PŘEDPLATNÉ ČASOPISU
Nové proměny bydlení ↗
Denisa Strmiskova studio

Dává místům zcela jedinečnou identitu. Proč se stala Denisa Strmisková hvězdou lokálního interiérového designu?

Na její práci narazíte v prestižních restauracích, hostelech i historických památkách. Denisa Strmisková, architektka s citlivostí divadelního tvůrce, přetváří prostory s lehkostí a odvahou. Její projekty mísí estetiku s emocemi a propojují světlo, vůně a materiály do jedinečného smyslového zážitku.

Denisa Strmisková není na místní scéně nováčkem, své studio založila již v roce 2015 a za dobu jeho trvání nasbírala hned několik ocenění. Architektka je původem z Olomouce, studovala však v Praze. Její kroky zde překvapivě nevedly na fakultu architektury, ale vystudovala scénografii na pražské Divadelní akademii múzických umění (DAMU). Interiérový design ji zaujal již při škole, a nakonec se mu po dokončení studia rozhodla věnovat naplno. Studium scénografie ji však v tvorbě nepochybně ovlivnilo, sama uvádí, že je pro ni klíčové věnovat maximální pozornost klientovi a jeho představám o navrhovaném prostoru „pochopit vše jako příběh nebo literární předlohu, se kterou vždy začínáte práci jako scénograf“ zároveň připomíná i důraz na méně viditelný rozměr interiéru – jaké emoce v nás daný prostor vyvolává.

Jasná vize

I to může být jedním z důvodů, proč navázala spolupráci se známým pražským řetězcem Ambiente, který si, jak již plyne z názvu, na atmosféře svých podniků zakládá. Zasloužila se například o rozkvět zahrádky v karlínském bistru Eska, podílela se také na renovaci kavárny Savoy či na návrh zahrádky restaurace Čestr. Právě restaurace Čestr je oblíbeným projektem jednoho ze zakladatelů studia Master&Master Ondřeje Zity: „Spojení našich subtilních kovových židlí Roxor s masivními dřevěnými stoly, které Denisa navrhla, vytvořilo unikátní atmosféru, která dokonale podtrhla celkový koncept restaurace.“ České duo, které se zaměřuje na výrobu funkčního a nadčasového nábytku, si Denisa ke svým projektům přizvala hned několikrát. Prolínání hranic návrhu designu a výroby konkrétního nábytku pak komentují slovy „Hranice mezi návrhem a výrobou je někdy hodně rozostřená. Spolupracujeme s Denisou jako s partnerem, který přichází s jasnou vizí. Naším úkolem je tuto vizi přetavit ve funkční a esteticky působivý kus nábytku.“

Posledním společným projektem, který pro Ambiente vytvořila, je větší rekonstrukce Brasileira, která má sloužit jako osvěžení oblíbené restaurace. V duchu podržení atmosféry místa se zde velká pozornost kladla na osvětlení: „Vymysleli jsme pro Brasileiro odlišnou světelnou atmosféru pro různé části dne, zaměstnanci budou moci ladit barevné podtóny – cílem je prostor barevně rozehrát.“ Pro některé překvapivým momentem návrhu je pak práce s vůněmi. „Vůně dotvářejí celkový dojem, oslovili jsme spolupracovníky a společně konzultujeme jejich proudění prostorem, vybíráme správné momenty, kdy by je měl host zaznamenat. Musí se míchat rafinovaně - zážitek by měl být komplexní,“ komentuje smyslové kvality návrhu Denisa.

