanovo

Použitá literatura:

- Jindřich Santar; Karel Poláček: EXPO 58: Světová výstava v Bruselu

- Daniela Karasová: Dějiny nábytkového umění IV.

- Emílie Benešová: EXPO '58: Příběh československé účasti na Světové výstavě v Bruselu

- Johanusová Markéta: Nábytek národního podniku Interiér Praha, bakalářská diplomová práce, 2017

- https://www.i60.cz/clanek/detail/22947/architekt-a-designer-jiri-jiroutek-cely-zivot-je-ze-me-citit-drevo

https://www.nanovo.cz/blog/nap...


Rubriky:

Další z rubriky

Při vzniku skleníku byl kladen důraz i na udržitelnost a estetickou kvalitu aby stavba co nejméně zatěžovala životní prostředí a zároveň byla vizuálně přitažlivá
Číst článek
08. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Návštěvníci Designbloku uvidí na střeše Superstudia v Křižíkových pavilonech skleník z lahví od okurek. Jak se z nápadu, kterému kdysi propadli zahrádkáři a kutilové, může stát cool téma pro komunitní zahrady?

Instalace Experimentální skleník bude na Designbloku umístěna na terase pavilonu E, v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha po celou dobu konání festivalu, od 8. do 12. října 2025. Součástí expozice bude také videoinstalace dokumentující vznik projektu i jeho základní filozofii.

Akce a události Design & umění
Designblok2025 Cirque Menu Rooftop by Cirque Menu foto Dita Havránková 2
Číst článek
07. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Startuje 27. ročník festivalu DESIGNBLOK. Od 8. do 12. října v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha, v Královském letohrádku Pražského hradu, Uměleckoprůmyslovém museu v Praze a Galerii Rudolfinum. Jaký bude?

Do festivalu se již tradičně zapojí také na čtyři desítky galerií, showroomů, prodejen designu a dalších míst po celé Praze. Výstavy v Uměleckoprůmyslovém museu a Galerii Rudolfinum bude možné zhlédnout až do 2. listopadu 2025 s platným festivalovým pasem.

Akce a události Interiér & architektura Design & umění Design guide
Leona Krlínová při práci na diplomovém projektu
Číst článek
01. 10. 2025
Tereza Urban
Doba čtení 4 min

Mapuje citlivé téma sesterství. Leona Krlínová ve své monumentální diplomové práci otevírá intimní témata, díky technice kolektivního plstění

„Sourozenecké vztahy jsou někdy emocionální horskou dráhou,“ říká Leona Krlínová, která se rozhodla své zkušenosti i příběhy dalších žen přetavit do diplomové práce o sesterství. Z osobních prožitků, večerů pletení a desítek rozhovorů vytvořila dílo, jež spojuje intimní téma sesterství.

Design & umění
Rozhovor Šimon Roubal
Číst článek
26. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 7 min

Občas musím třeba vylézt na strom nebo postavit stan ze sametu. Fotograf Šimon Roubal o experimentu jako způsobu tvorby

Šimon Roubal začal u fotografie, jeho tvorba se však postupně vyvinula v intermediální projekty. Letos nastupuje na AVU a ve své práci spojuje řemeslný přístup, digitální nástroje i participaci. Jak vyfotit nevyfotitelné a proč je důležitější proces než výsledné dílo?

Design & umění Rozhovory
Autorství a etika ve výstavní praxi - Alterace; Vzhůru!
Číst článek
24. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 6 min

Když dva dělají totéž. Autorství a etika ve výstavní praxi je citlivé téma, které nemá jasné řešení, co na konkrétní příklad výstavy říkají odborníci?

Výstavní architektura je nenápadná činnost na pozadí výstavní praxe. To, jak na nás výstava zapůsobí, je však právě její zásluha. Je instalační řešení děl samo autorským dílem? A co dělat, když se sobě dvě výstavy příliš podobají? S pomocí odborníků rozebíráme nedávný příklad takové situace.

Design & umění Názory & polemika
Analog Bros - rozhovor
Číst článek
22. 09. 2025
Lenka Kašparová Anna Grabherr
Doba čtení 5 min

Nastavili jsme si standard, který držíme za všech okolností. Prostě to chce věřit, neuhnout a makat, jsou přesvědčení zakladatelé sítotiskové manufaktury Analog Bros

V Analog Bros vznikají díla Jana Saudka, Marko Čermáka nebo Vladimira 518. Najdete je v pražských Nuslích, kde mají také zahrádku s trpaslíkem a dva psy. Kafe tu udělají každému, kdo má zájem o sítotisk. My jsme si povídali s Jakubem Stýblem, který studio před více než deseti lety založil.

