PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Denisa Strmiskova studio

Dává místům zcela jedinečnou identitu. Proč se stala Denisa Strmisková hvězdou lokálního interiérového designu?

Na její práci narazíte v prestižních restauracích, hostelech i historických památkách. Denisa Strmisková, architektka s citlivostí divadelního tvůrce, přetváří prostory s lehkostí a odvahou. Její projekty mísí estetiku s emocemi a propojují světlo, vůně a materiály do jedinečného smyslového zážitku.

Denisa Strmisková není na místní scéně nováčkem, své studio založila již v roce 2015 a za dobu jeho trvání nasbírala hned několik ocenění. Architektka je původem z Olomouce, studovala však v Praze. Její kroky zde překvapivě nevedly na fakultu architektury, ale vystudovala scénografii na pražské Divadelní akademii múzických umění (DAMU). Interiérový design ji zaujal již při škole, a nakonec se mu po dokončení studia rozhodla věnovat naplno. Studium scénografie ji však v tvorbě nepochybně ovlivnilo, sama uvádí, že je pro ni klíčové věnovat maximální pozornost klientovi a jeho představám o navrhovaném prostoru „pochopit vše jako příběh nebo literární předlohu, se kterou vždy začínáte práci jako scénograf“ zároveň připomíná i důraz na méně viditelný rozměr interiéru – jaké emoce v nás daný prostor vyvolává.

Jasná vize

I to může být jedním z důvodů, proč navázala spolupráci se známým pražským řetězcem Ambiente, který si, jak již plyne z názvu, na atmosféře svých podniků zakládá. Zasloužila se například o rozkvět zahrádky v karlínském bistru Eska, podílela se také na renovaci kavárny Savoy či na návrh zahrádky restaurace Čestr. Právě restaurace Čestr je oblíbeným projektem jednoho ze zakladatelů studia Master&Master Ondřeje Zity: „Spojení našich subtilních kovových židlí Roxor s masivními dřevěnými stoly, které Denisa navrhla, vytvořilo unikátní atmosféru, která dokonale podtrhla celkový koncept restaurace.“ České duo, které se zaměřuje na výrobu funkčního a nadčasového nábytku, si Denisa ke svým projektům přizvala hned několikrát. Prolínání hranic návrhu designu a výroby konkrétního nábytku pak komentují slovy „Hranice mezi návrhem a výrobou je někdy hodně rozostřená. Spolupracujeme s Denisou jako s partnerem, který přichází s jasnou vizí. Naším úkolem je tuto vizi přetavit ve funkční a esteticky působivý kus nábytku.“

Posledním společným projektem, který pro Ambiente vytvořila, je větší rekonstrukce Brasileira, která má sloužit jako osvěžení oblíbené restaurace. V duchu podržení atmosféry místa se zde velká pozornost kladla na osvětlení: „Vymysleli jsme pro Brasileiro odlišnou světelnou atmosféru pro různé části dne, zaměstnanci budou moci ladit barevné podtóny – cílem je prostor barevně rozehrát.“ Pro některé překvapivým momentem návrhu je pak práce s vůněmi. „Vůně dotvářejí celkový dojem, oslovili jsme spolupracovníky a společně konzultujeme jejich proudění prostorem, vybíráme správné momenty, kdy by je měl host zaznamenat. Musí se míchat rafinovaně - zážitek by měl být komplexní,“ komentuje smyslové kvality návrhu Denisa.

