PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Prezidentkou Art Jury je Irene Kugelmann. Zkušená kreativní ředitelka s velkou vášní pro skvělou kreativu, obsah, komunikaci a strategii. Má prokazatelné úspěchy při realizaci komplexních projektů v oblasti marketingu, komunikace a budování značky

Poměř síly s nejtalentovanějšími. Czech Creative Awards otevírá přihlášky do soutěže o nejlepší typografii, ilustraci i reklamní kampaně

Každoročně se koná soutěž ADC Czech Creative Awards, která i letos vybere svého vítěze v reklamě na poli typografie, printu, nebo například krátké reklamy. Naposledy zaujaly poštovní známky s Petrem Pavlem nebo bohémství Bolka Polívky. Co to bude letos? Nezmeškejte přihlášky - už jen do 7.března!

ADC Czech Creative Awards letos otevírá již 32. ročník a opět hledá tu nejlepší reklamu. Porota se skládá z předních odborníků v oboru, hodnotit práce bude například Tereza Talichová nebo umělec Jan Kaláb. Kdo zaujal porotu v předešlých ročnících? Pojďme se inspirovat! 

Jedním ze zlatých vítězů se stala kampaň Kolóra, která představila aršík poštovních známek, obraz s prezidentem a také odstíny barev typické pro Čechy. Vizuál byl zpracován designérem Petrem Štěpánem a jeho týmem pro kancelář prezidenta České republiky Petra Pavla a v kruzích grafického designu má dobře našlápnuto stát se budoucí ikonou. 

Hřbitovně pravá nebo vontská špendlíková barva? Copywriting v té nejlepší podobě Hřbitovně pravá nebo vontská špendlíková barva? Copywriting v té nejlepší podobě
Hřbitovně pravá nebo vontská špendlíková barva? Copywriting v té nejlepší podobě

Jak si vychutnávat život i trochu spontánním a lehkomyslným způsobem nám i svému synovi v reklamě pro Krušovice ukázal Bolek Polívka. Malý kousek kinematografie v čele s českou legendou i bohémem byl oceněn v několika kategoriích a odnesl si zlato za nejlepší Medium format. Pozornost porotců ci napříč kategoriemi získala i Fofrtaška 2.0, projekt pro Kaufland, která propojuje fanoušky e-sportu a seniory na které se na streamovací platformě Twitch díky této kampani pomohlo vybrat přes milion korun! Z generačního vtipu hybatelem dobrých skutků? Ano, prosím! 

KDO VYBERE VÍTĚZE? 

Pro soutěž bylo sestaveno několik porot, které jsou složené z profesionálů ve svém oboru. V čele 25 odborníků stojí mezinárodní hosté, jimiž jsou pro Advertising Jury Alejandro di Trolio z Cheil Worldwide a pro Art Jury Irene Kugelmann z DDB Group. Art Jury bude mít nelehký úkol hodnotit kategorie Craft a Design. Hlavní roli tu bude hrát především kvalita zpracování. Kreativní koncept a jeho originalita budou zásadní naopak pro Advertising Jury, která bude hodnotit projekty od tradičních ATL formátů až po oblasti engagementu, experience a business creativity. Profily všech porotců najdete na webu soutěže.

Porotu copywriterů a kreativních direktorů z firem jako je MUW Saatchi & Saatchi, Ogilvy Prague, nebo WEAREGINGER vede Alejandro Di Trolio Porotu copywriterů a kreativních direktorů z firem jako je MUW Saatchi & Saatchi, Ogilvy Prague, nebo WEAREGINGER vede Alejandro Di Trolio
Porotu copywriterů a kreativních direktorů z firem jako je MUW Saatchi & Saatchi, Ogilvy Prague, nebo WEAREGINGER vede Alejandro Di Trolio

„V duchu dlouhodobé vize klubu Kreativita má cenu zůstává posláním soutěže oceňovat ty nejkreativnější práce a vyzdvihovat jejich hodnotu. Nadále se chceme rozšiřovat i směrem k designovým studiím nebo jednotlivcům, kteří mají co dočinění s kreativitou jako takovou. A dobře víme, že na skvělou kreativu je potřeba mít dostatek nadšení a energie. Proto se tento aspekt stává i tématem letošní kampaně ADC Czech Creative Awards se sloganem Get Hyped. K ultimátnímu načerpání energie a nahajpování samozřejmě dojde na slavnostním galavečeru s vyhlášením vítězů”, říká předseda ADC Miky Karas.

