

X for the win!
Speciální cenou, kterou letos udělila Art Jury, je Art Prix. Tu získala kreativní agentura MadLove za svou práci Identita pro městskou část Praha 10. Právě tato práce získala v průběhu uplynulého roku také ADC Šťouch od členů klubu a pošťouchnutí do samotné soutěže. Hlavním silným vizuálním prvkem loga pro Prahu 10 je právě římská číslice X. Minimalistické zpracování je předurčené k snadnému rozeznání v jakýchkoliv jeho grafických mutacích. Stává se bezprostředně variabilním znakem. Jasný adept na vítěze. Přitom výherní práce skoro nebyla do soutěže přihlášena! Co si o ní myslí předsedkyně Art Jury Irene Kugelman? „Myslím si, že je to skvělá práce. Všichni víme, kolik šlo do identity samotného úsilí. Proto jsem ráda, že se nám podařilo ocenit práci, která je skvělá díky vizuální stránce tak i vyloženou snahou,“ komentuje Irene.


Jak to vidí Art Jury?
Oblíbenci se mezi porotou staly práce pro Českou spořitelnu a Českou Asociaci Pojišťoven. Dle Vladimíra Zikmunda, kreativní ředitele v Zaraguze, dominují tyto dvě společnosti trhu již několik let. „Kampaně Future Mindset Board a Zkratky mě oslovily už když jsem měl příležitost vidět je poprvé venku. Samozřejmě vynikaly i zde v přihláškách, protože dokázaly pokrýt několik kategorií,“ komentuje Zikmund. Projekt Future Mindset Board cílí na mladé lidi, kteří tvoří třicet procent naší populace, přesto je jejich hlas málokdy slyšet. Nejsou zaměstnáváni na vedoucích pozicích, přestože leckdy kreativitou a vizí by dokázali trumfnout zaměstnance na seniornějších pozicích. Jít příkladem se se svou kampaní rozhodla Česká spořitelna. Zkratky upozorňují na alarmující počet lidí závislých na drogách skrze vizuálně přitažlivou grafikou a krátká informační videa.
Kampaň České spořitelny se stala favoritem i Irene Kugelman. Osobně vyzdvihla ještě krátké filmy Sara a Rytíři: Je fajn být #MeziSvými. Julie Vernerová, copywriter, VCCP Prague, si naopak myslí, že chyběly práce, které by ihned vystoupily z davu. „Kvalita letošních prací byla vyrovnaná. Ve výsledku jsme dokázali najít věci, které jsme chtěli ocenit a už samotný shortlist bereme jako formu uznání.“ Kompletní seznam výherců můžete shlédnout na stránkách soutěže.
Speciální ocenění
Titul Agentura večera putuje z ARCHY+ do Riegrových sadů. Letošní ročník ovládla agentura McCann Prague, ta získala největší počet bodů v hodnocení.
Klientem roku se stává Česká Asociace Pojišťoven. Ta společně se svou agenturou McCann Prague dlouhodobě vytváří silné kreativní kampaně upozorňující na bezpečnost na silnicích.
Speciální oborové ocenění Zlatý ohníček za kreativní přínos v komerční komunikaci - našlo svého nového držitele také v McCannech. Stal se jím totiž Leonard Savage, Chief Creative Officer pražské pobočky této agentury. O udělení tohoto ocenění hlasují členové ADC.
Jaké práce u poroty vyvolaly největší hype?
Kampaň Nezapomeňte, za kterou stojí Česká Filharmonie v spolupráci s Ad Wood, Cognito, Studio Najbrt a Get Boost Media.
Tato práce získala 1x bronze, 2x silver (včetně silver za kampaň) a 1x gold.
World of Warcraft: Escape from Dalaran od All Animal, pro Blizzard Entertainment. Všech 8 přihlášek napříč kategoriemi se probojovalo na shortlist, z nich pak práce získala 4x bronze a 2x silver.
Negriluj se, nejsi Whopper® od Zaraguza CZ, pro Burger King.
Tato práce získala 1x bronze, 2x silver a 1x gold v kategorii Campaign: Tactical, takže všechny přihlášky napříč kategoriemi proměnila v hlavu.
Nejúspěšnější prací ročníku se stala kampaň Zkratky: Urine test od McCann Prague pro Českou Asociaci Pojišťoven, která získala 1x bronze, 2x silver a 2x gold, z toho jednou v kategorii Campaign: Tactical.
Jak si vedla soutěž?
“Letošní ročník nás potěšil nejen počtem přihlášek, ale také úrovní a rozmanitostí kreativity i craftu. Ostatně to nejsou moje slova, ale feedback našich zahraničních kolegů v porotě. Jako klubu, který se snaží kreativitu propagovat i směrem k dalším subjektům než jsou tradiční agentury, nás velice těší, že mezi přihlašovateli jsou vidět nová menší uskupení nebo dokonce jednotlivci. Doufáme, že právě takovým tvůrcům dokážeme nalít trochu toho čerstvého hypu do žil, abychom se příští rok opět mohli radovat nad tím, kde a jak všude kreativita sklízí svoje ovoce”, shrnuje za klub jeho předseda Miky Karas.
Kompletní výsledky 32. ročníku ADC Czech Creative Awards jsou zveřejněny v soutěžní galerií na webu www.adcawards.cz. Z celkových 270 přihlášek se na shortlist probojovalo 118 prací, ocenění získalo 78 z nich. (Bronze = 37, Silver = 29, Gold = 12)
Letošní ceremoniál ADC Czech Creative Awards v ARCHA+ proběhnul i díky podpoře partnerů: Biofilms rental, Marketing & media, Cans, Cocoon, Smilebox, Liftago, WMC Grey, Starmount.