Nadšení a elán 

Sama říká, že práci v týmu vnímá jako esenciální pro obor architektury. „V začátcích, kdy jsem pracovala sama, jsem se po delší době v projektu už ztrácela.“ Vyzdvihuje také důležitost mezioborové spolupráce „ráda zapojuji nebo konzultuji návrhy s kolegy napříč obory, vnášejí do projektu další úhly pohledu.“ K navázaným spolupracím se navíc často vrací v dalších projektech. Jedním takovýmto partnerem je i grafické studio Kosatko, jejichž spolupráce začala právě na proslulém projektu olomouckého hostelu Long Story Short. S Denisou se známe dlouho, ale u prvního většího projektu jsme se potkali v Long Story Short v Olomouci, kde si to všechno skvěle sedlo a troufnu si říct, že je tomu tak dodnes,” přiblížil začátky spolupráce Jan Košátko, zakladatel grafického studia, které stojí za vizuální identitou hostelu. “Proces a přístup se mění u každého z nás, každý máme svou vlastní praxi, projekty a klienty. Pro mě je ale vždy důležité nadšení a elán, které Denisa má, proto s ní rád spolupracuji,” popisuje evoluci společné práce. I on vyzdvihuje benefit mezioborové spolupráce: “Největší přínos je samozřejmě pro zadavatele, který by oboje stejně musel nějak řešit. Takhle má k dispozici sehrané týmy schopných lidí z více oborů. Zároveň si spolu rozumí, což taky nemusí být vždy samozřejmostí.” Při otázce na případné profesní neshody a rozdílné názory estetických vizí pak pokládá na první místo vzájemnou důvěru, která je základem fungování každé spolupráce: “Na začátku ma každý nějakou vizi, která se v průběhu procesu formuje a vyvíjí. Během toho je čas vést dialog, abychom se potkali tam, kde potřebujeme.” Za tento společný počin, kde Denisa stojí za návrhem interiéru a Studio Kosatko mělo na starost hlavně grafický design a vytvoření grafické identity hostelu, si odnesli hned několik ocenění. Mimo jiné ocenění Interiér roku pro ročník 2017, Národní cenu za architekturu 2018 z Grand Prix architektů, která byla zároveň historicky prvním oceněním této soutěže za interiérový design, dále pak ocenění z rukou Amazing Places a zařazení do výběru deseti nejlepších hostelů, který sestavil The Guardian. 

Zakladatel studia Kosatko přiblížil, jak vlastně přistoupit k tvorbě vizuální identity u konkrétního projektu: „Existuje hodně procesních nástrojů, které pomáhají úspěšně zdolat cesty napříč celým projektem, ale pokud se bavíme o architektuře, tak hlavní výhodou je, že je tu konkrétní místo, objekt, materiál, světlo, atmosféra. Vždy je z čeho vycházet a na co navazovat. Nesnažím se někam násilně vnucovat, dá se říct, že v tomto směru mnohem častěji více poslouchám, než mluvím.” Hostel Long Story Short považuje z hlediska vizuálního přístupu z jejich společné spolupráce s Denisou za graficky nejkomplexnější, sám také komentuje, že se na místa spojená s projekty, kde se kloubí grafický design s architekturou rád vrací: “Výhodou všech projektů spojených s interiérem nebo architekturou je to, že se dají navštěvovat, že se do nich lze po čase vrátit, prohlédnout si je s odstupem a znovu si užít jejich atmosféru.”

Mezi další společné projekty pak patří rekonstrukce Červeného kostela v Olomouci. Olomoucký neogotický kostel z roku 1902 od roku 1959 sloužil jako depozitář knih Vědecké knihovny města a nebyl tak veřejnosti přístupný. Za projektem stojí olomoucký ateliér atelier-r, který proměnil budovu kostela na nový kulturní prostor, který se tak může stát jedním z hlavních kulturních ohnisek města. Součástí komplexní rekonstrukce je také přístavba nacházející se mezi hlavní lodí kostela a ředitelstvím knihovny. Propojující článek tak umožnil vytvořit společný vstupní prostor pro oba objekty, přibyla také kavárna. “Krystalická hmota nového objektu reaguje na neogotickou formu Červeného kostela. Rovněž půdorysná stopa nové části vychází z jeho půdorysného členění,” popisují architekti z olomouckého ateliéru. Právě na detailní řešení interiéru přístavby si architekti přizvali Denisu Strmiskovou a její studio a vzniklo tak množství zajímavých detailů a originálních interiérových prvků. Najdeme tady například svítidla z dílny montrealského studia Lambert et Fils nebo studia Kaia. Na tvorbě vizuální identity se opět podílelo spoluprací ověřené studio Kosatko. Otevření veřejnosti se autoři dočkali v květnu minulého roku. Od té doby se celému kreativnímu týmu podařilo odnést hlavní cenu v kategorii Veřejný interiér Czech interior award, Interiér roku 2023 v kategorii Veřejný interiér II a vysloužili si také nominaci v letošním ročníku České ceny za architekturu.

