PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Markéta Kalivodová, Lucie Vasilová a Lenka Záhorková- designérky studia Nalejto, Eliška Lhotská, Salvátor Soška a Lucie Kutálková

Sleva je dobrý sluha, ale zlý pán. Ptáme se, jak přistupují lokální designéři a značky k slevovým akcím a zvýhodněným prodejům svého zboží. Vyplatí se?

Cenotvorba je v případě designéru citlivá věc. Cena materiálů, lidská práce, často lokální zdroje a navíc náklady spojené s prodeji. I proto se ke slevovým akcím lokální scéna často neuchyluje. Zeptali jsme se přesto známých tvůrců, jaký mají ke slevám vztah a zda je potřebují.

LHOTSKÁ JEWELLERY

Za Lhotská Jewellery odpovídala zakladatelka a designérka značky Eliška Lhotská. 

Eliška Lhotská je dnes již renomovanou značkou mezi šperkaři Eliška Lhotská je dnes již renomovanou značkou mezi šperkaři
Eliška Lhotská je dnes již renomovanou značkou mezi šperkaři

Používá Vaše značka nástroj slev na Vaše výrobky? 

ELIŠKA: Slevové akce máme velmi zřídka. Zrovna teď v lednu proběhla naše každoroční sleva, která je mezi zákazníky velmi oblíbená. Možná právě proto, že je v podstatě jediná. Společně se zákazníky z ní mám radost i já, jelikož vždy nakoupí i ti, kteří si šperk běžně dovolit nemohou. V době Instagramu tuto akci vnímám i jako hezkou online odměnu za to, že nás klienti sledují. 

Bylo Vaše přesvědčení využívat slevy neměnné od založení značky nebo se to v průběhu času změnilo?

ELIŠKA: Myslím, že se můj postoj vůči slevám v průběhu let nijak zvlášť nezměnil. Věřím, že se dokážu vcítit do zákazníka, který má třeba omezené finanční prostředky a představit si, jak moc ho může slevová akce potěšit. Zároveň je pro mne důležité, abychom se při těchto akcích nedostali za hranu nákladů a také, aby všechny akce podporovaly (a nenarušovaly) náš brand. 

Značka slevy využívá jen výjimečně. Radost zákazníkům vytváří například jedinečnou slevu na autorčiny narozeniny Značka slevy využívá jen výjimečně. Radost zákazníkům vytváří například jedinečnou slevu na autorčiny narozeniny
Značka slevy využívá jen výjimečně. Radost zákazníkům vytváří například jedinečnou slevu na autorčiny narozeniny

V případě, že slevy používáte při jakých příležitostech a v jaké výši?  

ELIŠKA: Naše největší sleva je již zmíněná lednová akce pořádaná k příležitosti mých narozenin. Trvá jen jeden den a zákazníci mohou nakupovat o 20 % levněji. Větší slevy máme pouze na šperky, které plánujeme vyřadit z nabídky, produkty z vývoje nebo prototypy. Jelikož každý šperk vyrábíme ručně a každý tak v sobě nese lidský dotek a spoustu práce, roztavení produktu je pro nás opravdu krajní možnost. Proto pořádáme akce jako Sample Sales a LAST CALL.

Je důležité, aby naši klienti chápali, že jsme lokální značka, která všechny produkty vyrábí ručně z místních nebo evropských materiálů vysoké kvality. Z toho důvodu máme opravdu vysoké výrobní náklady, a proto není možné, abychom slevy nabízeli častěji. Zároveň máme v portfoliu třeba kolekci originálů Tahoe Original nebo workshopy, na které slevy neposkytujeme vůbec. V obou těchto případech je výsledným produktem zcela jedinečný šperk, kterému věnujeme speciální péči, proto zde není prostor ani pro mírné zlevnění.

Showroom najdete na Přístavní 15 v pražských Holešovicích Showroom najdete na Přístavní 15 v pražských Holešovicích
Showroom najdete na Přístavní 15 v pražských Holešovicích

Vy sami ve slevách u designérů nakupujete, případně co? 