Deadline se pro opozdilce prodloužil až do 7. března! This is your sign! Deadline se pro opozdilce prodloužil až do 7. března! This is your sign!
Deadline se pro opozdilce prodloužil až do 7. března! This is your sign!

JAK NA PŘIHLÁŠKU? 

List nezbytností, které je třeba si ohlídat.

  • DEADLINE: 7. březen 2025 
  • Je třeba mít uhrazené všechny soutěžní poplatky včas. 
  • Registrace uživatelů z předchozích ročníků pozbývají automaticky platnost, takže pro aktuální ročník soutěže je nutné provést novou registraci přihlašovatele.
  • Je nutné sebe nejprve registrovat skrze aplikaci. Platí, že jedna přihláška= jedna kategorie. 
  • Přílohy přikládejte ve formátu:
    Image file format: Best possible quality JPG, no compression, min. 1920  px x min. 1080 px
    Video file format: Full HD 1920 x 1080 px, MP4 H.264, Format 16:9, 8 MB/s – 12 MB/s (medium quality)
  • Porota je mezinárodního složení, proto veškeré texty či titulky musí být připravené i v angličtině. 
  • Před dokončením přihlášky proveďte kontrolu dat, po uzamknutí už nelze přihlášku nijak upravovat a je třeba uhradit neprodleně vstupní poplatek. 
I naše památky musejí někdy převléci kabát I naše památky musejí někdy převléci kabát
I naše památky musejí někdy převléci kabát

Přihlásit se lze do několika kategorií. Popsané do nejmenšího detailu je spolu s podmínkami přihlášení najdete ZDE

Advertising: Do této kategorie patří filmové projekty krátké i dlouhé stopáže, reklamní práce s výraznou myšlenkou, která díky svému jednoduchému provedení a přímočarému sdělení vynikne i v ruchu veřejného prostoru, print, který dokáže na delší dobu chytit oko čtenáře a jakákoliv práce, která má výhradně nekomerční cíle, nebo byla vytvořena na podporu neziskových organizací a jejich cílů.

Engagement: Kategorie Engagement oceňuje kampaně, které dokážou lidi vtáhnout, zapojit a přimět je k interakci. Zahrnuje aktivity od budování komunit na sociálních sítích přes inovativní spolupráce s influencery až po značky, které umí reagovat na aktuální dění. Neměly by zde chybět ani projekty, které formují kulturu a přinášejí společenskou změnu.

Experience: Ať už jde o využití dat a technologií, kreativní práci s médii, nebo interaktivní formáty jako gaming a virtuální realita, klíčem je inovace. Fyzický i digitální prostor se zde stávají hřištěm pro značky, které chtějí bavit, inspirovat a posouvat hranice engagementu. Každý projekt musí diváky nejen oslovit, ale skutečně vtáhnout do dění, proto je tu místo i pro práce, které propojují fyzický a digitální svět.

Business creativity: Do kategorie přihlašujte práce, které svým kreativním plánováním dokázaly posunout značku o level výše. Vyřešili jste kreativně obchodní problém? Sem s tím! 

Řemeslnou stránku posoudí fotograf Adam Bartas či režisérka a producentka Veronika Jelšíková Řemeslnou stránku posoudí fotograf Adam Bartas či režisérka a producentka Veronika Jelšíková
Řemeslnou stránku posoudí fotograf Adam Bartas či režisérka a producentka Veronika Jelšíková

Craft: A funguje to po craftové stránce? Kategorie craft není ničím menším než udílením filmových Oscarů na poli reklamy. Nejlepší scénář? Cena za nejlepší obsazení do reklamy? Nejlepší zvukový design? Porota vybere práci, která bude řemeslně skvěle odvedena. 

Design: Ilustrace, nový rebrand značky, vizuální identita, firemní tiskoviny, plakáty ale i hry nebo webové stránky. Zde zazáří projekty se silnou vizuální stránkou a vytříbeným nápadem. Vzhůru do toho! 

Za vizuálem pro festival Pražské jaro stojí designéři Matouš Sedlák, Kristýna Tučková a Tereza Drábková Za vizuálem pro festival Pražské jaro stojí designéři Matouš Sedlák, Kristýna Tučková a Tereza Drábková
Za vizuálem pro festival Pražské jaro stojí designéři Matouš Sedlák, Kristýna Tučková a Tereza Drábková
Eugen Finkei, kreativní direktor nebo Jan Kaláb, český přední výtvarník. Taková je porota, která hodnotí sekci Design Eugen Finkei, kreativní direktor nebo Jan Kaláb, český přední výtvarník. Taková je porota, která hodnotí sekci Design
Eugen Finkei, kreativní direktor nebo Jan Kaláb, český přední výtvarník. Taková je porota, která hodnotí sekci Design

Slavnostní ceremoniál proběhne v prostorách ARCHA+ 7. května 2025.