Denisu oslovilo olomoucké studio ateliér r Denisu oslovilo olomoucké studio ateliér r
Denisu oslovilo olomoucké studio ateliér r
Foto: Boysplaynice

Rozměr důvěry 

Dalším zajímavým projektem z jejího portfolia je pak realizace kulturního centra KUMST, které se nachází v Brně a na kterém spolupracovala s místním studiem KOGAA. Jedná se o místo, která má sloužit jako platforma k navázání spolupráce mezi jednotlivými umělci, které by umožnilo vzájemnou inspiraci a učení. „Je také místem otevřeným veřejnosti, místem, které umožňuje bližší nahlédnutí do kreativního procesu a ukazuje důležitost a přínos umělců společnosti,“ komentuje zakladatelka studia KOGAA, Alexandra Georgescu. Uvádí také, že protože se jednalo o veřejnou zakázku, byla hranice jejich zásahů a pole působnosti Denisy Strmiskové jasně rozdělené v návaznosti na předem jasně stanovené rozpočty pro jednotlivé oblasti. Za základ úspěchů pak považuje komunikaci a hranice vzájemných očekávání a plnění termínů „Pak je tu také rozměr důvěry, respektu a vzájemného porozumění vlastním nápadům a návrhům. Spolupráce s Denisou byla velmi plynulá a to jak v pracovní, tak v osobní rovině – podařilo se nám projít projektem od počátečního konceptu až po finální stavební detaily i přes četné změny ze strany klienta.“

Kulturní centrum se nachází v samém centru města, v budově z roku 1927. Právě síla designu této funkcionalistické budovy byla klíčovým aspektem návrhu, který se zaměřil především na znovunalezení architektonické čistoty prostor, typické pro toto období, v kombinaci s přidáním prvků, které umožní interiér rozehrát. „Práce scénografa spočívá v tom, že vtáhne uživatele do zcela jiného světa, vytvoří atmosféru a přinese do prostoru emoce. Je tu také prostor pro taktilní kvality návrhu a důraz na výběr materiálu, které uživatele zvou, aby se stali součástí prostoru, téměř jako herci ve hře. Posledním, ale neméně důležitým, je faktor „wow“, který zanechává v lidech silný zážitek z pobytu v KUMSTu,“ komentuje kvality návrhu s ohledem na Denisino scénografické studium Alexandra.

Realizace kulturního centra KUMST které se nachází v Brně a na kterém spolupracovala s místním studiem KOGAA Realizace kulturního centra KUMST které se nachází v Brně a na kterém spolupracovala s místním studiem KOGAA
Realizace kulturního centra KUMST které se nachází v Brně a na kterém spolupracovala s místním studiem KOGAA
Foto: Kubíček Studio
Je také místem otevřeným veřejnosti místo které umožňuje bližší nahlédnutí do kreativního procesu a ukazuje důležitost a přínos umělců společnosti Je také místem otevřeným veřejnosti místo které umožňuje bližší nahlédnutí do kreativního procesu a ukazuje důležitost a přínos umělců společnosti
Je také místem otevřeným veřejnosti místo které umožňuje bližší nahlédnutí do kreativního procesu a ukazuje důležitost a přínos umělců společnosti
Foto: Kubicek Studio
Kulturní centrum se nachází v samém centru města v budově z roku 1927 Kulturní centrum se nachází v samém centru města v budově z roku 1927
Kulturní centrum se nachází v samém centru města v budově z roku 1927
Foto: Kubicek Studio

O jedinečnosti atmosféry, kterou Denisa vytváří, pak promluvila i jedna z jejích posledních klientek, která ji oslovila s novou zakázkou po spokojenosti z první spolupráce. „Manžel je stavební inženýr a realizuje řadu projektů, známe mnoho pozoruhodných architektů a dalších expertů z oboru. Denisa je pro mě ale v něčem zcela výjimečná. Se svým týmem reprezentuje obor, který v Česku není v rámci interiérového designu vyčleněn – dává místům zcela jedinečnou identitu. Jde často za hranici interiérového designu. Pracuje se světelnou atmosférou, řeší vztahy detailů, akustiku. Denisa má schopnost ochránit projekty tak, aby se atmosféra, která místo definuje, nevytratila,“ komentuje Mila Petrů, majitelka nového hotelu Casarosa, který vznikl v Českém Krumlově. Potvrzuje tak důležitost citlivosti vnímání prostoru, rozplývání pevných hranic mezioborové spolupráce a schopnost vytvářet atmosféru, kterou Denisa se svým studiem přináší.