Design & umění Rozhovory
V Ateliéru B114 na pražském Žižkově vzniká většina Heleniných projektů.
Číst článek
11. 09. 2025
Lenka Kašparová Anna Grabherr
Doba čtení 4 min

Nevytváří klony ale osobité originály. Helena Patelisová ve své práci propojuje keramické řemeslo, užité umění a slow design

Často jsme tak zahlcení snahou o vlastní dokonalost a plněním všech úkolů, že pod jejich tíhou ztrácíme sami sebe. Jak přežít v dnešním světě, a přitom být originální a neřídit se diktátem mainstreamu? Jde to vůbec?

Design & umění Rozhovory
Fanny Leyten, manažerka návrhu interiérů a maloobchodního designu pro domácí vybavení IKEA
Číst článek
10. 09. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 5 min

Trend menšího bydlení roste i z touhy žít jednodušeji, s větší svobodou, říká v rozhovoru manažerka IKEA Fanny Leyten

IKEA se na poli nábytkového designu stala naprostou ikonou. Jaké trendy budou vládnout následující rok? A jsou dnes kuchyně více než místo pro vaření? Na otázky odpovídala Fanny Leyten, manažerka návrhu interiérů a maloobchodního designu pro domácí vybavení IKEA.

Interiér & architektura Design & umění Rozhovory Obsah časopisu NPB Interiéry
IMG 4594
Číst článek
03. 09. 2025
Kateřina Hubertová
Doba čtení 4 min

Status umělce žádný příjem nepřináší, otevírá ale nové možnosti. Jak funguje a pro koho je určena tolik diskutovaná novinka?

Po dlouhé diskuzi v kulturní obci byl na jaře schválen zákon definující status umělce. Jde o člověka, který vykonává tvůrčí práci v kulturní oblasti, spadá sem tedy většina designérských profesí a výtvarné tvorby, včetně umělecké fotografie, ilustrace, architektury či uměleckých řemesel.

Design & umění Názory & polemika
Marek Kounovský a jeho kolekce Cannolli
Číst článek
27. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 6 min

Keramika v architektuře je stále zanedbané téma, přitom v minulosti toto spojení bylo běžné, říká Marek Kounovský, který osciluje mezi projektováním, designem i graffiti

Mladí umělci dnes často přechází mezi materiály, technikami, ateliéry i školami. Obory se stávají fluidnějšími a studenti se musí učit flexibilitě. Jaký je rozdíl mezi studiem architektury a designu a co tkví za přípravou na přehlídku Czech Design Week? O tom všem mluví designer Marek Kounovský.

Design & umění Rozhovory
JN interiér
Sutnarka - sympoziu Boundaries
Ikea
Krásný rok

AKCE A UDÁLOSTI

Moravské galerii se podařilo získat jedinečný soubor původního nábytku z Poldihausu! Nábytek z Domu hostí Poldiny hutě na Kladně podle návrhů Josefa Hoffmanna bude představen v nálezovém stavu a poukáže na Hoffmanna jako nadaného designéra.

15. června – 26. dubna 2026
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

JN Interiér

Nejnovější články

IMG 5581 1
Číst článek
17. 10. 2025
Pavlína Blahotová
Doba čtení 4 min

"Detaily odpovídající životnímu stylu obyvatel bytu se dají průběžně měnit. Pokud má ale dům nadčasový styl, má smysl ho aspoň připomenout."

Byt v pražském činžáku měl zachované prvky z konce 30. let 20. století. "Bohužel lité teraco na podlahách bylo silně poškozené, ale stalo se inspirací pro výběr nové krytiny i pro styl kuchyně, která měla navázat na prvorepublikovou eleganci," komentuje proměnu interiérový designér Petr Šlejmar.

Obsah časopisu NPB Interiéry Bydlení Proměny
Při vzniku skleníku byl kladen důraz i na udržitelnost a estetickou kvalitu aby stavba co nejméně zatěžovala životní prostředí a zároveň byla vizuálně přitažlivá
Číst článek
08. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Návštěvníci Designbloku uvidí na střeše Superstudia v Křižíkových pavilonech skleník z lahví od okurek. Jak se z nápadu, kterému kdysi propadli zahrádkáři a kutilové, může stát cool téma pro komunitní zahrady?

Instalace Experimentální skleník bude na Designbloku umístěna na terase pavilonu E, v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha po celou dobu konání festivalu, od 8. do 12. října 2025. Součástí expozice bude také videoinstalace dokumentující vznik projektu i jeho základní filozofii.

