PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Prezidentkou Art Jury je Irene Kugelmann. Zkušená kreativní ředitelka s velkou vášní pro skvělou kreativu, obsah, komunikaci a strategii. Má prokazatelné úspěchy při realizaci komplexních projektů v oblasti marketingu, komunikace a budování značky

Poměř síly s nejtalentovanějšími. Czech Creative Awards otevírá přihlášky do soutěže o nejlepší typografii, ilustraci i reklamní kampaně

Každoročně se koná soutěž ADC Czech Creative Awards, která i letos vybere svého vítěze v reklamě na poli typografie, printu, nebo například krátké reklamy. Naposledy zaujaly poštovní známky s Petrem Pavlem nebo bohémství Bolka Polívky. Co to bude letos? Nezmeškejte přihlášky - už jen do 7.března!

ADC Czech Creative Awards letos otevírá již 32. ročník a opět hledá tu nejlepší reklamu. Porota se skládá z předních odborníků v oboru, hodnotit práce bude například Tereza Talichová nebo umělec Jan Kaláb. Kdo zaujal porotu v předešlých ročnících? Pojďme se inspirovat! 

Jedním ze zlatých vítězů se stala kampaň Kolóra, která představila aršík poštovních známek, obraz s prezidentem a také odstíny barev typické pro Čechy. Vizuál byl zpracován designérem Petrem Štěpánem a jeho týmem pro kancelář prezidenta České republiky Petra Pavla a v kruzích grafického designu má dobře našlápnuto stát se budoucí ikonou. 

Hřbitovně pravá nebo vontská špendlíková barva? Copywriting v té nejlepší podobě Hřbitovně pravá nebo vontská špendlíková barva? Copywriting v té nejlepší podobě
Hřbitovně pravá nebo vontská špendlíková barva? Copywriting v té nejlepší podobě

Jak si vychutnávat život i trochu spontánním a lehkomyslným způsobem nám i svému synovi v reklamě pro Krušovice ukázal Bolek Polívka. Malý kousek kinematografie v čele s českou legendou i bohémem byl oceněn v několika kategoriích a odnesl si zlato za nejlepší Medium format. Pozornost porotců ci napříč kategoriemi získala i Fofrtaška 2.0, projekt pro Kaufland, která propojuje fanoušky e-sportu a seniory na které se na streamovací platformě Twitch díky této kampani pomohlo vybrat přes milion korun! Z generačního vtipu hybatelem dobrých skutků? Ano, prosím! 

KDO VYBERE VÍTĚZE? 

Pro soutěž bylo sestaveno několik porot, které jsou složené z profesionálů ve svém oboru. V čele 25 odborníků stojí mezinárodní hosté, jimiž jsou pro Advertising Jury Alejandro di Trolio z Cheil Worldwide a pro Art Jury Irene Kugelmann z DDB Group. Art Jury bude mít nelehký úkol hodnotit kategorie Craft a Design. Hlavní roli tu bude hrát především kvalita zpracování. Kreativní koncept a jeho originalita budou zásadní naopak pro Advertising Jury, která bude hodnotit projekty od tradičních ATL formátů až po oblasti engagementu, experience a business creativity. Profily všech porotců najdete na webu soutěže.

Porotu copywriterů a kreativních direktorů z firem jako je MUW Saatchi & Saatchi, Ogilvy Prague, nebo WEAREGINGER vede Alejandro Di Trolio Porotu copywriterů a kreativních direktorů z firem jako je MUW Saatchi & Saatchi, Ogilvy Prague, nebo WEAREGINGER vede Alejandro Di Trolio
Porotu copywriterů a kreativních direktorů z firem jako je MUW Saatchi & Saatchi, Ogilvy Prague, nebo WEAREGINGER vede Alejandro Di Trolio

„V duchu dlouhodobé vize klubu Kreativita má cenu zůstává posláním soutěže oceňovat ty nejkreativnější práce a vyzdvihovat jejich hodnotu. Nadále se chceme rozšiřovat i směrem k designovým studiím nebo jednotlivcům, kteří mají co dočinění s kreativitou jako takovou. A dobře víme, že na skvělou kreativu je potřeba mít dostatek nadšení a energie. Proto se tento aspekt stává i tématem letošní kampaně ADC Czech Creative Awards se sloganem Get Hyped. K ultimátnímu načerpání energie a nahajpování samozřejmě dojde na slavnostním galavečeru s vyhlášením vítězů”, říká předseda ADC Miky Karas.