Casarosa je pokračováním dobré spolupráce architektky a klientů Casarosa je pokračováním dobré spolupráce architektky a klientů
Casarosa je pokračováním dobré spolupráce architektky a klientů
Foto: Kubicek Studio
Rubriky:

Další z rubriky

Lejaan
Číst článek
15. 11. 2024
Eliška Vrbová
Doba čtení 4 min

Z Instagramu přímo do ložnice. Je to jako spát v hotelové posteli, shodují se influencerky a designérka, které vyzkoušely povlečení české značky Lejaan

Když si ho pořídily, zamilovaly se. Domovy producentky Natálie Majvaldové, designérky Adély Mitrengové a budoucí psycholožky Jany Albrechtové jsou osobité, jedno ale mají společné - postele povlečené do české značky Lejaan. Proč je povlečení nadchlo, jak o něj pečují a čím utvářejí svůj domov?

Interiér & architektura
Vesnický ráz se nezapře ani v interiéru.
Číst článek
13. 11. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Vrátili se z Ameriky a zachránili zchátralý statek. Původní západočeská usedlost Darmyšl se díky péči manželů Ivanových proměnila ve výstavní bydlení

Podobné místo byste v Česku hledali stěží. Má atmosféru Toskánska, moderní vybavení hodné Švýcarska a eklekticky vybavený interiér, jak to umí ve Francii. Statek Darmyšl přitom najdete ve vesničce kousek od kláštera v Kladrubech.

Interiér & architektura Design guide
Kamenný dům na Šumavě byl nominován mezi padesátku nejúspěšnějších realizací v minulém roce. Není náhodou, že se jednalo o cenu Grand Prix Architektů.
Číst článek
30. 10. 2024
Redakce
Doba čtení 3 min

Záchrana kamenného domu. Studio Archport dokázalo vrátit starému šumavskému statku důstojnost a krásu

Architektonické studio Archport je podepsané pod zdařilou rekonstrukcí starého statku na Šumavě. Do projektu vstoupili v nezávidění hodné chvíli. Klient se už do renovace pustil. Šťastná cesta to ale nebyla. Empatický a vkusný přístup Archport, ale budovu zachránil.

Interiér & architektura
Textilie z produkce Durch duo a respondenti naší ankety
Číst článek
14. 10. 2024
Jana Mattas Horáčková
Doba čtení 4 min

Kam upadá český textil? Podniky krachují, investoři nejsou osvícení, chybí spolupráce s architekty. Ptáme se výrazných textilních designérek, co je nejvíc trápí

Textilní tvorba je tak trochu jako popelka. Za posledních několik desítek let prošla velkými turbulencemi. Oslovili jsme zástupce mladší generace i etablované autory z řad současných návrhářů a zeptali se, v jaké kondici dnes obor je. A co by pomohlo vrátit jeho výrobky do našich běžných interiérů.

Interiér & architektura Design & umění Rozhovory
Bohdašín
Číst článek
07. 10. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

S úctou k tradici. Na úpatí Jestřebích hor stojí statek Bohdašín, kterému majitelé vtiskli harmonický genius loci

Je to kraj, kde se narodili velikáni české literatury. Ve zdejších kopcích se procházel Čapek i Škvorecký. Kouzlo má zdejší příroda stále. A nyní navíc přibyl další důvod, proč se vydat na víkend právě sem – nově opravený statek Bohdašín 17.

Interiér & architektura
Budova Dřeváku
Číst článek
04. 10. 2024
Redakce
Doba čtení 3 min

Největší bytový dům ze dřeva vyroste v ČR. Dřevák od studia Jakub Cigler Architekti sází na udržitelnost i vysoký standard bydlení

Zpráva o švýcarském mrakodrapu od dánského studia SHL jistě před lety vyrazila všem dech. Bylo to především tím, že se jednalo o dřevěnou stavbu. Nyní se takové dočkáme i my. Skanska uvádí do prodeje bytový dům Dřevák, který se má stát doposud největším bytovým domem ze dřeva v České Republice.

Interiér & architektura
Jitka Hurábová s architektem Miroslavem Krátkým
Číst článek
02. 10. 2024
Eliška Vrbová
Doba čtení 3 min

Neměli jsme za úkol tvořit architekturu, ale plátno pro krásné produkty. Byl to zdravý projekt, říká Mirek Krátký ze studia archicraft o rekonstrukci showroomu firmy LD Seating

Dříve kuchyňské studio, dnes prostor plný designového sezení. LD Seating z Boskovic nejsou v pražském Karlíně žádnými nováčky, jejich showroom ale nedávno prošel rekonstrukcí podle návrhu studia archicraft. Jak jednatel Jakub Huráb a architekt Mirek Krátký vzájemnou spolupráci hodnotí?