ELIŠKA: Pokud se o slevě dozvím a jedná se o produkt, který se mi líbí nebo si jej přeju, tak slevu ráda využiji. Nestává se ale, že bych na ni vyloženě čekala nebo ji vyhledávala. U designérů, které znám osobně, si ráda připlatím. Vnímám to jako podporu jejich tvorby a navíc vím, za co přesně připlácím. U designérských obchodů zase cítím, že platím za kurátorský výběr a estetický styl někoho, kdo značky a produkty vybral a jeho unikátní styl tříbil roky. 

Vždy se navíc snažím sledovat, jaké hodnoty autor produktu předává. S tímto vědomím si pak dokážu mnohem více užít, že daný produkt mohu používat a obyčejné okamžiky se mění ve speciální. Zároveň je lepší vlastnit těchto věcí méně než více, takže si na ně ráda ušetřím.

Atraktivnost značky stoupá i s exkluzivní prezentací nových šperků, nebo speciálních akcí během časově limitovaných POP-UP akcí Atraktivnost značky stoupá i s exkluzivní prezentací nových šperků, nebo speciálních akcí během časově limitovaných POP-UP akcí
Atraktivnost značky stoupá i s exkluzivní prezentací nových šperků, nebo speciálních akcí během časově limitovaných POP-UP akcí

NALEJTO 

Práci se slevami nám za Nalejto přiblížila Lenka Záhorková, spoluzakladatelka, designérka a PR manažer značky.

Studio založila trojice designérek Markéta Kalivodová, Lucie Vasilová a Lenka Záhorková Studio založila trojice designérek Markéta Kalivodová, Lucie Vasilová a Lenka Záhorková
Studio založila trojice designérek Markéta Kalivodová, Lucie Vasilová a Lenka Záhorková
Vlevo: váza Fryst Design: Markéta Kalivodová Foto: Sergey Lelyukh Vpravo: hrnek Crust Design: Lenka Záhorková Foto: Dominika Balga

Používá Vaše značka nástroj slev na Vaše výrobky? 

LENKA: Ano, slevy používáme.

Bylo Vaše přesvědčení využívat slevy neměnné od založení značky nebo se to v průběhu času změnilo?

LENKA: Na rozjezdu značky pro nás slevy nebyly aktuální a ani jsme nad nimi neuvažovali do budoucna. Postupem času jsme je využívat začali ale spíše intuitivně a nárazově – hlavně v obdobích, kdy jsme chtěli zákazníky trochu povzbudit k nákupu. Dnes už máme promyšlenější přístup. Hlavní důvod zařazení slev je ten, že ceny našich produktů neurčujeme jen my, ale do určité míry i naše partnerské shopy/přeprodejci a jejich marže. S nimi držíme jednotné ceny na trhu, ale občas chceme dát zákazníkům možnost nakoupit u nás výhodněji, protože si uvědomujeme, že pro některé může být cena limitující.

Značka si uvědomuje, že díky slevám se její produkty dostanou i k těm, kteří nemají na porcelán v jeho plné ceně finance Značka si uvědomuje, že díky slevám se její produkty dostanou i k těm, kteří nemají na porcelán v jeho plné ceně finance
Značka si uvědomuje, že díky slevám se její produkty dostanou i k těm, kteří nemají na porcelán v jeho plné ceně finance
Foto: Dominika Balga

V případě, že slevy používáte při jakých příležitostech a v jaké výši?

LENKA: Momentálně nabízíme slevy primárně odběratelům našeho newsletteru. Vážíme si každého, kdo se k odběru přihlásí, a chceme mu nabídnout speciální výhody každý měsíc – může být sleva 10–20 %, doprava zdarma nebo designový dárek.

Pro všechny zákazníky děláme slevové akce přibližně čtyřikrát do roka. Nejčastěji jsou tematické (jarní, letní…) nebo zaměřené na konkrétní produkty – například ty, které máme ve větším množství na skladě. Vědomě se vyhýbáme akcím jako Black Friday, protože nám k designovému segmentu nesedí.