Nadšení a elán 

Sama říká, že práci v týmu vnímá jako esenciální pro obor architektury. „V začátcích, kdy jsem pracovala sama, jsem se po delší době v projektu už ztrácela.“ Vyzdvihuje také důležitost mezioborové spolupráce „ráda zapojuji nebo konzultuji návrhy s kolegy napříč obory, vnášejí do projektu další úhly pohledu.“ K navázaným spolupracím se navíc často vrací v dalších projektech. Jedním takovýmto partnerem je i grafické studio Kosatko, jejichž spolupráce začala právě na proslulém projektu olomouckého hostelu Long Story Short. S Denisou se známe dlouho, ale u prvního většího projektu jsme se potkali v Long Story Short v Olomouci, kde si to všechno skvěle sedlo a troufnu si říct, že je tomu tak dodnes,” přiblížil začátky spolupráce Jan Košátko, zakladatel grafického studia, které stojí za vizuální identitou hostelu. “Proces a přístup se mění u každého z nás, každý máme svou vlastní praxi, projekty a klienty. Pro mě je ale vždy důležité nadšení a elán, které Denisa má, proto s ní rád spolupracuji,” popisuje evoluci společné práce. I on vyzdvihuje benefit mezioborové spolupráce: “Největší přínos je samozřejmě pro zadavatele, který by oboje stejně musel nějak řešit. Takhle má k dispozici sehrané týmy schopných lidí z více oborů. Zároveň si spolu rozumí, což taky nemusí být vždy samozřejmostí.” Při otázce na případné profesní neshody a rozdílné názory estetických vizí pak pokládá na první místo vzájemnou důvěru, která je základem fungování každé spolupráce: “Na začátku ma každý nějakou vizi, která se v průběhu procesu formuje a vyvíjí. Během toho je čas vést dialog, abychom se potkali tam, kde potřebujeme.” Za tento společný počin, kde Denisa stojí za návrhem interiéru a Studio Kosatko mělo na starost hlavně grafický design a vytvoření grafické identity hostelu, si odnesli hned několik ocenění. Mimo jiné ocenění Interiér roku pro ročník 2017, Národní cenu za architekturu 2018 z Grand Prix architektů, která byla zároveň historicky prvním oceněním této soutěže za interiérový design, dále pak ocenění z rukou Amazing Places a zařazení do výběru deseti nejlepších hostelů, který sestavil The Guardian. 

Zakladatel studia Kosatko přiblížil, jak vlastně přistoupit k tvorbě vizuální identity u konkrétního projektu: „Existuje hodně procesních nástrojů, které pomáhají úspěšně zdolat cesty napříč celým projektem, ale pokud se bavíme o architektuře, tak hlavní výhodou je, že je tu konkrétní místo, objekt, materiál, světlo, atmosféra. Vždy je z čeho vycházet a na co navazovat. Nesnažím se někam násilně vnucovat, dá se říct, že v tomto směru mnohem častěji více poslouchám, než mluvím.” Hostel Long Story Short považuje z hlediska vizuálního přístupu z jejich společné spolupráce s Denisou za graficky nejkomplexnější, sám také komentuje, že se na místa spojená s projekty, kde se kloubí grafický design s architekturou rád vrací: “Výhodou všech projektů spojených s interiérem nebo architekturou je to, že se dají navštěvovat, že se do nich lze po čase vrátit, prohlédnout si je s odstupem a znovu si užít jejich atmosféru.”

Mezi další společné projekty pak patří rekonstrukce Červeného kostela v Olomouci. Olomoucký neogotický kostel z roku 1902 od roku 1959 sloužil jako depozitář knih Vědecké knihovny města a nebyl tak veřejnosti přístupný. Za projektem stojí olomoucký ateliér atelier-r, který proměnil budovu kostela na nový kulturní prostor, který se tak může stát jedním z hlavních kulturních ohnisek města. Součástí komplexní rekonstrukce je také přístavba nacházející se mezi hlavní lodí kostela a ředitelstvím knihovny. Propojující článek tak umožnil vytvořit společný vstupní prostor pro oba objekty, přibyla také kavárna. “Krystalická hmota nového objektu reaguje na neogotickou formu Červeného kostela. Rovněž půdorysná stopa nové části vychází z jeho půdorysného členění,” popisují architekti z olomouckého ateliéru. Právě na detailní řešení interiéru přístavby si architekti přizvali Denisu Strmiskovou a její studio a vzniklo tak množství zajímavých detailů a originálních interiérových prvků. Najdeme tady například svítidla z dílny montrealského studia Lambert et Fils nebo studia Kaia. Na tvorbě vizuální identity se opět podílelo spoluprací ověřené studio Kosatko. Otevření veřejnosti se autoři dočkali v květnu minulého roku. Od té doby se celému kreativnímu týmu podařilo odnést hlavní cenu v kategorii Veřejný interiér Czech interior award, Interiér roku 2023 v kategorii Veřejný interiér II a vysloužili si také nominaci v letošním ročníku České ceny za architekturu.

