PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Adam Kvaček zaujal svým analytickým přístupem v Diploma Selection na posledním ročníku festivalu Designblok

I když po nás zbude spálená zem, příroda si planetu vezme zase zpět. Adam Kvaček svou prací otevírá složité otázky, na které neexistují jednoduché odpovědi

Jeho diplomová práce Paradox of Isoëte vzbuzuje zájem odborné i laické veřejnosti. Zkoumá odcizení člověka od přírody a nabízí i scénář možné budoucnosti bez přírodních druhů, které vyhynou v důsledku lidské činnosti.

Adame, patříte k nejmladší generaci designérů, před kterou okolnosti staví řadu nových výzev. Cítíte z nich vy sám obavu nebo je vnímáte jako profesní výzvu?

ADAM: Necítím obavy. Dnešní dobu vnímám takovou jaká je. Každá doba přináší své problémy a výzvy, které designér musí zpracovávat. Správnou cestou je pro mě reagovat právě na aktuální stav společnosti.

Máte pocit, že ve vašem okolí rezonuje větší odpovědnost k životnímu prostředí? Stává se to přirozeným mind setem i vašich spolužáků?

ADAM: Životní prostředí je jedno z nejdůležitějších témat současnosti. V různých formách rezonuje ve společnosti, médiích i třeba ve vědecké komunitě. Takže abych navázal na předchozí otázku, je to právě o kontextu, ve kterém člověk pracuje a přirozeně se toto téma pak stává mind setem lidí, kteří tuto dobu tvoří. Je to volbou a zodpovědností tvůrce na takový kontext reagovat.

Projekt si klade za cíl prozkoumat odcizení lidstva přírodě prostřednictvím interakcí s prostředím, ve kterém žijeme. Spekulace nabízí scénář blízké budoucnosti v kontextu současného alarmujícího úbytku přírodních druhů v důsledku lidského chování Projekt si klade za cíl prozkoumat odcizení lidstva přírodě prostřednictvím interakcí s prostředím, ve kterém žijeme. Spekulace nabízí scénář blízké budoucnosti v kontextu současného alarmujícího úbytku přírodních druhů v důsledku lidského chování
Projekt si klade za cíl prozkoumat odcizení lidstva přírodě prostřednictvím interakcí s prostředím, ve kterém žijeme. Spekulace nabízí scénář blízké budoucnosti v kontextu současného alarmujícího úbytku přírodních druhů v důsledku lidského chování

Vaše aktuálně oceňovaná práce Paradox of Isoëte chce upozornit na problematiku mizejících druhů. A to relativně logickým způsobem - udělat je užitečnými pro člověka. Můžete popsat konkrétní postup, jak na to?

ADAM: Můj projekt není návodem k udržitelnosti. Naopak lehce ironicky poukazuji na zjednodušená řešení, která naše společnost často volí, když očekává okamžité výsledky, místo aby se problematikou zabývala holisticky. Občas mám pocit, že si vytváříme jakýsi paralelní vesmír, obklopeni jednoduchými otázkami, abychom mohli efektivně přinášet odpovědi. Ale přitom je potřeba se na problémy podívat z širší perspektivy. Zjistíme, že často je odpověď mnohem složitější.

Adam projekt rozpracoval do několika rovin. Nejprve představuje možnosti chránění ohrožených druhů a až v poslední fázi přistupuje k využití rostliny pro potřeby lidstva Adam projekt rozpracoval do několika rovin. Nejprve představuje možnosti chránění ohrožených druhů a až v poslední fázi přistupuje k využití rostliny pro potřeby lidstva
Adam projekt rozpracoval do několika rovin. Nejprve představuje možnosti chránění ohrožených druhů a až v poslední fázi přistupuje k využití rostliny pro potřeby lidstva

Není to ale paradox? Vše, co v dějinách člověk považoval za užitečné, má naopak tendenci maximálně vytěžit ve svůj prospěch. Nestál podobný antropocentrismus naopak na počátku hubení druhů? Není pro přírodu lepší, když je člověku neviditelná?

ADAM: V mém projektu komentuji nadprodukci některých druhů ­ nepřirozené monokultury ­ které jsou člověku k užitku a ty pak vytěžuje. Tím ale potlačuje všechny ostatní. Tyto utlačované druhy pak přesouvá do národních parků, zakonzervovaných ostrovů naší představy divokosti a nedotčenosti, kde uměle druhy chrání a tento proces se znovu stává nepřirozeným.