Akce a události Design & umění
Designblok2025 Cirque Menu Rooftop by Cirque Menu foto Dita Havránková 2
Číst článek
07. 10. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Startuje 27. ročník festivalu DESIGNBLOK. Od 8. do 12. října v Křižíkových pavilonech na Výstavišti Praha, v Královském letohrádku Pražského hradu, Uměleckoprůmyslovém museu v Praze a Galerii Rudolfinum. Jaký bude?

Do festivalu se již tradičně zapojí také na čtyři desítky galerií, showroomů, prodejen designu a dalších míst po celé Praze. Výstavy v Uměleckoprůmyslovém museu a Galerii Rudolfinum bude možné zhlédnout až do 2. listopadu 2025 s platným festivalovým pasem.

Akce a události Interiér & architektura Design & umění Design guide
Leona Krlínová při práci na diplomovém projektu
Číst článek
01. 10. 2025
Tereza Urban
Doba čtení 4 min

Mapuje citlivé téma sesterství. Leona Krlínová ve své monumentální diplomové práci otevírá intimní témata, díky technice kolektivního plstění

„Sourozenecké vztahy jsou někdy emocionální horskou dráhou,“ říká Leona Krlínová, která se rozhodla své zkušenosti i příběhy dalších žen přetavit do diplomové práce o sesterství. Z osobních prožitků, večerů pletení a desítek rozhovorů vytvořila dílo, jež spojuje intimní téma sesterství.

Design & umění
Villa Fitz v Rokycanech
Číst článek
30. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Historie, která se otevřela současnosti. Villa Fitz v Rokycanech sbírá ceny za empatické propojení dvou světů. Proč stojí za návštěvu?

Na náměstí v Rokycanech stojí dům, který dlouho působil spíš unaveně než vznešeně. Novorenesanční vila z konce 19. století se během desetiletí změnila v kancelářskou budovu, která nenaznačovala, že kdysi bývala symbolem prosperity a elegance.

Interiér & architektura
Rozhovor Šimon Roubal
Číst článek
26. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 7 min

Občas musím třeba vylézt na strom nebo postavit stan ze sametu. Fotograf Šimon Roubal o experimentu jako způsobu tvorby

Šimon Roubal začal u fotografie, jeho tvorba se však postupně vyvinula v intermediální projekty. Letos nastupuje na AVU a ve své práci spojuje řemeslný přístup, digitální nástroje i participaci. Jak vyfotit nevyfotitelné a proč je důležitější proces než výsledné dílo?

Design & umění Rozhovory
Nový Showroom LD Seating otevřený v Londýně!
Číst článek
24. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Mezinárodní expanze. LD Seating otevírá showroom v londýnské čtvrti Clerkenwell

Společnost LD Seating oficiálně otevřela svůj showroom v Londýně – v nově vzniklém prostoru Atelier Bohemia na adrese 3 Clerkenwell Road, přímo v srdci jedné z nejvýznamnějších světových designérských čtvrtí. Co vás uvnitř čeká?

Interiér & architektura
Autorství a etika ve výstavní praxi - Alterace; Vzhůru!
Číst článek
24. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 6 min

Když dva dělají totéž. Autorství a etika ve výstavní praxi je citlivé téma, které nemá jasné řešení, co na konkrétní příklad výstavy říkají odborníci?

Výstavní architektura je nenápadná činnost na pozadí výstavní praxe. To, jak na nás výstava zapůsobí, je však právě její zásluha. Je instalační řešení děl samo autorským dílem? A co dělat, když se sobě dvě výstavy příliš podobají? S pomocí odborníků rozebíráme nedávný příklad takové situace.

Design & umění Názory & polemika
Mlýn Hrušky je jedinečné místo, kde se pojí historie s moderní dobou
Číst článek
23. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 5 min

Jak z ruin vznikla vila, která spojuje český design, architekturu a rodinný odkaz. Villa Hrušky je lokální zázrak, který nesmíte minout

Moderní názor na folklórní Moravu. Jak se podařila rekonstrukce vily z první poloviny dvacátého století? Na jedničku!

Design guide
Analog Bros - rozhovor
Číst článek
22. 09. 2025
Lenka Kašparová Anna Grabherr
Doba čtení 5 min

Nastavili jsme si standard, který držíme za všech okolností. Prostě to chce věřit, neuhnout a makat, jsou přesvědčení zakladatelé sítotiskové manufaktury Analog Bros

V Analog Bros vznikají díla Jana Saudka, Marko Čermáka nebo Vladimira 518. Najdete je v pražských Nuslích, kde mají také zahrádku s trpaslíkem a dva psy. Kafe tu udělají každému, kdo má zájem o sítotisk. My jsme si povídali s Jakubem Stýblem, který studio před více než deseti lety založil.

Design & umění Rozhovory