Denisu oslovilo olomoucké studio ateliér r Denisu oslovilo olomoucké studio ateliér r
Denisu oslovilo olomoucké studio ateliér r
Foto: Boysplaynice

Rozměr důvěry 

Dalším zajímavým projektem z jejího portfolia je pak realizace kulturního centra KUMST, které se nachází v Brně a na kterém spolupracovala s místním studiem KOGAA. Jedná se o místo, která má sloužit jako platforma k navázání spolupráce mezi jednotlivými umělci, které by umožnilo vzájemnou inspiraci a učení. „Je také místem otevřeným veřejnosti, místem, které umožňuje bližší nahlédnutí do kreativního procesu a ukazuje důležitost a přínos umělců společnosti,“ komentuje zakladatelka studia KOGAA, Alexandra Georgescu. Uvádí také, že protože se jednalo o veřejnou zakázku, byla hranice jejich zásahů a pole působnosti Denisy Strmiskové jasně rozdělené v návaznosti na předem jasně stanovené rozpočty pro jednotlivé oblasti. Za základ úspěchů pak považuje komunikaci a hranice vzájemných očekávání a plnění termínů „Pak je tu také rozměr důvěry, respektu a vzájemného porozumění vlastním nápadům a návrhům. Spolupráce s Denisou byla velmi plynulá a to jak v pracovní, tak v osobní rovině – podařilo se nám projít projektem od počátečního konceptu až po finální stavební detaily i přes četné změny ze strany klienta.“

Kulturní centrum se nachází v samém centru města, v budově z roku 1927. Právě síla designu této funkcionalistické budovy byla klíčovým aspektem návrhu, který se zaměřil především na znovunalezení architektonické čistoty prostor, typické pro toto období, v kombinaci s přidáním prvků, které umožní interiér rozehrát. „Práce scénografa spočívá v tom, že vtáhne uživatele do zcela jiného světa, vytvoří atmosféru a přinese do prostoru emoce. Je tu také prostor pro taktilní kvality návrhu a důraz na výběr materiálu, které uživatele zvou, aby se stali součástí prostoru, téměř jako herci ve hře. Posledním, ale neméně důležitým, je faktor „wow“, který zanechává v lidech silný zážitek z pobytu v KUMSTu,“ komentuje kvality návrhu s ohledem na Denisino scénografické studium Alexandra.

Realizace kulturního centra KUMST které se nachází v Brně a na kterém spolupracovala s místním studiem KOGAA Realizace kulturního centra KUMST které se nachází v Brně a na kterém spolupracovala s místním studiem KOGAA
Realizace kulturního centra KUMST které se nachází v Brně a na kterém spolupracovala s místním studiem KOGAA
Foto: Kubíček Studio
Je také místem otevřeným veřejnosti místo které umožňuje bližší nahlédnutí do kreativního procesu a ukazuje důležitost a přínos umělců společnosti Je také místem otevřeným veřejnosti místo které umožňuje bližší nahlédnutí do kreativního procesu a ukazuje důležitost a přínos umělců společnosti
Je také místem otevřeným veřejnosti místo které umožňuje bližší nahlédnutí do kreativního procesu a ukazuje důležitost a přínos umělců společnosti
Foto: Kubicek Studio
Kulturní centrum se nachází v samém centru města v budově z roku 1927 Kulturní centrum se nachází v samém centru města v budově z roku 1927
Kulturní centrum se nachází v samém centru města v budově z roku 1927
Foto: Kubicek Studio

O jedinečnosti atmosféry, kterou Denisa vytváří, pak promluvila i jedna z jejích posledních klientek, která ji oslovila s novou zakázkou po spokojenosti z první spolupráce. „Manžel je stavební inženýr a realizuje řadu projektů, známe mnoho pozoruhodných architektů a dalších expertů z oboru. Denisa je pro mě ale v něčem zcela výjimečná. Se svým týmem reprezentuje obor, který v Česku není v rámci interiérového designu vyčleněn – dává místům zcela jedinečnou identitu. Jde často za hranici interiérového designu. Pracuje se světelnou atmosférou, řeší vztahy detailů, akustiku. Denisa má schopnost ochránit projekty tak, aby se atmosféra, která místo definuje, nevytratila,“ komentuje Mila Petrů, majitelka nového hotelu Casarosa, který vznikl v Českém Krumlově. Potvrzuje tak důležitost citlivosti vnímání prostoru, rozplývání pevných hranic mezioborové spolupráce a schopnost vytvářet atmosféru, kterou Denisa se svým studiem přináší.