Věrnostní slevy či informaci o novinkách z první ruky mají ti fanoušci Nalejto, kteří odebírají newsletter Věrnostní slevy či informaci o novinkách z první ruky mají ti fanoušci Nalejto, kteří odebírají newsletter
Věrnostní slevy či informaci o novinkách z první ruky mají ti fanoušci Nalejto, kteří odebírají newsletter
Čajový set Buď a nebo, design: Lucie Vasilová Foto: Michal Urea

Vy sami ve slevách u designérů nakupujete, případně co?

LENKA: Občas ano – nejčastěji doplňky na sebe nebo do interiéru. U produktů s vyšší cenovkou je rozhodovací proces delší, a to platí i u mě. Někdy po věci pokukuju celé měsíce, než se rozhodnu a zodpovědně zvažuji: Opravdu to potřebuji? Nemám počkat? A právě výjimečná sleva mě může přesvědčit k akci.

FERDINAND. 

Za originální ponožky ferdinand. nám odpověděl zakladatel značky Salvátor Soška.

„Sleva je dobrý sluha, ale zlý pán,“ myslí si Salvátor Soška „Sleva je dobrý sluha, ale zlý pán,“ myslí si Salvátor Soška
„Sleva je dobrý sluha, ale zlý pán,“ myslí si Salvátor Soška

Používá Vaše značka nástroj slev na Vaše výrobky? 

SALVÁTOR: Za celou dobu fungování jsme nástroj slevy využili velmi zřídka. Snažíme se tomu vyhýbat. V některých případech jsme slevu využili na staré modely (asi 3 modely). Co používáme jako určitou formu slevy je vytvoření setu, a to například u jednobarevných ponožek, kdy set 3 párů černých ponožek je levnější než jedna černá ponožka. Myslím, že je potřeba aby se sleva nestala jedinou formou komunikace značky. 

Bylo Vaše přesvědčení využívat slevy neměnné od založení značky nebo se to v průběhu času změnilo?

SALVÁTOR: Zatím stále zůstávám v přesvědčení, že sleva není úplně nejlepší způsob, jak tvořit obraty.  Ale samozřejmě více rozumím různým vlivům, a to jak vnějším tak vnitřní, které někdy holt vedou k tomu, aby se některé věci vyprodaly například rychleji. Sleva je dobrý sluha, ale zlý pán.

Značka má za sebou působivé množství kolaborací. Své ponožky zde navrhli Alois Ficek, Aleš Najbrt, Juliána Chomová, nebo Tereza Rozálie Kladošová Značka má za sebou působivé množství kolaborací. Své ponožky zde navrhli Alois Ficek, Aleš Najbrt, Juliána Chomová, nebo Tereza Rozálie Kladošová
Značka má za sebou působivé množství kolaborací. Své ponožky zde navrhli Alois Ficek, Aleš Najbrt, Juliána Chomová, nebo Tereza Rozálie Kladošová

V případě, že slevy používáte při jakých příležitostech a v jaké výši?  

SALVÁTOR: Slevy používáme na staré modely, které máme doopravdy ve zbytku pár párů a už nejsou třeba ani tolik atraktivní. Jinak používáme slevu ve formě setu a ta se pohybuje kolem 10 - 15%.

Vy sami ve slevách u designérů nakupujete, případně co? 

SALVÁTOR: Nevybavuju si teď žádnou konkrétní situaci, aby na základě slevy vznikl impuls k nákupu.

Obchod plný barevných ponožek najdete na adrese Milady Horákové na Letné Obchod plný barevných ponožek najdete na adrese Milady Horákové na Letné
Obchod plný barevných ponožek najdete na adrese Milady Horákové na Letné

LEEDA

Jak to chodí se slevovými akcemi v LEEDA nám prozradila designérka a zakladatelka značky Lucie Kutálková.

Provokativní elegance v podání značky LEEDA Provokativní elegance v podání značky LEEDA
Provokativní elegance v podání značky LEEDA

Používá Vaše značka nástroj slev na Vaše výrobky? 