Deadline se pro opozdilce prodloužil až do 7. března! This is your sign! Deadline se pro opozdilce prodloužil až do 7. března! This is your sign!
Deadline se pro opozdilce prodloužil až do 7. března! This is your sign!

JAK NA PŘIHLÁŠKU? 

List nezbytností, které je třeba si ohlídat.

  • DEADLINE: 7. březen 2025 
  • Je třeba mít uhrazené všechny soutěžní poplatky včas. 
  • Registrace uživatelů z předchozích ročníků pozbývají automaticky platnost, takže pro aktuální ročník soutěže je nutné provést novou registraci přihlašovatele.
  • Je nutné sebe nejprve registrovat skrze aplikaci. Platí, že jedna přihláška= jedna kategorie. 
  • Přílohy přikládejte ve formátu:
    Image file format: Best possible quality JPG, no compression, min. 1920  px x min. 1080 px
    Video file format: Full HD 1920 x 1080 px, MP4 H.264, Format 16:9, 8 MB/s – 12 MB/s (medium quality)
  • Porota je mezinárodního složení, proto veškeré texty či titulky musí být připravené i v angličtině. 
  • Před dokončením přihlášky proveďte kontrolu dat, po uzamknutí už nelze přihlášku nijak upravovat a je třeba uhradit neprodleně vstupní poplatek. 
I naše památky musejí někdy převléci kabát I naše památky musejí někdy převléci kabát
I naše památky musejí někdy převléci kabát

Přihlásit se lze do několika kategorií. Popsané do nejmenšího detailu je spolu s podmínkami přihlášení najdete ZDE

Advertising: Do této kategorie patří filmové projekty krátké i dlouhé stopáže, reklamní práce s výraznou myšlenkou, která díky svému jednoduchému provedení a přímočarému sdělení vynikne i v ruchu veřejného prostoru, print, který dokáže na delší dobu chytit oko čtenáře a jakákoliv práce, která má výhradně nekomerční cíle, nebo byla vytvořena na podporu neziskových organizací a jejich cílů.

Engagement: Kategorie Engagement oceňuje kampaně, které dokážou lidi vtáhnout, zapojit a přimět je k interakci. Zahrnuje aktivity od budování komunit na sociálních sítích přes inovativní spolupráce s influencery až po značky, které umí reagovat na aktuální dění. Neměly by zde chybět ani projekty, které formují kulturu a přinášejí společenskou změnu.

Experience: Ať už jde o využití dat a technologií, kreativní práci s médii, nebo interaktivní formáty jako gaming a virtuální realita, klíčem je inovace. Fyzický i digitální prostor se zde stávají hřištěm pro značky, které chtějí bavit, inspirovat a posouvat hranice engagementu. Každý projekt musí diváky nejen oslovit, ale skutečně vtáhnout do dění, proto je tu místo i pro práce, které propojují fyzický a digitální svět.

Business creativity: Do kategorie přihlašujte práce, které svým kreativním plánováním dokázaly posunout značku o level výše. Vyřešili jste kreativně obchodní problém? Sem s tím! 

Řemeslnou stránku posoudí fotograf Adam Bartas či režisérka a producentka Veronika Jelšíková Řemeslnou stránku posoudí fotograf Adam Bartas či režisérka a producentka Veronika Jelšíková
Řemeslnou stránku posoudí fotograf Adam Bartas či režisérka a producentka Veronika Jelšíková

Craft: A funguje to po craftové stránce? Kategorie craft není ničím menším než udílením filmových Oscarů na poli reklamy. Nejlepší scénář? Cena za nejlepší obsazení do reklamy? Nejlepší zvukový design? Porota vybere práci, která bude řemeslně skvěle odvedena. 

Design: Ilustrace, nový rebrand značky, vizuální identita, firemní tiskoviny, plakáty ale i hry nebo webové stránky. Zde zazáří projekty se silnou vizuální stránkou a vytříbeným nápadem. Vzhůru do toho! 

