PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Ze slavnostní ceremonie ADC Czech Creative Awards 2025

Vizuální identita pro Prahu 10 vítězem! ADC Czech Creative Award ocenila lokální kreativce, kdo další bodoval?

32. ročník nejprestižnější lokální soutěže kreativity v komerční komunikaci zná své vítěze. Kdo si letos z pódia ARCHY + odnesl ADC Czech Creative Award?

Art Jury ocenila práci Identita pro městskou část Praha 10 Art Jury ocenila práci Identita pro městskou část Praha 10
Art Jury ocenila práci Identita pro městskou část Praha 10

X for the win! 

Speciální cenou, kterou letos udělila Art Jury, je Art Prix. Tu získala kreativní agentura MadLove za svou práci Identita pro městskou část Praha 10. Právě tato práce získala v průběhu uplynulého roku také ADC Šťouch od členů klubu a pošťouchnutí do samotné soutěže. Hlavním silným vizuálním prvkem loga pro Prahu 10 je právě římská číslice X. Minimalistické zpracování je předurčené k snadnému rozeznání v jakýchkoliv jeho grafických mutacích. Stává se bezprostředně variabilním znakem. Jasný adept na vítěze. Přitom výherní práce skoro nebyla do soutěže přihlášena! Co si o ní myslí předsedkyně Art Jury Irene Kugelman? „Myslím si, že je to skvělá práce. Všichni víme, kolik šlo do identity samotného úsilí. Proto jsem ráda, že se nám podařilo ocenit práci, která je skvělá díky vizuální stránce tak i vyloženou snahou,“ komentuje Irene. 

Ukázka variabilnosti loga Prahy 10 Ukázka variabilnosti loga Prahy 10
Ukázka variabilnosti loga Prahy 10

Jak to vidí Art Jury?

Oblíbenci se mezi porotou staly práce pro Českou spořitelnu a Českou Asociaci Pojišťoven. Dle Vladimíra Zikmunda, kreativní ředitele v Zaraguze, dominují tyto dvě společnosti trhu již několik let. „Kampaně Future Mindset Board a Zkratky mě oslovily už když jsem měl příležitost vidět je poprvé venku. Samozřejmě vynikaly i zde v přihláškách, protože dokázaly pokrýt několik kategorií,“ komentuje Zikmund. Projekt Future Mindset Board cílí na mladé lidi, kteří tvoří třicet procent naší populace, přesto je jejich hlas málokdy slyšet. Nejsou zaměstnáváni na vedoucích pozicích, přestože leckdy kreativitou a vizí by dokázali trumfnout zaměstnance na seniornějších pozicích. Jít příkladem se se svou kampaní rozhodla Česká spořitelna. Zkratky upozorňují na alarmující počet lidí závislých na drogách skrze vizuálně přitažlivou grafikou a krátká informační videa. 

Kampaň České spořitelny se stala favoritem i Irene Kugelman. Osobně vyzdvihla ještě krátké filmy Sara a Rytíři: Je fajn být #MeziSvými. Julie Vernerová, copywriter, VCCP Prague, si naopak myslí, že chyběly práce, které by ihned vystoupily z davu. „Kvalita letošních prací byla vyrovnaná. Ve výsledku jsme dokázali najít věci, které jsme chtěli ocenit a už samotný shortlist bereme jako formu uznání.“ Kompletní seznam výherců můžete shlédnout na stránkách soutěže.

Speciální ocenění 

Titul Agentura večera putuje z ARCHY+ do Riegrových sadů. Letošní ročník ovládla agentura McCann Prague, ta získala největší počet bodů v hodnocení. 

Klientem roku se stává Česká Asociace Pojišťoven. Ta společně se svou agenturou McCann Prague dlouhodobě vytváří silné kreativní kampaně upozorňující na bezpečnost na silnicích.

Speciální oborové ocenění Zlatý ohníček za kreativní přínos v komerční komunikaci - našlo svého nového držitele také v McCannech. Stal se jím totiž Leonard Savage, Chief Creative Officer pražské pobočky této agentury. O udělení tohoto ocenění hlasují členové ADC.

Jaké práce u poroty vyvolaly největší hype?

Kampaň Nezapomeňte, za kterou stojí Česká Filharmonie v spolupráci s Ad Wood, Cognito, Studio Najbrt a Get Boost Media.

Tato práce získala 1x bronze, 2x silver (včetně silver za kampaň) a 1x gold.

World of Warcraft: Escape from Dalaran od All Animal, pro Blizzard Entertainment. Všech 8 přihlášek napříč kategoriemi se probojovalo na shortlist, z nich pak práce získala 4x bronze a 2x silver.

Negriluj se, nejsi Whopper® od Zaraguza CZ, pro Burger King.