LUCIE: Spíš máme zvýhodněné možnosti, nabídky a servis pro stálé zákazníky. Klasické slevy na Leedu děláme přbližně 2x do roka a jsou určeny hlavně pro zákazníky a členy Leeda komunity.  Další důvod je kapacita.  I když rozhodně nemáme nadprodukci, došíváme modely postupně, nebo na zakázku, máme malý sklad. Pak když doskladňujeme novou kolekci, může se stát, že potřebujeme uvolnit prostor. Jsou ale některé modely, které do slev nikdy nejdou a nepůjdou. Nejedná se tedy v žádném případě o slevy plošné a rozhodně ne o slevy z důvodu, že by něco “vyšlo z módy”. Leeda je nadčasová a udržitelná značka. 

Bundy s výrazným počmáraných vzorem jsou signature kouskem Bundy s výrazným počmáraných vzorem jsou signature kouskem
Bundy s výrazným počmáraných vzorem jsou signature kouskem

Bylo Vaše přesvědčení využívat slevy neměnné od založení značky nebo se to v průběhu času změnilo?

LUCIE: Ne, spíš se ráda starám o Leeda komunitu a je příjemné stálým klientům vyjít vstříct i se zvýhodněnou cenou, nabídkou, servisem. Ale klasická sleva není a nebyla tématem ani plánem, je to přirozený vývoj. 

V případě, že slevy používáte při jakých příležitostech a v jaké výši?

LUCIE: Velmi oblíbené jsou tvz. Sample Sale/slevové večírky. Jsou to výjimečné jednodenní akce pro zákazníky a komunitu Leedy. Můžete na nich najít opravdové skvosty za velmi příznivou cenu. Například vzorky, které se nedostaly do výroby, poslední kusy z kolekcí, nebo “přehlídkové” modely.  Ale také  kusy, které mají nějakou malou, kosmetickou vadu - například je chyba v tisku, zatržené očko - to vždy pro info uvádíme. Nebo se jedná třeba jiné barevné kombinace, nebo délku modelu, než ten, který se pak finálně vyráběl. Nechci věci, které se dají plnohodnotně nosit nějak likvidovat, protože fungují a mohou být s radostí někým nošeny. Jsem moc ráda, že i zákaznice a fanynky Leedy, pro které není investice do módy prioritou, mohou při těchto přiležitostech ten svůj kus za zvýhodněných možností pořídit. 

Ani u LEEDY nejsou slevy samozřejmostí. Přední je pro značku péče o zákazníky a komunitu Ani u LEEDY nejsou slevy samozřejmostí. Přední je pro značku péče o zákazníky a komunitu
Ani u LEEDY nejsou slevy samozřejmostí. Přední je pro značku péče o zákazníky a komunitu

Vy sami ve slevách u designérů nakupujete, případně co?

LUCIE: Sama moc ve slevách nakupovat neumím. Nepodléhám impulsivním nákupům, tedy nakupuji s rozmyslem a řídím se kvalitou ne kvantitou. Slevy využívám a vítám například u produktů/značek, které znám a mám je ráda. Je příjemné, když vám designéři, nebo značky dají “věrnostní” slevu, nebo možnost přednostního výběru. Případně ráda u kolegů navštěvuji již zmíněné sample sale, kde se dají najít, stejně jako u nás, originální kusy za zvýhodněné ceny a k tomu si ještě popovídám s lidmi, které jsem třeba dlouho neviděla.

Rubriky:

Další z rubriky

Jakub Pollág, Kateřina Reich a David Čáp se rozhovořili pro Designnews na téma design & finance
Číst článek
12. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Specifikum našeho regionu? Získat co nejvíc, za co nejmíň. Zjišťujeme, jak opravdu fungují finanční odměny pro české designéry

Získat co nejvíc za co nejmíň? Povedlo se konečně prolomit tabu o příjmech mezi designéry? Ptáme se českých designérů a kreativců, jak nastavují cenu svému produktu.