Přírodě na neviditelnosti nezáleží. My ničíme prostředí ve kterém sami žijeme. I když po nás zbude spálená zem, příroda si planetu vezme zase zpět. Často říkám, že člověk je jen jednou z dalších katastrof pro planetu a přírodní druhy, podobně jako například doba ledová. S přírodou bychom měli soužít pro vlastní prospěch a vlastní přežití. Pro to je potřeba brát přírodní druhy jako rovnocenného partnera.

Rostliny Isoëtes neboli šídlatky jsou stálezelené rostliny, které se vyskytují především ve stojaté vodě. Některé jejich druhy jsou i suchozemské, ale vždy rostou ve vlhkém prostředí Rostliny Isoëtes neboli šídlatky jsou stálezelené rostliny, které se vyskytují především ve stojaté vodě. Některé jejich druhy jsou i suchozemské, ale vždy rostou ve vlhkém prostředí
Rostliny Isoëtes neboli šídlatky jsou stálezelené rostliny, které se vyskytují především ve stojaté vodě. Některé jejich druhy jsou i suchozemské, ale vždy rostou ve vlhkém prostředí

Kdy a proč vás vlastně napadlo podobný problém řešit?

ADAM: K přírodě z pohledu vědy mám vztah skrze svou rodinu. Od dětství jsem měl možnost pozorovat vědecké přístupy a přemýšlet, jak s přírodou zacházíme. Jde o potřebu člověka chránit se skrze porozumění. Díky porozumění, ať už reálnému nebo domnělému, se nám může dostávat pocitu bezpečí, až moci a neohroženosti. To mi připadá fascinující. 

Projekt Adama Kvačka dokresluje projekce, ve které je vykreslen příběh druhu Isoëtes, doplněný artefakty ve skleněných krabičkách - jde o jednorázové příbory z rostliny Isoëtes, vzorky materiálu nebo kresby skleníku, kde se má tato rostlina pěstovat Projekt Adama Kvačka dokresluje projekce, ve které je vykreslen příběh druhu Isoëtes, doplněný artefakty ve skleněných krabičkách - jde o jednorázové příbory z rostliny Isoëtes, vzorky materiálu nebo kresby skleníku, kde se má tato rostlina pěstovat
Projekt Adama Kvačka dokresluje projekce, ve které je vykreslen příběh druhu Isoëtes, doplněný artefakty ve skleněných krabičkách - jde o jednorázové příbory z rostliny Isoëtes, vzorky materiálu nebo kresby skleníku, kde se má tato rostlina pěstovat

Nedávno jste projekt představil v Miami na tamním veletrhu. Jak se vám povedlo se tam dostat?

ADAM: Byl jsem pozván. Ale popravdě nerad bych, aby účast v Miami, nebo jinde nějakým způsobem přebila vnímání projektu jako takového.

Celá idea je hodně konceptuální, sklízí ale pozitivní ohlasy, účastnil jste se Diploma Selection i veletrhu v Miami. Proč myslíte, že právě váš přístup tak rezonuje?

ADAM: Výzkumný přístup je zajímavý tím, že otevírá témata blízká většinové společnosti, komentuje aktuální problémy, s nimiž se může člověk ztotožnit. Já rozhodně nejsem první, kdo vytváří výzkumný projekt. Myslím ale, že můj přístup je specifický vtipem, multimedialitou a vizualitou. To vše pomáhá diváka zaujmout. Téma otevírám, ale nechávám lidem prostor pro vlastní porozumění, vyhýbám se zkratkovitému řešení. Jde mi o to přimět lidi k zamyšlení.

V Miami vystavoval v té době i Tadeáš Podracký nebo The Chemistry gallery. Narozdíl třeba od veletrhu v Miláně to je skromnější zastoupení. Co vám osobně a profesně tato prezentace dala?

ADAM: V souvislosti s konceptem mého projektu si cením například možnosti spolupracovat s místní Botanickou zahradnou Fairchild Tropical Botanic Garden. Obecně bych řekl, že Alcova Miami je jedinečná platforma pro setkávání zajímavých lidí z oboru ať už jde o tvůrce/kyně, kurátory/ky, návštěvníky/ce nebo novináře/ky.