Tato práce získala 1x bronze, 2x silver a 1x gold v kategorii Campaign: Tactical, takže všechny přihlášky napříč kategoriemi proměnila v hlavu.

Nejúspěšnější prací ročníku se stala kampaň Zkratky: Urine test od McCann Prague pro Českou Asociaci Pojišťoven, která získala 1x bronze, 2x silver a 2x gold, z toho jednou v kategorii Campaign: Tactical.

Jak si vedla soutěž?

“Letošní ročník nás potěšil nejen počtem přihlášek, ale také úrovní a rozmanitostí kreativity i craftu. Ostatně to nejsou moje slova, ale feedback našich zahraničních kolegů v porotě. Jako klubu, který se snaží kreativitu propagovat i směrem k dalším subjektům než jsou tradiční agentury, nás velice těší, že mezi přihlašovateli jsou vidět nová menší uskupení nebo dokonce jednotlivci. Doufáme, že právě takovým tvůrcům dokážeme nalít trochu toho čerstvého hypu do žil, abychom se příští rok opět mohli radovat nad tím, kde a jak všude kreativita sklízí svoje ovoce”, shrnuje za klub jeho předseda Miky Karas.

Kompletní výsledky 32. ročníku ADC Czech Creative Awards jsou zveřejněny v soutěžní galerií na webu www.adcawards.cz.  Z celkových 270 přihlášek se na shortlist probojovalo 118 prací, ocenění získalo 78 z nich. (Bronze = 37, Silver = 29, Gold = 12)

Letošní ceremoniál ADC Czech Creative Awards v ARCHA+ proběhnul i díky podpoře partnerů: Biofilms rental, Marketing & media, Cans, Cocoon, Smilebox, Liftago, WMC Grey, Starmount.

Kampaň pro fast foodový řetězec Big Burger Kampaň pro fast foodový řetězec Big Burger
Kampaň pro fast foodový řetězec Big Burger
Rubriky:
Štítky:

Další z rubriky

MASTER OF CRYSTAL
Číst článek
04. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Příležitost propojit tradiční sklářské řemeslo s moderním designem. Master of Crystal vyhlásil další ročník soutěže pro mladé talenty

Prestižní soutěž Master of Crystal od společnosti Preciosa otevřela brány nové generaci talentů. Začínající designéři, studenti i absolventi uměleckých škol mají unikátní příležitost propojit tradiční sklářské řemeslo s moderním designem a ucházet se o titul Mistr křišťálu 2025 a finanční odměnu.

Soutěže
Prezidentkou Art Jury je Irene Kugelmann. Zkušená kreativní ředitelka s velkou vášní pro skvělou kreativu, obsah, komunikaci a strategii. Má prokazatelné úspěchy při realizaci komplexních projektů v oblasti marketingu, komunikace a budování značky
Číst článek
24. 02. 2025
Redakce
Doba čtení 4 min

Poměř síly s nejtalentovanějšími. Czech Creative Awards otevírá přihlášky do soutěže o nejlepší typografii, ilustraci i reklamní kampaně

Každoročně se koná soutěž ADC Czech Creative Awards, která i letos vybere svého vítěze v reklamě na poli typografie, printu, nebo například krátké reklamy. Naposledy zaujaly poštovní známky s Petrem Pavlem nebo bohémství Bolka Polívky. Co to bude letos? Nezmeškejte přihlášky - už jen do 7.března!

Soutěže
JN interiér

AKCE A UDÁLOSTI

Výstava Pavilon (ne)klidu poprvé představí komplexně dílo Zdeňka Janošce Bendy. V GVUO se objeví díla, která pro autora ztrácejí obrys obrazu jako reflexe a stávají se životním aktem

16. dubna – 20. července 2025
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

JN interiér

Nejnovější články

PhDr. Lenka Žižková (2019)
Číst článek
23. 05. 2025
Pavlína Blahotová
Doba čtení 9 min

Určité kulturní vzorce přebít nelze, jsou v nás jako v kozách. Lenka Žižková, zásadní osobnost české designérské scény, formuje obor už téměř 50 let

Popularita, rozmanitost i mezinárodní respekt současného českého designu se nerozvinuly samy od sebe – stojí za nimi nejen dlouhodobá práce designérů, pedagogů, manažerů i výrobců, ale také marketingu a mediální podpory. Jméno Lenky Žižkové se nedalo v prostředí designu přehlédnout už v 70. letech.

Interiér & architektura Rozhovory
Aneta Honzová & Natálie Costantino v rolích kreativních ředitelek Lejaan
Číst článek
21. 05. 2025
Veronika Pařízková Anna Grabherr
Doba čtení 4 min

I užitkové textilie mohou být nositelem kultury. Dvojice Honzová & Costantino navrhly pro Lejaan autorské plédy, které navazují na českou modernistickou tradici

Nové kreativní ředitelky Aneta Honzová a Natálie Costantino značce Lejaan zapůjčují nádech mladosti a odvahy. Jaký příběh se skrývá za jejich prvním počinem na nové pozici?