Interiér & architektura
Firma Janošík překračuje hranice možného s rámy Paranormal
Číst článek
30. 09. 2024
Redakce
Doba čtení 2 min

Nic není nemožné. Rodinná firma Janošík vyrábí okna, která váží tunu, ale překvapí svojí subtilností

Rodinná firma Janošík z Valašska se specializuje na výrobu oken. A to ne ledajakých. Dlouhodobě se ji daří posouvat hranice možného. Okna jsou v jejich případě synonymem estetické dokonalosti.

Interiér & architektura
Pavel a Zuzana statečně čelili katastrofě a nebáli se plně zapojit do procesu
Číst článek
24. 09. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Společně to zvládneme, i když to nebude jednoduché, říká Zuzana Kollárovitsová, spolumajitelka firmy Todus, jejíž výrobní haly v Opavě fatálně poškodila povodeň

Katastrofální povodně dramaticky zasáhla i do fungování rodinné firmy Todus. Ta v Opavě už několik let vyrábí prémiový venkovní nábytek, který sklízí obdiv i v zahraničí. O aktuální situaci jsme hovořili se Zuzanou Kollárovitsovou, která značku vede společně s manželem Pavlem.

Interiér & architektura Rozhovory
Dvoupatrový prostor Foyer Café, který byl v padesátých letech necitlivě přestavěn na nocležnu a kanceláře, se nyní vrací ke svému secesnímu půvabu podle původních Fantových plánů.
Číst článek
20. 09. 2024
Klára Rokosová
Doba čtení 4 min

Návrat starých časů. Zdevastované prostory Fantovy budovy v Praze se dočkaly rekonstrukce, která bere dech

Fantova budova na pražském hlavním nádraží patří mezi nejvýznamnější secesní stavby České republiky. Po náročné rekonstrukci se otevřela veřejnosti část obnovených prostorů, jeden ze sálů se proměnil ve stylovou kavárnu. Nechte se unést atmosférou nádherného interiéru.

Interiér & architektura Design guide
Lightworks
IKEA
Kare design
Prospanek.cz
Gadesign

AKCE A UDÁLOSTI

From: Umprumshop To: You. Letošní ročník Umprumshopu se nese neostýchavě ve vánoční atmosféře. Doražte do Mikulandské, pořiďte designové dárky a poslechněte si přednášku "Unwrapping experiences" s absolventy. Vernisáž již 4. prosince!

Od 4. do 8. prosince, každý den od 11 do 20 hod.
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

Výstaviště Praha - imerzivní divadlo a gastronomie

Nejnovější články

Název studia je odvozen od slova beseda, které evokuje dle autorů přátelské rozhovory, zábavu, tanec a prostor.
Číst článek
04. 12. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Toužila vymyslet zákusek, který ještě neexistuje. Studio Besiidka osciluje mezi jídlem a designem, dává toto spojení smysl?

Jídlo a design? Trend, který je v poslední době čím dál tím víc populární. Studio Besiidka z Brna, které tvoří Nikola Chromečková a David Hotárek, patří mezi ty, kteří tyto dvě ingredience umí smíchat víc než dobře!

Design & umění Rozhovory
První půlkulatiny podcastu jsme oslavili s hostem Ondřejem Zitou.
Číst článek
02. 12. 2024
Redakce
Doba čtení 3 min

Židle UM od Jiřího Pelcla je budoucí ikona designu, sedět se na ní ale nedá, přiznává zakladatel značky Master & Master Ondřej Zita

„K židli Um vždy s nadsázkou dodávám, že je to budoucí ikona designu. Stejně jako její slavné předchůdkyně je přísná a nedá se na ní moc sedět,“ vypráví výrobce českého nábytku Ondřej Zita. Nevadí ale, že není pohodlná? A co znamená demokratický design?

Design & umění Podcast
Autentická zimní fotka na koupališti v Brně Zábrdovicích.
Číst článek
29. 11. 2024
Nikol Galé
Doba čtení 5 min

Žádná holá fakta a nudný průvodce. V Brně pořádají Autentické prohlídky pro milovníky lokálních příběhů i bizarností

„Chceme ukázat město z různých úhlů pohledu, optikou běžných lidí a s citem pro lokální témata,“ říká ředitelka TIC Brno.