Samotná rostlina byla efektivně prezentována v rámci instalace Samotná rostlina byla efektivně prezentována v rámci instalace
Samotná rostlina byla efektivně prezentována v rámci instalace

Design, především ten světový, nad udržitelností a odpovědností oči nezavírá a podobné projekty jsou na mezinárodním poli vidět často. Ne tak v Česku. Proč myslíte, že pro české designéry toto není téma?

ADAM: Proporčně mi připadá zastoupení lidí, kteří se věnují udržitelnosti v Česku, srovnatelné. Ve světě je také stále silná tendence přistupovat k designu pragmaticky. Připadá mi, že u nás je na rozdíl od mezinárodní scény jen menší spotlight na udržitelná témata a lidé, kteří se zabývají kritičtějším, nebo výzkumnějším přístupem k přírodě často stojí mimo centrum dění, nebo bývají zařazovaní do jiných kategorií - od neziskovek, výzkumu, startupů, vzdělávání až třeba po umění, i když často uplatňují designerské přístupy. I když si myslím, že se přemýšlení nad pojmem design ve světě i v Česku mění.

Projekt Paradox of Isoëtes vznikl ve spolupráci s botaniky a environmentalisty z Českého národního muzea Projekt Paradox of Isoëtes vznikl ve spolupráci s botaniky a environmentalisty z Českého národního muzea
Projekt Paradox of Isoëtes vznikl ve spolupráci s botaniky a environmentalisty z Českého národního muzea

Podobné přehlídky jako ta v Miami ale často sklízejí i kritiku právě za svoji neohleduplnost k životnímu prostředí, cestují na ně letecky tisíce lidí, vyrábějí se jednorázové instalace atd. Měl jste dilema, jestli chcete být součástí, nebo to zkrátka byla příliš sladká výzva?

ADAM: Jde o komplikovanou otázku. Nechci se pasovat do soudce, který rozhoduje, kdo má a kdo nemá právo cestovat nebo vystavovat. Je potřeba brát v potaz význam a dosah projektu a dopad na životní prostředí. Ale s klidným svědomím můžu říct, že v mém případě účast na eventu smysl měla. Projekt přinesl do tohoto prostředí nová témata. Výzkumný a kritičtější projekt oslovil návštěvníky především právě kvůli nevšednímu přístupu, který v Miami není běžný - a o tom přímo platforma Alcova Miami je. Přinášet evropské přístupy k designu na druhou stranu Atlantiku.

Adamova prezentace v rámci festivalu Alcova Miami Adamova prezentace v rámci festivalu Alcova Miami
Adamova prezentace v rámci festivalu Alcova Miami

Jaké další plány s Paradox of Isoëte máte?

ADAM: Rád bych projekt rozšířil. Každá kapitola tohoto projektu se dá rozpracovat. Dále bych jej rád představil při dalších příležitostech v Evropě i mimo ni. Paradox of Isoëte pořád pokračuje. Můžete se brzy těšit na novinky.


ADAM KVAČEK

Produktový designér Adam Kvaček se primárně zaměřuje na výzkum designu, který klade důraz na kontext. Vystudoval Ateliér produktového designu na pražské UMPRUM a svou práci stihl odprezentovat na světových přehlídkách Alcova Miami, Milan Design Week nebo Dutch Design Week, a ve městech jako New York nebo Brusel. Místní publikum jej mohlo spatřit na festivalu Designblok jako finalistu v Diploma Selection, nebo jako kustoda v pražském CAMPu. Do budoucna by rád pokračoval v prohlubování výzkumu, který odstartovala jeho diplomová práce. „Dále bych chtěl upevnit pozici kritického designu v českém prostředí a propojit instituce, kterým design není vlastní, s metodami, které design může nabídnout.“  

Rubriky:

Další z rubriky

Natálie Navrátilová a šéfredaktorka Designnews Veronika Pařízková
Číst článek
30. 04. 2025
Redakce Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Že ženy dělají jemnější design je klišé. Na produktu nepoznáte, jestli ho dělal muž či žena, je přesvědčená Natalie Navrátilová, která navrhuje příbory i pravítka

„Drobné nástroje potřebují strašně času. Diplomové prototypy nebyly vůbec dokonalé. Musela jsem se několikrát připomenout. Spíš než o odvaze byla tato spolupráce o vytrvalosti,“ prozrazuje Natalie Navrátilová detaily vzniku kolekce pro Mikov, která ji vynesla cenu Objev roku na Czech Grand Design.