Názory & polemika
ROZHODLY SE SKLOUBIT STUDIUM A MATEŘSTVÍ. JAK SE ŽIJE MATKÁM, STUDUJÍCÍM NA UMĚLECKÝCH ŠKOLÁCH?
Číst článek
08. 08. 2025
Tereza Tomášová
Doba čtení 3 min

Rozhodly se skloubit studium a mateřství. Jak se žije matkám, které studují na českých uměleckých školách?

Jsou mladé, talentované, ambiciózní. Studují designové obory na uměleckých vysokých školách a v záplavě novinových titulků hlásajících nejnižší porodnost od vzniku Československa se jim, zdá se, podařilo obdivuhodné – přivést na svět dítě.

Názory & polemika Rozhovory
Logo Varšavy studia Podpunkt - Magdalena Dobruk
Číst článek
23. 07. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 2 min

Výběr nové vizuální identity města je velice citlivou záležitostí. Designéři i města se ocitají pod drobnohledem veřejnosti

Města se musí rozhodnout, jak s výzvou rebrandingu nejlépe naložit, aby vyhověla co nejvíce stranám. Jak se výběrová řízení řeší u našich sousedů? Magdalena Dobruk, členka studia Podpunkt, stojícího mimo jiné za úspěšným rebrandingem města Varšava analyzuje situaci v Polsku.

Design & umění Názory & polemika
Diplomanti napříč obory a univerzitami se nám svěřili, jak vidí svojí budoucnost coby designeři
Číst článek
07. 07. 2025
Jana Brandtlová Veronika Pařízková
Doba čtení 9 min

Obav mám celou řadu, přesto zůstávám ambiciózní. Čerství diplomanti se svěřují, co pro ně na začátku kariéry představuje největší stres

Obhájili diplomové práce a už tvrdě pracují na své kariéře. Jak vidí svou profesní budoucnost diplomanti, které formovalo odlišné univerzitní prostředí? Jsou dostatečně připraveni na střet s realitou? Co je nejvíc trápí? Ptáme se nejmladší generace designérů a architektů na jejich obavy.

Design & umění Názory & polemika
Hodnocení vizuálních identit českých měst - Magdalena Dobruk
Číst článek
25. 06. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 3 min

Obstojí nová loga českých měst ve srovnání se světem? Polské studio Podpunkt nezávisle a kriticky hodnotí, jak se povedla přeměna Prahy 10 nebo Trutnova

Správy měst si v posledních letech stále více uvědomují důležitost kvalitní vizuální komunikace. Brandingem lokalit se zabývá mnoho designérských studií, byť jde o nesnadný úkol. Obstály by nové vizuální identity českých měst ve světě? Pro nestranné zhodnocení jsme oslovili polské studio Podpunkt.

Design & umění Názory & polemika Rozhovory
Stavba domu je náročnou záležitostí
Číst článek
05. 05. 2025
Doba čtení 5 min

Frustrace jménem novostavba. Proč je v Česku tak složité postavit si i malou chatu? 3 příběhy lidí, kteří si prošli nadšením i pády

Není žádnou novinkou, že postavit dům, obzvláště pak u nás v Česku, není jednoduché. Není také výjimkou, že většina lidí na tuto situaci reaguje s lapidárním povzdechem: No jo, tak to holt je.

Interiér & architektura Názory & polemika
Podoba pavilonu na vizualizaci a po jeho výstavbě
Číst článek
02. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Příležitost zviditelnit Českou republiku nebyla dostatečně využita. Jak vidí čeští podnikatelé a kurátoři naši prezentaci na světové výstavě Expo v Ósace?

Média jsou plná oslavných článků o naší expozici v japonské Ósace v rámci světové výstavy Expo 2025. Je ale podobný koncept, ekonomická náročnost projektu a efekt pro české firmy vůbec smysluplný?