Casarosa je pokračováním dobré spolupráce architektky a klientů Casarosa je pokračováním dobré spolupráce architektky a klientů
Casarosa je pokračováním dobré spolupráce architektky a klientů
Foto: Kubicek Studio
Rubriky:

Další z rubriky

Villa Fitz v Rokycanech
Číst článek
30. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Historie, která se otevřela současnosti. Villa Fitz v Rokycanech sbírá ceny za empatické propojení dvou světů. Proč stojí za návštěvu?

Na náměstí v Rokycanech stojí dům, který dlouho působil spíš unaveně než vznešeně. Novorenesanční vila z konce 19. století se během desetiletí změnila v kancelářskou budovu, která nenaznačovala, že kdysi bývala symbolem prosperity a elegance.

Interiér & architektura
Nový Showroom LD Seating otevřený v Londýně!
Číst článek
24. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Mezinárodní expanze. LD Seating otevírá showroom v londýnské čtvrti Clerkenwell

Společnost LD Seating oficiálně otevřela svůj showroom v Londýně – v nově vzniklém prostoru Atelier Bohemia na adrese 3 Clerkenwell Road, přímo v srdci jedné z nejvýznamnějších světových designérských čtvrtí. Co vás uvnitř čeká?

Interiér & architektura
Vlevo:  Kniha “Ženy v architektuře”, editorky Klára Brůhová, Helena Huber Doudová, UMPRUM/NGP, Vpravo:  portrét Helena Huber-Doudová, foto: Katarína Hudačinová, NGP
Číst článek
15. 09. 2025
Sabina Ježková
Doba čtení 6 min

Žádné hodnoty nejsou definitivní. Příklad Máje ukazuje, jak slabé povědomí o hodnotné architektuře a urbanismu u nás existuje, říká kurátorka Helena Huber-Doudová

Helena Huber-Doudová, kurátorka sbírky architektury v Národní galerii a spoluautorka knihy „Ženy v architektuře“ se věnuje se historii a teorii architektury a jejímu vystavování. V rozhovoru mluví o ohrožené meziválečné a poválečné architektuře, výstavních výzvách i zmíněné publikaci.

Interiér & architektura Rozhovory
Fanny Leyten, manažerka návrhu interiérů a maloobchodního designu pro domácí vybavení IKEA
Číst článek
10. 09. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 5 min

Trend menšího bydlení roste i z touhy žít jednodušeji, s větší svobodou, říká v rozhovoru manažerka IKEA Fanny Leyten

IKEA se na poli nábytkového designu stala naprostou ikonou. Jaké trendy budou vládnout následující rok? A jsou dnes kuchyně více než místo pro vaření? Na otázky odpovídala Fanny Leyten, manažerka návrhu interiérů a maloobchodního designu pro domácí vybavení IKEA.

Interiér & architektura Design & umění Rozhovory Obsah časopisu NPB Interiéry
Resort Slunce
Číst článek
01. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Tradice stará 150 let. Z hostince v Podještědí se stal resort Slunce, který spojuje tradici s komfortem inspirativním způsobem

Jizerské hory patří odjakživa mezi oblíbené výletní cíle mnoha Čechů. V malebné obci Osečná nedaleko Liberce se však nyní můžete ubytovat stranou hlavního turistického ruchu. Sto padesát let starý hostinec a krásný nedaleký statek se přeměnily v moderní rodinný resort s prvotřídní kuchyní a saunou.

Interiér & architektura
Helena Dařbujánová byla hostem podcastu DESIGNNEWS
Číst článek
12. 08. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Měla by se změnit kultura politiky – lidé by se neměli přetlačovat, ale spolupracovat, říká Helena Dařbujánová. Proč se v Hradci Králové nedaří designu? A jak to chce změnit?

Designu v Hradci se moc nedaří, myslí si Helena Dařbujánová. Právě proto se jej snaží neúnavně a s nadšením představovat místním. Letos během Oslav 800 let města Hradce Králové představí krále a královny českého designu. Proč a jak bude probíhat 24 hodinová vernisáž?Je stále město Salónem republiky?

Interiér & architektura Design & umění Podcast
Interiéry kavárny
Číst článek
28. 07. 2025
Klára Rokosová
Doba čtení 7 min

Lokální zázraky. Které nově otevřené kavárny lákají na dokonalý interiér od českých architektů?