Za vizuálem pro festival Pražské jaro stojí designéři Matouš Sedlák, Kristýna Tučková a Tereza Drábková Za vizuálem pro festival Pražské jaro stojí designéři Matouš Sedlák, Kristýna Tučková a Tereza Drábková
Za vizuálem pro festival Pražské jaro stojí designéři Matouš Sedlák, Kristýna Tučková a Tereza Drábková
Eugen Finkei, kreativní direktor nebo Jan Kaláb, český přední výtvarník. Taková je porota, která hodnotí sekci Design Eugen Finkei, kreativní direktor nebo Jan Kaláb, český přední výtvarník. Taková je porota, která hodnotí sekci Design
Eugen Finkei, kreativní direktor nebo Jan Kaláb, český přední výtvarník. Taková je porota, která hodnotí sekci Design

Slavnostní ceremoniál proběhne v prostorách ARCHA+ 7. května 2025.

Ceremonie posledního ročníku s podtitulem Máme nos na tu nejlepší reklamu. Večerem prováděla Erika Stárková Ceremonie posledního ročníku s podtitulem Máme nos na tu nejlepší reklamu. Večerem prováděla Erika Stárková
Ceremonie posledního ročníku s podtitulem Máme nos na tu nejlepší reklamu. Večerem prováděla Erika Stárková

Profesní klub ADC se soutěží zaměřuje na to, aby kolem sebe rozvířil závan nadšení pro kreativní práci. Ambicí soutěže je nejen ocenit, ale také napumpovat do oboru trochu čerstvé energie, tolik potřebné k vymýšlení, tvoření a přinášení neotřelých byznysových řešení. A podpořit u kreativních tvůrců i klientů motivaci k práci v oboru.

Art Directors Club je nezisková organizace usilující o růst odborné úrovně propojováním, vzděláváním a inspirováním kreativní komunity.

Článek vznikl v rámci placené spolupráce.

Rubriky:

Další z rubriky

Cover KD1 25
Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra České republiky

AKCE A UDÁLOSTI

Veletrh FOR INTERIOR & DESIGN nabízí rozmanitý program během KONFERENCE MATERIÁL + TREND 2025. S barevnými trendy v interiéru pro příští rok vystoupí Gudy Herder.

3. dubna 2025
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

Nejnovější články

Zuzana Bošková
Číst článek
26. 03. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Přála jsem si, aby z lidí opadl strach z bílých plášťů. Zuzana Bošková navrhla interiér soukromé kliniky a dokázala, že i nemocniční prostředí může být přívětivé a útulné

Zdravotnictví je dlouhodobě podfinancované. I proto na příklady kvalitního interiéru narazíme v zásadě jen u soukromých investorů. Ptáme se proto Zuzany Boškové, která vymyslela řešení pro polikliniku Health+, co bylo na práci v specifickém prostředí nejtěžší a jak vnímá stav lokálních nemocnic.

Interiér & architektura Rozhovory
Tým designérů z firmy Lasvit
Číst článek
24. 03. 2025
Markéta Blažková
Doba čtení 4 min

Jistý příjem nebo svoboda? Zjišťujeme, zda dnešní designéři preferují práci na OSVČ nebo pracovní smlouvy

Být zaměstnán jako designér se může zdát v České republice jako nadlidský úkol. Je tomu ale vážně tak? Mnoho firem upřednostňuje dlouhodobý pracovní poměr spíš než externí spolupráci. Jak firmy reagují, když přijde řeč na flexibilitu, mateřskou dovolenou a adekvátní ohodnocení?

Názory & polemika
Markéta Kalivodová, Lucie Vasilová a Lenka Záhorková- designérky studia Nalejto, Eliška Lhotská, Salvátor Soška a Lucie Kutálková
Číst článek
21. 03. 2025
Redakce
Doba čtení 6 min

Sleva je dobrý sluha, ale zlý pán. Ptáme se, jak přistupují lokální designéři a značky k slevovým akcím a zvýhodněným prodejům svého zboží. Vyplatí se?

Cenotvorba je v případě designéru citlivá věc. Cena materiálů, lidská práce, často lokální zdroje a navíc náklady spojené s prodeji. I proto se ke slevovým akcím lokální scéna často neuchyluje. Zeptali jsme se přesto známých tvůrců, jaký mají ke slevám vztah a zda je potřebují.