Rozhovory Design guide
Rukopisy, archiválie, výtvarná díla i knihy doplněné o díla současných audiovizuálních umělců – stálá expozice Muzea literatury umístěná v deseti sálech reprezentuje českou literaturu od národního obrození až do roku 1989.
Číst článek
27. 11. 2024
Ondřej Balada
Doba čtení 3 min

Propojení odbornosti a kreativity na výbornou. Nedávno otevřené Muzeum Literatury dokázalo obstát, výsledkem je ambiciózní a moderní prostor, který nenudí

Požadavky na muzejní instituce se v průběhu času mění a v jistém smyslu i zpřísňují. Jako návštěvníci se obvykle chceme něco dozvědět, ale zároveň nechceme být zahlcení informacemi. Chceme kulturní zážitek a obohacení, ale současně se u toho i bavit.

Názory & polemika Design guide
Spolupráce a konzultace s odborníky na psychologii a osobní bezpečnost a účast v Technologické inkubaci CzechInvestu a akcelerátoru PrusaLab, dala vzniknout „chytré“ kabelce IRMA.
Číst článek
25. 11. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Kabelka, která zabrání znásilnění. Klára Šmakalová se bála o malou dceru, vymyslela proto módní doplněk, který umí ženám v nebezpečné situaci zachránit život

Násilí na ženách není bohužel žádná chiméra. I v objektivně bezpečných městech jako je Praha, se dívky a ženy na řadě míst necítí bezpečně. Vyřešit nebo alespoň zmírnit tento problém se rozhodla Klára Šmakalová. Výsledkem je rafinovaná kabelka Irma. Co vše na pohled jednoduchá taška umí?

Design & umění Rozhovory
Meat Design se poprvé přesouvá do nové lokace! Opouští bývalé Vítkovické železárny a přesouvá se do Boutique Business Inkubátoru Ostravica.
Číst článek
22. 11. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 6 min

Byla jsem smířená s tím, že Meat Design nezachráním. Karolína Skórková už 9 let buduje v Ostravě festival na podporu lokálních značek, jaké jsou největší překážky?

Karolína Skórková není designérka, přesto je hlavně její zásluha, že se slovo "design" v Ostravě stalo běžnou součástí slovníčku místních obyvatel. Meat Design Ostrava funguje s přestávkami už 9 let. Co ji vedlo k nápadu festival založit? A kdo ji nejvíc podporuje?

Design & umění Názory & polemika Rozhovory
Tereza letos vystavovala sérii Počátek i na prestižním veletrhu Salone dle Mobile, pod záštitou značky TON.
Číst článek
20. 11. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Myslím, že volné umění o moc nepřišlo, když jsem se raději věnovala dceři. Tereza Talichová upřímně o tom, jaké je to rozjet značku ve 40 a zda cítí generační propast

Tereza Talichová je neuvěřitelně milá, skromná a talentovaná. Její značka Tititi se zrodila z touhy po svobodě, ale dala si načas. Dnes s ní sbírá zasloužené úspěchy.

Design & umění Rozhovory
.
Číst článek
18. 11. 2024
Tereza Urban
Doba čtení 5 min

Designéři bez diplomu. Co mi chybělo v řemesle nebo technice, jsem vyplnila vášní. Je dnes potřeba mít formální vzdělání, aby člověk uspěl v prostředí designu?

Formální vzdělání se v mnoha oblastech považuje za základní kámen úspěšné kariéry. Je tomu tak i v oboru, kde titul z prestižní školy a studium v ateliéru významného designéra bývá alespoň kvalitním odrazovým můstkem na cestě k úspěchu?

Design & umění Názory & polemika
Lejaan
Číst článek
15. 11. 2024
Eliška Vrbová
Doba čtení 4 min

Z Instagramu přímo do ložnice. Je to jako spát v hotelové posteli, shodují se influencerky a designérka, které vyzkoušely povlečení české značky Lejaan

Když si ho pořídily, zamilovaly se. Domovy producentky Natálie Majvaldové, designérky Adély Mitrengové a budoucí psycholožky Jany Albrechtové jsou osobité, jedno ale mají společné - postele povlečené do české značky Lejaan. Proč je povlečení nadchlo, jak o něj pečují a čím utvářejí svůj domov?

Interiér & architektura
Vesnický ráz se nezapře ani v interiéru.
Číst článek
13. 11. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Vrátili se z Ameriky a zachránili zchátralý statek. Původní západočeská usedlost Darmyšl se díky péči manželů Ivanových proměnila ve výstavní bydlení

Podobné místo byste v Česku hledali stěží. Má atmosféru Toskánska, moderní vybavení hodné Švýcarska a eklekticky vybavený interiér, jak to umí ve Francii. Statek Darmyšl přitom najdete ve vesničce kousek od kláštera v Kladrubech.

Interiér & architektura Design guide