Design & umění Podcast
Fotograf Filip Švácha a designérka a umělkyně Pavlína Šváchová se synem Vendelínem; foto: Agnes Čechová; Pavlína se v tvorbě věnuje také šálkovým objektům; foto: Filip Švácha.
Číst článek
21. 04. 2025
Eliška Vrbová
Doba čtení 2 min

S dítětem jsme přestali prokrastinovat a naše práce je soustředěnější. V Ústí je rodinná atmosféra, UMPRUM by na nás byla moc ambiciózní, říkají Pavlína a Filip Šváchovi

Ona se věnuje designu skla a volnému umění, on nejen její objekty fotografuje. Pavlínu a Filipa Šváchovi spojilo studium v Ústí nad Labem a dnes sdílí kromě společné domácnosti i kreativní vize v projektech toho druhého. Jaké je soužití dvou designérů a umělců a jak jim život proměnilo rodičovství?

Design & umění Rozhovory
Nová židle Flexi Lounge
Číst článek
18. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Židle, co sbírá ceny. Boskovická firma LD Seating slaví mezinárodní úspěch s křeslem Flexi Lounge, čím je výjimečné?

Od uvedení první židle Flexi Light v roce 2014 až po kompletní rodinu sezení. LD Seating představuje nejnovější přírůstek do série Flexi Lounge – nový typ křesla navrženého pro maximální pohodlí.

Design & umění
Eliška Gogolová & Ateliér Kompost
Číst článek
16. 04. 2025
Tereza Tomášová
Doba čtení 3 min

Mám pocit, že v našem malém rybníčku bychom se měli povzbuzovat, říká textilní výtvarnice Eliška Gogolová, která vrací slávu prošívaným vestičkám našich babiček

Tvoří originální prošívané vesty, vyrábí úrodné vlněné sochy a chystá se na vlastní autorské látky. Co Eliška Gogolová oceňuje na olympijské kolekci? Jak o sobě může dát začínající textilní designér vědět a proč by uvítala raději cenu spojenou s finanční odměnou než kousek křišťálového dortu?

Design & umění Rozhovory
Cílem Nebezboží je ukázat, že víra v Boha není záležitostí minulosti
Číst článek
14. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

I věřící si zaslouží vkusný produkt. Klára Frídlová oslovila mladé designéry, aby vymysleli, jak modernizovat tradiční křesťanské atributy

Kolekce křesťanských produktů se současnou estetikou nyní nabízí online obchod Nebezboží, jehož zakladatelka Klára Frídlová oslovila mladé autory a výtvarníky, aby vytvořili tradiční předměty snoubící v sobě katolickou tradici i současný design.

Design & umění
Upcyklace je ve světě rozšířeným pojmem
Číst článek
11. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Co, jak a proč vůbec dále vytvářet? Studenti z plzeňské Sutnarky hledají řešení pro nadprodukci v recyklaci a minimalizaci odpadu

Jak prodloužit životnost oděvů, kožených doplňků a obuvi v době vizuální inflace a nadprodukce? Studující ateliéru Fashion design Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni (FDU ZČU) hledali odpověď skrze kvalitní materiály, chytré střihy a upcycling.

Design & umění
Jana Zielinski a přebal knihy Křehká krása designu
Číst článek
09. 04. 2025
Jana Mattas Horáčková
Doba čtení 2 min

Absence kritického pohledu, přesto vizuálně zajímavá a inspirativní. Jaká je kniha, která vypráví příběh Jany Zielinski?

Kniha Křehká krása designu je rozhovorem o designu, ale také osobním příběhem Jany Zielinski. Co vše stojí za úspěchem Designbloku a jaká je jeho skutečná cena? Jak vypadá cesta ženy, která zasvětila svůj profesní život tvorbě, organizaci a podpoře designu u nás i v zahraničí?