Názory & polemika
Klára Daniová se ponořila do sociologie a jako výstup vytvořila knihu (ale i online stránku) podpořenou kvalitním zpracováním
Číst článek
23. 04. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Spíše panuje skepse, než víra v lepší zítřky. Grafická designérka Klára Daniová stvořila knihu, která zkoumá fenomén spolubydlení z různých stran

Bydlení je téma, které hýbe celou společností. Absolventka Ateliéru grafický design a nová média Klára Daniová se rozhodla zpracovat fenomén spolubydlení a v eponymní knize ukazuje jeho světlé i stinné stránky.

Názory & polemika Rozhovory
Jana Zielinski a přebal knihy Křehká krása designu
Číst článek
09. 04. 2025
Doba čtení 2 min

Absence kritického pohledu, přesto vizuálně zajímavá a inspirativní. Jaká je kniha, která vypráví příběh Jany Zielinski?

Kniha Křehká krása designu je rozhovorem o designu, ale také osobním příběhem Jany Zielinski. Co vše stojí za úspěchem Designbloku a jaká je jeho skutečná cena? Jak vypadá cesta ženy, která zasvětila svůj profesní život tvorbě, organizaci a podpoře designu u nás i v zahraničí?

Design & umění Názory & polemika
Karolína Kučerová s moderátorkou Veronikou Pařízkovou
Číst článek
31. 03. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 2 min

Vždy jsem byla trochu šprt, neřeším stejné věci jako spolužáci, vysvětluje Karolína Kučerová, která začala studovat design až ve 26 letech. Co musela obětovat? A cítí tlak, jak tvořit?

„Nemyslím, že dnes člověk prorazí jen díky instagramu. Najdete tam řadu lidí, co mají sledující, ale chybí jim talent “ hodnotí vliv sociálních sítí Karolína Kučerová, která navrhuje sklo i keramiku. Chce ho někdy smazat? Prodává se lépe sklo nebo keramika? A proč roste obliba hrníčků bez oušek?

Design & umění Názory & polemika Rozhovory Podcast
Táborská setkání
Czech design week

AKCE A UDÁLOSTI

Materials&Design NOW. KUMST Brno představí jednodenní konferenci o materiálech, designu a budoucnosti, kde odpad není konec — ale začátek!

18. října 2025
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

Zámek Bechyně - HUMANITY - Lidskost v umění

Nejnovější články

Helena Dařbujánová byla hostem podcastu DESIGNNEWS
Číst článek
12. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Měla by se změnit kultura politiky, lidé by se neměli přetlačovat ale spolupracovat říká Helena Dařbujánová. Proč se v Hradci Králové nedaří designu ? A jak to chce změnit?

Designu v Hradci se moc nedaří, myslí si Helena Dařbujánová. Právě proto se jej snaží neúnavně a s nadšením představovat místním. Letos během Oslav 800 let města Hradce Králové představí krále a královny českého designu. Proč a jak bude probíhat 24 hodinová vernisáž?Je stále město Salónem republiky?

Podcast
Jakub Pollág, Kateřina Reich a David Čáp se rozhovořili pro Designnews na téma design & finance
Číst článek
12. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Specifikum našeho regionu? Získat co nejvíc, za co nejmíň. Zjišťujeme, jak opravdu fungují finanční odměny pro české designéry

Získat co nejvíc za co nejmíň? Povedlo se konečně prolomit tabu o příjmech mezi designéry? Ptáme se českých designérů a kreativců, jak nastavují cenu svému produktu.

Názory & polemika
Na Allegro si každý vybere ten svůj nositelný kousek umění
Číst článek
11. 08. 2025
Redakce
Doba čtení 1 min

Jak došlo k propojení umění se světem tenisek?

Tenisky už dávno nejsou jen sportovní obuví. V posledních desetiletích se staly symbolem kultury, identity i sebevyjádření. Jak ale došlo k tomu, že se z praktické obuvi stal předmět sběratelského zájmu a umělecký objekt? Podívejme se na cestu, kterou tenisky urazily.

Nezařazené
ROZHODLY SE SKLOUBIT STUDIUM A MATEŘSTVÍ. JAK SE ŽIJE MATKÁM, STUDUJÍCÍM NA UMĚLECKÝCH ŠKOLÁCH?
Číst článek
08. 08. 2025
Tereza Tomášová
Doba čtení 3 min

Rozhodly se skloubit studium a mateřství. Jak se žije matkám, které studují na českých uměleckých školách?