Lahodná káva, řemeslné pečivo a prostory s příběhem. Dalších šest nových míst na pražské gastronomické scéně ukazuje, jak důležitá je symbióza chuti, estetiky a atmosféry. Vstoupit dovnitř znamená ochutnat a zažít.

Interiér & architektura Design guide
Aparthotel Svatý Vavřinec
Číst článek
14. 07. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Jít příkladem. Aparthotel Svatý Vavřinec vzešel z veřejné soutěže, studio OVA zvítězilo s projektem, který nehyzdí okolní přírodu a působí nadčasově

Horská architektura je ze své podstaty velmi citlivé téma. Malá města uprostřed hor mají své přirozené limity, ať už prostorové nebo estetické. Navrhnout proto objekt, který bude přínosem pro turisty i místní obyvatele a zapadne do okolní krajiny, je složitý úkol.

Interiér & architektura
Alžběta P. Brůhová
Číst článek
09. 07. 2025
Michaela Irová
Doba čtení 3 min

Necítila jsem, že bychom v oboru táhli za jeden provaz. Alžběta P. Brůhová otevřeně o limitech architektury a potřebě bavit se i o tématech, která nejsou každému příjemná

S architektkou Alžbětou P. Brůhovou jsme se sešly v prostoru Atlas ve Veletržním paláci Národní galerie Praha. Bavily jsme se jak může být architektura feministická, o schizmatu architektury a stavebního inženýrství, ale i o důležitosti větší citlivosti k méně viditelným zásahům.

Interiér & architektura Rozhovory
Plochá přístavba na dlouhém pozemku zvětšila obytný prostor chalupy a propojila stavbu s moderním bazénem
Číst článek
20. 06. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Šarmantní mix Francie a Česka. Chalupa Čížovka v Českém ráji láká na sepětí s přírodou i citlivé prolnutí starého s novým

Původně to mělo být klidné útočiště pro rodinu. Časem se ale Bára a Petr Šmídovi rozhodli, že takto krásné místo zpřístupní i ostatním. Chalupa Čížovka si návštěvu zaslouží, nejen kvůli malebnému okolí, ale především díky sofistikované atmosféře, která mísí francouzský šarm s českou pohostinností.

Interiér & architektura Design guide
JN interiér
Sutnarka - sympoziu Boundaries
Ikea
Krásný rok

AKCE A UDÁLOSTI

Dle Rafanů mají všichni nárok na všechno! Zdali je tomu opravdu tak, se budete moci přesvědčit v galerii 8mička

14. června – 19. října 2025, vernisáž: 13. června od 17:00
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

JN Interiér

Nejnovější články

Leona Krlínová při práci na diplomovém projektu
Číst článek
01. 10. 2025
Tereza Urban
Doba čtení 4 min

Mapuje citlivé téma sesterství. Leona Krlínová ve své monumentální diplomové práci otevírá intimní témata, díky technice kolektivního plstění

„Sourozenecké vztahy jsou někdy emocionální horskou dráhou,“ říká Leona Krlínová, která se rozhodla své zkušenosti i příběhy dalších žen přetavit do diplomové práce o sesterství. Z osobních prožitků, večerů pletení a desítek rozhovorů vytvořila dílo, jež spojuje intimní téma sesterství.

Design & umění
Villa Fitz v Rokycanech
Číst článek
30. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Historie, která se otevřela současnosti. Villa Fitz v Rokycanech sbírá ceny za empatické propojení dvou světů. Proč stojí za návštěvu?

Na náměstí v Rokycanech stojí dům, který dlouho působil spíš unaveně než vznešeně. Novorenesanční vila z konce 19. století se během desetiletí změnila v kancelářskou budovu, která nenaznačovala, že kdysi bývala symbolem prosperity a elegance.

Interiér & architektura
Rozhovor Šimon Roubal
Číst článek
26. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 7 min

Občas musím třeba vylézt na strom nebo postavit stan ze sametu. Fotograf Šimon Roubal o experimentu jako způsobu tvorby

Šimon Roubal začal u fotografie, jeho tvorba se však postupně vyvinula v intermediální projekty. Letos nastupuje na AVU a ve své práci spojuje řemeslný přístup, digitální nástroje i participaci. Jak vyfotit nevyfotitelné a proč je důležitější proces než výsledné dílo?