Design & umění Názory & polemika
Terezie Foldynová a Tereza Samková
Číst článek
02. 04. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Malovat obrazy "aby se líbily" bych nezvládla. Dvě autorky spjaté s Ostravou definují, co je inspiruje a čím je tamní scéna specifická

Dvě odlišné autorky, dva jiné přístupy. Přesto Terezii Foldynovou a Terezu Samkovou mnohé spojuje. Především místo původu a působení - Ostrava. Jak se do jejich tvorby promítá?

Design & umění Rozhovory
Karolína Kučerová s moderátorkou Veronikou Pařízkovou
Číst článek
31. 03. 2025
Veronika Pařízková Redakce
Doba čtení 2 min

Vždy jsem byla trochu šprt, neřeším stejné věci jako spolužáci, vysvětluje Karolína Kučerová, která začala studovat design až ve 26 letech. Co musela obětovat? A cítí tlak, jak tvořit?

„Nemyslím, že dnes člověk prorazí jen díky instagramu. Najdete tam řadu lidí, co mají sledující, ale chybí jim talent “ hodnotí vliv sociálních sítí Karolína Kučerová, která navrhuje sklo i keramiku. Chce ho někdy smazat? Prodává se lépe sklo nebo keramika? A proč roste obliba hrníčků bez oušek?

Design & umění Názory & polemika Rozhovory Podcast
Jakub Berdych Karpelis
Číst článek
28. 03. 2025
Kateřina Hubertová
Doba čtení 3 min

Schopnost myslet netradičně a ironie s humorem. Analyzujeme, proč je Jakub Berdych Karpelis zásadní osobností zdejší scény

Na pomezí designu a umění, vždy ale s humorem se pohybuje sochař a designér Jakub Berdych Karpelis. Nebojí se experimentovat s materiály a postupy jejich zpracování. Nebrání se ani nadsázce, ironii, netradičním tématům a kombinacím. Snad díky tomu se dnes řadí mezi české designérské hvězdy.

Design & umění Názory & polemika
JN interiér

AKCE A UDÁLOSTI

Moravská galerie prezentuje tvorbu letošní výherkyně ocenění designérky roku Czech Grand Design Kateřiny Handlové. Nenechte si ujít výstavu sklářských prací Záznam mizení, pohybující se na hranici designu a citlivého náhledu do zkušenosti autorky.

25. dubna 2025 – 29. března 2026
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

JN interiér

Nejnovější články

Natálie Navrátilová a šéfredaktorka Designnews Veronika Pařízková
Číst článek
30. 04. 2025
Redakce Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Že ženy dělají jemnější design je klišé. Na produktu nepoznáte, jestli ho dělal muž či žena, je přesvědčená Natalie Navrátilová, která navrhuje příbory i pravítka

„Drobné nástroje potřebují strašně času. Diplomové prototypy nebyly vůbec dokonalé. Musela jsem se několikrát připomenout. Spíš než o odvaze byla tato spolupráce o vytrvalosti,“ prozrazuje Natalie Navrátilová detaily vzniku kolekce pro Mikov, která ji vynesla cenu Objev roku na Czech Grand Design.

Design & umění Podcast
CASAROSA by Denisa Strmisková
Číst článek
28. 04. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Esence jednoduchosti. V Českém Krumlově vznikla CASAROSA, malebný apartmánový dům se sofistikovanými interiéry

Mysleli jste si, že Český Krumlov je už plný možností stylového ubytování? Omyl. Jeho potenciál zjevně není stále vytěžený. Důkazem je malebná rekonstrukce domu v části Plešivec, který nese název CASAROSA.

Interiér & architektura Design guide
Klára Daniová se ponořila do sociologie a jako výstup vytvořila knihu (ale i online stránku) podpořenou kvalitním zpracováním
Číst článek
23. 04. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Spíše panuje skepse, než víra v lepší zítřky. Grafická designérka Klára Daniová stvořila knihu, která zkoumá fenomén spolubydlení z různých stran

Bydlení je téma, které hýbe celou společností. Absolventka Ateliéru grafický design a nová média Klára Daniová se rozhodla zpracovat fenomén spolubydlení a v eponymní knize ukazuje jeho světlé i stinné stránky.