Ceremonie posledního ročníku s podtitulem Máme nos na tu nejlepší reklamu. Večerem prováděla Erika Stárková Ceremonie posledního ročníku s podtitulem Máme nos na tu nejlepší reklamu. Večerem prováděla Erika Stárková
Ceremonie posledního ročníku s podtitulem Máme nos na tu nejlepší reklamu. Večerem prováděla Erika Stárková

Profesní klub ADC se soutěží zaměřuje na to, aby kolem sebe rozvířil závan nadšení pro kreativní práci. Ambicí soutěže je nejen ocenit, ale také napumpovat do oboru trochu čerstvé energie, tolik potřebné k vymýšlení, tvoření a přinášení neotřelých byznysových řešení. A podpořit u kreativních tvůrců i klientů motivaci k práci v oboru.

Art Directors Club je nezisková organizace usilující o růst odborné úrovně propojováním, vzděláváním a inspirováním kreativní komunity.

Článek vznikl v rámci placené spolupráce.

Rubriky:

Další z rubriky

Ze slavnostní ceremonie ADC Czech Creative Awards 2025
Číst článek
19. 05. 2025
Doba čtení 3 min

Vizuální identita pro Prahu 10 vítězem! ADC Czech Creative Award ocenila lokální kreativce, kdo další bodoval?

32. ročník nejprestižnější lokální soutěže kreativity v komerční komunikaci zná své vítěze. Kdo si letos z pódia ARCHY + odnesl ADC Czech Creative Award?

Soutěže
MASTER OF CRYSTAL
Číst článek
04. 04. 2025
Doba čtení 2 min

Příležitost propojit tradiční sklářské řemeslo s moderním designem. Master of Crystal vyhlásil další ročník soutěže pro mladé talenty

Prestižní soutěž Master of Crystal od společnosti Preciosa otevřela brány nové generaci talentů. Začínající designéři, studenti i absolventi uměleckých škol mají unikátní příležitost propojit tradiční sklářské řemeslo s moderním designem a ucházet se o titul Mistr křišťálu 2025 a finanční odměnu.

Soutěže
Peřeje

AKCE A UDÁLOSTI

Nestihli jste vyjet na Moravu ku příležitosti festivalu sběratelského designu? První ozvěna festivalu KŘEHKÝ bude k nahlédnutí ve Velké galerii v Portheimce. Výběr děl doplní retrospektiva fotografa Salima Issy

12. června - 27. července 2025
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

Nejnovější články

Mobiliář s přidanou hodnotou
Číst článek
13. 06. 2025
Redakce
Doba čtení 4 min

Nekonečno možností pro pobyt venku. Značka Egoé kultivuje veřejný prostor multifunkčními prvky, které simulují školní učebny i místa na piknik

Firma Egoé od roku 2006 kultivuje veřejný prostor. Nyní se rozhodla jeho potenciál rozšířit na maximum. Jak si pobyt venku užít, zastavit se a rozjímat, aniž bychom ho chápali jako pouhý spojovník mezi dvěma místy?

Design & umění
Ložnice v Bytě sběratele
Číst článek
11. 06. 2025
Kateřina Hubertová
Doba čtení 4 min

Jiná cesta k umění. Humpolecká galerie 8smička vystavuje obrazy v koupelně i dětském pokoji, jak Byt sběratele funguje?

Jako na návštěvě u známého, který se pustil do sbírání uměleckých děl, se budete cítit v humpolecké galerii 8smička. Již pátým rokem mohou každý pátek skupinky zájemců navštívit spolu s kurátorkou Anežkou Chalupovou stálou sbírkovou expozici 7+1: Byt sběratele.

Design & umění
Agnieszka zvítězila v soutěži Best in Design hned ve třech kategoriích
Číst článek
09. 06. 2025
Jana Brandtlová
Doba čtení 5 min

Poporodní deprese je pouze malý střípek v moři problémů. Polská designérka upozorňuje na opomíjené téma a hledá konkrétní řešení, jak ulevit porodním asistentkám

Agnieszka Bujas zvítězila v soutěži Best in Design hned ve třech kategoriích. Reagovala na polskou situaci porodních asistentek a vyvinula produkt, který by mohl změnit situaci a ulehčit práci. Lze ho zafinancovat, aby mohl do seriové výroby a jak velký výzkum mu předcházel?