Design & umění Rozhovory
Nový Showroom LD Seating otevřený v Londýně!
Číst článek
24. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Mezinárodní expanze. LD Seating otevírá showroom v londýnské čtvrti Clerkenwell

Společnost LD Seating oficiálně otevřela svůj showroom v Londýně – v nově vzniklém prostoru Atelier Bohemia na adrese 3 Clerkenwell Road, přímo v srdci jedné z nejvýznamnějších světových designérských čtvrtí. Co vás uvnitř čeká?

Interiér & architektura
Autorství a etika ve výstavní praxi - Alterace; Vzhůru!
Číst článek
24. 09. 2025
Anna Grabherr
Doba čtení 6 min

Když dva dělají totéž. Autorství a etika ve výstavní praxi je citlivé téma, které nemá jasné řešení, co na konkrétní příklad výstavy říkají odborníci?

Výstavní architektura je nenápadná činnost na pozadí výstavní praxe. To, jak na nás výstava zapůsobí, je však právě její zásluha. Je instalační řešení děl samo autorským dílem? A co dělat, když se sobě dvě výstavy příliš podobají? S pomocí odborníků rozebíráme nedávný příklad takové situace.

Design & umění Názory & polemika
Mlýn Hrušky je jedinečné místo, kde se pojí historie s moderní dobou
Číst článek
23. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 5 min

Jak z ruin vznikla vila, která spojuje český design, architekturu a rodinný odkaz. Villa Hrušky je lokální zázrak, který nesmíte minout

Moderní názor na folklórní Moravu. Jak se podařila rekonstrukce vily z první poloviny dvacátého století? Na jedničku!

Design guide
Analog Bros - rozhovor
Číst článek
22. 09. 2025
Lenka Kašparová Anna Grabherr
Doba čtení 5 min

Nastavili jsme si standard, který držíme za všech okolností. Prostě to chce věřit, neuhnout a makat, jsou přesvědčení zakladatelé sítotiskové manufaktury Analog Bros

V Analog Bros vznikají díla Jana Saudka, Marko Čermáka nebo Vladimira 518. Najdete je v pražských Nuslích, kde mají také zahrádku s trpaslíkem a dva psy. Kafe tu udělají každému, kdo má zájem o sítotisk. My jsme si povídali s Jakubem Stýblem, který studio před více než deseti lety založil.

Design & umění Rozhovory
Majitelé Apartmánů Kocourek
Číst článek
16. 09. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Venkovský ráj pro rodiny, kde design splývá s tradicí. Apartmány Kocourek na Vysočině lákají na přívětivou pohostinnost

Na dohled od Pelhřimova, v srdci Vysočiny, vznikl projekt, který nepřetváří venkov jen pro turistický efekt – ale opravdově ho žije. Baby-friendly útočiště pro celou rodinu nabízí luxus venkovského ráje. Jak se to majitelům podařilo?

Design guide
Vlevo:  Kniha “Ženy v architektuře”, editorky Klára Brůhová, Helena Huber Doudová, UMPRUM/NGP, Vpravo:  portrét Helena Huber-Doudová, foto: Katarína Hudačinová, NGP
Číst článek
15. 09. 2025
Sabina Ježková
Doba čtení 6 min

Žádné hodnoty nejsou definitivní. Příklad Máje ukazuje, jak slabé povědomí o hodnotné architektuře a urbanismu u nás existuje, říká kurátorka Helena Huber-Doudová

Helena Huber-Doudová, kurátorka sbírky architektury v Národní galerii a spoluautorka knihy „Ženy v architektuře“ se věnuje se historii a teorii architektury a jejímu vystavování. V rozhovoru mluví o ohrožené meziválečné a poválečné architektuře, výstavních výzvách i zmíněné publikaci.

Interiér & architektura Rozhovory
Klára Valušková
Číst článek
12. 09. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 5 min

Mám ráda přesnost, vyvážené proporce a čisté tvary. Klára Valušková je novou nadějí českého šperku, fascinuje ji světlo a přísnost

„Volné umění mě velmi baví, ale otázkou je, zda se jím dokážu i uživit,“ přemítá nový talent českého šperku Klára Valušková. Své objekty a šperky představí exkluzivně na Czech Design Weeku v Galerii Mánes. Je třeba si vybírat mezi uměním a šperkem? A jakou hodnotu mají pro ni ocenění?

Rozhovory