Názory & polemika Rozhovory
Fotograf Filip Švácha a designérka a umělkyně Pavlína Šváchová se synem Vendelínem; foto: Agnes Čechová; Pavlína se v tvorbě věnuje také šálkovým objektům; foto: Filip Švácha.
Číst článek
21. 04. 2025
Eliška Vrbová
Doba čtení 2 min

S dítětem jsme přestali prokrastinovat a naše práce je soustředěnější. V Ústí je rodinná atmosféra, UMPRUM by na nás byla moc ambiciózní, říkají Pavlína a Filip Šváchovi

Ona se věnuje designu skla a volnému umění, on nejen její objekty fotografuje. Pavlínu a Filipa Šváchovi spojilo studium v Ústí nad Labem a dnes sdílí kromě společné domácnosti i kreativní vize v projektech toho druhého. Jaké je soužití dvou designérů a umělců a jak jim život proměnilo rodičovství?

Design & umění Rozhovory
Nová židle Flexi Lounge
Číst článek
18. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Židle, co sbírá ceny. Boskovická firma LD Seating slaví mezinárodní úspěch s křeslem Flexi Lounge, čím je výjimečné?

Od uvedení první židle Flexi Light v roce 2014 až po kompletní rodinu sezení. LD Seating představuje nejnovější přírůstek do série Flexi Lounge – nový typ křesla navrženého pro maximální pohodlí.

Design & umění
Speciální pozornost věnujte jídelnímu prostoru. Ten musí být natolik příjemný, aby se s jídlem neutíkalo k nejbližší možné obrazovce
Číst článek
17. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Vybavení domácnosti: Co zohlednit a na čem ušetřit?

Mít kousek prostoru, kterému můžete říkat domov, je výhra. I díky tomu, že si ho můžete uzpůsobit úplně podle sebe. Pokud vybavujete svůj první byt, anebo třeba jen pokoj, máme pro vás pár praktických tipů, od čeho se odpíchnout a co vám pomůže docílit přesně takové harmonie, jakou potřebujete.

Nezařazené
Eliška Gogolová & Ateliér Kompost
Číst článek
16. 04. 2025
Tereza Tomášová
Doba čtení 3 min

Mám pocit, že v našem malém rybníčku bychom se měli povzbuzovat, říká textilní výtvarnice Eliška Gogolová, která vrací slávu prošívaným vestičkám našich babiček

Tvoří originální prošívané vesty, vyrábí úrodné vlněné sochy a chystá se na vlastní autorské látky. Co Eliška Gogolová oceňuje na olympijské kolekci? Jak o sobě může dát začínající textilní designér vědět a proč by uvítala raději cenu spojenou s finanční odměnou než kousek křišťálového dortu?

Design & umění Rozhovory
Cílem Nebezboží je ukázat, že víra v Boha není záležitostí minulosti
Číst článek
14. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

I věřící si zaslouží vkusný produkt. Klára Frídlová oslovila mladé designéry, aby vymysleli, jak modernizovat tradiční křesťanské atributy

Kolekce křesťanských produktů se současnou estetikou nyní nabízí online obchod Nebezboží, jehož zakladatelka Klára Frídlová oslovila mladé autory a výtvarníky, aby vytvořili tradiční předměty snoubící v sobě katolickou tradici i současný design.

Design & umění
Upcyklace je ve světě rozšířeným pojmem
Číst článek
11. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Co, jak a proč vůbec dále vytvářet? Studenti z plzeňské Sutnarky hledají řešení pro nadprodukci v recyklaci a minimalizaci odpadu

Jak prodloužit životnost oděvů, kožených doplňků a obuvi v době vizuální inflace a nadprodukce? Studující ateliéru Fashion design Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni (FDU ZČU) hledali odpověď skrze kvalitní materiály, chytré střihy a upcycling.

Design & umění
Jana Zielinski a přebal knihy Křehká krása designu
Číst článek
09. 04. 2025
Jana Mattas Horáčková
Doba čtení 2 min

Absence kritického pohledu, přesto vizuálně zajímavá a inspirativní. Jaká je kniha, která vypráví příběh Jany Zielinski?

Kniha Křehká krása designu je rozhovorem o designu, ale také osobním příběhem Jany Zielinski. Co vše stojí za úspěchem Designbloku a jaká je jeho skutečná cena? Jak vypadá cesta ženy, která zasvětila svůj profesní život tvorbě, organizaci a podpoře designu u nás i v zahraničí?

Design & umění Názory & polemika