Design & umění Rozhovory
Dílo Tomáše Perglera
Číst článek
05. 06. 2025
Redakce
Doba čtení 4 min

Díla, která provokují, ale zároveň nutí k zamyšlení. Tomáš Pergler čerpá z art brut i dadaismu, nyní vystavuje svoje díla v Galerii U Radnice v Táboře

Tomáš Pergler, vystudovaný teoretik umění, je vedoucím odborným knihovníkem na pražské Akademii výtvarného umění a více než 20 let vystavuje svou vlastní uměleckou tvorbu. Inspiraci čerpá z dadaismu, art brut a přírodních materiálů. Jeho nová výstava s názvem Kolúmbo II je nyní k vidění v Táboře.

Akce a události Design & umění
Tkalcovna Kubák
Číst článek
04. 06. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Zachraňuje mizející řemeslo. Filip Kubák je už pátou generací tkalců, nyní ale rodinná firma Tkalcovna Kubák bojuje o přežití

Kdysi prosperující textilní průmysl se dnes potýká s existenčními problémy. Podniky bojují s levným zahraničním dovozem i novými obchodními návyky. Filip Kubák je majitelem tkalcovny, která funguje už od roku 1870. Přežije i do dalšího století?

Design & umění Rozhovory
Designérka Yara Abu Aataya je dalším hostem v našem podcastu
Číst článek
30. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Ticho ze strany designérů je ohlušující, design podle nich není politický. To mě naprosto zaráží, říká palestinská designérka Yara Abu Aataya

„Poslední rok se můj aktivismus s tvorbou přirozeně prolíná. Po vystoupení na Designbloku na podzim 2023 jsem ale svoji tvorbu omezila. Měla jsem výčitky,“ vysvětluje Yara Abu Aataya, umělkyně a designérka původem z Gazy. Romantizujeme si arabský svět? Chybí Čechům empatie?

Design & umění Podcast
Konceptuální umělkyně Kerry Collinson
Číst článek
28. 05. 2025
Doba čtení 5 min

Britka, která boří konvence. Sklářka Kerry Collison se věnuje tradiční technice vitráže, nebojí se ale kontroverzních témat jako queer nebo sex

Kerry Collison je britská sklářka, která v mnoha ohledech boří konvence. Věnuje se klasické technice vitráže, ale cíleně do ní pašuje nadsázku a vtip. Její přístup provokuje, ale zároveň dokazuje, že nový pohled unese každá klasika.

Design & umění Rozhovory
Zaznam mizeni
Číst článek
26. 05. 2025
Doba čtení 3 min

Složité cesty mě baví víc než ty jednoduché. Výstavy designu jsou vždy dobrodružství, říká Michaela Kádnerová, kurátorka výstavy Záznam mizení v Jurkovičově vile

Objekty z výstavy Vesna 2.0 v prostoru Jurkovičovy vily v Brně vystřídalo sklo. Výstavou Záznam mizení designérka Kateřina Handlová dokumentuje vlastní cestu k vnitřnímu míru a ke svobodě. S kurátorkou Michaelou Kádnerovou jsme si povídaly o výzvách, které vystavování skla a designu obecně přináší.

Design & umění Rozhovory
PhDr. Lenka Žižková (2019)
Číst článek
23. 05. 2025
Pavlína Blahotová
Doba čtení 9 min

Určité kulturní vzorce přebít nelze, jsou v nás jako v kozách. Lenka Žižková, zásadní osobnost české designérské scény, formuje obor už téměř 50 let

Popularita, rozmanitost i mezinárodní respekt současného českého designu se nerozvinuly samy od sebe – stojí za nimi nejen dlouhodobá práce designérů, pedagogů, manažerů i výrobců, ale také marketingu a mediální podpory. Jméno Lenky Žižkové se nedalo v prostředí designu přehlédnout už v 70. letech.

Interiér & architektura Rozhovory
Aneta Honzová & Natálie Costantino v rolích kreativních ředitelek Lejaan
Číst článek
21. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

I užitkové textilie mohou být nositelem kultury. Dvojice Honzová & Costantino navrhly pro Lejaan autorské plédy, které navazují na českou modernistickou tradici

Nové kreativní ředitelky Aneta Honzová a Natálie Costantino značce Lejaan zapůjčují nádech mladosti a odvahy. Jaký příběh se skrývá za jejich prvním počinem na nové pozici?

Design & umění Rozhovory