Názory & polemika
Zsófia Keresztes se svým dílem
Číst článek
19. 03. 2025
Redakce
Doba čtení 4 min

I na takovém prvku, jako je dutý kmen, závisí fungování lesa. Maďarská sochařka Zsófia Keresztes na výstavě v liberecké Oblastní galerii otevírá téma transformace světa

Letošní výstavní sezónu liberecké galerie zahajuje umělkyně maďarského původu Zsófia Keresztes, která má na svém kontě už několik mezinárodních výtvarných úspěchů. Její výstava s názvem Trembling Empire odkazuje na svět, který v současné době prochází velkou transformací.

Akce a události Design & umění
Anton Jablonskij a knihovna OKAP
Číst článek
14. 03. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Nechci navrhovat „exkluzivní“ věci. Anton Jablonskij zaujal svou knihovnou Okap, která je snadno vyrobitelná i působivá. Jaké jsou profesní vize nadaného studenta z UMPRUM?

Aktuálně Anton Jablonskij studuje v ateliéru Design nábytku a interiéru na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Proč ho neláká spolupráce s Ikeou a jak vnímá své pedagogy?

Design & umění
Mezi Srnky
Číst článek
12. 03. 2025
Klára Rokosová
Doba čtení 6 min

Dokonalá symbióza designu a kávy. Mapujeme, které nové podniky vsadily na sofistikovaný interiér a působivé menu

Lahodná káva, řemeslné pečivo a prostory s příběhem. Pět nových míst na pražské gastronomické scéně ukazuje, jak důležitá je symbióza chuti, estetiky a atmosféry. Vstoupit dovnitř znamená ochutnat a zažít.

Interiér & architektura Design guide
Designnws
Číst článek
10. 03. 2025
Klára Rokosová
Doba čtení 4 min

Najít životní rovnováhu díky hlíně. Keramické dílny vznikají napříč republikou, jak fungují a pro koho jsou určené?

Po oblibě keramických dílen a praktických kurzech vznikají také místa, která umožňují keramikům tvořit o samotě. Bývají zde k dispozici všechny potřebné materiály a nástroje, stačí se jen zaregistrovat. Potom už jen zabořit ruce do hlíny a začít tvořit.

Design & umění
Letošní ročník bude již 25. v řadě!
Číst článek
06. 03. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Příležitost zdokonalit se! Sutnarka otevírá další ročník letní školy ArtCamp, své zkušenosti předá fotografka Libuše Jarcovjaková nebo skotská módní návrhářka z Glasgow School of Art

Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni otevírá přihlášky na devatenáctý ročník letní školy umění ArtCamp, která se uskuteční od 7. do 25. července 2025. Zájemci se mohou hlásit do 31. května.

Akce a události
Studenti i pedagogové doufají, že klauzulím tématem otevřou opravdovou změnu týkající se grafického zpracování dokladů
Číst článek
05. 03. 2025
Redakce
Doba čtení 8 min

Není to grafický přešlap, jen jsme opět o pár kroků pozadu. Studenti navrhli nové podoby cestovních pasů, nechybí varianta s pohádkovými postavami nebo ilustrace české krajiny

Může a má cestovní doklad zrcadlit vztah k národní nebo státní identitě? Jak vizualizovat vztah k místu, které společně obýváme a nazýváme ho státem? Ohledávání těchto otázek byla v zimním semestru 2024/25 věnována spolupráce studentů ateliéru GDVK na UMPRUM, Státní tiskárny cenin a hostů.

Design & umění Názory & polemika
Adam Kvaček zaujal svým analytickým přístupem v Diploma Selection na posledním ročníku festivalu Designblok
Číst článek
03. 03. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

I když po nás zbude spálená zem, příroda si planetu vezme zase zpět. Adam Kvaček svou prací otevírá složité otázky, na které neexistují jednoduché odpovědi

Jeho diplomová práce Paradox of Isoëte vzbuzuje zájem odborné i laické veřejnosti. Zkoumá odcizení člověka od přírody a nabízí i scénář možné budoucnosti bez přírodních druhů, které vyhynou v důsledku lidské činnosti.

Design & umění Rozhovory