Jsou mladé, talentované, ambiciózní. Studují designové obory na uměleckých vysokých školách a v záplavě novinových titulků hlásajících nejnižší porodnost od vzniku Československa se jim, zdá se, podařilo obdivuhodné – přivést na svět dítě.

Názory & polemika Rozhovory
Kateřina Šťastná - rozhovor
Číst článek
06. 08. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 4 min

Mám ráda vůni po svařování i korálky, co se lesknou jako perleť. Sochařka Kateřina Šťastná překračuje hranice sochařské praxe i lidského těla

Kdo v posledních letech navštívil klauzury na AVU, má bílé abstraktní sochy postav neodmyslitelně spjaté s Kateřinou Šťastnou. Právě diplomovaná umělkyně ve své práci pracuje s dechem, mateřstvím, cementem i šifonem. Jakou roli v její umělecké praxi hraje meditace a co jí přineslo studium v Itálii?

Design & umění Rozhovory
PIG, instalace od Jana Kadlece
Číst článek
04. 08. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 4 min

Sestry zpřístupnily rodinnou sbírku v zámku ze 16.století. Panství Bechyně je povinnou zastávkou pro všechny milovníky umění

Panství Bechyně už dávno není synonymem pouze pro zámek. V parku spatříte v unikátním kontextu díla Michalenagela Pistoletta nebo Kryštofa Kintery, v sýpce naopak přehled poválečného umění v Evropě ze soukromých sbírek. Čím letos tato kulturní destinace překvapí?

Design guide
Hosty nového dílu podcastu byli zakladatelé firmy Mangoshake Filip Gladiš a Jakub Klimeš
Číst článek
01. 08. 2025
Jana Brandtlová Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Kreativita je pro nás zásadní! Studio Mangoshake umí povýšit lokální design na světovou úroveň díky precizním vizualizacím a motion designu

„Můžeme pomoct světu dokázat, jak dobrý design u nás vzniká. A občas díky nám ani klient nepozná, kde produkt vznikl,“ vysvětluje přidanou hodnotu své práce dvojice Filip Gladiš a Jakub Klimeš ze studia Mangoshake, které se věnuje audiovizuální tvorbě v rozsahu a kvalitě, jaká u nás nemá konkurenci

Design & umění Podcast
I s Bárou můžete v KUMSTu konzultovat!
Číst článek
30. 07. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 6 min

Od začátku existence jsme pomohli už stovkám firem a designérů. Brněnský KUMST představuje unikátní instituci, která začínajícím značkám pomáhá růst

Existuje zaručený recept jak nakopnout své podnikaní? Brněnský design a byznys inkubátor KUMST pomáhá firmám, jednotlivcům, ale i studentům zorientovat se v byznys stránce designu. Daří se vysokým školám studenty na podnikání připravit? Za KUMST odpovídala Barbora Netopilová.

Rozhovory
Sensu Cafe 03
Číst článek
28. 07. 2025
Doba čtení 7 min

Lokální zázraky. Které nově otevřené kavárny lákají na dokonalý interiér od českých architektů?

Lahodná káva, řemeslné pečivo a prostory s příběhem. Dalších šest nových míst na pražské gastronomické scéně ukazuje, jak důležitá je symbióza chuti, estetiky a atmosféry. Vstoupit dovnitř znamená ochutnat a zažít.

Interiér & architektura Design guide
Unikátní houpací kůň z dílny LD Seating
Číst článek
25. 07. 2025
Nikol Galé
Doba čtení 4 min

Ten nápad jsme si hned zamilovali. Seabrook Studio a Filip Krampla vymysleli unikátního houpacího koně z komponentů židlí značky LD Seating

Pro někoho by se podobný nápad zdál banalitou, která zaujme pouze děti, opak je ovšem pravdou. Jak se zrodil kůň ze židlí?

Design & umění