Design & umění Rozhovory
Aluprofil dodává své dveře do projektů po celém světě
Číst článek
17. 05. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Proč se z hliníkových dveří stává volba č.1?

Každý správce budovy vám potvrdí, že nejvíc se toho pokazí v pondělí ráno. Vstupní dveře nejdou dovřít, panty skřípou, někdo přivřel rohožku do zámku a jiný zase dveře zablokoval pet lahví. A vy si říkáte: proč zrovna dveře?

Nezařazené
Textilní umělec Adam Pisca
Číst článek
16. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Určitá rivalita tu existuje, netýká se ale začínajících designérů, říká Adam Pisca, inspirativní textilní výtvarník, který nevidí věci černobíle

Textilní tvorba bývá často spojována s ženami designérkami. Adam Pisca tak svou citlivou tvorbou tapisérií boří mýty. Opravdu se textilní tvorba vrací do popředí? Co za tím stojí a jak se obor textilu proměňuje?

Design & umění Rozhovory
Rozhovor Jennifer Koudelková
Číst článek
14. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Z dětského domova ke studiu skla. Mladá studentka Jennifer Koudelková boří předsudky a dokazuje, že i složitý osud lze překonat

Mladá studentka designu Jennifer Koudelková strávila část dětství v dětském domově. Nyní se rozhodla o své zkušenosti promluvit. Založila také sbírku na další rozvoj své kariéry. Co ji k tomu vedlo? A jak těžké je opustit předsudky a vytrvat ve své vysněné cestě?

Design & umění Rozhovory
Divadelní vizuály
Číst článek
12. 05. 2025
Kateřina Hubertová
Doba čtení 3 min

Sázka na odvahu. Divadelní soubory chápou, že vizuální identita je součást úspěchu, kdo patří k nejinspirativnějším?

Oslovování kvalitních umělců, prostor pro kreativitu i jednotný přístup v tematických sezónách, to všechno už se stává běžným mezi velkými kamennými i nezávislými divadly. Jak v tomto barvitém světě divadelních plakátů upoutat oko nerozhodného diváka? Chce to odvahu, dobrý nápad a špetku humoru.

Design & umění
Studio Nami Nami
Číst článek
07. 05. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Hřiště ve městě nebo město hřištěm? MUD* Benešov otevírá citlivé téma dětské hry ve veřejném prostoru

Se začleněním dětí do veřejného prostoru, nebo spíš jejich vyčleněním za ploty dětských hřišť, si v benešovském Muzeu umění a designu hraje nová instalace Místo dětí od studia Nami Nami. Na přístup Kláry Koldové a Eduarda Herrmanna k dětské hře se ptáme kurátorky Anny Sejkové.

Design & umění Rozhovory
Stavba domu je náročnou záležitostí
Číst článek
05. 05. 2025
Nikol Galé
Doba čtení 5 min

Frustrace jménem novostavba. Proč je v Česku tak složité postavit si i malou chatu? 3 příběhy lidí, kteří si prošli nadšením i pády

Není žádnou novinkou, že postavit dům, obzvláště pak u nás v Česku, není jednoduché. Není také výjimkou, že většina lidí na tuto situaci reaguje s lapidárním povzdechem: No jo, tak to holt je.

Interiér & architektura Názory & polemika
Podoba pavilonu na vizualizaci a po jeho výstavbě
Číst článek
02. 05. 2025
Veronika Pařízková Redakce
Doba čtení 5 min

Příležitost zviditelnit Českou republiku nebyla dostatečně využita. Jak vidí čeští podnikatelé a kurátoři naši prezentaci na světové výstavě Expo v Ósace?

Média jsou plná oslavných článků o naší expozici v japonské Ósace v rámci světové výstavy Expo 2025. Je ale podobný koncept, ekonomická náročnost projektu a efekt pro české firmy vůbec smysluplný?

Názory & polemika
Natálie Navrátilová a šéfredaktorka Designnews Veronika Pařízková
Číst článek
30. 04. 2025
Redakce Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Že ženy dělají jemnější design je klišé. Na produktu nepoznáte, jestli ho dělal muž či žena, je přesvědčená Natalie Navrátilová, která navrhuje příbory i pravítka

„Drobné nástroje potřebují strašně času. Diplomové prototypy nebyly vůbec dokonalé. Musela jsem se několikrát připomenout. Spíš než o odvaze byla tato spolupráce o vytrvalosti,“ prozrazuje Natalie Navrátilová detaily vzniku kolekce pro Mikov, která ji vynesla cenu Objev roku na Czech Grand Design.

Design & umění Podcast